
Неутешимият плач, симулирането на болка в корема, придружени понякога дори с повръщане, повишаване на температурата без данни за конкретна инфекция, кошмари по време на сън – следобед или през нощта – всичко това е само част от многообразните прояви на стреса, който преживява малкото дете. Адаптацията се затруднява, стресът понижава активността на имунната система, детето боледува все по-често и все по-дълго продължава лечението му.
Родителите биха спестили тези неприятни преживявания както на детето, така и на себе си, ако използват като средство за преодоляване на негативните емоции, тревожността и притесненията серията продукти RESCUE на английската компания Nelsons – самостоятелно или в съчетание с конкретни моноесенции на д-р Бах.
В яслена и градинска възраст най-подходящи са RESCUE капки и спрей. Еднократният прием е 4 капки или две впръсквания от спрея. От седмица до 3 дни преди тръгване на детска ясла или градина детето трябва да приема 3 пъти дневно по 4 капки RESCUE, а родителите (най-често това е майката) – 4-5 х 4 капки.
В продължение на седмица-две след тръгване на ясла или градина е добре към приема на RESCUE в 50 мл вода всеки път да се добавя и по една капка моноесенция WALNUT (орех).
Ако детето изпитва страх – вместо WALNUT добавяме MIMULUS (мимулус)
Ако детето изпитва неувереност – към RESCUE добавяме LARCH (лиственица)
Ако детето продължава да плаче преди тръгване и след като бъде оставено в детското заведение в продължение на повече от две седмици – към RESCUE добавяме RED CHESTNUT (червен кестен)
Ако детето се буди често през нощта с плач – към RESCUE добавяме ASPEN(трепетлика)
Ако детето не иска да дели играчки с другите деца или отказва да яде в яслата/градината – към RESCUE добавяме CHICORY (цикория)
Ако детето проявява агресия към другите деца или родителите си - към RESCUE добавяме HOLLY (джел)
Ако детето има проблем с дисциплината и трудно се подчинява – към RESCUE добавяме VERVAIN (върбинка)Първият учебен ден открива цял един нов свят за детето и отключва много притеснения у родителите. Пренебрегваният проблем със свръхактивността, приемана от повечето родители като нормална, безобидна палавост (кое дете не е палаво!), се превръща в непреодолим проблем с дисциплината. Непоследователността и непостоянството, определяни в ранното детство като буден ум или многостранни интереси на детето, се трансформират в проблеми с концентрацията, усвояването на учебния материал и съответно водят до изоставането му. Една част от родителите намират обяснение в голямото претоварване, други считат, че с времето нещата ще се подредят от само себе си. Има и такива, които се притесняват и започват да търсят начини да помогнат на детето. Точно те могат да разчитат на помощта на моноесенциите на д-р Бах.