Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 24 окт. 2019, 15:42 ч.

"Селски" номера и пинизи - тема 2

  • 15 352
  • 219
  •   2
Отговори
# 45
  • Варна
  • Мнения: 19 256
Ти пък заставаш зад вратата и като попитат за ключовете казваш "даааа", после за шапката "нееее" и гледаш сеир през шпионката.

# 46
  • На изток от Рая
  • Мнения: 946
Zenata, не разбрах къде съм написала, че псувам и нервнича?
Да, тонът ми беше остър и висок, защото ми писна от наглото и носленце.
Не знам как си направи изводи за другите неща, да не си се припознала?
Открит човек съм - имам ли проблем го казвам, а не после да дудна на приятели и близки, за трети лица, които те не познават и не се интересуват от тях. Simple Smile

# 47
  • софия
  • Мнения: 2 360
Боже и моите съседи са чалнати. Тези над мен имам чувтвото ,, че ще се избият и постоянно се местят мебели след 00.00ч...Тези до мен , двата сина ще се изпотрепят. Отваряш вратата на входа и вече ги чуваш. Всичко междинни площадки са задръстени от дивани, столове, стари саксии и колички. На моята площадка има огромен фитнес уред, точно пред вратата....Аз поизхврълих бая неща, ама не мога всичко .

# 48
  • Down south
  • Мнения: 4 498
Сигурно ще ви шокирам, но не навсякъде колектива е от усмихнати, щастливи и доволни служители, които се обичат.
По-скоро обратното е по-популярно, въпроса е вътрешните "несъответствия" да не излизат на повърхността.
Не ме засяга, дали касиер/консултант/агент, се разбира с колегите си, важното е това да не рефлектира върху работата му.

По темата.
Снощи в съседите имаше шумно празненство. В 10 ПМ партито беше прибрано вътре. Малко след полунощ, част от групата излезе навън за изясняване на спор, в който спокойно можехме да участваме и ние, съседите от двете страни на въпросната къща, а може би и отсрещните.
Добре, че полицията идва бързо,

# 49
  • Мнения: 686
Днес поръчах от една пицария през takeaway и когато куриерът ми донесе поръчката,ми каза,че съм давала по-малко стотинки предишни пъти.Колегите му се били оплакали.А аз винаги си приготвям точно парите преди доставката и ги броя поне по няколко пъти.Въпросните колеги явно не си броят парите,които им давам,и после свършен факт.А изобщо не е мое задължение да им напомням да преброяват парите.
И друго.Случвало се е куриерът да отказва да приеме жълти стотинки.Веднъж да не ги дам,и мен захапват!Е,какво се предполага да направя?Бройте си ги на място бе хора,за да няма после недоволни.
По същия начин,ако ми върнат по-малко ресто в магазина на касата,мое задължение е да кажа на касиерката,а не да се сетя чак като съм вече вкъщи.
Ей това е,като няма комуникация.С пасивна агресия нищо не се постига.

# 50
  • Мнения: 1 870
Онзи ден като купувах купони за детската кухня, продавачът, който е крайно неприятен по принцип, ме пита дали имам 40 ст.  да му дам. Извадих 3 по 10 ст. и последните десет ги събрах 5 по 2 ст. И той ги гледа и ми вика "Е, може и така" и егати физиономията. Почувствах се благословена, щото чичото от кухнята направи компромис и ми взе крупната сума от жълти стотинки... Ей, това не го разбирам, жълтите стотинки съществуват и са пари, какво се правят на интересни някои и не ги искат. То и на мен не ми е приятно да ми пълнят портмонето, но са си пари.

# 51
  • Мнения: 686
Ами,пари са си!Окей,разбирам,ако съм искала да платя цялата цена,например едно 20-30лв,само и единствено с жълти стотинки,тогава може би е кофти.Абсурдното е именно това,че аз съм давала неведнъж с точност до стотинката,но като двама куриери откажат да ти вземат жълтите стотинки,в един момент просто и на теб ти писва и спираш да ги даваш.Какво да правя,да ги гоня и да им ги тикам в лицето ли?Човек трябва да си има гордост.Честно,мина ми през ума да потърся телефона на пицарията и да се разправям,и още не съм се отказала напълно.
Откъде да знам и че не ме разнасят насам-натам като измамник.За едното нищо са проваляли репутацията на много хора.
А всичко можеше да се реши лесно,ако те просто си брояха парите на място, пред мен,вместо после да мрънкат пред свършен факт и после мен да изкарват виновна за собственото си нехайство. Да,признавам,възможно е по невнимание да съм дала по-малко пари,затова се проверява винаги.

# 52
  • Мнения: 413
Да не би да не даваш бакшиш?

# 53
  • Мнения: 686
А трябва ли да се дава?Никъде не пише,че трябва.Не ми казаха,че оплакването е заради недаване на бакшиш.В Америка може би дават,но тук в България,доколкото знам,го няма като практика,освен по преценка и желание на клиента.

# 54
  • Мнения: 306
Вероятно се дразнят на това, че не даваш бакшиш. То си е обидно.
Плати си сметката с жълтите стотинки, но и дай малко отгоре на доставчика. Той затова работи.

# 55
  • пак там
  • Мнения: 1 811
Той работи за заплата. Ако сметна, че е заслужил, евентуално мога да дам пари отгоре. Но само ако сметна И ако имам. Да дам нещо отгоре на сърдитко, който ми се муси на жълтите стотинки - айде нЕма нужда.

Бакшишът никога не е бил задължителен. Освен в Щатите, разбира се, където изнудването е въведено в практиката.

# 56
  • В големите очи на малчо, а географски - София.
  • Мнения: 1 624
Вероятно се дразнят на това, че не даваш бакшиш. То си е обидно.
Плати си сметката с жълтите стотинки, но и дай малко отгоре на доставчика. Той затова работи.

 Специално с бакшиша, са малко спорни нещата в България. От една страна го има момента, че бакшиш се дава по лична преценка, от друга, че сервитьора  или доставчика едва ли не очакват и задължават клиента да им се даде бакшиш.
 На доставчици ( на пица примерно) давам, на сервитьор също, но сме имали случаи в полупразно заведение, да чакаме за храната, да се носи вече изстинала, да помоля за сламка, и да не получа, нито един път да не чуя "Извинете",  и накрая при плащането опит да си "уддържат" между лев и два. Ами исках си рестото.

# 57
  • Мнения: 306
Бакшишите са си негласно правило. А и как ще заслужи един куриер? Simple Smile Той няма с какво толкова да те впечатли, освен да дойде навреме. Ако ти му се мусиш и той ще се муси. Какво ги стискате тези левчета, не знам. Няма да обеднеете с добро отношение и два лева отгоре, нито той ще забогатее с тях, но пък ще имате приятни емоции, а не сърдити доставчици.

# 58
  • Мнения: 1 870
Никой не е длъжен да дава бакшиш. Ако не му харесва заплатата и чака само на бакшиши, да си смени работата. Това мисля аз. Най-мразя някой да очаква от мен да му дам "нещо отгоре". Айде, ако сервитьорът или куриерът са усмихнати, ведри, културни и съм доволна, давам. Но например една сервитьорка в "гъзарското" Арбанаси ми хвърли сметката в лицето, буквално. Сметката завършваше на 40 ст, оставих 50. АКо имах точно 40 и 40 щях да оставя, ай сиктир. Или пък на Спиди смотаните куриери, дето всеки  път ме мотаят с доставките, как пък да дам бакшиш.

# 59
  • Варна
  • Мнения: 19 256
Бакшишите са си негласно правило. А и как ще заслужи един куриер? Simple Smile Той няма с какво толкова да те впечатли, освен да дойде навреме. Ако ти му се мусиш и той ще се муси. Какво ги стискате тези левчета, не знам. Няма да обеднеете с добро отношение и два лева отгоре, нито той ще забогатее с тях, но пък ще имате приятни емоции, а не сърдити доставчици.

Абе, има нещо вярно. В тия времена на непрекъснато интернет пазаруване, щем, не щем се сблъскваме с куриерските фирми често. Аз редовно получавам пратки в офиса си, винаги оставям бакшиш. В резултат момчето ме познава, в добри отношения сме, носи ми първо на мен нещата, когато е имало нещо винаги е проявявал разбиране и гъвкавост. Що да не му оставя някой лев?

Общи условия

Активация на акаунт