Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 19 окт. 2019, 18:49 ч.

СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 5

  • 22 147
  • 792
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 2 770

защо вече никой не изпитва устно?

Имам приятелка учител. Питала съм я същото. Защото често се случва детето да изкара оценка, различна от 6. И тогава идват едни бесни родители, които се саморазправят с учителя и твърдят, че детето си е знаело, но е нарочено.
Където и да чукнеш по системата - се пука Sad. Толкова е зле, че чак е страшно. Никаква ценностна система (това ме подсеща за една снимка от учебник по математика, в който в каре се казваше защо е важно да знаем многочлените (примерно) и отговорът беше: за да изкараме шестица на теста!). Никакво желание за знания. Трагедия.

# 736
  • Мнения: 903
Мария, права си, че може би шестобалната система е проблемът.
Ако оценките от свидетелството бяха съпоставими и с друга скала, щеше да е честно дори те да имат по-голяма тежест, защото отразяват голям отрязък от време, а не 150 минути.
Обратен вариант - две деца при един учител, оценявал обективно. Разликата межу 6 и 5, би трябвало да струва много повече от 5,5 точки на НВО.
Мария, цоп и аз при теб в нереалното Simple Smile

# 737
  • Мнения: 19
С преписването имат проблем още от миналата година. Дори на родителските срещи се обсъждаше това, че ги виждат как преписват, но не им казват нищо, защото са от любимките на учителите. В класа има една девойка, която когато получи оценка различна от 5 и от 6 започва да плаче и да се моли да й пишат висока оценка, защото иначе вкъщи ще я бият. Което не е вярно и това го знаят и децата дори. Дете се оплаква вкъщи, че не е честно така, която е имала по-ниска оценка от нейната, след моленито да е с по-висока. Детето има достойнство и няма желание да се моли за оценки. На въпрос към госпожата защо пише по-висока оценка на дете, което не заслужава, отговора беше потресаващ. Ама как, то детето се бори, поема инициатива, щом е дошло и тем подобни глупости. Дотук със знанията и заслужените оценки.

# 738
  • Мнения: 3 906
При нас изпитват по география и история устно, но не всеки час. И също се преписва, по някои предмети.
Аз говорих с класната за нашия проблем с физическото. Учителката се оплакала, че детето ми не желае да играе, пък нямало бележка. Тя отказва само за волейбола. А те все това правят в часовете. При вас как е? От друга страна момичета се извиняват с месечни неразположения и не играят, без бележки, но както и да е. Решихме с класната да напиша една бележка, в която излагам нашата ситуация и с молба да й предлага други физически занимания докато останалите играят с топка. Ще я напиша, пък да видим.

# 739
  • София
  • Мнения: 2 634
Сещам се за Взаимното училище (музей) в Златоград. От втората половина на 19-ти век. Имаше много автентични работи на децата. При петобална система тогава, изумително беше, че имаше само 1-2 петици и толкова четворки. Всичко останало - тройки. Имали са високи изисквания хората. Отделно, че беше магическо това училище - с чардаците и разкошната градина. Друг свят.
Имам чувството, че бележкарството в наши дни е още една проява на консуматорското общество.
Простете, че се отплеснах.

# 740
  • Мнения: 30 112
Ако училищата предлагаха еднакво качество, просто различно профилиране, нямаше да има бой за оценка, пътуване през девет квартала и школи.
Снощи свалих тестове от фейса. Оказа се, че например по физика нямат тест, а пишат теми. Странно. По бел точно обратното Joy Абе всеки учител си е решил нещо и туй то. По география се оценява попълването на учебната тетрадка, като съществено е красивото оцветяване.

# 741
  • Мнения: 2 461
Бети, щом имаш съдействие от класната, вярвам, че учителката ще прояви разбиране.

Red, колко уютно ми стана от разказа ти за училището в Златоград!❤

Happy, бележкарството винаги ме е отвращавало, но е факт, че оценките в определен момент имат тежест.
Преди няколко дни баща ми си беше снимал свидетелството от седми клас с препоръката, седмокласничката да му покаже свидетелство в края на учебната година със същите оценки. Ми, стана ми смешно:)

Скрит текст:

Последна редакция: ср, 06 ное 2019, 09:08 от Biserka_a

# 742
  • София
  • Мнения: 6 153
За съжаление често бележкарството е резултат от отношението на родителите. Като му обещаеш телефон за определен успех, резултат, после как да разсъждава детето.
Но като цяло имам усещането, че нашата образователна система не е особено насочена към разбирането на същността на дадени науки и знанието, а си е насочена точно към оценките и бележкарството. Все повече започвам да си мисля, че целенасочено не се правят смислени реформи в образованието, защото управляващите нямат интерес и полза да има много мислещи хора. Защото мислещия човек не можеш лесно да го манипулираш.
Но това е една друга тема Rolling Eyes .

