Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 19 окт. 2019, 18:49 ч.

СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 5

  • 22 155
  • 792
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 905
Има тестове и тестове. Ето скоро харесах теста на детето по химия. Имаше и отворени въпроси, не само за ограждане. Отделно тези за ограждане бяха много хитри. Всички отговори изглеждат верни и тънката разлика я вижда само този, който е разбрал за какво иде рече. Скалата стегната. Пък колко да уцелиш с лотарията.

# 751
  • Мнения: 2 462
Тестовете при нас са основно с ограждане. Няма как да са мерило за знанията в този им вариант. Вярвам, че има и читави тестове, които носят на учителя достоверна информация за знанията, но до момента при нас такива не съм видяла.

# 752
  • Мнения: 529
Oт тази година имам нов фаворит в начина на изпитване :  Тестове, където се раздават условията на един лист, децата пишат отговорите на друг лист (скъсан от тяхната тетрадка). Госпожата прибира и двата,  след което връща проверен втория лист и настава питане: - Вторият въпрос какъв беше, че не ми е верен.
Нямаше да имам нищо против, ако учителката беше отделила 10мин и беше казала - на първа група първи въпрос е еди какъв си, верният отговор е еди кое си, защото..
Да ама не, сега имаме 2 теста, на които знаем, че е за 5, но не знаем кое не е донаучил. Пратих го да иска да види въпросите и да изкоментират грешките му - отказала, защото щял да издаде теста .. сигурно на следващия випуск, защото в този вече е проведен във всички класове.
Охххх

# 753
  • Мнения: 3 890
Това е малоумно, но и моят ми показа такова входно ниво по биология.

Върнаха ли ви тестовете. Да. Дай да видя.
Гледам аз и се пуля - номера на въпроси и буквички срещу тях или някакъв отговор с думи, обаче какво се пита е загадка. И аз му "разглеждам" работата 😂
Разбира се моето вече не помни ни един въпрос.

# 754
  • Мнения: 2 773
Oт тази година имам нов фаворит в начина на изпитване :  Тестове, където се раздават условията на един лист, децата пишат отговорите на друг лист (скъсан от тяхната тетрадка). Госпожата прибира и двата,  след което връща проверен втория лист и настава питане: - Вторият въпрос какъв беше, че не ми е верен.
Нямаше да имам нищо против, ако учителката беше отделила 10мин и беше казала - на първа група първи въпрос е еди какъв си, верният отговор е еди кое си, защото..
Да ама не, сега имаме 2 теста, на които знаем, че е за 5, но не знаем кое не е донаучил. Пратих го да иска да види въпросите и да изкоментират грешките му - отказала, защото щял да издаде теста .. сигурно на следващия випуск, защото в този вече е проведен във всички класове.
Охххх
Точно същото е при нас по биология тази година (ЧП миналата година). А днес дори и листчето не е върнато, а само са съобщени оценките. Това, естествено, възпитава, че целта на тестовете е не научаване, а оценка. Идеално: хем наредбата е спазена, хем учителят си е запазил в тайна теста! Копче не можеш да му кажеш. Явно играта е кой кого ще надхитри. Тъжно ми е.

# 755
  • Мнения: 3 906
И при нас е така по някои предмети. До вкъщи не стигат, но няма и полза да гледам 1а, 2б и т.н. И как да си научат грешките? Как може по бел и мат винаги да се връщат за подпис, подробно проверени, а по други предмети не...

# 756
  • Мнения: 529
Aз дори не искам да си дава теста, а просто да направи един коментар на кой въпрос кой е верния отговор и защо .. Ама много искам, нали?

# 757
  • Мнения: 30 141
И при нас я има тая мода, по бел е точно така.

# 758
  • Мнения: 398
Може би идеята е да ги подготвят за начина на записване на НВО. Нали там отговорите са на друг лист.
Нас лично това ни стресира. Ученичката е свикнала да си огражда отговорите на тест на самия лист. Забравя, че трябва да ги отрази на другия или огражда буквата и на листа с условията.
В тази връзка, моля запознатите с условията за записване не НВО да споделят какво може и какво не може да се отбелязва на изпита.
Примерно, сега по математика девойката си подчертава подобните едночлени, после тези, които е пресметнала, огражда, за да знае, че е приключила с тях. Тази практика може ли да се ползва и на изпита?

# 759
  • Мнения: 905
Е, и таз добра. Как няма да може!?! То така си се решават тези задачи.

Ама като се замисля, това е идея за МОН - да се допълни набора от стресиращи фактори.
Доколкото разбрах тази година не просто ще се сканират работите, ами ще се разхвърлят от системата и по градове, т.е. ако правилно съм разбрала, на дете от Варна, единият проверител може да е във Видин, вторият да е в Пловдив, като те дори няма да знаят на дете от кой град проверяват. При това положение глупостите за оставяне на знаци може да се махнат и да се разтоварят децата от това, кое как може да се приеме.
Ако пък и при това положение, животът пак подари на дете шанса работата му да се провери от учител, който го е разпознал, мисля че не трябва да се месим на съдбата Grinning

# 760
  • Мнения: 21
Оценяването в училище е наистина според мен малко субективно, въпреки тестовете и точките. Да не говорим, че има училища в които с лека ръка се пишат шестици и други училища в които, за да изкара едно дете петица трябва да е положило много усилия. По тази причина си мисля, че за прием след 7-ми клас изобщо не трябва да се вземат оценките от училище, а само резултатите от НВО.

# 761
  • София
  • Мнения: 5 476
В тази връзка, моля запознатите с условията за записване не НВО да споделят какво може и какво не може да се отбелязва на изпита.
Примерно, сега по математика девойката си подчертава подобните едночлени, после тези, които е пресметнала, огражда, за да знае, че е приключила с тях. Тази практика може ли да се ползва и на изпита?

на нас учителката ни каза, че всякакви нестандартни отметки могат да се счетат за опит за маркиране на работата и да доведат до анулирането й.

# 762
  • Мнения: 2 773
Самият тест не е ли в плика с черновите, които не се проверяват и съответно няма как да бъде анулирана работа за "знак" по теста?

# 763
  • Мнения: 905
Мария, правилно ли съм разбрала новостите с това разхвърляне на сканираните работи на случаен принцип да пътешестват електронно из страната?
Манипулации само при сканирането би могло да има, че и там живи хора.
Иначе сканираната работа като отиде на първа проверка незнайно къде, където каквито и знаци да оставяш, проверяващият няма да знае дори от къде си. Втората проверка на съвсем друго място и вторият не знае кой и от къде е първият проверил тази точно работа.
Ако е така, какви знаци и какви пет лева.

Всъщност някой знае ли за реално анулирани работи по подозрение за оставяне на знаци?

# 764
  • Мнения: 2 773
Да, правилно е това за работите из страната. Но не съм убедена, че ако някой счете нещо за знак ще премълчи, заради това нововъведение.
Аз не съм чувала за дете с анулирана работа заради знак, но сигурно се е случвало някога някъде.

Общи условия

Активация на акаунт