Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 25 окт. 2019, 11:02 ч.

Образователен Говорилник v.1.0.1.

  • 10 576
  • 738
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 3 955
Тази тема е вдъхновена от темата "Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование. Училищен спамо-чат." от Училищния подфорум, но е тук в "Свободно време", за да може да не товарим Училищната аудитория с философските ни главоблъсканици за образованието и с всички разклонения, които произтичат - свързани и несвързани с темата Relieved. В нея могат да се обсъждат всякакви идеи, които ни вълнуват, но при едно условие - дискусията трябва да тръгва от корена "образование в България и мястото, което децата ни избират след това".

Досега сме дискутирали характерни страни на частното и на държавното образование предимно в гимназиалния период, а от тук нататък - от нас зависи да намерим интересни теми.

Познавайки пишещите в предната тема, за предпочитане са по-сериозните разговори като "Струва ли си следването в чужбина?" и др. Бих добавила от себе си - ако е възможно - моля ви да спазваме добрия тон!

WELCOME Flowers Hibiscus и ето първата тема за размисъл "Има ли цензура в нашите училища?".

Ще заимствам мнение от друг потребител, който твърди, че "всичко е същото като навремето, само опаковката сега е различна". Какво мислите вие?


Ето го и поздравът на Татко Мецан
(който е връзката с темата "Говорилник" от училищния форум)
(за новите потребители - Мецан ни пише много хубави стихове, в които синтезира писаното от други потребители. Има и една дружка, която прави същото. Очакваме и тя да се включи Blush )

Ето на какво се случи
щом добрия тон прекрачим -
Фран ни темата заключи
и защо да се оплачем,
като знаем си прекрасно,
че държахме се ужасно
и вместо на раздумки сладки
обърнаме го на нападки.
Та ясно е - такива нрави
щом демонстрирахме без свян,
не би могла тогава Фран
хич нищо друго да направи,
освен на тоз словесен пуч
накрая да удари ключ.

От нея тема хаотична
човек не би могъл, дори
да има дарба поетична -
един куплет да сътвори.
И нека вече всички тука
да извлечем от туй поука
и със олекнало сърце
да вземем дружно със ръце
да плеснем, па да се прегърнем -
да се не палим толкоз жежко
от всяко мнение на Ежко,
щом само някъде го зърнем,
и да настъпят най-подир
любов, съгласие и мир.

Последна редакция: сб, 26 окт 2019, 13:21 от Аш

# 1
  • Мнения: 4 680
Много ми харесва стилът и начинът ти на изразяване, Аш. Дано се запази такъв стил и нататък в темата.
Дали си струва следването в чужбина, все още не знам:) но децата на потребителите тук, които са студенти, са масово в чужбина и като цяло родителите им са казвали, че нивото на образованието там е несравнимо по-високо по всички параметри.

# 2
  • София
  • Мнения: 38 142
Малко не разбрах въпроса за цензурата.

# 3
  • София
  • Мнения: 3 955
Малко не разбрах въпроса за цензурата.
Анди, ти имаш опит с деца в гимназията или с такива, наскоро завършили, ако не се лъжа. Смяташ ли, най-грубо казано, че нямат свобода на словото в училище?

# 4
  • София
  • Мнения: 38 142
Не помня да е имало някакви кой знае какви поводи по отношение на нередности или нещо подобно в училище, за да си упражняват правото на свободата на словото, а и да е имало, не съм разбрала за това. Естествено, че винаги има някакво мрънкане за нещо, но всички ученици мрънкат понякога дори само защото трябва да ходят на училище.

# 5
  • София
  • Мнения: 927
Аш, благодаря за темата.
Цензура не знам дали има, но автоцензура у родителите колкото искаш Joy

# 6
  • Мнения: 27 284
смятам, че има цензура на гледната точка - примерно при анализ на литературно произведение - при адкватни и стойностни аргументи, водещи до различна гледна точка от тази на преподавателя, ученикът получава ниска оценка; или дори само споменаването, че даденото произведение, любимо на учителя, не е харесвано достатъчно от ученика, води до ниска оценка - при това заявено в прав текст пред целия клас
уж ги учат да могат да мислят самостоятелно, но ако го правят - недобре

# 7
  • София
  • Мнения: 3 955
смятам, че има цензура на гледната точка - примерно при анализ на литературно произведение - при адкватни и стойностни аргументи, водещи до различна гледна точка от тази на преподавателя, ученикът получава ниска оценка; или дори само споменаването, че даденото произведение, любимо на учителя, не е харесвано достатъчно от ученика, води до ниска оценка - при това заявено в прав текст пред целия клас
уж ги учат да могат да мислят самостоятелно, но ако го правят - недобре
Да, това наистина едва ли учи точно на самостоятелно мислене. Учи на това как да спечелиш шефа на своя страна Wink. Любопитно е, че съм го виждала и извън МОН. Обаче не по литература, а по предмет, който просто иска писане на есе или изказване на мнение като начин на изпитване. Е, малко да кривнеш от "правия" път и хоп - една единица надолу в оценката. Или може би навсякъде по света децата трябва да се учат да мислят по определен начин (това приравнено към "да учат да мислят свободно Joy").

# 8
  • София
  • Мнения: 12 729
Аш, благодаря за темата!  Да се съберем бързо старата банда пожелавам Simple Smile

# 9
  • Пловдив/София
  • Мнения: 1 800
това са явно кофти учители по БЕЛ...на нас учителката винаги ни е казвала, че не е нужно да сме съгласи и можем да пишем за всяка теза, стига да се аргументираме.
И изобщо явно съм изключение с двама добри учители по БЕЛ (5-7 и 8-12 клас), защото каот слушам как се говори масово за "авторът е искал да каже" и че учителите държат на този изказ- а нашата казваше 'той каквото е искал да каже, си е казал, кажете сега вие какво мислите".

# 10
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 2 528
Аш, благодаря!
Цензура има, а тепърва ще расте обема. Скоро учител сподели например, че нямат право да коментират въороси, свързани с половете. Дано се включи някой от “системата”...

# 11
  • Мнения: 786
Има и цензура, и насила наложена автоцензура...

# 12
  • София
  • Мнения: 3 955
Коментарът на Лейка за половете ме подсети, че една от цензурите от миналото, за които се сещам в момента, която според мен не е била правилна, е че не учехме достатъчно за Холокоста и съответно за това какво е бил нацизмът - в повече детайли от нивото, което позволяваше идеологията против т.нар. монархофашизъм. Нямам досег със сегашните учебници и не зная дали и сега е така (моите деца са в началното училище).

Шарки, в АК коментират ли се малко по-задълбочено тези аспекти на ВСВ?

Пиша това, защото в съвременната ни родина, на публични места, има графити на свастики, както и български младежи, които лекомислено правят наци поздрави на футболни мачове в опит да изразят отношението си към други раси. Наскоро имаше такъв инцидент. Ако за това е виновна цензурата от училище - не е била полезна.

# 13
  • Мнения: 3 566
Да, това наистина едва ли учи точно на самостоятелно мислене. Учи на това как да спечелиш шефа на своя страна Wink
...вместо да потърсиш читаво работно място със свестен шеф. Или още по-добре, да измислиш как да станеш шеф. Но това не става с "преклонената главица остра сабя не сече".

# 14
  • София
  • Мнения: 11 537
Аш, аз не му отварям учебниците Flushed, та сега не мога да ти отговоря, ще го поразпитам довечера.

Общи условия

Активация на акаунт