Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 16 окт. 2019, 22:48 ч.

Проблем с оценяването в първи клас

  • 5 576
  • 238
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
Здравейте. Синът ми е в първи клас отначало тръгнахме добре без никакви оплаквания от негова страна.Но след месец той започна да се оплаква от госпожата не получавал усмихнати човечета както останалите деца.Отначало не му обърнах внимание Но това продължи отидох поговорих с класната попитах я как се справя в училище тя отговори че по БЕЛ е по добе от Математиката.Пиговорих с нея за усмихнатите човечета тя ми каза че те били за отличниците и допълни че ще видела да го поущри със едно човече.Няколко дни след разговора ни тя казала на синът ми че никога няма да има усмихнато човрче.Да той не знае цялата азбука незнае да чете но мислех че тя е там да ги научи.Днес се прибирам от работа и той ми казва че госпожата го натиснала с пръст по главата и казала на децата "Покажете на този умник как се прави. Искам съвет какво да направя той неиска да ходи на училище казва ми Мамо тя уважава другите деца а мен не получи тикове и започна да мига.  Кажете ми добър вариант ли е да го преместя в друго училище

# 1
  • София
  • Мнения: 16 092
На първо време може да смените учителката, не училището. Стига да познавате останалите учителки, разбира се.

# 2
  • Мнения: 4
Те са само една паралелка

# 3
  • София
  • Мнения: 16 092
В такъв случай може би наистина е добре да смените училището, но първо проучете учителките в другото училище.

# 4
  • Мнения: 4
Благодаря за съвета

# 5
  • София
  • Мнения: 16 092
Дано да намерите добра учителка. Поведението на сегашната е... непрофесионално, да не кажа друга дума.

# 6
  • Куциндрел
  • Мнения: 22 021
Ей, таз усмивки миналата година също ни създаваха душевни проблеми. Даже моето беше проявило агресия с/у неговия приятел, защото той имал нам си колко усмихнати човечета, а моето само едно намръщено. Моето се справя по-добре от приятеля му и много негодуваше за това. Та обяснявах, че неговия приятел сам не си слага усмивките и че явно ги получава, за поощряване, за да може да се старае повече. Даже тук във форума бях съскала по темата, обаче след това и моето дете започна да получава усмивки. След това децата започнаха да си мерят усмивките, а моето сам си искаше такива неща от учителката. Тази година вече няма драма, май не слага или поне не съм видяла/чула.

Karina Marinova, до това време вече детето поне трябва да знае азбуката, вие къде блеете, че не му помагате?
Първо започнете да се занимавате с детето, а после искайте от учителката това или онова. Явно жената забелязва, че детето изостава доста от съучениците си. И да го преместите в друго училище пропуските няма да се наваксат само с преместването му.

# 7
  • София
  • Мнения: 531
Karina Marinova, до това време вече детето поне трябва да знае азбуката, вие къде блеете, че не му помагате?
Стига де, няма изискване да се знае азбуката. Синът ми е в първи клас - дотук са учили да пишат, освен черти и ченгели, само буквите А и И.
От една страна е добре да се занимават вкъщи, но ако детето е просто по-бавно и се уморява, тази допълнителна работа вкъщи няма да помогне много.
Не мисля, че учителка, която нарочва първокласник още в първия един месец, ще си промени отношението към по-добро. Така че и аз бих казала, търсете друго училище.

# 8
  • Куциндрел
  • Мнения: 22 021
Преди първи клас има предучилищна, в която учат буквите.
Ако някой чака на училището да научи дете, което има трудности, то има да си чака...
Все пак говорим за нещо елементарно - азбуката. По това време в първи клас децата трябва да я знаят. Родителите също трябва да са забелязали дали детето им има някакви трудности и да работят по тях.

# 9
  • София
  • Мнения: 531
Детето може и да не е ходило на предучилищна, не знаем това.
В нашия първи клас има по-бавни деца. Посещават часовете за консултации.
Учителката специално няколко пъти повтори, да не караме децата да учат след училище, за да могат да си почиват. И "обеща", че до Нова година горе-долу по-бавните ще наваксат и ще се движат с темпото на другите.
В крайна сметка, работата на учителя е да работи с всички, а не само с отличниците. Както и поне да опита да създаде задружен клас, а не да настройва децата едно срещу друго. 

