Кандидатстване след седми клас с рисуване - част 5

  • 36 503
  • 782
  •   1
Отговори
# 285
  • Sofia
  • Мнения: 4 062
Само да уточня, че дъщеря ми не е кандидатствала в НУИИ, само в НГПИ и НГФП, но предполагам, че е еднакво.
Моля ви, стискайте палци днес. Отиде на матура по специалността. Трудно и режещо откъм точки е. Изпитът е по 3 предмета в едно - анатомия, перспектива и история на изкуството.
Как се казва детето, ако не е тайна?
Интересен въпрос. Защо?
Ще я познавам. Нека не звучи нахално питането ми. Познавам всички 12-класници. Нека се представи по най-добрия начин и да влезе там, където иска.
Е, и аз познавам всички от 12 класове в Свети Лука, но това не ми е причина да задавам въпрос за името на детето. Виж, на лс е друго. Там по-скоро бих се пробвала, но отново не ми се вижда добър вариант, точно покрай матурите. Резултатите вече са изнесени. Дано детето на Гита Ог се е справило отлично!

# 286
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 11 070
Да, благодаря. 5.10 има, което си е идеално.
Остава защитата във вторник.

# 287
  • София
  • Мнения: 1 124
Браво на детето, успех и на защитата, ще стискаме палци и във вторник.
Моята девойка е разпределена в другия край на София Anguished, има къде, къде по близки ама късмет.
Включвам се към молбата за началния час на изпита за проверка, не намерих информация. Надявах се на бележката да пише, но уви - не.

# 288
  • София
  • Мнения: 3 813
Furia, да не сте в 140 СУ? Мотае ми се начален час 9:00, но ще проверя.

# 289
  • София
  • Мнения: 1 124
Не, в НГИИ "Николай Райнов" сме.

# 290
  • София
  • Мнения: 3 813
Хм, мислех че началният час е оказан в заповедта, с която е определена датата, но не е там. Дано някой друг потвърди за 9:00 часа.
Някой знае ли да има условие за минимум човешки фигури в композицията? С кандидатстващия седмокласник имахме "концепция" за изпита, но учителката му я разби на пух и прах: каза, че е добре да има поне три основни човешки фигури, което на мен ми се стори доста...

Последна редакция: сб, 13 юни 2020, 16:29 от green_dawn

# 291
  • Мнения: 15 916
Точно така е. Синът ми е шести клас в НУИ  и когато кандидатсва след четвърти клас изпитът му беше с фигурална композиция на зададена тема. Смята се, че балансирано е, да са три фигури основни фигури , може И нагоре, но не и прекалено много фигури. Разбира се зависи и от темата. На тема"двубой" няма как да нарисуваш три фигури, но на тема - рожден ден, ваканция, приключение - две фигури да малко. Явно това са едни неписани правила, защото и учителката при която ходи и класната му в нуи са на едно мнение, макар и да са съвсем независими източници. Зададат ли му фигурална задължително забелязвам минимум три фигури като основа.

# 292
  • Мнения: 16
Furia, да не сте в 140 СУ? Мотае ми се начален час 9:00, но ще проверя.
И ние сме в 140 СУ но явно трябва да звъним в училището
На сайта им нищо не пише

# 293
  • Мнения: 16
Хм, мислех че началният час е оказан в заповедта, с която е определена датата, но не е там. Дано някой друг потвърди за 9:00 часа.
Някой знае ли да има условие за минимум човешки фигури в композицията? С кандидатстващия седмокласник имахме "концепция" за изпита, но учителката му я разби на пух и прах: каза, че е добре да има поне три основни човешки фигури, което на мен ми се стори доста...
не мисля че има значение броя на човешките фигури
Има деца които миналата година са изкарали 100 точки с две фигури на тема “ваканция”
Ние рисуваме вкъщи и гледаме да минем през всички теми, да си измисли композиция, за да не се чуди какво да рисува в последния момент
Честно казано и на мен не ми е много ясно какви са изискванията.
Ето това е което съм намерила и съм си го снимала

# 294
  • София
  • Мнения: 1 124
На моята дъщеря от студиото, където ходи на уроци по рисуване също са казали, минимум 3 човешки фигури.
Тя е рисувала по темите: цирк, зоологическа градина, автобусна спирка, среща под дъжда - все с минимум 3ма души. Има само 1 рисунка със стрелец с 1 участник.

