СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 589
  • 742
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 815
Василев, предполагам, че повечето разбират за какво иде реч. Като майка на две деца в различна възраст, наблюдавам, че едва от около 1-2 години се "възпитава" тази съобразителност и то не навсякъде. Проблемът идва от това, че децата са заляти с прекомерно много иформация, която временно трябва да наизустят заради пустите оценки ( по всички предмети). При малката, която е в 3 клас, все повече е застъпено умението да извлечеш полезна информация. По-нататък ще стане ясно доколко е така.

# 361
  • София
  • Мнения: 5 131
Не съм съгласна с Василев. Една задача трябва да е напълно определена и всяко нещо от условието да носи определена и необходима информация за решението й.

# 362
  • София
  • Мнения: 3 457
Иначе, днес ме смая с новината,  че им искат уч. тетрадка по музика!!! Това ми идва малко в повече,  макар че след като я разгледах изглежда доста добре.  За съжаление не вярвам учителката да успее да им обясни и запали да я попълнят с мисъл, а не с преписване.
Аз се изумих още в началото на  годината, когато ми  обяви  че се изисква и по  музика УТ.Три пъти  попитах дали   е истина или кара по инерция окомплектоването  по всеки предмет.Имаха и тест  дори от  въпросната тетрадка тази седмица.Присети се вечерта към 23 ч и ме юрна да учим.....
АКо  досега се бяха занимавали  по някакъв смислен    начин с тоя предмет нямаше да е странно.НО при условие че една нота не са написали за 7 години, а всяка година чинно  се  подготвяме  поне с  нотна тетрадка......Абе- това да ни е проблема през тази година.

# 363
  • Мнения: 815
Лошото е, че ще им е по-голям проблем догодина, когато хич няма да им е до музика, поне до учебната. Blush Да си изчетат учебника и както моята щерка казва, да изпеят 2 песни на госпожата. Stuck Out Tongue Winking Eye Оценката може да им потрябва в седми клас.

# 364
  • Мнения: 21 455
Освен ако някъде не я използват като балообразуваща, за друго няма да им трябва в седми клас.
При равните показатели в класирането значение имат български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда.

# 365
  • Мнения: 815
Хем минах по този път, пак останах недостатъчно образована! Благодаря, Дидева! Blush

# 366
  • Мнения: 3 048
Ето тук още една некоректна или направо с грешка


Според подточка а) трябва да се намери разстоянието между А и В, което е невъзможно. Реално искат чрез t да се изрази разстоянието в момента на застигането.

Сега трябва и всички задачи, които му давам да решава, да ги проверявам предварително за грешки и неточности.
Ston, наред си е задачата. Бях я приготвила за моя човек и ти видях поста, та я реших.
Спомням си, че имаха в едно помагало, като започнаха текстовите задачи, закачки от сорта, дадено, търси се, кое от даденото не ни е нужно.
Но задачите трябва да са точни. Аз лично като видя условие, което не съм ползвала, си помислям че съм сбъркала и решавам наново.

# 367
  • Мнения: 8 228
И как намери разстоянието между двата града? Имаш скоростите на двамата и че след време t велосипедистът настига пешеходеца. Няма никаква информация кога някой от двамата стига в В.
Все едно аз тръгвам от нашия град за София с някаква скорост и след време t настигам по-рано тръгналия по-бавен пешеходец. Как всичко това ми дава информация на колко километра от моя град е София? Аз съм задминала пешеходеца, но дали ще си въртя педалите още 5 или 10 часа за да стигна, никой не може да каже.

И подточка б) също ми е "крива". "Ако срещата е след два часа". Е, добре де, след 2ч велосипедистът е минал 36км, а пешеходецът с неговия час повече за вървене 10.5км, т.е. първият отдвана ще е задминал втория. Как ще се застигнат след два часа при така зададените скорости по условие?
Или аз тотално съм изглупяла или задачата.

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 21:01 от ston

# 368
  • София
  • Мнения: 3 561
Без да съм решавала задачата, доколкото разбирам условието на а) не се търси разстоянието като число, а като рационален израз. Аз бих го изразила точно чрез времето t, защото скоростите ги има по условие.

# 369
  • Мнения: 3 048
Те тръгват в една посока. Велосипедистът стига в Б и подминава по петите на пешеходеца. Имаме времена и скорости. АБ е целият път на велосипедиста минус пътя на пешеходеца.

# 370
  • Мнения: 8 228
Добре но по условие t ни е времето на застигане, а не времето за пристигане в В.

# 371
  • Мнения: 3 048
t е времето, което е пътувал велосипедистът. Пешеходецът е пътувал t+1 h.

# 372
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 329
Уф, депресирахте ме. Да направим един синтактичен анализ, че там по ми се получават нещата Blush

# 373
  • София
  • Мнения: 9 110
Те тръгват в една посока. Велосипедистът стига в Б и подминава по петите на пешеходеца. Имаме времена и скорости. АБ е целият път на велосипедиста минус пътя на пешеходеца.
Това не става ясно от текста на задачата. Аз също не виждам как ще се реши а подточка.

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 21:30 от zazu1

# 374
  • Мнения: 8 228
Уф, депресирахте ме. Да направим един синтактичен анализ, че там по ми се получават нещата Blush
А, не 😂 Със синтактичен анализ аз ще се депресирам. Като гледам всичко, което учат по български, стигам до извода, че аз български явно не съм учила. По математика поне храня илюзия, че нещо си спомням.

Общи условия

Активация на акаунт