Какво се случва с децата ни между 3 и 6 години? Мозъкът им работи със скорост, която след това до края на живота им не се повтаря. Доказано е, че в този период креативността на децата е 100%.

Сега съвсем естествено следва и въпросът на какво са способни децата между 3 и 6 години. На всичко. На чудеса, стига да им дадем подходящия инструмент, възможност, вяра в способностите им.

Относно креативността ще добавим, че когато сме на 25, процентите й вече са паднали от 100 на 25%. Тъжно, нали? Няма как да е друго яче, човек вече е минал през всичките образователни институции, които са го вкарали в дадени рамки и стереотипи, отнели са му... предизвикателството. Предизвикателството да учи, да открива сам, а не наготово да получава „смлени“ факти. Точно това го има във възрастта 3-6 години. Тогава детето е хубаво да има пред себе си предизвикателства и свобода и възможност да изработи в себе си механизъм за разрешаване на тези предизвикателства, като целта е учене чрез вълнуваща игра.

Кои умения се формират от 3 до 6 години? Защо и по какъв начин тези умения се превръщат в основите, върху които децата ще изградят от себе си успешни личности? Как да развием прогресивно мислене у децата си и у самите себе си? Отговори на тези и други въпроси, както и примери ще откриете в лекцията на Цвети Камова на Академия за родители:




Личните и професионални приоритети на Цвети се преобръщат, когато се ражда първият ѝ син. През лятото на 2015 г. тя създава Red Paper Plane – нова концепция за учене и игра, които успешно стимулират редица от уменията на XXI  век. Мисиите са тематични предизвикателства (Мисия: Картограф, Мисия: Космонавт, Мисия: Главен готвач) за цялото семейство, които продължават по 20 минути на ден, в продължение на няколко дни. Играта е основана на установения процес за решаване на проблеми по креативен начин –  дизайн мислене (design thinking), който Цвети адаптира за прилагане у дома с деца на възраст между 3 и 6 години. Една година след старта на Red Paper Plane, страните, в които мисиите се играят, са вече 74. Методологията е развита както за игра у дома, така и за работа с група деца в детски градини, общностни центрове и начални училища. Иновативният подход беше забелязан от най-големите дизайн и родителски сайтове в Америка (Swissmiss, D.A.D., Fatherly) и оценен с голям потенциал от педагозите в Stanford d.school и Harvard Center on Developing Child.