Последна редакция: нд, 14 юни 2020, 00:58 от Furia

# 295
  • София
  • Мнения: 457
На моята дъщеря от студиото, където ходи на уроци по рисуване също са казали, минимум 3 човешки фигури.
Тя е рисувала по темите: цирк, зоологическа градина, автобусна спирка, среща под дъжда - все с минимум 3ма души. Има само 1 рисунка със стрелец с 1 участник.
Добре де, само фигурални композиции ли правят децата на тези уроци? Много ми е интересно декоративната композиция какво представлява, а не можах да открия никъде.

# 296
  • Мнения: 15 916

Добре де, само фигурални композиции ли правят децата на тези уроци? Много ми е интересно декоративната композиция какво представлява, а не можах да открия никъде.

Не разбира се. Ако детето е добре подготвено за изпита рисува различни неща на тези уроци. Да кажем за кандидатстването за пети клас половин година работиха много по фигурите. Те не му бяха любима тема, имаше грешки в пропорциите, примерно не е знаел че рядко се рисува фигура чисто  в гръб, както и е желателно всички фигури да не са обърнати навън. Изчистват се такива неща, но никой не се меси в темата, цветовете, композицията, стилът на рисуване. Тази година есента работиха композиции за кандидатстването след седми клас (макар да е все още в шести) - графика от натура. Оказа се, че с малко корекции много бързи напредна. Така че пролетта работиха изцяло на свободни теми - пейзажи, натура, сгради перспектива, фантастични мотиви и прочие. Явно зависи от детето - къде има нужда да се натисне. Ето това долу го е рисувал по време на извънредното положение по тема зададена от училище вкъщи.


Успех на всички деца утре!

Последна редакция: нд, 14 юни 2020, 22:02 от _re_ge

# 297
  • София, център
  • Мнения: 687
В сайта на 51 училища има pdf файлове с подробно обяснение, някъде в секция прием...що е то ... тези композиции, какви са изискванията...аз съм ги свалила, по-късно мога да ги прикача тук.
В момента обаче ми е мисълта в НВОто...😋

Ето -
Скрит текст:
ДЪРЖАВЕН ПЛАН-ПРИЕМ ЗА УЧЕБНАТА 2019/2020 ГОДИНА
СЪГЛАСНО НАРЕДБА № 10 ОТ 01.09.2016 Г., ЧЛ. 54, АЛ. 3

20.06.2019 г.

ВАРИАНТ 1

I. Композиционна задача по изящни изкуства:

ПРОЕКТ ЗА ФИГУРАЛНА КОМПОЗИЦИЯ
1. ТЕМА: „МУЗИКА“
2. ТЕМА: „ГРАДСКИ ИСТОРИИ“
КОМПОНЕНТИ:
1. КОМПОЗИЦИЯ - НАРИСУВАЙТЕ КОМПОЗИЦИЯ С ДВЕ ИЛИ ПОВЕЧЕ ЧОВЕШКИ ФИГУРИ В
ХАРАКТЕРНО ОБЛЕКЛО, КАТО ГИ ПОСТАВЕТЕ В ПОДХОДЯЩА ЗАОБИКАЛЯЩА СРЕДА;
2. ПРИНЦИПИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ИЗБЕРЕТЕ ПОДХОДЯЩИ НАЧИНИ, ЗА ДА
ПОДЧЕРТАЕТЕ КОМПОЗИЦИОННИЯ ЦЕНТЪР (ЧРЕЗ ФОРМИ, ГОЛЕМИНА, ДЕТАЙЛИ, ЦВЯТ,
КОНТРАСТ);
3. ЕЛЕМЕНТИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ИЗПОЛЗВАЙТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДВИЖЕНИЯ, ПОЗИ И
АТРИБУТИ, ЗА ДА ПРЕСЪЗДАДЕТЕ АТМОСФЕРАТА НА ИЗБРАНИЯ МОМЕНТ; ПРЕДАЙТЕ НАЙ-
ОБЩО ПРОПОРЦИИТЕ НА ЧОВЕШКИТЕ ФИГУРИ.
4. ПРОСТРАНСТВО – СЪОБРАЗЕТЕ ГОЛЕМИНАТА НА ЧОВЕШКИТЕ ФИГУРИ С РАЗЛИЧНИТЕ
ПРОСТРАНСТВЕНИ ПЛАНОВЕ В ИЗОБРАЗИТЕЛНОТО ПОЛЕ;
5. ЦВЕТОВО / ТОНАЛНО / КОНСТРУКТИВНО ИЗГРАЖДАНЕ – ИЗПОЛЗВАЙТЕ КАЧЕСТВАТА
НА ЦВЕТОВЕТЕ, ЗА ДА ИЗГРАДИТЕ ЦВЕТОВА ХАРМОНИЯ И ВЪЗДУШНА ПЕРСПЕКТИВА В
КОМПОЗИЦИЯТА; МОДЕЛИРАЙТЕ ТРИИЗМЕРНА КОМПОЗИЦИЯ ИЛИ РЕЛЕФ.
КОНСТРУИРАЙТЕ И КОМПОЗИРАЙТЕ ФИГУРИТЕ В НАЙ-ПОДХОДЯЩИ ЗА ТЕМАТА ПОЗИ.
МАТЕРИАЛИ И ТЕХНИКИ (ПО ИЗБОР):
● ЖИВОПИСНИ
● ГРАФИЧНИ
● ОБЕМНО-ПЛАСТИЧНИ
● СМЕСЕНИ ТЕХНИКИ