# 743
  • София
  • Мнения: 1 165
Кои форми? Може ли да става дума за фразеологизми?
За тропите е вярно. Вече се изучават в осми клас.
Объркала съм думата - става въпрос за стилистични тропи и фигури, не форми.  Да разбирам, че и двете ще се учат в 8 клас, така ли?

# 744
  • Мнения: 3 887
Нашите ги изпитват и устно и то доста. Субективизъм в оценяването винаги е имало, не мисля, че има начин да се избегне на 100% това. При тестовете може да се преписва ( учудвам се, че децата в СМГ го правят), а не се измерват реални знания. При устно изпитване пък едно дете, което говори високо, уверено, винаги ще получи по-висока оценка от друго, което също си знае добре урока, но говори тихичко, плахо.

# 745
  • София
  • Мнения: 1 393
Освен на Донка, някое друго помагало за граматика с много упражнения да препоръчате? Видях едни дупки, то цели ями, в граматиката от ...5 клас😀

За Уча се, какво влиза в абонамента? Могат ли да се ползват уроците за всички класове? Преди години бях платила за един месец и нещо аз ли не се оправих, за упражненията ми поиска още една такса.

# 746
  • Мнения: 2 770
Лошото на изпитването с тестовете е, че децата не се научават да се изказват, да им тече мисълта. Но пък много по-лесно и бързо се проверяват и могат да обхванат повече материал, отколкото да ти дадат да развиеш два въпроса. Абе, трудна работа си е това с правилното оценяване. Защо не направят да са без оценки (премахваме бележкарството, ученето става за знания), да им връщат контролните с показани грешки и ако щеш в какъв процент си се справил. Да има минаваш - не минаваш. Да си остане НВО с една идея по-висока трудност. За стипендиите и оценките в гимназиален етап да си минат на проценти. Ох, от вчера съм в паралелна реалност.

Абонамента на уча.се включва достъп до материалите за всички класове. Помагалата на бг учебник също ми допадат. Тези на Регалия са с хубави обяснения на отговорите, но още в първите тестове по бел има въпроси, които са по старата програма и не са изучавани (явно при преработката са ги пропуснали).

# 747
  • Мнения: 903
Според мен пък, тестовете ако са грамотно направени (не папагалски) избягват субективния момент и възможност със зазубряне  и без разбиране да стигнеш до най-високата оценка. Плюс тестът проверява по-голям обем знания от развиването на тема.
Не съм съгласна, че учителите не могат да се справят с преписването. Нямат желание за излишни конфликти с деца и родители. Няма стегнати правила в училище, които лесно да усмирят нездравата амбиция. Никой не му се занимава. Цялата безапелационност и строгост в образованието е заета от учителите по физическо, ТП, рисуване и музика, както сме видели.

# 748
  • София
  • Мнения: 1 165
Според мен в съвременния свят трябва да се оценяват умения, а не възпроизводство на зазубрен материал. Едно есе, например, много добре ще демонтрира знания за правопис и пунктуация, синтаксис, стилистика, но преди всичко се покаже умения за самостоятелно мислене и аргументация.
Интересни проекти може да се поставят и по история и география. Моя приятелка, учител по история, прави невероятни часове.
Само математиката в крайна сметка си остава решаване на задачи, много решаване на задачи. Но нещо, което ми прави впечатление, че сега не се прави или поне не се държи толкова на него -как да се извлича информация от условието на задачи - елементарното "дадено/търси се".

# 749
  • Мнения: 2 461
Тестовете с ограждане на верен отговор са чудесна възможност за късметлиите да изкарат висока оценка. Като лотария е. Е, колко да е обективно оценяването?
Както Мария спомена, не малко 1чители си имат любимци и открито им правят подаръци.
Пример: връщат тестовете, дете с четворка на теста получава петица, защото е изтрило дъската. С една единица се вдига оценката от теста за изтрита дъска...

Общи условия

Активация на акаунт