Пубертетът при момчетата - тема 6

  • 37 382
  • 770
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 15 644
На мен пък ми е много странно това с похвалите в Школо. За какво им ги пишат тези похвали - да им напишат хубава оценка /5 - 6/. То е ясно, че щом има хубава оценка, значи е направил нещо. Дреме ми на мен, че ще ми изпищи приожението и ще прочета, че "Участва активно в час" или "Демонстрира високи познания", като няма оценка.

# 511
  • София
  • Мнения: 2 867
На мен пък ми е много странно това с похвалите в Школо. За какво им ги пишат тези похвали - да им напишат хубава оценка /5 - 6/. То е ясно, че щом има хубава оценка, значи е направил нещо. Дреме ми на мен, че ще ми изпищи приожението и ще прочета, че "Участва активно в час" или "Демонстрира високи познания", като няма оценка.
Ами не е съвсем така, при нас след около 4 похвали следва и оценка, но не може за всяка похвала да има и оценка. На мен лично ми е важно да има и "нематериални" стимули точно под формата на такива похвали.

# 512
  • Мнения: 2 419
И според мен е мотивиращо да има похвали.Не е редно само забележки да се вписват и да се превръща школото в нарицателно нещо(за съжаление плашат децата с него).За мен използването на тази платформа трябва да е максимално,както с позитивите,така и с негативните моменти.Всичко е до учител и маниер на преподаване/овладяване на ситуацията в клас.

# 513
  • Русе
  • Мнения: 7 796
И аз се радвам на похвалите в Школо-то. Вдигам същата врява както и за хубава оценка Simple Smile

# 514
  • Мнения: 9 152
Моят син също ми обяснява колко е общата оценка на класа...
А мен това всъщност изобщо не ме интересува.
Освен това, напоследък не ми казва колко е получил, а трябва аз да отгатна!... и ако може от първия път, да позная.
Обаче, ако кажа хубава оценка, рискувам, че ще го натъжа, ако не съм познала. Ако кажа лоша оценка, то той ще си помисли, че не вярвам в силите и знанията му.. Та така.... всеки път налучквам мнооого предпазливо.

# 515
  • София
  • Мнения: 6 183
Ааа, пита ли ме "Познай колко имам?", значи е 6, в най-лошия случай 5.

# 516
  • Мнения: 11 928
Когато детето ми беше в първи, втори клас, на всеки тест имаше графа с оценките и от всяка оценка колкоъброя има в класа на точно този тест. Дори в първи клас беше записано колко "браво", колко "отлично'и тн. От една страна ми беше полезно, от друга-на мен ми беше безкрайно противно, когато след като обявя оценка, майка ми ме питаше за приятелките ми.

# 517
  • На морето!
  • Мнения: 5 764
При нас най-новата щуротия /да не кажа друга дума/ е по БЕЛ да правят контролни от 4 въпроса и всеки сгрешен отговор е единица надолу. Едно, че е несправедливо и не е обективно, а съвсем друго е, че според мен по литература трябва с есета, анализи и преразкази да ги изпитват, айде по български може и с тест, ама с отворени въпроси. После да не се чудят защо пишат "есе".

# 518
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Ами по математика като изплющят тест?!
При това с 15-20 задачи. То хубаво тест ама, за да е вярно и да не играе на тото нали трябва да я реши тази задача някъде настрани. Понякога ми се е струвало, че физически е невъзможно времето да стигне.

# 519
  • Мнения: 13 825
Същото по бел и при нас. Само че примерно на тест на раздел правопис с 6 въпроса някои с повече подусловия. В един от въпросите имаше думата "синьо"  и се питаше защото там стои Ь а не Й. Синът ми е бил паниран и е написал - пише се Ь защото стои ПРЕД съгласна.  Сега,  на всички е ясно че О не е съгласна, обаче се зачита като грешка и тя му е писала само с една грешка  5,20 и съответно в бележника 5. Толкова глупаво. За сметка на това точно по математика този път им е дала 4 задачи. На предния раздел им беше дала 15 задачи и синът ми имаше най-висока оценка 4,80 като последните две задачи и половина просто не сварил да направи. Не че ги сгрешил, даже него е започнал. Явно госпожата го е отчела като грешка и се е коригирала.

# 520
  • Мнения: 5 278
И на мен не ми харесва тази система с тестовете - за една грешка и са в долната графа. Вчера нашия си намерил една грешка, по-точно намерил една грешка на госпожата при оценяването на теста му, която му вдига  успеха с една точка и съответно с 1 единица и от 5 трябва да му пише 6, при което тя му казала, че е преписвал и ще му зададе един въпрос, за да е сигурна. Той е отговорил, след това му е задала още един, на който също е отговорил и въпреки това не му поправила оценката Flushed Е, сори, ама как да са мотивирани??? Изобщо за мен най-големия проблем в наши дни е с мотивацията на децата за учене Sad За съжаление това не е голяма ценност вече, както е било едно време Sad А най-любимото ми е като ме питат - ти като си била отличничка защо вземаш по-малко пари от тати, който е бил с 3-ките Rolling Eyes Е, поне не работя тежка физическа работа като него, но много хора с образование го правят Sad
А на вас как ви пишат похвали? При нас само забележки се вписват Anguished

# 521
  • София
  • Мнения: 2 446
Има 2 или 3 похвали моят син, забележките обаче са повече.
Поне тази година пишат по една за час, миналата (тъкмо бяха въвели ЕД) някои учители се бяха вдъхновили да пишат по 2 - 3 забележки накуп - каквото им се стори подходящо от менюто  Rolling Eyes. Обаче по правилник след 8 забележки следва наказание на ученика - някои деца ги направиха за нула време.
Другото, което ме подразни - бяха нанесли чужда двойка на сина ми. Той говорил с учителя, онзи му казал, че няма да я поправи. Е как да имат желание и мотивация ... Трябваше аз да занимавам класната, за да се оправят нещата.

# 522
  • Мнения: 13 825
Ние сме още с обикновени бележници но детето вече има две похвали тази година. Аз лично останах изумена, не съм свикнала с такова нещо, то е шести клас и това се случва за пръв път.

# 523
  • Мнения: 2 419
Пишат похвали,но доста обрано и пестеливо.Учителката по англ.език директно заяви,чя няма достатъчно време и по оценките било ясно дереджето на всеки ученик.Добре де,ама същата намира време да отрази забележките за лоша дисциплина и за без домашна работа.Здраве да е!

# 524
  • Мнения: 11 928
      Какво точно представляват похвалите? Моят син едва ли ще докара"похвала", а и не се сещам за какво  точно биха го похвалили.Забележки има много и то от типа "Не пише", "Не внимава", "Без домашно" .

Но ми е интересно, как звучи една похвала? Ако е за учебния процес, не следва ли да се нанесе хубава оценка?

Ако аз съм учител, бих писала похвали само за някакви добри постъпки извън конкретното учене.

Общи условия

Активация на акаунт