Черен петък 2019

  • 155 820
  • 1 898
  •   1
Отговори
# 1 770
  • Мнения: 125
Меркурий са модна линия на Кавалер. ММ си е купивал Меркурий и ги е носил с години, мн ги харесва.

# 1 771
  • Мнения: 3 713
Меркурий са модна линия на Кавалер. ММ си е купивал Меркурий и ги е носил с години, мн ги харесва.
Супер, благодаря за разяснението.
Дано и моят младеж остане доволен 😊

# 1 772
  • Пловдив
  • Мнения: 481
КЗП, са такава подигравка, сигнализирах за магазин parfimo.bg, изпратиха ми неоригинален парфюм, но тъй като това се оказа, че е трудно доказуемо исках да се възползвам от правото си на връщане в 14 дневен срок при он-лайн покупка. От parfimo.bg ми отказаха, тъй като това не важало за парфюми. Подадох сигнал към КЗП, чаках повече от 2 месеца, изпратиха ми становище че срока за връщане не важи за всички продукти.


КЗП работят за мошениците, от опит го казвам. Преди време имах проблем с поръчка по интернет на едни детски бисквити, които бяха на ръба на годността, но годни. Върнах ги на търговеца като спазих всичките им изисквания за връщане. Уж щяха да ми върнат парите, но около месец ме мотаха, обаждах се, писах мейли, увъртат. Срока за възстановяване на парите беше 14 дни. Писах на КЗП, пратиха ми същото обяснение като на вас, но аз предварително се бях подготвила, че за храните оговорност има Агенцията по храните. От там ми обясниха, че под стоки, които влошават качеството си се има предвид бързоразваляеми - примерно плодове, зеленчуци, сурово месо. Не виждам как парфюмът може да попадне тук. Писах жалба ето тук: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.hom … 2.show&lng=BG
Минути по-късно получих отговор, че парите са преведени по сметката ми, но ще бъдат видими на другия ден. Така си и беше. Може да пишете на български език, не е необходимо да прилагате документи, освен ако не държите на това. Платформата препраща автоматично жалбата към търговеца и той я получава веднага. На същото място година по-рано бях писала жалба срещу онлайн доставчик от Германия, който шикалкавеше 2 месеца и не ми пращаше детска количка, която порчах - в крайна сметка 5 дни след жалабта детската количка беше пред входа ми, при това модел 2 пъти по-скъп и хубав от поръчания от мен. Дано да съм била полезна.
P.S. Пропуснах да напиша, че е важно преди подаване на жалбата да сте правили опит да се свържете с търговеца и да уредите спора.

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 21:37 от sladurka3333

# 1 773
  • Варна
  • Мнения: 11 352
Имам колежка, която вчера или даже онзи ден получи пратка си от Манго.

Не ви ли писна с тези пратки от Хиполенд, Манго и т.н., ясно е че ще пристигнат, какъв е смисъла да се дъвче едно и също   Hug

На мен ми е все тая, аз нищо от никъде не чакам. Написах го за Лъки, че гледам е притеснена, а сме съгражданки. Grinning

# 1 774
  • Мнения: 27 779
Имам колежка, която вчера или даже онзи ден получи пратка си от Манго.

Не ви ли писна с тези пратки от Хиполенд, Манго и т.н., ясно е че ще пристигнат, какъв е смисъла да се дъвче едно и също   Hug

На мен ми е все тая, аз нищо от никъде не чакам. Написах го за Лъки, че гледам е притеснена, а сме съгражданки. Grinning
Благодаря ти. Peace  Аз леко се притеснявам, защото съм дала адрес, а както се бавят ще дойде Коледа, а тогава няма да съм си на адреса, и да не ми върнат поръчката. Отделно ако пренасоча до офис, дали ще ми пазят нещата до след НГ...  Абе, драма стана с това Манго.

Който го дразни темата и дъвкането, мога да дам насоки за отписване от нея.

# 1 775
  • ново
  • Мнения: 6 564
Аз днес получих последната чернопетъчна поръчка от Емаг.
Предпоследната поръчка беше от външен търговец Gsm borsa - супер некоректни. Първо пратката се бавеше много.  От емаг ми дадоха телефон за връзка с тях, звънях няколко пъти, но никой не вдигна. Обадих се отново на емаг, свързали са се с тях и след два дни получих пратка. Пратили са ми грешен артикул. Заявих рекламация в сайта за връщане и подмяна. Изглежда емаг са ги уведомили и днес ме потърсиха от Gsm borsa, момичето отсреща беше доста арогантно и ми заяви, че трябва да върна пратката към тях, като си платя куриерската такса, а те щели да ми пратят другия продукт. Значи аз съм платила веднъж доставка 5,50 лв., те ми пращат грешна стока и аз да платя още една куриерска такса да им я върна Smile На края се обадих на Емаг, казах им всичко това, те твърдяха, че няма такова нещо, трябва да изпратя стоката към тях, за тяхна сметка, а не към търговеца. Уточнихме се, че търговеца е некоректен и прекратихме рекламацията. По-добре да имам грешен артикул, от колкото да нямам нищо, на цената на две куриерски такси.

