Нашата класна ползва готови тестове от сборници по БЕЛ и математика. Т.е тестът не е съобразен с нивото на класа, нито с индивидуалните особености на учениците.
Ако едно дете през октомври не може да чете това не означава, че не се справя, защото не се очаква да може по това време. Нито, че ако срича, че се справя. Защо? Ами защото като прочетат няколко пъти изреченията от учебника, 5-тото -6-тото дете вече ги знаят наизуст. И моята щерка така излъга госпожата. Но като я накарах вкъщи да ми покаже, установих, че е запеметила две изречения, но сочеше съвсем друго в учебника. Затова в къщи й давах да прочете два реда, но от книжка, а не от буквара. Дали едно дете се е научило (справило) се разбира за четенето в края на март. Това е срокът да започне да чете и то не от буквара, а от книга. Тогава приключва изучаването на буквите и звуците и започва четенето от читанката.
По математика е ясно. Там има на всяко число задачи - може, не може... Събиране, изваждане, сравняване.