СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 6

  • 30 687
  • 753
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 6 925
Аз се разходих до офиса на "Гурко", защото работя наблизо. Тезата е оценена за пет точки, в преразказа има грешка на един пълен член, едно "във" е написал вместо "в". Има и една стрелка за разместена последователност на действията, ако правилно разбирам.... Много ще ми е любопитно да покажете преразкази за над 30 точки. Аз снимах неговия, но не знам дали е удобно да се разпространяват така материали от изпита.
Грешките на теста са на въпросите за сложни изречения, той твърди,че този материал не е бил взет тогава, както и от недобро познаване на произведенията- тези с кой мотив липсва и т.н Не чете и това е.
Детето е право! Сложните изречения, както и сложното сказуемо не са взети в училище. Последователността е различна в учебниците и в някои школи. На теста, деца, които не са в тези школи могат да изкарат максимум 59 с познанията си от училище и без да са налучквали по неизучаваните въпроси.
Ния е с 32 на преразказа за зайчето (нали са били два). Ако успея да стигна до Гурко, ще го взема, снимам и ще ти го пратя на лични.

# 676
  • София
  • Мнения: 385
И аз имам мейл от Междучасие. Синът ми е с цели 81 точки, очаквах да са около 60-70, защото знам, че има проблем с писането на преразкази и на тези, допуска и някои правописни грешки, освен че пише "с краката си". Допусках даже да не му е признат преразказа от грознопис. Горкото дете, сега ме пита, добър ли е този резултат. Наистина 1-2 въпроса от теста са на неизучаван още материал по БЕЛ. Другата седмица ще го пратя да си вземе и двете изпитни работи, след като излезе и резултата по математика, да видим грешките.

# 677
  • Мнения: 3 491
Мария, ще чакам, когато успееш.
Моят синковец изобщо няма никакво отношение към резултатите-исках да обсъдим теста, за да си вземе поуки, а той ме взе на подбив.Каза да не гледам резултатите,, защото са манипулирани, висша форма на дискриминация,  тъй като е рус Но пък измислил стратегия за бъдещето- ще се ожени за някоя стара богата баба.После пък каза, че ще се разреве, защото бил най-самотният самотник на света и никоя баба няма да го хареса Вариант си оставал ТОХ--а, ама после само млади бедни сервитьорки....Тресе го яко пубертет и към нищо не подхожда сериозно И уравненията даже не го обичали....

# 678
  • sofia
  • Мнения: 1 474
Amanda.D, това е правилния подход - без нерви и с малко хумор😁 Не се тревожи - за да ти нареди всички тези приказки, означава че със сигурност има талант за преразкази😁.

# 679
  • Мнения: 3 491
[googlish,  само аз се нервирам, детето и баща му искрено се забавляват. Но късно проумях, че трябва по-сериозно и по-практично отношение към НВО. До преди два-три месеца си мислех, че да се изкарат прилични точки /над 80/ е достатъчно да си грамотен по БЕЛ, да пишеш правилно, да знаеш основни правила за преобразуване за преразказа. Ама работата била доста сериозна с всичките тези школи

# 680
  • София
  • Мнения: 2 437
Мария, ще чакам, когато успееш.
Моят синковец изобщо няма никакво отношение към резултатите-исках да обсъдим теста, за да си вземе поуки, а той ме взе на подбив.Каза да не гледам резултатите,, защото са манипулирани, висша форма на дискриминация,  тъй като е рус Но пък измислил стратегия за бъдещето- ще се ожени за някоя стара богата баба.После пък каза, че ще се разреве, защото бил най-самотният самотник на света и никоя баба няма да го хареса Вариант си оставал ТОХ--а, ама после само млади бедни сервитьорки....Тресе го яко пубертет и към нищо не подхожда сериозно И уравненията даже не го обичали....

Сладур! С глас се смях и денят ми тръгва усмихнато!

# 681
  • Мнения: 3 974
Понеже се писа за стреса в СМГ/НЕГ, бих си позволила да споделя опит.
И в двете гимназии обучението не е стресово, ако детето има нагласата и качествата за интензивно обучение по съответната специализация.
За СМГ е нужен афинитет към математиката и математическа постановка на мисълта. Деца на близки завършиха гимназията с твърдението, че няма по-приятно и лежерно обучение в гимназиалния курс от това в СМГ. Те продължават да следват специалности с акцент върху математиката.
За НЕГ /а вероятно всяка друга ЕГ/ е нужна силна механична памет. Съпоставям себе си с дъщеря ми в един и същи фрагмент - 8-ми клас /по мое време подготвителен клас/ на една и съща гимназия - 91 НЕГ. Аз нямам механична памет и тази учебна година беше за мен много тежка. За подобен тип деца е по-полезно постепенното навлизане в езика, без крайната интензивност на обучението през първата година.  Дъщеря ми е с много силна памет. В момента не усещам, че имам ученичка. Затова считам за  правилно съобразяването с качествата на децата и преодоляване на изкушението "да не се похаби високият бал".

# 682
  • Мнения: 47 972
Не знам дали е механична памет, но афинитет към езика си трябва. Голямото ми дете си го има, и си учи в ЕГ без никакъв проблем С ЕЗИКА. Напротив, и двата езика в ЕГ й бяха нови, отделно ходеше на школа по английски ( за сертификат). В живота си не е писала дума 10 пъти или да се мори с граматични правила.
Обаче в 6 клас я бях записала на курс в СМГ. Всяка вечер седеше и ревеше...изкара половин срок и я спрях. Ходеше с половин написана от баща й задача за домашно, просто не успяваше Joy
За брат й няма да пиша...СМГ би било удачен избор за него, но каквато там памет има, не му стига за макс точки по БЕЛ, сигурно ако ще и 10 годни да се готви за матурата, съответно...търся други варианти. В ЕГ просто ще избута , бе да научи нищо. И сигурно с частни уроци и ревове. Ми...няма да му го причиня.

# 683
  • Мнения: 6 925
Много е различно. Аз смятам, че Ния се справя с училищна математика без проблем (и без удоволствие), но просто СМГ не е мястото, където би била щастлива, въпреки, че ще е в позната среда и при най-любимата учителка по бел, в които часове "лети". Чувала съм, че има огромна разлика в изискванията и отношението към децата в гимназия и прогимназия, но не бих рискувала да остане там, ако й се отдаде такава възможност. Та в смг, дете, на което математиката не е проблемна също може да не е щастливо, както и обратното.

# 684
  • Мнения: 47 972
Така е, затова трябва да сме разумни при избора, не само за къде ни стига бал...макар да е първи и непреодолим фактор, но и други неща. Най-вече детето...а детето може дори да не си дава съвсем сметка за някои неща, но ние си го познаваме, вече сме дискутирали надлъж и нашир и училищата, и общо взето може да се прецени горе долу.
Все някой учител, предмет, зип, може и да не е съъъвсеем идеален, но в общи линии трябва да се подбере подходящо училище. И да се абстрахираме малко и от собствените си желания или пък къде сме учили...и аз съм учила ЕГ, и щерката, и като чета учебните планове на друг вид училища, еми...не бих стъпила там, ама това съм аз. Той е друг. Друга личност, с други качества и интереси.

# 685
  • sofia
  • Мнения: 1 474
И двата ми опита да направлявам избора му на училище,  се оказаха неуспешни. Изборите, които детето направи, се оказаха единствените правилни. И сега мисля да постъпя така - да се доверя на неговото желание и стремеж, защото това, което на мен ми се вижда рационално, за него явно не е. Доказал е, че има интуиция за такива неща и негова житейска позиция. Всъщност, вече не мога и да му се наложа, ако нещо не иска.

# 686
  • София
  • Мнения: 12 228
При мен едната иска и най-вероятно ще може да си продължи в СМГ. Тя няма пролбем с натоварването там, както и с домашните.
Другата обаче няма идея къде иска да продължи, няма да има и много голям избор предполагам предвид очакваните резултати на НВО. Аз също нямам идея към какво да я подбутна и насоча. Не и се удават езиците нито математиката. Няма афинитет и към някакви финансови и икономически дисциплини или пък към изкуството. Ако не се издъни прекалено на НВО-то ще търся гимназия най-вероятно от средният ешалон , където просто има прилична подготовка по общообразователните предмети и е с английски,  но не е изикова. Друго не успявам да измисля засега. Вариант е разбира се да остане отново покрай сестра си в СМГ. Някой с опит с деца от осми клас в СМГ може ли да ми сподели, дали натоварването става по-високо или по-ниско спрямо интервала 5-7 клас?

# 687
  • sofia
  • Мнения: 1 474
Aila, щом няма конкретна друга цел, ако иска да остане в СМГ покрай сестра си, нека да остане. Вече е добила темпо, позната среда в училището, познат район, ако е и удобно за стигане ...Може да няма отлични оценки по всичко, но пък нямам впечатление в 8 клас да са само изявени математици...Ако иска да остане, предимствата от това, да не преживява нова адаптация, според мен си заслужават. Моето виждане за СМГ е, че не всички са големи математици, но това не е и необходимо. Всички са достатъчно умни за да добият рутината. Другата математика е въпрос на допълнителна подготовка и амбиция.

# 688
  • София
  • Мнения: 5 009
Aila, натоварването след 7 клас е по-малко от това в 5-7 клас. Но самата математика е по-сложна+това, че в 11 и 12 клас часовете ще са предимно по математика и информатика. Не че няма да изкласи, въпросът е да не скучае много и да не й е съвсем безполезно това време.

# 689
  • София
  • Мнения: 12 228
Aila, натоварването след 7 клас е по-малко от това в 5-7 клас. Но самата математика е по-сложна+това, че в 11 и 12 клас часовете ще са предимно по математика и информатика. Не че няма да изкласи, въпросът е да не скучае много и да не й е съвсем безполезно това време.
Мерси за отговора.
Всъщност от миналата година и тази като цяло има пет и шест на стандартната математика, а дори и иуч. Има и една четворка и една тройка, но като цяло по математика е твърдо пет. Проблем са и най-вече разказвателните както и по-бавното писане на домашните по мат, което намалява времето за подготовка по останалите предмети. Въпреки това като цяло се справя, макар да е твърдо на последно място по успех в класа и ако не е по-сериозно натоварването от осми клас нагоре ще го имам впредвид като опция да остане със сестра си, ако тя влезе в СМГ.
Все пак се надявам да успее до датата за редене на желания да открие нещо което си е нейното.
googlish мерси и на теб за коментара.

Общи условия

Активация на акаунт