Отговори
# 675
  • Мнения: 5 425
Е нали Светлин Наков си направи гимназия. И Софтуни. Там ги търсете кодерите. Нерде СМГ, нерде Софтуни. Разлика Балкан в много неща.

Не само там, Тинки. И там...

# 676
  • София
  • Мнения: 2 925
Aма, Ежко, ти сам го написа. Няма как да очакваш да станеш инженер само с техникум. Най-много техник. А това, че за хората, които не са запознати, няма разлика е друг въпрос и важи за всички професии Simple Smile Обаче и добри техници в момента е адски трудно да се намерят. Така че, щом бизнесът има нужда от кодери, естествено, че ще се роят школи за такива, особено при настоящите нива на възнаграждение. Обаче, който има качества за архитект, едва ли ще си остане само със средното, а ще продължи да се развива, ако има желание. Не разбирам защо СМГ да има вина. Настройват по някакъв начин учениците ли? Нека не се лъжем, има и хора завършили добри университети и в процеса на учене разбрали, че програмирането не е "тяхното нещо". Ами няма как да стане от тях ИТ архитекти, нищо че уж са учили много. Те и кодери не искат да стават, а се преориентират Simple Smile

# 677
  • Мнения: 5 425
Aма, Ежко, ти сам го написа. Няма как да очакваш да станеш инженер само с техникум. Най-много техник.
Скрит текст:
А това, че за хората, които не са запознати, няма разлика е друг въпрос и важи за всички професии Simple Smile Обаче и добри техници в момента е адски трудно да се намерят. Така че, щом бизнесът има нужда от кодери, естествено, че ще се роят школи за такива, особено при настоящите нива на възнаграждение. Обаче, който има качества за архитект, едва ли ще си остане само със средното, а ще продължи да се развива, ако има желание. Не разбирам защо СМГ да има вина. Настройват по някакъв начин учениците ли? Нека не се лъжем, има и хора завършили добри университети и в процеса на учене разбрали, че програмирането не е "тяхното нещо". Ами няма как да стане от тях ИТ архитекти, нищо че уж са учили много. Те и кодери не искат да стават, а се преориентират Simple Smile

Кодер и ИТ архитект/инженер не се намират на една и съща кариерна пътека. Не че не можеш да станеш първо кодер, а после с много лутане в храсталака между двете пътеки да излезеш на пътеката за архитект, но ще си загубил много време и ще си далеч назад от връстниците си.
Повечето си представят, че ще научат да кодят докато ходят на стаж в гимназията, после хем ще работят на големите заплати и ще учат от практиката, хем ще изкарат тапия от Техническия. Само че в гимназията ще пропуснат да вземат широката образователна основа, нужна за истински ИТ архитект. В практиката ще се учат на кодене, а не на софтуерно инженерство. На инструментите, а не на подходите, които ползват тези инструменти. А тапията - ще е просто тапия.
После даже може да им дадат титлата архитект, но работата ще е на кодерче и заплатата ще е на кодерче и переспективите ще са на кодерче.
Относно СМГ - програмата  постепенно става програма на техникум, а не такава на елитна гимназия. Акцентът се мести върху обучението, а образованието се стеснява. И далеч не само в СМГ. Повелята е - повече професионални училища. На бизнеса трябват кадри!
Та така...

# 678
  • Мнения: 2 182
Aма, Ежко, ти сам го написа. Няма как да очакваш да станеш инженер само с техникум. Най-много техник.
Скрит текст:
А това, че за хората, които не са запознати, няма разлика е друг въпрос и важи за всички професии Simple Smile Обаче и добри техници в момента е адски трудно да се намерят. Така че, щом бизнесът има нужда от кодери, естествено, че ще се роят школи за такива, особено при настоящите нива на възнаграждение. Обаче, който има качества за архитект, едва ли ще си остане само със средното, а ще продължи да се развива, ако има желание. Не разбирам защо СМГ да има вина. Настройват по някакъв начин учениците ли? Нека не се лъжем, има и хора завършили добри университети и в процеса на учене разбрали, че програмирането не е "тяхното нещо". Ами няма как да стане от тях ИТ архитекти, нищо че уж са учили много. Те и кодери не искат да стават, а се преориентират Simple Smile

Кодер и ИТ архитект/инженер не се намират на една и съща кариерна пътека. Не че не можеш да станеш първо кодер, а после с много лутане в храсталака между двете пътеки да излезеш на пътеката за архитект, но ще си загубил много време и ще си далеч назад от връстниците си.
Повечето си представят, че ще научат да кодят докато ходят на стаж в гимназията, после хем ще работят на големите заплати и ще учат от практиката, хем ще изкарат тапия от Техническия. Само че в гимназията ще пропуснат да вземат широката образователна основа, нужна за истински ИТ архитект. В практиката ще се учат на кодене, а не на софтуерно инженерство. На инструментите, а не на подходите, които ползват тези инструменти. А тапията - ще е просто тапия.
После даже може да им дадат титлата архитект, но работата ще е на кодерче и заплатата ще е на кодерче и переспективите ще са на кодерче.
Относно СМГ - програмата  постепенно става програма на техникум, а не такава на елитна гимназия. Акцентът се мести върху обучението, а образованието се стеснява. И далеч не само в СМГ. Повелята е - повече професионални училища. На бизнеса трябват кадри!
Та така...
Е СМГ до онзи ден не бяха ли 3-та немска? Днес са ТУЕС 2 ? Егати безграмотниците са тия от СМГ, не се знае даже к'ви са, а? 🤣

