Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: X
Здравйте, мами! Това е една малко по-необичайна тема. Става въпрос за моето дете, което е психически тормозено от госпожата му по физика. Учи във фег Пловдив. Всичко започна в началото на 9-ти клас. Още през първия учебен час получи двойка, заради това че е пило вода в час. Прибра се много разстроен и беше целият червен от плач. Разговарях с него над 2 часа и му обясних, че това все пак е езикова гимназия и едва ли ще бъде също толкова строга занапред. След няколко седмици той се прибра с кърваво червени очи. Помислих си, че е бил в депресия, заради приятелката му, която го напусна преди известо време... Но уви отново в корена на проблема беше учителката му по физика. От онзи ден насам всяка вечер се заключва в стаята си и плаче по няколко часа, докато учи теории и формули по физика. Не знам какво да правя, мами! Никога до сега не бяхме попадали на толкова комунистически настроен учител- толкова жалко да стресира децата ни!!! Помощ моля ви!!!

# 1
  • Мнения: 14 769
Поговорете с тая учителка, обърнете се към директора на гимназията, по-нагоре също, ако се наложи. Не ми звучи сериозно слаба оценка заради пиене на вода, но знае ли човек...Може и психологическа помощ да е нужна на момчето, все пак не е много често срещано момче да плаче заради учител. Възможно е и да са му се пострупали проблеми, приятелката, учебен процес. А в какво се изразява тоя психически тормоз, какво толкова иска учителката от него?

# 2
  • Мнения: 14 084
По разказа Ви съдя, че проблемът не е нещо мимолетно. Щом момче на 15 г. плаче заради учителка, значи има нещо по-дълбоко.
Първо се опитайте да говорите с детето дали това е всичко и какво точно е отношението на госпожата.
Второ, разговаряйте с нея, обаче в никакъв случай с разправия. "Со кротце, со благо...." . По реакцията и думите ѝ ще разберете какво ѝ е отношението към детето и дали ще има промяна. Ако не даде резултат, може да се срещнете с директора.

ПС: Принципно съм против намесата на родители в учебния процес, но разказаното ми звучи доста притеснително.

# 3
  • Майна Сити
  • Мнения: 877
Опитай се да се свържеш с негови съученици да попиташ за друга гледна точка на въпросната случка за двойката и пиенето на вода. Нещо някак ми се струва преувеличено или просто има нещо премълчано Thinking Не вярвам да има такива гадове-учители, особено в елитна гимназия, все пак нали се сещаш, че от няколко оплаквания и учителката ще е аут и ще ходи да преподава в някое забито Пловдивско село.

# 4
  • Мнения: 1 299
Едва ли е само от учителката по физика. Едно психически стабилно момче не би реагирало така. Съветът ми е да се обърнеш към детски психиатър.

# 5
  • Мнения: 8 301
И според мен толкова сте се вторачили в тази учителка по физика, че изтървате проблем с детето ви.
Да, може да го е нарочила - за това вървете и говорете с нея ако ще през ден. След това наемете учител по физика, който ще му помогне да има знания на които учителката няма как да пише ниски оценки.
Ако наистина 2 е писано за поведение спорете до директор. Оценките оценяват знания, а не поведение на ученика. За целта има забележки.


От друга страна не е нормално момче 9 клас да плаче, защото учителката се заяжда. Или пък всяка вечер да плаче - ЗАЩО? Момчето вероятно е в депресия вероятно заради раздялата. Вземете мерки бързо и хич не се връзвайте за учителката и физиката. В прав текст му кажете МАЙНАТА И НА ФИЗИКАТА и 3 да имаш все тая! Ама дай да поговорим как се чувстваш. Ако позволява включете специалист /моето предложение е да се насочите към жена, пред която няма да се притеснява да плаче/. Детето страда - да не направи глупост.

Също така няма как да не ви кажа, че поведението на детето ви е нестабилно. В 9 клас не пият водичка като са жадни в клас, не плачат показно и вие убедена ли сте, че тези червени очи са от плач а не да пуши трева. И аз като FrauDanna имам някакъв привкус на преекспониране или премълчаване на нещо.

