Частни училища - информативна тема 28

  • 30 613
  • 759
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 6 145
Все едно в работата и в живота си, непрекъснато се движите в широк кръг от 18-20 човека около вас "на една ръка разстояние". Малките класове са предпоставка за по-добро и задълбочено усвояване на учебния материал. Контакти винаги имаш в междучасията и със съседната паралелка и с горен и долен випуск. Така както на работното си място имаш 1, 2, 5 колеги в стая. Тези с по 18 в хале са рядкост и пак не общуват с всички едновременно.

# 496
  • Мнения: 5 808
Принизява колектива до тип семейство...

Семейството седи по-ниско от колектива? Интересна гледна точка...

Е, знаем, че си майстор в преиначаването на казаното от други когато не ти изнася. Пояснявам ти, че не си разбрал. "Принизяване" в смисъл изолиране и недопускане да се формират по-сложните взаимоотношения между повече и различни индивиди. "Семейственост" в училище виждаме до какво води.

# 497
  • Мнения: 5 425
Ежко, семейни отношения нямат място в училище - нито в ръководството, нито в клас. Надявам се, че схващаш разликата и не пишеш само от заядливост.
Зависи КОЯ част от семейните отношения имаш предвид. Преди месец погребах един от най-добрите си приятели и съученик от техникума. 35 години бяхме повече от братя и не го намирам за лошо нещо.
Кум съм на бивш колега, а на настоящ колега със здравословни проблеми помага с лично участие целият отдел.
Надявам се, че схващаш идеята.

# 498
  • Мнения: 5 808
Ти не схващаш. Затварянето в един тесен кръг е полезно докато си в него. После, когато излезеш от него се вижда колко си "осакатен" от стерилната среда. И те лишава от социални умения, характерни за взаимоотношения в по-големи и по-разнообразни групи. За бебета и малки деца, малкият колектив е ок. Но в етапа на съзряване хич.

# 499
  • Мнения: 5 425
Малката паралелка означава повече време, отделено от преподавател на ученик по време на часа. Но не означава, че си затворен да общуваш само в паралелката. Общуването става не в часовете, а в междучасията (и извън училище). А при малки паралелки, щеш-нещеш общуваш по-интензивно и с по-малките и с по-големите.
Виж подбора за училищата наистина обеднява общуването...
ПС Пиша от личен опит, а не развивам непроверени теории.

# 500
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 293
...
А при малки паралелки, щеш-нещеш общуваш по-интензивно и с по-малките и с по-големите.
Виж подбора за училищата наистина обеднява общуването...
ПС Пиша от личен опит, а не развивам непроверени теории.

В малките паралелки деца с проблеми от всякакъв характер имат необосновата тежест в общуването. Всички се съобразяват с тях и това изкривява нормалната среда и едновременно засилва вместо да олекотява проблемните характери.

За второто ти твърдение - жалко наистина. Можеш да реагираш срещу това като веднага преместиш сина ти от училище с подбор в кварталната гимназия.

ПС. Личният опит не осначава проверена теория. Може да е проверена и да е валидна само за теб и то в една конкретна ситуация. И да не е валидна за същия този теб в друга.

Съжалявам за приятелят ти, но не говорим за подобен род отношения.

# 501
  • София
  • Мнения: 2 756
Аз пък имам усещането, че има вероятност скоро класовете в КО да не са толкова малки. От една страна, само от няколко години имат подбор, от друга - истерията с кандидатстването след 4-ти клас в МГ толкова нарастна, че виждам около мен все повече родители да се отказват да участват, което допускам ще се отрази и на КО. А и интересът към ЧУ като цяло също нарастна. Ако КО успеят да си устроят нещата правилно...няма да е учудващо да започнат да запазват броя на децата в класовете. Но... само си размишлявам.

# 502
  • Мнения: 5 808
E, нито аз, нито Лейка пишем гледайки в тавана. Все е личен опит.
Общуването става в междучасията, но децата все пак се концентрират именно в единицата към която са причислени.
И, ако не беше вярно това, което казвам, то АК нямаше всяка година да "въртят" класовете. Wink Целите са идентични. Защо го правят? Нали децата си общуват в междучасията?
И пак да повторя, говорим за класове до макс 16-18 човека. Не за 30. По мои лични наблюдения това е оптималния вариант хем учителя да има време за всички(особено пък в модела на ЧУ), хем "стадото" да е разнообразно откъм характери и взаимоотношения. Така, че излизайки от училище да си готов за истината в живота. И да си лесно приспособим.
А личните примери по-горе изобщо не оспорват тезата ни. И съм сигурна, че фирмата ти не е от 8 човека.

# 503
  • София
  • Мнения: 6 145
Фирмата може да не е от 8 човека, но работната група в повечето случаи е дори по-малка.
По мои лични наблюдения оптималния вариант е 10 човека. 16-18 е компромис, а 20 е вече прехвърляне на друго ниво.
При 10 човека обособяването на отделни групички е много по-трудно, отколкото при 18. А и да се обособят те са по-малко на брой и по-гъвкави в общуването помежду си, предвид че при един - двама променливо отсъстващи тези групи веднага се преформатират.
При отделни изяви на агресия, по-малкият колектив реагира по-бързо и всеки по-отчетливо трябва да заяви позицията си. Докато при по-голям има тенденция за скатаване и не взимане на отношение.
По-притеснителни и асоциални деца израстват емоционално много по-лесно в по-малка група. А лидерите се научават много по-добре на емпатия, влизайки в близки отношения с всички, а не гледайки отвисоко от групичката на богоизбраните.