# 679
  • Мнения: 5 425
Е СМГ до онзи ден не бяха ли 3-та немска? Днес са ТУЕС 2 ? Егати безграмотниците са тия от СМГ, не се знае даже к'ви са, а? 🤣
В амбициите на училището и болшинството родители - 3-та немска. В проектите на МОН и публично-частните им партньори - техникум по програмиране. Прочее в ИТ кол-центровете много се търси немски...

# 680
  • София
  • Мнения: 16 542
Кодъри ми дайте, 'ич няма да се оплаквам.

Ключовата дума, която му се губи на Ежко, е "креативност". Но липсата ѝ е трайно следствие от цялото ни соц- образование.

# 681
  • Мнения: 2 182
Е СМГ до онзи ден не бяха ли 3-та немска? Днес са ТУЕС 2 ? Егати безграмотниците са тия от СМГ, не се знае даже к'ви са, а? 🤣
В амбициите на училището и болшинството родители - 3-та немска. В проектите на МОН и публично-частните им партньори - техникум по програмиране. Прочее в ИТ кол-центровете много се търси немски...
Хихи, нито си от родителите, нито си в училището, че да ни знаеш амбициите. И с проектите на МОН не си в час. Колко от завършилите СМГ бачкат в кол-центрове? Няма нужда да ми отговаряш, знам че ще съчиниш пак някаква измислица, не се напъвай.

# 682
  • Мнения: 6 386
Ценни неща пишете. Като отида да гледам в Колежа кой ви е президент на клуба по информатика, да не се набутам на някой кодер, по Шарки - кодър.

# 683
  • Мнения: 7 683
Думата "кодерче", също както и думата "инженерче", май че съществуват само в българския език, като за съжаление показват ниво, каквото няма в никоя друга държава. Никой по света не говори така пренебрежително за специалисти с висше образование. Какво значи инженерче? Как се става инженерче, ами че това е от най-тежките следвания, само медицината е по-тежка, а да ме прощават правистите, но инженерство се завършва по-трудно от право. Да не говорим за икономика, без значение конкретната специалност, всички се завършват в пъти по-лесно от инженерството. Но тук в България може да се чуе и определението "докторче". Другаде по света такива излагация няма.

# 684
  • София
  • Мнения: 16 542
Ценни неща пишете. Като отида да гледам в Колежа кой ви е президент на клуба по информатика, да не се набутам на някой кодер, по Шарки - кодър.
"Клуб по информатика" -  в смисъл по какво точно? В колежа имат елективи по определени дисциплини извън и над стандартната програма, а клубовете са нещо друго, организират се от самите деца и не са толкова "общи" като "заглавия".

# 685
  • София
  • Мнения: 62 595
като гледам темата още на родителско ниво (защото повечето тук сме родители) започва да се осмива тази или друга професия, какво учат и какво евентуално ще работят младежите, а после искаме те да уважават чуждите професии и обучение. Как да стане таЙзи работа, а?

# 686
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 634
Даскалче, адвокатче...
За прокурорче не съм чула Simple Smile
Склонността на българина да омаловажава интелектуалния труд.

# 687
  • Мнения: 24 467
Само интелектуалния?
Майсторче, електричарче, сервитьорче...
Абе всяко, дет не е нашО, не вАжи! 🤥 Не само за професии даже.
 Някои обаче омаловажавания са си баш на място.
В момента повекето завършват баш инженерчета и т. н. Свидетел съм на случай за магистърска степен без разпис за часове, без лекции, без нищо, но с положени изпити и написани кредити. Пример само.

# 688
  • София
  • Мнения: 62 595
А като си свидетел подаде ли сигнал, където е нужно? В университета, в полицията или където трябва? Юрист си, знаеш какво  е нужно. Можело е да подадеш сигнал в самия вуз и да поискаш проверка.

Сега се замислих, че винаги съм се чудела с какъв акъл хората отиват на риск с такова фиктивно обучение. Светът е малък, когато колеги се срещнат често обсъждат кой къде е учил, познава ли този, познава ли онзи, кои преподаватели са били, как му се струва.  Човек, който не е бил на лекции и не познава други студенти  и т.н- сигурно е постоянно на тръни, как така се гради име като още на старта вече са измамили?

# 689
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 634
Анди, тука малко преигра. Жалба????

Общи условия

Активация на акаунт