. В нея могат да се обсъждат всякакви идеи, които ни вълнуват, но при едно условие - дискусията трябва да тръгва от корена "образование в България и мястото, което децата ни избират след това". Досега сме дискутирали характерни страни на частното и на държавното образование предимно в гимназиалния период, а от тук нататък - от нас зависи да намерим интересни теми.
Познавайки пишещите в предната тема, за предпочитане са по-сериозните разговори като "Струва ли си следването в чужбина?" и др. Бих добавила от себе си - ако е възможно - моля ви да спазваме добрия тон!
WELCOME
и ето първата тема за размисъл "Има ли цензура в нашите училища?". Ще заимствам мнение от друг потребител, който твърди, че "всичко е същото като навремето, само опаковката сега е различна". Какво мислите вие?
Ето го и поздравът на Татко Мецан
(който е връзката с темата "Говорилник" от училищния форум)
(за новите потребители - Мецан ни пише много хубави стихове, в които синтезира писаното от други потребители. Има и една дружка, която прави същото. Очакваме и тя да се включи
)Ето на какво се случи
щом добрия тон прекрачим -
Фран ни темата заключи
и защо да се оплачем,
като знаем си прекрасно,
че държахме се ужасно
и вместо на раздумки сладки
обърнаме го на нападки.
Та ясно е - такива нрави
щом демонстрирахме без свян,
не би могла тогава Фран
хич нищо друго да направи,
освен на тоз словесен пуч
накрая да удари ключ.
От нея тема хаотична
човек не би могъл, дори
да има дарба поетична -
един куплет да сътвори.
И нека вече всички тука
да извлечем от туй поука
и със олекнало сърце
да вземем дружно със ръце
да плеснем, па да се прегърнем -
да се не палим толкоз жежко
от всяко мнение на Ежко,
щом само някъде го зърнем,
и да настъпят най-подир
любов, съгласие и мир.
. Любопитно е, че съм го виждала и извън МОН. Обаче не по литература, а по предмет, който просто иска писане на есе или изказване на мнение като начин на изпитване. Е, малко да кривнеш от "правия" път и хоп - една единица надолу в оценката. Или може би навсякъде по света децата трябва да се учат да мислят по определен начин (това приравнено към "да учат да мислят свободно
, та сега не мога да ти отговоря, ще го поразпитам довечера.