# 6
  • Мнения: 48
Имах съученик, който беше много стеснителен, притеснителен. Той никога не беше получавал двойки или тройки,помня когато веднъж получи 3-ка макар и голям той се разплака, плачеше цяло междучасие и не само,но това му даде мотивация да учи още повече.А да не говорим,че съм ставала свидетел на  деца които ги е страх да не изкарат ниска оценка заради родителите си(които им се карат, които ги наказват и бият).

# 7
  • Мнения: 14 084
Да, де, ама едно е да получиш двойка или тройка на знания, друго е, щото си пил вода. Пък и какво чак толкова е станало, че е пил вода?!?
Нека се разбере дали това е цялата истина или има и нещо друго. Както казах, разговор с госпожата, но в никакъв случай със скандал или оправдания, а просто да се чуе и нейната гледна точка. Peace

# 8
  • Мнения: 15
Доста оскъдно е описанието на проблема с учителката. Освен епизода с водата не се разбира тя какво още прави, как точно се държи, какво казва и т.н. Значи първо по-подробно поведението и думите й към детето какви са. Аз също мисля, че проблем в учебния процес и проблем в отношенията учител-ученик могат да се разграничат. Ако случаят касае само ученето, то след двойка е нормално родителят да се срещне с учителя и да поиска насоки за подготовката на детето, за някакви упражнения или допълнителна консултация. Ако става дума за отношения и тормоз обаче е хубаво такава среща да бъде и с трети човек например съвместно с класния ръководител. Иначе може да премине много конфронтационно ако се изправят само родителя срещу учителя и да стане още по-зле. И също имам чувството, както вече се писа, че може да има струпване на фактори при детето, да преживява повече трудности или травми в момента. Възможно е понякога и дете, а и възрастен човек да не искат да споделят пред близките си истинската причина за свое страдание. Проблемите с учителката не че са измислени, но може да са само по-невинната, по-публичната причина, която се дава като обяснение на околните, а всъщност в страданието на детето да има и нещо друго, което му е неловко да съобщи. И още нещо ми се струва важно - другите деца, приятелският кръг, останалите от класа и отношенията и мястото на детето сред тях какви са, дали е подкрепено или изолирано, това също влияе и пречупва много силно как детето ще преживее подобна ситуация - по-леко или по-тежко.

# 9
  • Мнения: 8 301
Според мен на първо място трябва да се подсигурите детето да е живо, здраво и психически стабилно. После следва учението.

Ако е в депресия да не се самонарани, да не пуши трева, от която очите стават червени, а вие мислите че плаче вечер в стаята си, да не се поддава на психически тормоз.

После да се понамесите в училище с разговори.

Съжалявам искренно, но според мен сина ви пуши трева, а няма проблеми, които толкова го тормозят. 

# 10
  • Мнения: 7 574
Мен лично много повече ме притеснява в историята това, че 15 годишно момче плаче заради слаба оценка по физика и то в ЕГ, където се набляга основно на езика. Смятам, че проблема с това поведение на сина ви не е заради учителката. Тя може да е строга, може да му е написала 2-ка, но самия факт, че той го приема толкова трагично /едва ли не края на света/ ми светва огромна червена лампа, че проблема е в сина ви.  Мога да ви посъветвам да отидете на някоя консултация на въпросната учителка и да разговаряте кротко с нея, за да разберете какво точно се е случило от нейна гледна точка и какви са изискванията й към учениците. Но най-вече ви съветвам да се обърнете към детски психолог. Защото, ако така реагира на една 2-ка и то в началото на учебната година, направо не ми се мисли какво би станало, ако получи още една. Нещата са сериозни, затова обърнете сериозно внимание на детето си - не е нормална тази реакция в такава ситуация

# 11
  • Мнения: 252
Преди доста години по подобен начин ме стресира дъщеря ми, която на 2 пъти /с голям интервал от време/ се прибираше вкъщи ревяща. Първия път, защото по физическо ѝ бяха писали по-ниска семестриална оценка по спорт, въпреки че беше в съответния отбор. Втория - защото я бяха глобили в градския транспорт, т.к. багажът ѝ надвишавал допустимите размери за ръчен /което не беше така/. Реакцията ѝ беше толкова бурна и непремерена, че си помислих, че някой я е нападнал.