РАЗМЕРИ НА РИСУВАТЕЛНИЯ ЛИСТ:

ЗА ЖИВОПИС – 35 / 50 СМ
ЗА ГРАФИКА – 35 / 50 ИЛИ 25 / 35 СМ
РАЗМЕРИ НА ПЛАСТИКИТЕ:
РЕЛЕФ – 15 / 20 СМ
ВИСОЧИНА НА ФИГУРИТЕ В ТРИИЗМЕРНАТА КОМПОЗИЦИЯ – ОТ 15 ДО 20 СМ

II. Композиционна задача по приложно-декоративни изкуства/дизайн:

ПРОЕКТ ЗА ДЕКОРАТИВНА КОМПОЗИЦИЯ

3. ТЕМА: „МОРСКО ДЪНО“
ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ: ДЕСЕН
КОМПОНЕНТИ:
1. КОМПОЗИЦИЯ -
● СЪЗДАЙТЕ ПРОЕКТ НА ДЕКОРАТИВНА КОМПОЗИЦИЯ, ОТГОВАРЯЩА НА ТЕМАТА И
ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕТО.
● НАЧЕРТАЙТЕ ПРАВИЛНА КВАДРАТНА МРЕЖА С РАЗМЕРИ 20/40 СМ И СТРАНА НА
КВАДРАТНИЯ МОДУЛ 10 СМ. РАЗПОЛОЖЕТЕ РАЗЧЕРТАНАТА МРЕЖА ЦЕНТРАЛНО В
РИСУВАТЕЛНИЯ ЛИСТ, КАТО ОСТАВИТЕ ПО 5 СМ ОТЛЯВО И 5 СМ ОТДЯСНО И ПО 7,5
СМ ОТГОРЕ И ОТДОЛУ.
● ИЗПОЛЗВАЙТЕ КВАДРАТНИЯ МОДУЛ, ЗА ДА ПРОЕКТИРАТЕ ДЕКОРАТИВНИТЕ
ЕЛЕМЕНТИ
2. ПРИНЦИПИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ИЗГРАДЕТЕ ДЕКОРАТИВНАТА КОМПОЗИЦИЯ, КАТО
ИЗПОЛЗВАТЕ ЕДИН ОТ НАЧИНИТЕ ДА ПОВТОРИТЕ МОДУЛИТЕ: ТРАНСЛАЦИЯ (УСПОРЕДНО
ПРЕНАСЯНЕ), ОСЕВА СИМЕТРИЯ (ОГЛЕДАЛНА) ИЛИ РОТАЦИЯ (КРЪГОВА СИМЕТРИЯ);
3. ЕЛЕМЕНТИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ДЕКОРАТИВНАТА КОМПОЗИЦИЯ
МОЖЕТЕ ДА ИЗПОЛЗВАТЕ РАСТИТЕЛНИ, ЖИВОТИНСКИ И ГЕОМЕТРИЧНИ МОТИВИ
4. СТИЛИЗАЦИЯ – ИЗПОЛЗВАЙТЕ ГЕОМЕТРИЧНИ ФОРМИ (КРЪГ, КВАДРАТ, ТРИЪГЪЛНИК И
ДР.)
5. ЦВЕТОВА ГАМА – РЕШЕТЕ КОМПОЗИЦИЯТА В СТУДЕНА, ТОПЛА ИЛИ КОНТРАСТНА
ЦВЕТОВА ГАМА
МАТЕРИАЛИ И ТЕХНИКИ:
ТЕМПЕРА, АКВАРЕЛ, СМЕСЕНИ ТЕХНИКИ (ПО ИЗБОР)
РАЗМЕРИ:
НА РИСУВАТЕЛНИЯ ЛИСТ: 35/50 СМ
НА ПРОЕКТА: 20/40 СМ (2 модула по височина и 4 модула по дължина)
Забележка: Всеки кандидат избира и изпълнява една тема по една от посочените композиционни
задачи.

