С последните две изречения се заяждаш не зная с какво. Оставам с впечатлението, че правиш някакъв римейк на клишето за скучния зубър. Странно ми е при положение, че ти също не си оставил детето си (не помня едно или две имаше, извинявай) на свободното течение, а си направлявал посоката, в която плува и предвид това къде учи, явно има качества.
Когато философията на едно учебно заведение (то и за градините важи, не е само за училищата, за спортове и изкуства също) е да работи за резултати, съвсем естествено е да подбира хора/деца, които е по-вероятно да отговорят на очакванията за резултати. Най-малкото едно дете, което е с по-скромни възможности към момента, дори по магичен път да влезе, ще му е трудно да се справи. Тогава защо да се мъчи? Поне откъм частни училища пазарът и философиите се преситиха - ако не стане в "троицата" (много добро попадение), то ще стане в друго, което може да му пасне повече.