# 10
  • Мнения: 20 224
Ако си говорим за "трябва", то в аспекта на азбуката тя "трябва" да се знае, когато вземат буквите, а детето "трябва" да може да чете малки изречения и текстчета втория срок на първи клас. Има си програма и изискванията ТРЯБВА да са според нея. Не според нечии субективни преценки, включително и даскалски. И то ако няма някакви обективни затруднения, тогава е "трябва". Защото много деца имат и такива, само дето малко са специалистите педагози по училищата и повечето идея си нямат от това /а трябва да имат, да познават индициите за тези проблеми и да са поне наясно как да се държат с децата от едната обща култура дори/.
Прекомерните претенции в началните класове /там основно има такива, след четвърти клас нещата си идат по местата и се установява, че всяко нещо е с времето си, а и по-големите ученици няма да оставят някаква неуравновесена жена да ги прави на нищо, противодействат на подобни/ за взет предварително материал не са добре за никого. Един що-годе читав нормален учител трябва да е наясно, че малките деца са много различни и на различен етап от развитието си и че това не бива да е причина да ги унижава пред останалите.
Впрочем няма уважителна причина да унижаваш когото и да било.

Мен това ме притеснява много:

...Няколко дни след разговора ни тя казала на синът ми че никога няма да има усмихнато човрче.Да той не знае цялата азбука незнае да чете но мислех че тя е там да ги научи.Днес се прибирам от работа и той ми казва че госпожата го натиснала с пръст по главата и казала на децата "Покажете на този умник как се прави. ... Мамо тя уважава другите деца а мен не получи тикове и започна да мига.

Човечетата не са толкова важни, макар че добрият учител следва сам да се усети, че трябва всяко дете да бъде и поощрявано някак. Но горното е голям минус за качествата й като учител. Последицата с тиковете е повече от логична.

Това е невъзпитана жена и лош педагог. По-добре преместете детето сега, в началото на първи клас още, като предварително проучите другите училища и вземете мнение на родителите и децата за учителите. Да не попаднете на същото парче.
Много е важно детето да не започва училището с подобни унищожителни за личността му методи на обучение и общуване.

Детето може и да не е ходило на предучилищна, не знаем това.
В нашия първи клас има по-бавни деца. Посещават часовете за консултации.
Учителката специално няколко пъти повтори, да не караме децата да учат след училище, за да могат да си почиват. И "обеща", че до Нова година горе-долу по-бавните ще наваксат и ще се движат с темпото на другите.
В крайна сметка, работата на учителя е да работи с всички, а не само с отличниците. Както и поне да опита да създаде задружен клас, а не да настройва децата едно срещу друго.  
Така е.
Аз не съм педагог, но и аз мога да работя чудесно с отличници. Поне не съм учител на малки деца.
Тая жена също не е педагог, но за жалост е назначена за учител.

# 11
  • София
  • Мнения: 16 092
Ако детето не знае буквите, работа на учителката е да го научи.

П.П. Съгласна съм с всяка дума на Judy.

# 12
  • Куциндрел
  • Мнения: 22 021
Предучилищната е задължителна. Сега в първи клас се учат да пишат ръкописно и за това започват с ченгели и буква по буква.
Не може да се чака учителката да попълва на всички пропуските, тя може да обърне някакво внимание и да даде насоки, но не и да се занимава само с пропуските при положение, че има да преподава матерял.
А че има шантави учители - има, без подход и т.н. Но пак пропуските на детето и родителите не трябва да се замитат.

Ако детето не знае буквите, работа на учителката е да го научи.

П.П. Съгласна съм с всяка дума на Judy.
Буквите и цифрите се учат в предучилищна. В 4та група моето изписваше в градината със страници букви и цифри.

# 13
  • Мнения: 456
Предучилищната е задължителна. Сега в първи клас се учат да пишат ръкописно и за това започват с ченгели и буква по буква.
Не може да се чака учителката да попълва на всички пропуските, тя може да обърне някакво внимание и да даде насоки, но не и да се занимава само с пропуските при положение, че има да преподава матерял.
А че има шантави учители - има, без подход и т.н. Но пак пропуските на детето и родителите не трябва да се замитат.

Децата са на училище от един месец. Какви пропуски!? Първолаци са, за Бога! Тази набедена педагожка си е за скрита камера. Как си позволява да осмива едно дете, да му създава още от сега комплекси за малоценност!? Явно е от тези, с които се напълниха детски градини и училища в малки нас. места заради заплатата...

# 14
  • Мнения: 20 224
Какво може конкретно дете на конкретна възраст няма никакво значение.
Важно е какво е заложено в програмата за първи клас. И никой няма право да изисква горница от това, че и да се държи по този начин с малки деца.
А в програмата няма изисквания през октомври да се знае цялата азбука.

Общи условия

Активация на акаунт