ВАРИАНТ 2

I. Композиционна задача по изящни изкуства:

ПРОЕКТ ЗА ФИГУРАЛНА КОМПОЗИЦИЯ
1. ТЕМА: „ТАНЦ“
2. ТЕМА: „ВАКАНЦИЯ“

КОМПОНЕНТИ:
1. КОМПОЗИЦИЯ - НАРИСУВАЙТЕ КОМПОЗИЦИЯ С ДВЕ ИЛИ ПОВЕЧЕ ЧОВЕШКИ ФИГУРИ В
ХАРАКТЕРНО ОБЛЕКЛО, КАТО ГИ ПОСТАВЕТЕ В ПОДХОДЯЩА ЗАОБИКАЛЯЩА СРЕДА;
2. ПРИНЦИПИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ИЗБЕРЕТЕ ПОДХОДЯЩИ НАЧИНИ, ЗА ДА
ПОДЧЕРТАЕТЕ КОМПОЗИЦИОННИЯ ЦЕНТЪР (ЧРЕЗ ФОРМИ, ГОЛЕМИНА, ДЕТАЙЛИ, ЦВЯТ,
КОНТРАСТ);
3. ЕЛЕМЕНТИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ИЗПОЛЗВАЙТЕ СПЕЦИФИЧНИ ДВИЖЕНИЯ, ПОЗИ И
АТРИБУТИ, ЗА ДА ПРЕСЪЗДАДЕТЕ АТМОСФЕРАТА НА ИЗБРАНИЯ МОМЕНТ; ПРЕДАЙТЕ НАЙ-
ОБЩО ПРОПОРЦИИТЕ НА ЧОВЕШКИТЕ ФИГУРИ.
4. ПРОСТРАНСТВО – СЪОБРАЗЕТЕ ГОЛЕМИНАТА НА ЧОВЕШКИТЕ ФИГУРИ С РАЗЛИЧНИТЕ
ПРОСТРАНСТВЕНИ ПЛАНОВЕ В ИЗОБРАЗИТЕЛНОТО ПОЛЕ;
5. ЦВЕТОВО / ТОНАЛНО / КОНСТРУКТИВНО ИЗГРАЖДАНЕ – ИЗПОЛЗВАЙТЕ КАЧЕСТВАТА
НА ЦВЕТОВЕТЕ, ЗА ДА ИЗГРАДИТЕ ЦВЕТОВА ХАРМОНИЯ И ВЪЗДУШНА ПЕРСПЕКТИВА В
КОМПОЗИЦИЯТА; МОДЕЛИРАЙТЕ ТРИИЗМЕРНА КОМПОЗИЦИЯ ИЛИ РЕЛЕФ.
КОНСТРУИРАЙТЕ И КОМПОЗИРАЙТЕ ФИГУРИТЕ В НАЙ-ПОДХОДЯЩИ ЗА ТЕМАТА ПОЗИ.
МАТЕРИАЛИ И ТЕХНИКИ (ПО ИЗБОР):
• ЖИВОПИСНИ
• ГРАФИЧНИ
• ОБЕМНО-ПЛАСТИЧНИ
• СМЕСЕНИ ТЕХНИКИ

РАЗМЕРИ НА РИСУВАТЕЛНИЯ ЛИСТ:

ЗА ЖИВОПИС – 35 / 50 СМ
ЗА ГРАФИКА – 35 / 50 ИЛИ 25 / 35 СМ
РАЗМЕРИ НА ПЛАСТИКИТЕ:
РЕЛЕФ – 15 / 20 СМ
ВИСОЧИНА НА ФИГУРИТЕ В ТРИИЗМЕРНАТА КОМПОЗИЦИЯ –  ОТ 15 ДО 20 СМ