Всъщност, реакцията ѝ се дължеше на факта, че са постъпили несправедливо с нея - комбинация от  обида, безсилие, яд. Бях  изненадана, защото като цяло е уравновесен, спокоен човек, който не прави драми. Поговорихме си за несправедливостите в живота, че тепърва ѝ предстоят още такива и че по-важно е доколко ще се остави да бъде засегната от тях. Трети подобен епизод на крайно непремерена реакция не е имало.

# 12
  • Мнения: 12
В университета имах колежка, която веднъж плака, че изкарала петица, а не шестица. Попитах я какво толкова се е случило, оказа се че се страхува да каже на баща си ... Thinking
Дали и проблема при вас не е свързан с очакванията към сина ви. Ако от малък му е повтаряно, че успеха в училище е най-важното нещо на света, ще го разбера защо е травмиран от физиката.

# 13
  • Мнения: 27 578
Да не е някаква традиция в пловдивските езикови да назначават по физика разни цербери?

Аз лично разбира реакцията, дори при момче - именно несправедливост и унижение.

Пиенето на вода е напълно нормално нещо, в 21 век всички си носят бутилки. Това не е първи клас още да се учат, предполагам, че деветокласник е достатъчно дискретен, та като пие вода, да не смути безценния процес по физика. По-скоро учителката е нещо изтрещяла.

В Английската едно време се подвизаваше създанието Църа, което ей така въртеше двойки според настроението си, без оглед на правила и стандарти. Добре че се пенсионира. Изнервени даскалици, не особено компетентни по физика, не могат да обяснят добре, ама заемат една поза за страшния предмет Физика, все едно без гимназиалната физика Вселената ще се разпадне на елементарни частици.

Ами новото поколение може да са специални снежинки, ама и лудите цербери е време да си вземат почивка. Застанете на страната на детето и ако трябва, вещицата да изхвърчи с ве нулево в заслужена пенсия. Щото ако го нарочи, може да го тормози с години, а в това няма нищо образователно, просто е гадно и тъпо.

# 14
  • Мнения: 9 101
На мен ми е трудно да говоря за човек, отдавна преселил се в отвъдното, но имам болезнен спомен точно по този предмет
За ЕГ също става въпрос, миналия век.Не ми е тръпка физиката, но винаги по всичко полагах старание
Е, първото изпитване, заедно със съученичка(на чиято дъщеря десетилетие след това станах кръстница), аз 3, съученичката 2, невиждани за нас оценки до момента. Не стига това, ами като изригна тая ми ти жена, то обиди, то простотии, накрая каза, че съжалява детето си, защото щяла да го набие без нищо, ама защото се ядосала на нас.Крясъците и огласяха коридорите.
Всеки ден, в който имах физика, още преди качването на автобуса получавах зверски коремни болки.
Когато бяхме вече 10 клас, г-жата поомекна, но споменът горчи и до днес.
Вечна и памет, но от днешната позиция знаете ли какво ми е най-болезнено? Че майка ми, по това време успешен и утвърден учител в друго училище грам не направи опит да ме защити. Елате сега да я видите, ако детето ми има проблеми, за най-малкото ме кара да се разправям.

Завърших ЕГ със сребърен медал, но огорчението не ми е изличено. Простила съм, Бог да я прости и съжалявам, че "и вдигам кокалите", иначе беше забележителна жена, красавица и с ценности.
С две думи- каквито и знания и оценки да имат децата , борете се срещу унижения и недостойно отношение!

Общи условия

Активация на акаунт