# 1 776
  • Мнения: 5 019
Получих си Грацията.Само една липса. Много съм доволна от парите.
Едни боти като кецове са супер ф'Иешън.


Кои кецове поръча? Моите също приличат на боти, но не бих си ги купила в магазина на живо. Много твърди ми се виждат за естествена кожа. Иначе здрави шити. Днес дойде поръчката от 23.12   с безплатна доставка. От 4 чифта да пуснали два за другите не се надявам. Тези боти скоро ги поръчах смед имейл от тях че не са налични тези които искам. Едни чехли които ги няма, но дойдоха сандалите, а отдавна търсих този модел. Доволна съм в кутии и хартия на Грация. Мисля да се замъкна до физическите им магазини.
Момичета не ви ли се струва, че доставката на Спиди е много по евтина от Еконт? Връщането също.

# 1 777
  • Мнения: 5 052
Моля Ви да ми помогнете за пръв път ще се опитам да се възползвам от промоциите тази година. Имам много голяма задача да купя колкото се маже повече мебели и техника за да обзаведеждане на апартамент. Моля Ви да ми помогнете.Живея в Пловдив!

Много хора не са наясно, че голяма част от ''промоциите'' не са никакви промоции.

Започваш да следиш цените на продукта, който те интересува, от август. Всяка седмица си записваш цената. Ако забележиш тя да расте плавно до Черния петък, то можеш да си сигурна, че това ще е продукт, който ще е ''намален'' тогава. Цената се е покачила с 30 процента от август до края на ноември и продуктът се пуска с 20 процента намаление тогава. Или цената се е покачила с 20 процента и намалението в Черния петък е точно толкова - 20 процента. Така ще разбереш, че те лъжат на едро и че това, което си мислиш, че е намаление, всъщност е същата цена, която би платила август и септември или дори малко по-висока.

Ако цената стои същата през цялото време поне 3 месеца преди Черния петък и точно тогава е намалена, то знаеш, че намалението е реално.

Аз си бях набелязала една копринена рокля още лятото и й следях цената и видях, че реално беше намалена 25% на Черния петък, та си я купих с чиста съвест.

# 1 778
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 613
Аз днес получих последната чернопетъчна поръчка от Емаг.
Предпоследната поръчка беше от външен търговец Gsm borsa - супер некоректни. Първо пратката се бавеше много.  От емаг ми дадоха телефон за връзка с тях, звънях няколко пъти, но никой не вдигна. Обадих се отново на емаг, свързали са се с тях и след два дни получих пратка. Пратили са ми грешен артикул. Заявих рекламация в сайта за връщане и подмяна. Изглежда емаг са ги уведомили и днес ме потърсиха от Gsm borsa, момичето отсреща беше доста арогантно и ми заяви, че трябва да върна пратката към тях, като си платя куриерската такса, а те щели да ми пратят другия продукт. Значи аз съм платила веднъж доставка 5,50 лв., те ми пращат грешна стока и аз да платя още една куриерска такса да им я върна Smile На края се обадих на Емаг, казах им всичко това, те твърдяха, че няма такова нещо, трябва да изпратя стоката към тях, за тяхна сметка, а не към търговеца. Уточнихме се, че търговеца е некоректен и прекратихме рекламацията. По-добре да имам грешен артикул, от колкото да нямам нищо, на цената на две куриерски такси.

Точно в същата ситуация съм и аз. Държа си непоръчания/погрешно изпратен килим, никой не ми връща отговор на въпросите - нито емаг, нито външния търговец. Реших, че е безсмислено да вкарвам още пари за връщане на тази стока. Отделно от това емаг изпращат анкета дали съм доволна и дали ще препоръчам магазина на приятели. Написах им доста неща. Rage

# 1 779
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 11 070
Имате ли идея Бершка в какъв срок връщат пари? Преди малко анулирах нетръгналата още поръчка от миналата седмица. На всичкото отгоре палтото сега е с 10лв по-евтино от миналия петък.
Заради теб вчера се мъкнах с дъщерята до Сердика, че много й хареса палтото, а мразя да плащам предварително. Кройката е страхотна, но плата е ужас - тънък и рехав, а всички палта бяха налепени с косми и прахоляци още в магазина. По улиците ще е събирачка на боклуци. Та в крайна сметка - дълго виненочервено палто от Reserved за 60 лв.
Ха, поне е имало полза от "моето" палто Simple Smile Бершка-та са ми написали, че до "фю дейс" (все си мислех, че от бг платформа би трябвало на бг да ми пишат) ще ми отблокират сумата. Да видим. Днес и аз мисля да скокна до The Mall да видя какво има на живо. Не искам дълго, а до под д-то.

# 1 780
  • Мнения: 5 052

Тъй като се коментира за покупка на място и не за рекламация поради дефект, то всеки търговец си е в правото да откаже при всички случаи или да си постави условия кога може или съответно не може да се върне стока. КЗП ще отговорят същото, просто няма закон, който задължава да се връщат пари или заменя продукт при покупка на място.