II. Композиционна задача по приложно-декоративни изкуства/дизайн:

ПРОЕКТ ЗА ДЕКОРАТИВНА КОМПОЗИЦИЯ

1. ТЕМА: „ФЛОРАЛЕН МОТИВ“

ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ:  ДЕСЕН
КОМПОНЕНТИ:   
1. КОМПОЗИЦИЯ -
• СЪЗДАЙТЕ ПРОЕКТ НА ДЕКОРАТИВНА КОМПОЗИЦИЯ, ОТГОВАРЯЩА НА ТЕМАТА И
ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕТО.
• НАЧЕРТАЙТЕ ПРАВИЛНА КВАДРАТНА МРЕЖА С РАЗМЕРИ 20/40 СМ И СТРАНА НА
КВАДРАТНИЯ МОДУЛ 10 СМ. РАЗПОЛОЖЕТЕ РАЗЧЕРТАНАТА МРЕЖА ЦЕНТРАЛНО В
РИСУВАТЕЛНИЯ ЛИСТ, КАТО ОСТАВИТЕ ПО 5 СМ ОТЛЯВО И 5 СМ ОТДЯСНО И ПО 7,5
СМ ОТГОРЕ И ОТДОЛУ.
• ИЗПОЛЗВАЙТЕ КВАДРАТНИЯ МОДУЛ, ЗА ДА ПРОЕКТИРАТЕ ДЕКОРАТИВНИТЕ
ЕЛЕМЕНТИ
2. ПРИНЦИПИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ИЗГРАДЕТЕ ДЕКОРАТИВНАТА КОМПОЗИЦИЯ, КАТО
ИЗПОЛЗВАТЕ ЕДИН ОТ НАЧИНИТЕ ДА ПОВТОРИТЕ МОДУЛИТЕ: ТРАНСЛАЦИЯ (УСПОРЕДНО
ПРЕНАСЯНЕ), ОСЕВА СИМЕТРИЯ (ОГЛЕДАЛНА) ИЛИ РОТАЦИЯ (КРЪГОВА СИМЕТРИЯ);
3. ЕЛЕМЕНТИ НА КОМПОЗИЦИЯТА – ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ДЕКОРАТИВНАТА КОМПОЗИЦИЯ
МОЖЕТЕ ДА ИЗПОЛЗВАТЕ РАСТИТЕЛНИ, ЖИВОТИНСКИ И ГЕОМЕТРИЧНИ МОТИВИ
4. СТИЛИЗАЦИЯ – ИЗПОЛЗВАЙТЕ ГЕОМЕТРИЧНИ ФОРМИ (КРЪГ, КВАДРАТ, ТРИЪГЪЛНИК И
ДР.)
5. ЦВЕТОВА ГАМА – РЕШЕТЕ КОМПОЗИЦИЯТА В СТУДЕНА, ТОПЛА ИЛИ КОНТРАСТНА
ЦВЕТОВА ГАМА
МАТЕРИАЛИ И ТЕХНИКИ:
ТЕМПЕРА, АКВАРЕЛ, СМЕСЕНИ ТЕХНИКИ (ПО ИЗБОР)
РАЗМЕРИ:
НА РИСУВАТЕЛНИЯ ЛИСТ: 35/50 СМ
НА ПРОЕКТА:  20/40 СМ (2 модула по височина и  4 модула по дължина)
Забележка: Всеки кандидат избира и изпълнява една тема по една от посочените композиционни
задачи.

УТВЪРДИЛ:

ДИРЕКТОР.............................................
/ АСЕН АЛЕКСАНДРОВ/

ЗАДАЧИ И ТЕМИ

ЗА ИЗПИТ ЗА ПРОВЕРКА НА СПОСОБНОСТИТЕ
ПО ИЗОБРАЗИТЕЛНО ИЗКУСТВО


Оценяване таблица - https://we.tl/t-fuquBPyeOS

Последна редакция: пн, 15 юни 2020, 11:06 от adiland

# 298
  • 2 етажа над тавана
  • Мнения: 1 844
Здравейте на всички!
Включвам се, защото може не всички да са видели, че има промяна за приема на документи в Изящните - бяха обявили първоначално, че документи ще се подават само на място, вече е променено на подаване само по имейл.

Надявам се днес децата да са били спокойни на изпита и всички да са се справили! Успех и в сряда!

# 299
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 11 070
Минавам по всички теми да се похваля
Днес мина и защитата на дипломната, има 5.60 и вече си имам "Художник дизайнер"(графичен) с тапия Simple Smile
Йес, свърши се.
Успех на бъдещите такива!

Общи условия

Активация на акаунт