Пети клас 2019/2020

  • 23 229
  • 776
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 982
И аз сложих ограничение в screen time, чрез Family Link. Хубавеца гугълнал и видял, че като инсталира secret folder и в нея сложи игрите не се отчита време. Така че освен контрол на времето, трябва и проверка всекидневна в телефона какво има в него. Всеки ден трия игри и пак и пак се инсталират. Следващата стъпка е деактивация/изтриване на акаунта, като така ще заминат всички купи и незнам какви си награди.
Иначе по литература едвам закрепи 5-ца на трансформиращия преразказ. Не знам колко да очаквам на теаста за библията и митологията, днес го правиха и хич не е бил лесен. Добре, че поне по география им се падна страхотна учителка, та почна да разбира по малко от материята.

# 316
  • Мнения: 2 118
Аз съм в търсене на нова програма за родителски контрол, защото тук известната е "разбита". Дори ще пратя отзив с този пропуск на Гугъл.

# 317
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 872
Аз не бих й взела телефона, Утро. Бих следила как се подготвя за училище, бих препитвала и давала допълнителна работа, ако е нужно. Но ми се струва, че малко се преекспонира вината на телефоните за всичко. Аз съм убедена, че и на нея не й е станало приятно от тройката и поне за известно време ще е по-внимателна. Бих действала в посока мотивация, а не наказания, но това съм аз.

# 318
  • Мнения: 8 558
И аз не бих взела телефона, особено като знам, че детето е учило за изпитването.

Аз за оценки наказвам само ако не е положен труд и не е учено.

  Щерката по математика е с 3 и 4. Всяка вечер решаваме задачи по час, събота ходи на учител, преди контролно решаваме двете 2 - 3 часа. С тези усилия други деца се явяват на състезания, моето едвам изкарва 4. Не се карам и не наказвам, колкото толкова като оценка...

# 319
  • Мнения: 1 568
Телефона и аз не бих го взела, особено ако си го е спечелило детето. Може да измисля някакво наказание, но само ако не се старае и не учи по предмета. Оценките в момента не смятам че са важни. Важни са знанията.

# 320
  • Мнения: 3 424
По математика имаме 4-5 задачи за домашно. По български 2-3 упражнения и като сложим и някой и друг разказвателен и англ. И то станало време за лягане Joy

# 321
  • Майничка
  • Мнения: 12 595
3-4 задачи за домашна, обикновено от УТ или ако е останала някоя от учебника. По ИУЧ работят със сборника на Архимед, имат по 3-4 и от там веднъж седмично. Отделно ние даваме по 5-6 до 10 ''от сърце''.

# 322
  • Мнения: 8 954
Решихме, че няма да взимаме телефона, но имахме сериозна разправия снощи.
Отделно от това учихме по История до 22ч. Този път приобщих и ММ към уроците да се убеди лично колко са трудни уроците и как нищо не е обяснено качествено. А на урока за гръцката митология по Литература просто му прилоша!!! На практика децата трябва да научат някакви неща, които не разбират и точно заради това се затрудняват според мен. Снощи сме обяснявали дума по дума.

Сега сме се амбицирали за следващия тест по История, който вероятно ще е другата седмица.
Само да видим как ще стане, защото ще ни трябва време, а в неделя е рожденичка.

# 323
  • Мнения: 527
Utro77 и ние приобщихме нашия тати в ученето и той направо се смая,но ще помага по математика.И нашето момче е рожденик в неделя .

# 324
  • Мнения: 8 558
И в нашето семейство сме с разпределени задължения - аз съм по БЕЛ и Мат., баткото проверява домашните по АЕ, а с баща си учат по разказвателните.

# 325
  • Мнения: 8 954
Utro77 и ние приобщихме нашия тати в ученето и той направо се смая,но ще помага по математика.И нашето момче е рожденик в неделя .

Весел рожден ден в такъв случай! Simple Smile

При нас на всичкото отгоре по една случайност училището има патронен празник на рождения ни ден, защото тогава е бил роден и П.Р. Славейков. И всяка година не сме на училище на този ден. Когато се пада в почивен ден, директорът отпуска един ден бонус - утре не сме на училище!!!

# 326
  • Мнения: 9 776
Синът ми снощи просто отказа да учи урока по история. Труден бил и толкоз. А си направих труда да му го "смеля" - аз диктувам, той пише с възможно най-прости думи и изрази, леко за възприемане.... Да, ама то това време учи ли се късно вечер? Следобед на занималнята е писал домашни по математика и английски, доста обширни и двете. Снощи кака му ги проверява, имаше грешки, но и това отне от времето за учене на други уроци. Просто го ставих на мира. Стана ми жал, а и аз не бях в кондиция. Ако днес се оттърве, няма да допусна втори път да отиде така на училище с ненаучен урок.
Между другото уроците не са трудни. Просто трябва да се отсява най-важното и да се изказва с прости думи. Но си трябва отпочинал мозък и желание. Късно вечер - ни едното, ни другото е на линия както за детето, така и за родителите.

# 327
  • Мнения: 318
С тази История и ние се измъчваме Sad Не му е интересно и не може да запомни нищо. Вчера поръчах няколко помагала да видим с тях как ще се справяме. Дано помогнат.

# 328
  • София
  • Мнения: 3 067
Нашата госпожа по история била казала на децата, че точно тези 3 урока, на които са сега - за Египет, Месопотамия и империите, дето са по 3 в един урок, са най-трудните и безумни уроци от целия учебник. Просто били изсипани едни хронологически данни, а нататък започвали уроци за начина на живот, за вярванията, които били далеч по-интересни и лесни за възприемане, та да не се шашкат и да не бързат да намразват историята.
Затова написах на един лист само последователността на империите с по един владетел и го боднах на таблото й, да си го гледа. В резултат вече спокойно може да произнесе имената на Ашурбанипал, Навуходоносор или Хамурапи и много иска да научи повече за Тутанкамон. Планирано е за уикенда, но подозирам, че пак основно ще се отдадем на дробите... а за Тутанкамон - колкото време остане...

# 329
  • София
  • Мнения: 6 183
Синът ми има интерес към историята, ама не точно към тази. I и II световни войни, балканските, френска революция, войните в Щатите и президентите им, британските династии и т.н. Ама баш Месопотамия му е крайно безинтересна. Явно му се струва прекалено отдалечена във времето, защото към Римската империя вече има интерес и я очаква с нетърпение. Това обаче не означава, че знае определение за "цивилизация" или "държава". Беше загледал някакви анимации на историческа тема и от там му се породи интереса. Сега ми е крайно тъпо, че точно когато си гледа филмче за Мария Антоанета, аз трябва да се скарам, за да седне да оцветява в зелено разливите на р. Нил (дето не я беше чувал) в УТ. Така, че няма угодия Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт