Университети в Германия и други държави с немски език 13

  • 44 978
  • 746
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: X
И как реши, че няма... Сметките ми са при заложен допустим максимум от 8 часа във втори гимназиален етап. А се обазлагам,че нито едно училище няма да сложи 8 часа немски, а да разделя останалите 12 часа между 3 профила, примерно английски, биология и химия. Времето ще покаже.

Аз пък се обзалагам, че училищата с немски с конкуренция на входа ще запазят сегашното ниво часове за 5-те години общо, може би с различно разпределение в годините. С разлика +- 5 %.
Ако сме живи и здрави, и още пишем тук, ще видим кой е бил прав Simple Smile

# 106
  • София
  • Мнения: 18 039
Хехе, много хитро така, с различно разпределение. Ние говорим за подготовка за ДСД все пак на ниво С1. Тя не може да се базира САМО на солидна работа по немски в 9 (когато още не се учат елементи за ДСД)  и 12 клас примерно (когато вече изпитът е минал и заминал)  за сметка на 11-ти и 10-ти, когато трябва да е концентрирана същинската подготовка. Да, ще има база детето, ама  няма да има часове достатъчно  баш в 10-11 клас да свърши цялата работа за писмен и устен. Тя и сега не се върши като хората на  доста места.. Прочети примера ми по-горе Wink

# 107
  • Мнения: X
Русалка, реформата уеднаквява системите в ЕС и спомага за признаването и съпоставимостта на издаваните документи. От друга страна, броят часове се запазва по норматив, като свободата на училищата в тези рамки е същата като досега. Тоест, няма основания за това, което ти твърдиш, че ще има по-малко часове.
Не мисля, че системата на преподаване в ДСД не може да  бъде съобразена с новото разпределение по години. А и да не може, С1 може да се вземе и без ДСД. Което е основният въпрос за кандидат-гимназистите.
За мен големият проблем си остава навиците на децата за труд и учене, които от година на година стават все по-зле, и за което най-вече родителите са виновни.  Не мисля, че има система на света, която да компенсира това.
Разбира се, че учителите имат значение, но по това се работи, по мое мнение. По горното обаче не се работи.

Един куриоз - на Славейков виси обява "20-ти ОУ търси учител по немски език" Simple Smile

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 14:44 от Анонимен

# 108
  • София
  • Мнения: 18 039
Никой никога и никъде  не е отричал вината на децата/косвено на родителите. Ама съм се нагледала на съвестни, умни, амбициозни деца, които са готови да учат, да поемат онова, което им се дава, ама с една "малка" уговорка -  ако им се даде.. Особено пък по езиците. Моите наблюдения, все пак по-пресни, са точно обратни на твоите. Все повече добри учители губят мотивацията, уморени са от промени, от бумащина, от неясноти и почват  волно или неволно да карат през просото. Дори понякога не мога да повярвам, че това са същите учители, които само преди има-няма 5-6-7 години са си вършили работата с хъс и желание. Хич не са малко  учителите, които раздават в часовете задачи/упражнения за правене, а те си киснат в социалните мрежи. Упражненията не се проверяват, часът просто е минал. Или пускат деца при несвършил час, понеже нямало какво да правят повече. Или  се въртят перманентно заместници, или, или.... та точно в тази посока не се работи, за жалост. И това е най-големият проблем. Понеже  ако един учител е изискващ, даващ, вършещ работата си, то той ще успее да  даде що-годе прилична подготовка и при намален хорараиум поне на искащите.  Понеже в така наречените "елитни" със сигурност не е пълно само със скатаващи се деца, нямащи навици да учат. Ама работата е, че не всички учители насреща им са такива. Даже немците вече придобиха тези навици и се скатават от много работа. Я да кажеш по твоята логика защо драпат последните да си увеличават 4 годишните договори. Едва ли, защото са влюбени в бг децата и нашата красива природа. Или в българската колежка, какъвто беше частният  случай с един немец от благоевградската ЕГ преди  години. Идеално им е с немските заплати да живеят тук с малко натоварване в училище. Нещо, което в Германия няма да се случи. Но какво да правят, копират и им харесва..

И не знам как реши, че на всеки проблемът му е просто детето да вземе сертификат, пък бил той и не ДСД. Ми и това не е съвсем така. Много хора са избрали немските училища баш заради ДСД подготовка. Ако тя не е на ниво и така или иначе ще се налагат курсове/платени сертификати паралелно с английските, то доста биха избрали  училище с друга насоченост  и овладяване на езиците навън.

Далеч съм от идеята да оправдавам децата. Винаги даже търся вината най-напред в тях (поне в моите, де), ама да се твърди, че отстрана на  учителите нещата са наред и се работи в посока подобрение, извинявай.. Лошото е, че покрай невършещите работа си  го отнасят и наистина свестните Sad. Та моля те да ме извинят. На тях шапка им свалям.

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 16:37 от пенсионирана русалка

# 109
  • Мнения: X
Русалка, всичко това и с реформа, и без реформа, е едно и също. Това имах предвид. Учителите, които се скатават, ще го правят и по новата, както и по старата система. И обратно. Децата, които ще научат, ще го направят и по новата, и по старата система. И с ДСД, и без него. И обратно. Броят часове е същият. Проблемите - също. Не мисля повече да коментирам за мен очевидни неща. Ти щом искаш, смятай, че реформата е виновна.

# 110
  • София
  • Мнения: 18 039
Далеч не само реформата е виновна, но тя е поредният препъни-камък.

# 111
  • Мнения: 3 982
Не си права, Попея. Свалянето на летвата /целеположеното ниво/ несъмнено предпоставя намалени усилия. Дори при запазена бройка часове, по-ниските изисквания дават възможност за по-голяма лежерност. Постигането над ниво В2 е свръхдлъжностно усилие, което не може да се очаква /изисква от преподавателите. На онези деца, които искат да научат езика, им се отнема възможността да направят това в рамките на редовния гимназиален курс и се изпращат безусловно към алтернативно обучение. Говорим за съзнателни и активни деца, не за движещи се по мнтинелата. Точно тази категория деца ще са ощетени.

# 112
  • Мнения: X
Пак ще повторя, че и по сегашната система част от децата не вземат ниво С1, а остават на по-ниско. Това не е  попречило на останалите деца да си вземат С1. Явно не е причината в преподаването, след като едните вземат, а другите не. Не виждам разлика с новата система. И подозирам, че затова в наредбата е заложено минималното ниво да е такова, каквото в момента е фактически постигнатото от най-слабите деца. И не разбирам, след като промяна няма  в това отношение, и след като и часовете очевидно са същите, разрешени от наредбата, защо са тези вопли. Промяна има само в разпределението заради двете степени, но това според мен може да се отрази в системата за обучение така, че да води до същия резултат.

И разберете, че след като и сега много деца не вземат С1, няма как това да бъде заложено като минимално ниво, това ще означава, че още със залагането на нивото се залага и то да не бъде изпълнено.

# 113
  • София
  • Мнения: 18 039
Хаха, недей, моля те. Ежегодно има и скъсани, тоест не са покрили изискванията и за В2.Дай тогава да свалят нивото минимум до В1.2, а оттам нататаък - кой докъдето го докара. Откакто ДСД е в България, винаги е имало и скъсани, и взели го с В2, и такива с С1. Даже скъсаните назад и взелите го с В2 са били вероятно повече в минало време, не защото сегашните деца знаят повече, а защото изпитите са били тогава по-трудни и ...по-малко се е преписвало. Ама  толкова години въпреки това нивото си беше С1, нали? Wink

