Отговори
# 360
  • Мнения: X
Попеа, аз го разбрах. Ти разбра ли го? LaughingLaughingLaughing

Всеки го е разбрал, Шарки, който каквито възможности за разбиране има Wink Нали точно в това е смисълът на "който както иска, така да го разбира"  LaughingLaughingLaughing
Абе ти сериозно ли ми обясняваш, че синът на Ежко, още едва приет някъде, с помощта на  AI знае колко пари ще харчи и колко ще получава в следващите 30 години, за да си сметне NPV?! Смешки...
Иначе консултанти всякакви и методи всякакви, това е индустрия за милиарди и допринася много за БВП на развитите държави. Да му мислят тези, които на база техните анализи влагат своите, че и заемни пари. 

Последна редакция: ср, 28 авг 2019, 12:08 от Анонимен

# 361
  • София
  • Мнения: 16 549
Това, че сина на Ежко (и Ежко) знаят, в допълнение на какво АI знае за тях, е само комплимент за Ежко и сина му.

# 362
  • Мнения: 6 382
Доколко е ползотворно това? Wink

# 363
  • Мнения: 5 425
Доколко е ползотворно това? Wink
Твърде много. Но разговорът е прекалено дълъг и съвсем извън темата.

# 364
  • Мнения: 7 683
За нивото и средата - няма доказателства къде е по-добре, кой къде е успял да влезе и дали въобще е искал да влезе. Както спорът дали в ПЧМГ са изпадналите от СМГ или са отишли хора, които всъщност не искат да са в СМГ.

Аш, според мен има огромна разлика в сравненията ПЧМГ - СМГ и ЧГ с немски - НЕГ и 73-то.
Всички индикации сочат, че все повече единственото предимство на СМГ пред ПЧМГ остава това, че е безплатно. В ПЧМГ има много високо ниво, което според прочетеното и чутото не отстъпва на това на СМГ, а в някои отношения дори го превъзхожда. СМГ остава най-доброто място (може би) за изявените състезатели, но пак според коментарите те не надхвърлят 10% от общия брой ученици на СМГ. И ПЧМГ, и СМГ имат някои предимства едно спрямо друго, но също и недостатъци едно спрямо друго. И като обща картинка са горе-долу равнозначни. А като се има предвид как преди не толкова много години СМГ водеше с много, а сега ПЧМГ е поне почти равнозначна алтернатива, то може и да се предполага, че в бъдеще дори ПЧМГ може да стане по-желано от СМГ.

Докато при немските гимназии такива тенденции не се наблюдават. Частните немски гимназии изобщо не са конкуренция нито на НЕГ, нито на 73-то. Нито пък са конкуренция на някоя държавна гимназия в смисъл, че ако се абстрахираме от езика, поне да се смята, че дават много добро образование. Ето ако вземем например Испанската - значението на испанския език не е особено голямо извън Латинска Америка - но всеобщо е мнението, че образованието в Испанската е много добро, като цяло, и предполагам това е водещият критерий на избралите Испанската, а не толкова езикът. Както и при АК, водещият критерий за повечето избрали го е това, че те смятат - дали с основание или не - че Колежът дава най-доброто образование, а не толкова английския, въпреки голямото му значение, тъй като английски се научава и на други места.
Докато за немските ЧГ такова нещо не може да се каже. Никой не се е юрнал в тях, защото да счита, че те дават изключително добро образование. Докато в НЕГ предполагам, че има и такива, които не чак толкова изгарят от желание да учат немски, а защото тя е гимназията с най-високи резултати и добро образование.

# 365
  • Мнения: 6 382
Доколко е ползотворно това? Wink
Твърде много. Но разговорът е прекалено дълъг и съвсем извън темата.

Елементарната конфронтация с цел само някой да нахрани его и да надделее никога не е ползотворна. А ако е и дълга, съвсем става деструктивно.

Последна редакция: ср, 28 авг 2019, 13:21 от .♥.Fancy.♥.

# 366
  • София
  • Мнения: 7 378
Мецане, Дорис Тенеди е с много добри резултати от ДЗИ по БЕЛ от последната година.

Тъй като съм клиент на Увекинд, мога само да споделя колко много ми харесват като философия и организация на работата.

Отделно имам две кръщелничета - едното завърши International School, другото в момента е в 1 АЕГ. Мога да направя сравнение за себе си и мисля, че някои неща, смятани традиционно за верни, вече не са такива, за каквито масово биват възприемани.

Отделно, че сме се вторачили в едните резултати и в конкуренцията сред децата и смятаме, че това е най-полезно за тяхното бъдеще, а може да се окаже, че тези неща нито са необходими, нито са достатъчни. С две думи - не бива с лека ръка да се омаловажа или подценява "различното".

# 367
  • Мнения: 5 425
Доколко е ползотворно това? Wink
Твърде много. Но разговорът е прекалено дълъг и съвсем извън темата.

Елементарната конфронтация с цел само някой да нахрани его и да надделее никога не е ползотворна. А ако е и дълга, съвсем става деструктивно.
Опитах се да бъда полезен. Приеми го от тази гледна точка.

# 368
  • Мнения: 6 382
Скрит текст:
Доколко е ползотворно това? Wink
Твърде много. Но разговорът е прекалено дълъг и съвсем извън темата.

Елементарната конфронтация с цел само някой да нахрани его и да надделее никога не е ползотворна. А ако е и дълга, съвсем става деструктивно.
Опитах се да бъда полезен. Приеми го от тази гледна точка.

Приемам го. Макар надприказването с термини и понятия от сферата в която работя да ми беше малко скучно.. Страничен наблюдател като мен просто ти каза, че не е ползотворно за темата това. За конкретните личности, може би постигна презентационните цели. Wink Може би!

# 369
  • Мнения: 5 425
Скрит текст:
Доколко е ползотворно това? Wink
Твърде много. Но разговорът е прекалено дълъг и съвсем извън темата.

Елементарната конфронтация с цел само някой да нахрани его и да надделее никога не е ползотворна. А ако е и дълга, съвсем става деструктивно.
Опитах се да бъда полезен. Приеми го от тази гледна точка.

Приемам го. Макар надприказването с термини и понятия от сферата в която работя да ми беше малко скучно.. Страничен наблюдател като мен просто ти каза, че не е ползотворно за темата това. За конкретните личности, може би постигна презентационните цели. Wink Може би!
Подред:
- ставаше дума не за конкретни термини и достатъчно простите средства зад тях, а за начин на мислене, много далеч от изграждания в ДГ.
- след това темата заби в технически детайли. Беше изказано съмнение, че е възможно да се предвиди бъдещ паричен поток за срок от 30 години. Да оставим настрана въпросът, дали такъв срок е бил необходим за конкретните сметки, както и дали апроксимация на бъдещето на базата на исторически данни е възможна. Отговорът беше, че има съвременни средства, които правят дългосрочните прогнози достатъчно добри за практическо вземане на определени решения.
- познаването на тези нови технологии и свързаните с тях тенденции Е МНОГО ПОЛЕЗНО, даже на ниво краен потребител. За всеки, с намерение да става висшист.
ПС В момента ръководя консултации по внедряване на такива технологии в АоН, Лойдс и още две компании от ранга. Пиша го не за да се пъча, а за да се обърне внимание на написаното от мен.
Защото съм го виждал да носи ползи.

# 370
  • Мнения: 6 382
Ежко, съвсем добронамерено. Влизаш в обяснителен режим, а не разбираш какво ти казвам. Залиташ пак, като онзи път с мейла. Всички те разбрахме още първия път. Разбери и ти.

Всякакви технологии са полезни. Виждам го ежедневно. Но от личен опит - никоя технология не може да замести един перфектен анализатор с усет. Може да му помогне за вземане на решението. Но много често се случва препоръките да са точно обратно на технологиите и статистиката. И да се направят милионни печалби. Човешкият фактор.

Що се касае за застраховането - машините са полезни, но накрая след тях идват актюерите. Wink

Последна редакция: ср, 28 авг 2019, 14:14 от .♥.Fancy.♥.

# 371
  • Мнения: 5 425
В такъв случай въпрос:
В полезността на кое точно се съмняваш?

# 372
  • Мнения: 6 382
В такъв случай въпрос:
В полезността на кое точно се съмняваш?

На надприказването и пъченето.

# 373
  • Русе
  • Мнения: 12 247
  Всеки модел страда от несъвършенството на ограниченията на създателите си. Колкото е по-централизиран, толкоз е по-уязвим. Би следвало да се знае от специалистите.

# 374
  • Мнения: 5 425
В такъв случай въпрос:
В полезността на кое точно се съмняваш?

На надприказването и пъченето.
Което не беше същината на въпроса. Същината на въпроса беше, че образованието не се състои само в добиването на знания и умения, а и в създаването на навици за систематичното им прилагане в СЪВРЕМЕННИТЕ условия. В последното, ДГ са в някоя отминала епоха. Дадох и пример за което. Примера с и-мейла продължава да е валиден (и неразбран).
Има ли ученици от ДГ, които могат да напишат грамотен и-мейл? Сигурно. В училище ли са го научили? Не. Защото не се преподава. От всичко, което не се преподава в ЧУ, колко могат учениците от ДУ да постигнат самостоятелно? По мои наблюдения, най, най-добрите - 70-80%. Т.е. най, най-добрите в ДГ ще бъдат на общото ниво на средните в ЧУ . С изключение на някоя нишова специализация, където могат да бъдат много напред.
Само че дали мястото на нишовата специализация е в средното образование и дали изобщо е добра идея, с изключение на единичните гении?

И за илюстрация, компютрите отдавна бият на шах световните шампиони и се справят с болшинството актюерски задачи по-добре от хората. А тези актюери, които останат, за да се занимават със създаването на метамодели, ще се нуждаят от коренно различно (и много по-широко) образование. Още от началното училище.
За да могат да интегрират получените знания и умения в съвременна система навици за тяхното ползване.

Общи условия

Активация на акаунт