Това е така. Но е възможно да се развие практика при определени условия да се връщат закупените стоки и да се заменят с други. Ще напиша за практиката в Норвегия, където живях доста години. Там също никой не е длъжен да ти приема върнатата стока, купена във физически магазин (за онлайн покупки има рекламация, когато можеш да я върнеш в определен срок), но покрай Коледа почти всички магазини дават възможност да се върне стока в магазин и да се замени с друга. Пари не връщат, но можеш да върнеш подаръка, който си получил, и да го замениш с друг продукт - например грешен размер дреха, грешен размер обувки, друг модел ръкавици. Разликата в цената я доплащаш, ако вземеш по-скъп продукт, но не можеш да замениш с по-евтин и да чакаш да ти върнат разликата. И всеки магазин си слага срок, в който стока може да се замени. Обичайно е първата седмица на януари да е срока да замениш коледен подарък. Срещала съм магазини, които изискват да покажеш и касова бележка, но в повечето е достатъчно продукта да не е отварян, да не му е махан етикета и да е в състояние да може да се продаде отново. На много места слагат специална лепенка на продукта със срок за замяна, на други пък ти дават отделна касова бележка, която да се приложи към продукта така, че с бар кода на нея да се замени по-лесно (на нея не пише цената, но пише крайната дата за замяна). Ако е дефектен продукта, си има други правила, говоря за нормален продукт без дефект.
Според мен е практично да можеш да замениш дреха в грешен размер, защото за магазина е все едно дали ще са продали размер S или M, но за клиента има значение. Или книга, която вече имаш, но можеш да замениш с друга. Като позволяват такава замяна, магазините не губят клиенти и пари и всички са доволни. Ако замениш с по-скъп продукт, магазинът дори печели от това. Но отново магазинът може да реши, че някой продукт не може да се заменя, обикновено бельото е по-специфичен продукт и съм срещала на места да пише, че закупено бельо не се сменя.
Има ли в България магазини, които да правят така покрай Коледа по собствена инициатива?

# 1 781
  • Мнения: 295
КЗП, са такава подигравка, сигнализирах за магазин parfimo.bg, изпратиха ми неоригинален парфюм, но тъй като това се оказа, че е трудно доказуемо исках да се възползвам от правото си на връщане в 14 дневен срок при он-лайн покупка. От parfimo.bg ми отказаха, тъй като това не важало за парфюми. Подадох сигнал към КЗП, чаках повече от 2 месеца, изпратиха ми становище че срока за връщане не важи за всички продукти.


Не , че искам да защитавам КЗП , но като чета тази тема тук и оставам с отворена уста . Тук има адски много хора които ползват КЗП като едно здрасти и не им дреме , че не са прави , важното е да се заплашва и ползва КЗП . Ако цяла България мисли като доста хора тук , то предполагам , че има на ден по стотици жалби , повечето от които адски безмислени .

# 1 782
  • Мнения: 2 854
Не , че искам да защитавам КЗП , но като чета тази тема тук и оставам с отворена уста . Тук има адски много хора които ползват КЗП като едно здрасти и не им дреме , че не са прави , важното е да се заплашва и ползва КЗП . Ако цяла България мисли като доста хора тук , то предполагам , че има на ден по стотици жалби , повечето от които адски безмислени .

Абсолютно подкрепям! Малко по-нагоре призовах да се спре заплашването с КЗП, защото вече е прекалено. Като манна небесна им е на някои като кажат "жалба ще подам". Не отговорих тогава на нападките на дамата, защото не ми се влиза в излишни спорове, но не може да пускаме жалби за щяло и нещяло и после да "ревем", че КЗП не ни обръща внимание на сигнала. Ами те вероятно са затрупани с неоснователни жалби,  кога да има остане време за наистина основателните рекламации.
"Да видим  КЗП какво ще кажат" имаше по-нагоре. Ами какво да кажат? Има закон, търговеца е спазил закона, каква работа има там за КЗП, но все пак се призовава подайте жалба.

# 1 783
  • Sofia
  • Мнения: 16 421
Гражданите имат правото да подават каквито си пожелаят жалби. Това е тяхно конституционно право.

Ако "КЗП" не смогва да обработи всички заявки адекватно, то значи трябва да наемат още кадри и да реорганизират начина си на работа. Това, обаче, не е проблем на гражданите.

# 1 784
  • Мнения: 295
Гражданите имат правото да подават каквито си пожелаят жалби. Това е тяхно конституционно право.

Ако "КЗП" не смогва да обработи всички заявки адекватно, то значи трябва да наемат още кадри и да реорганизират начина си на работа. Това, обаче, не е проблем на гражданите.
По принцип е така , но гражданите могат да изказват и мнението си във форуми и моето е такова .
На клиент му било отказано да му вземат купената стока от физически магазина и да търсил КЗП Grinning Е какъв е смисъла , като по закон магазина е в правото си ? Подават се стотици такива неадекватни жалби , КЗП ги преглежда бавно и естествено не ги приема насериозно и после следва едно "тия КЗП за нищо не стават" . А накрая и заради безмислени жалби , хората трябвало и нови служители да наемат ..

Общи условия

Активация на акаунт