Но всичко това е индивидуален избор. Да налагаме кое е най-доброто е обобщение. Има най-добро за конкретното дете.

# 504
  • Мнения: 639
Мисля, че във времена, в които всеки си работи откъдето иска и даже не се и вижда с колегите си не е релевантно да сравняваме работната среда с училищната.
Все пак, когато работят по проект и в клас са разделени на по-малки групи. Никой не очаква да работи целия клас заедно. Но в по-голям клас е по-трудно напълно да се изолира дете.
Връткането в различни класове не го разбирах преди време, но сега съм много склонна да го приема. Децата не се капсулират и са по-отворени да установят отношения с различни хора. Същото горе-долу се отнася и за смесените групи (различни възрасти) в ДГ.

# 505
  • София
  • Мнения: 700
Много интересно мнение за Куест.
Ние също бяхме на разговор там - в нито един момент не е ставало дума за Библията, анализи на живота на Исус Христос и т.н.
Почти на финала на разговора, директно попитах директорката по какъв начин е свъзано училището с протестантска църква.
Тя отговори, че в училището няма часова по религия, нито се проповядват някакви християнски ценности. В училището имало деца от арабски произход. Тя самата посещава протестантска църква, но по никакъв начин не ангажира учениците на училището с това.
Аз честно казано й повярвах. Едва ли е толкова глупава да скрие подобно нещо, само и само да запише някое дете, а после да му говори за пътя до Голгота или за 12те апостоли.
Не толерирам по никакъв начин проповядването на религии на толкова малки деца. Както не толерирам и демонстрации от учителите на последен модел айфон или скъпа кола.
Може ли изразилите мнение да дадат малко по-детайлна информация или просто така си хвърляме някакви неща в простраството, в стил "Сестрата на една колежка, има съседка, която е чула, че..."

# 506
  • София
  • Мнения: 16 103
...
Аз честно казано й повярвах. Едва ли е толкова глупава да скрие подобно нещо, само и само да запише някое дете...
Откак се озовах под тролския прицел на директорка на друго ЧУ, вече смятам, че са способни на всичко  "само и само да запише някое дете".

# 507
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 293
М.И.А
мисля, че 10 петокласника е твърде малко. Нали не говорим за 1-2 клас?
Тихи, стеснителни деца - може да им е по-добре. Но от друга гледна точка, е много вероятно  в тази възраст едно стеснително дете да остане в изолация именно в малката група.
Смятам, че на тази възраст трябва да има с кой да се скараш най-общо казано и да остане друга група, с която да си приятел.
Нали тук не се заблуждаваме, че в 5-6-7 клас децата са едни тихи овчички, които си рисуват и решават кротичко задачките.

Имам въпрос - какво очакваме като индивидуална работа на учител с ученик при 10 деца, 15 деца и 25 деца? Аз някак имам гледната точка, че индивидуалната работа е у дома. В училище има процес, който не предполага индивидуална работа или поне не я търся целево. АКо има има нещо неразбрано стимулирам търсене на учителя и консултация. Никой не е отказал досега. Има ли индивидуален подход в група от 10-15-20 деца? И ако да, в какво се изразява той?

# 508
  • Мнения: 5 425
М.И.А
мисля, че 10 петокласника е твърде малко. Нали не говорим за 1-2 клас?
Тихи, стеснителни деца - може да им е по-добре.
Мхм. Тихи и стеснителни. Като големия ми син. А дано, ама надали...
И си му беше съвсем добре.

Но от друга гледна точка, е много вероятно  в тази възраст едно стеснително дете да остане в изолация именно в малката група.
Именно там няма да го изолират.

Смятам, че на тази възраст трябва да има с кой да се скараш най-общо казано и да остане друга група, с която да си приятел.
Точно така се образуват кликите. А оттам и тормоза идва на дневен ред. И за да се избегне (доколкото може) това, в АК ги разместват.
А в малките групи когато се скараш знаеш, че ще се наложи и да се сдобряваш после...

Имам въпрос - какво очакваме като индивидуална работа на учител с ученик при 10 деца, 15 деца и 25 деца? Аз някак имам гледната точка, че индивидуалната работа е у дома. В училище има процес, който не предполага индивидуална работа или поне не я търся целево. АКо има има нещо неразбрано стимулирам търсене на учителя и консултация. Никой не е отказал досега. Има ли индивидуален подход в група от 10-15-20 деца? И ако да, в какво се изразява той?
Индивидуално внимание винаги е нужно. И колкото по-малки групи, толкова повече време за това.

# 509
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
Е как без индивидуално да провериш децата? Моите очаквания са учителят да знае кое дете в какво е силно, какво му куца, да помага при затруднение. Помня как в шести клас се срамувах да задавам въпроси пред целия клас, а учителкта така и не разбра или не се имтересуваше от моите пропуски- при все, че бях пълна отличничка и беше редно да провери кое не е ок, че изведнъж получавам 4-ки по математика на конкретна тема. Ама с 30 деца едва ли й е било до мен.
По език е същото- от малкото ми опит, като дам задача, ходя между чиновете да видя кой как и докъде се справя. Ако не го правя, се прикриват много умно-като дойде ред за проверка, преписват от съседче или се правят, че точно това не са разбрали, всичко друго са направили. А с 30 деца ще ми е трудно да погледна всички за няколко минути.
За мен оптимално е 15-20 деца, като за начален курс и 10 е ок.
Освен това в ЧУ съм с идеята почти да няма занимания вкъщи, тоест надявам се пропуските на децата да се хващат в час. Учудвам се, че не очаквате индивидулно внимание, не през целия час, но ей така от време на време.

Общи условия

Активация на акаунт