# 114
  • Мнения: X
Хаха, недей, моля те. Ежегодно има и скъсани, тоест не са покрили зискванията иза В2.Дай тогава да свялат нивото минимум до В1.2. Откакто ДСД ев България, винаги е имало и скаъсани, и взели го с В2, и такива с С1. Даже скъсаните назад и взелите го с В2 са билив ерочтно повече в минало време, не защото сегашните деца знаят повече, а защото изпитите са били тогва по-трудни и ...по-малко се е преписвало. Ама  толковаа години въпреки това нивото си беше С1, нали? Wink
Къде е било С1? Досега не мисля, че е имало дефинирано минимално ниво с наредба.
От децата около син ами не знам някое да е останало под Б2.2., но щом казваш. Ок, нека тогава да е средното ниво прието за минимално, това всъщност означава, че ако досега е имало и невзели Б2.2., сега според наредбата не трябва да има такива. За мен това е проблем как ще го инфорсват на практика, това означава, че всъщност натискът върху учителите ще се засили, а няма да намалее, за да изкарат и най-слабите деца с Б2.2. Но пък за С1 съвсем не виждам как ще бъде прието за минимално ниво и ще бъде изпълнено.

# 115
  • Мнения: 8 462
Хаха, недей, моля те. Ежегодно има и скъсани, тоест не са покрили зискванията иза В2.Дай тогава да свялат нивото минимум до В1.2. Откакто ДСД ев България, винаги е имало и скаъсани, и взели го с В2, и такива с С1. Даже скъсаните назад и взелите го с В2 са билив ерочтно повече в минало време, не защото сегашните деца знаят повече, а защото изпитите са били тогва по-трудни и ...по-малко се е преписвало. Ама  толковаа години въпреки това нивото си беше С1, нали? Wink
Къде е било С1? Досега не мисля, че е имало дефинирано минимално ниво с наредба.
.

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 06:34 от *Emia*

# 116
  • Мнения: X
Хаха, недей, моля те. Ежегодно има и скъсани, тоест не са покрили зискванията иза В2.Дай тогава да свялат нивото минимум до В1.2. Откакто ДСД ев България, винаги е имало и скаъсани, и взели го с В2, и такива с С1. Даже скъсаните назад и взелите го с В2 са билив ерочтно повече в минало време, не защото сегашните деца знаят повече, а защото изпитите са били тогва по-трудни и ...по-малко се е преписвало. Ама  толковаа години въпреки това нивото си беше С1, нали? Wink
Къде е било С1? Досега не мисля, че е имало дефинирано минимално ниво с наредба.
Това че ти не знаеш, не значи, че не е имало. ДО 2008 нямаше ниво В2. Или го вземаш с С1 или с нищо.

Как така вземаш с нищо? Какво е пишело в наредбата? А межди 2008 и 2019 какво е пишело в наредбата?
И изобщо С1 не е сертификатно ниво, а е от Европейската рамка и се приравнява на сертификатите нива. Не може да имаш сертификат за нищо. Имаш сертификат за ДаФ ТДН4, което е горе-долу С1, или имаш ТДН3, което е някъде Б2.1/Б2.2., зависи от резултатите на модулите. И е приблзително.

Това че ти не знаеш, не значи, че не е имало. ДО 2008 нямаше ниво В2. Или го вземаш с С1 или с нищо.
Да не говорим за стария вариант на ДАФ, който беше убийствено труден, особен в частта говорене. В момента няма нищо общо с него.
Иначе нивото не пада, да. Вярвайте.

Що знаеш, дай цитат към старата наредба с дефиницията на ниво до 2008. И между 2008 и 2019.
Тест Даф няма нищо общо с нашето МОН и неговите наредби, той се администрира от немска страна. И съдържанието му - също. Виждам колко знаеш...

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 17:55 от Анонимен

# 117
  • Мнения: X
Emia, разговорът тук е по повод наредба на МОН с дефиниция на минимално ниво по езика от ЕГ. Такава дефиниция в наредба на МОН не е имало досега, по моя информация, а ти щом не си се ровила в наредби, как знаеш, че е имало?
Относно сертификатите, откакто аз се интересувам, което е от 2008-ма някъде, тестът за сертификат за обучение в Германия на немски си е все DaF, първото сертификатно ниво е TDN 3, след него има още две. А всеки университет си има изискване за покриване на определено ниво, най-често е 4х4 (TDN4), но има и DaF 16 без изискване за 4х4. Аналогично е за английския, първото сертификатно ниво е FCE (Cambridge), след него има още две - CAE и CPE. За английския има и други международно признати сертификати, освен Кеймбридж, за немския други не знам да има. Това, за което ти говориш, е ниво от единната Европейска езикова рамка и не е сертификатно ниво, а се използва за сравнение на различните сертификатни системи по отношение на езиците.
Колкото до съдържанието на DaF, то зависи изцяло от немското министерство на образованието (Русалка да ме поправи, ако немското ведомство е друго, но със сигурност не зависи от МОН) и е еднакво за всички чужденци, които искат да получат езиков сертификат по немски. Не само за българите.

Детето ми отдавна е в Германия, между другото. Мисля, че на четящите е ясно кой е наясно и кой не е Wink

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 18:16 от Анонимен

# 118
  • София
  • Мнения: 18 039
Попея, последно включване по темата.Хем не си особено запозната, хем спориш. Не знам синът ти дали е  завършил 35-то през 2015 или 2014, или преди това. Но за късмет имам близко дете , което завърши 35-то точно през 2014. И ако някой не знае, да кажа, че преди резултатите се лепяха по училищата (в НЕГ се качваха и на сайта на немски отдел поименно), не се криеха като сега.И си спомням с доста голяма точност какво разказа/показа снимано тогава детето. След разните подборни процедури по групи  са били допуснати до ДСД 22 или 23 души. От тях 15  са го взели със С1, 5 с В2 и двама с нищо... Но не, не късат никого..
Хаха,  това ли е мерилото кой е наясно? Надявам се, разбираш, че това е смешно твърдение.На мен и трите ми деца са в Германия, че и езика го знам в добавка. Значи по твоята желязна логика все пак съм по-информирана.

А нима ДСД се пуска от МОН? Същото е като при Даф. За него отговаря Kultusministerkonferenz в Германия  и за целта има спогодби с десетки страни по света. Само в една малка България  оторизираните училища са много, какво остава за цял свят? Изпитът се провежда два пъти, в две различни полукълба. Нима МОН не знае.. И не, ДаФ не  е единствен, признават се и други сертификати в Германия, които също могат да се държат навсякъде по света, ама хората не се бутат да ги избират, понеже са по-трудни.

Последна редакция: чт, 05 дек 2019, 19:48 от пенсионирана русалка

# 119
  • Мнения: X
Русалка, постът ми беше към Емиа и не беше за ДСД. Дали си скъсан на ДСД или си го взел, и с колко, няма особено значение, защото винаги можеш да се явиш на ДаФ и да си вземеш сертификат за обучение в Германия, стига да имаш знания за това. Никога не съм намирала особен смисъл в ДСД, затова и не се старах да карам сина да се класира. Освен другото, въпреки че се води безсрочен, познато дете в Германия, което се забави с ученето там, трябваше да държи ДаФ, защото не  му признаха ДСД в университета, защото бяха минали 2 години. А това, че синът ми е в Германия го казах  не за да се самоизтъквам, защото има хиляди деца там и не е някакво чудо невиждано, а за да кажа на Емиа, че нямам нужда да проверявам нищо. Тя твърди нещо, но не иска да посочи източника на твърдението си. Когато ми е било времето, съм си проверила и съм знаела. И резултатът е налице.

Разбира се, че и ДСД не е на МОН, но Емиа каза, че ДаФ бил станал много лесен в дискусия за наредба на МОН. Ако ДаФ е станал много лесен, това по никакъв начин няма нищо общо с МОН. Както и ДСД изпитът.

Все пак да не забравяме, че обсъждаме наредба на МОН за мин изискване за език. Досега такова нещо нямаше. Ако знаеш друго, напиши го и цитирай наредбата.

Изобщо не разбирам за какво се бориш, Русалка. Часовете са същите, изискванията дори би трябвало с тази наредба да се повишат спрямо учителите, щом досега е имало деца с под Б2.2., значи, сега вече не трябва да има и те не трябва да го допускат. Дали ще се спазва, не знам, съмнявам се, защото това зависи най-вече от децата. Програмите могат да се нагласят към новото разпределение в годините. Тогава какъв е проблемът с тази наредба?

Последна редакция: пт, 06 дек 2019, 00:35 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт