Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 21 ноем. 2019, 23:53 ч.

Самостоятелно/индивидуално обучение

  • 407
  • 11
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2
Здравейте!
Бих искала да питам родителите на деца, които имат самостоягелна форма на обучение или такива, които знаят как точно стоят нещата. Благпдаря предварително!
Ще разкажа малко по-подробно какво имам впредвид.Дъщеря ми е в 9 клас тази година и поради лични проблеми с класа и училище искаме тя да учи самостоятелно вкъщи. Проблемът е, че като четох по темата пишеше, че трябва да има заболяване, да бъде над 16 или поради спорт или музикален талант, за да спре дневното си обучение. Тя не е нито едно от условията и сега трябва да мислим някаква лична семейна причина пред директорката, за да бъде на самостоятелно обучение. Моля ви, някой попадал в същата ситуация или някой, който има идеи да пише, защото наистина се нуждаем!!

# 1
  • Мнения: 519
Колко паралелки са във Вашето училище? И колко средни училища има в града, в който живеете? Нямате ли възможност да я преместите в друга паралелка или друго училище? Добре е децата да имат ангажименти и да ходят на училище.

# 2
  • Бургас
  • Мнения: 2 032
Тя не е нито едно от условията и сега трябва да мислим някаква лична семейна причина пред директорката, за да бъде на самостоятелно обучение.
Не може. Каквато и лична драма да измислите, самостоятелната форма на обучение за ученици под 16 год. се одобрява от комисия в Регионалното управление на образованието  и трябва да отговаря на нормативни изисквания. Никоя институция няма да рискува налагане на административни санкции, заради едните измислени сълзливи истории на родители. Сменете училището/класа.

# 3
  • Мнения: 2
Обмисляме сме смяната на училище, но причината не е просто, класа, а това, че дъщеря ми си пада малко интроверт и тя самата няма желанието да бъде сред хора и тем подобни. Иначе ходи на уроци по пеене и пиано, спортува, не е като да си само вкъщи. В училището ѝ са 9 паралелки, но е езикова гимназия и няма как. В правилника пише, че по лични причини може да се смени формата на обучение, но не се сещаме какви и затова питаме за предложения.

# 4
  • Мнения: 8 482
За съжаление не по темата но дъщеря ви няма да живее в барокамера в живота си. Животът малко или много е социално явление. От тук нататък тя ще се среща с хора (дори такива които не й харесват) и ще трябва да живее сред тях, понякога да зависи от тях, да комуникира с тях независимо дали й харесва или не . А с това индивидуално обучение което обмисляте , вие й давате сигнал, че тя може да се скрие в черупката си, а това е нещо което не е полезно за нея. Тя трябва (дори е трябвало вече )да си изработи линия на поведение , начини за приемане на некомфортните ситуации, начин на справяне с дискомфорта. А животът е недружелюбен среда. Той е джингла, а вие по този начин ще я правите ( простете за думата )- социално-непригодна.

# 5
  • Мнения: 519
Говорете с директора, и му кажете истината. Посъветвайте се с психолог.
В 9-ти клас не е проблем да се смени паралелка/профил/училище. Дъщеря Ви ще държи приравнителни изпити по някои предмети, но от училището ще ѝ дадат достатъчно време да се подготви. Смяната на паралелка или училище, трябва да стане поне месец преди края на учебния срок.

# 6
  • Бургас
  • Мнения: 2 032
В правилника пише, че по лични причини може да се смени формата на обучение, но не се сещаме какви и затова питаме за предложения.
Първо - не правите разлика между самостоятелна и индивидуална форма на обучение. При първата се явява само на изпити, при втората - има индивидуални часове с преподаватели и годишна оценка.
Второ - и при двете учебният план е индивидуален и силно редуциран /до 70% в среден курс/. Не случайно е форма за обучение предимно на ученици с диагнози. Помислете каква диплома ще получи, там пише хорариума часове по всички предмети, както и формата на обучение. Възможно е после да не може да кандидатства навсякъде.
Трето - правилника на училището почива на Закона за предучилищно и училищно образование. По-добре се запознайте с него.
Четвърто - точно защото е интровертна, не трябва да се затваря съвсем далеч от връстници.

# 7
  • Мнения: 95
Здравейте,
Синът ми учи вече четвърта година в самостоятелна форма.
Не е необходимо да са налице каквито и да е причини за това - единствено желание на родителите и детето. Подаваме молба до училището - почти няма други формалности.
Обаче въпреки че е предвидена като възможност в закона, самостоятелната форма не се предлага във всички училища. Вероятно защото се изисква повече работа от учителите, за да се изпълнят административните изисквания за нея.
Ако не съществува във Вашето училище, можете да потърсете друго. Ние така направихме, но за съжаление нашето училище е до 8 клас и не Ви върши работа.
Повече и адвкватна информация можете да намерите и ако питате във ФБ група БГ Хоумскулъри. https://m.facebook.com/profile.php?id=386966864749760&ref=content_filter

# 8
  • Мнения: 95
И за да не съм голословна, цитирам и чл. 112 от Закона за предучилищното и училищно образование. Точка втора на първата алиния урежда обучението в самостоятелна форма по желание.
А що се отнася до комисията по алинея 6 - училището изпрати молбите на всички желаещи до съответната институция и те ни одобриха.

Чл. 112. (1) В самостоятелна форма може да се обучават:
1. ученици в задължителна училищна възраст, които по здравословни причини, удостоверени с медицински документ, издаден от съответната експертна лекарска комисия, определена в Закона за здравето, не могат да се обучават в дневна форма;
2. ученици в задължителна училищна възраст - по желание на ученика или родителя, по реда на чл. 12, ал. 2;
3. ученици с изявени дарби;
4. лица, навършили 16 години.
(2) Самостоятелна форма на обучение не може да се организира за ученици по чл. 49, ал. 2, т. 1.
(3) Самостоятелната форма включва самостоятелна подготовка и изпити за определяне на годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план.
(4) При самостоятелна форма на обучение се прилага училищният учебен план за дневна или вечерна форма.
(5) Учениците по ал. 1, т. 2, които се обучават в самостоятелна форма по желание на родителите и не постигнат необходимите компетентности в съответния клас, продължават обучението си при спазване на изискванията на този закон в друга форма на обучение по чл. 106, препоръчана от екипа за подкрепа за личностно развитие.
(6) Самостоятелната форма на обучение за учениците по ал. 1, т. 2 се организира след решение на експертна комисия, създадена към регионалното управление на образованието.
(7) За провеждането и организацията на самостоятелната форма на обучение за учениците по ал. 1, т. 2 в съответствие с изискванията на този закон се осъществява контрол на всеки учебен срок от експертната комисия към регионалното управление на образованието по ал. 6. В комисията задължително участва представител на Агенцията за социално подпомагане.

Последна редакция: пт, 22 ное 2019, 14:00 от kafiava

# 9
  • Мнения: 95
Също, за баланс ще споделя, че все повече родители и деца избират самостоятелна форма на обучение като вариант на домашно обучение и не е задължително децата да имат обучителни проблеми, или дори и да имат - те са такива, които единствено начина на организиране на ученето в училище предизвиква.
И извинявайте за непоисканото мнение, но що се отнася до интровертността - тя същото е в рамките на съвсем нормалното и ако се приеме може да доведе до невероятно израстване на личността. Мога да препоръчам една книга, която лично на мен ми даде много вътрешен мир - Тихите от Сюзан Кейн.
Също - неходенето на училище дава пространство за съвсем нов начин на търсене на общуване и приятелства, който много повече отчита интересите и търсенията на хората и води до пълноценни връзки.
И последно - все повече университети приемат домашни ученици без никаква диплома, така че намален хорариум или брой предмети по никакъв начин не може да е ограничение в днешния свят.
Моля, имайте предвид, че пиша, не за да опонирам на някого, а защото съм взела решението за учене вкъщи трудно и след дълго обмисляне, и ми се ще да се вижда и друга гледна точка.

# 10
  • Мнения: 8 482
И 99 поста да напишете един  след друг, не мога да се  съглася с 90% от написаното. По стечение на обстоятелствата съм изключително в час за всичко що касае като общо децата със специални образователни проблеми, техните цели, нужди , терапии. Родителите им просто излизат вън от кожата си за да ги социализират, да ги пратят на нормално училище с неговите плюсове  и минуси за да ги подготвят за живота , а хора с подобни виждания зорлем си правят децата неприспособими и асоциални , че и намират някакви нефелни аргументи. Щели децата да намерят други начини за комуникация - най-вероятно в прекрасния интернет. И всичко това облечено в книги, думи , високопарни сентенции..
Извинявам се на пишещите в тази тема, но при такова изкривяване на нещата просто не мога да се сдържа.

# 11
  • Мнения: 3 227
Колко от вас биха коментирали книга ,която не са прочели или филм който не са гледали?
Точно толкова ''компетентни'' изглеждат коментарите им пред тези които са се запознали с коментираното.
Всички знаем какво представлява и какво предлага обикновената форма на обучение в ДУ.
Колко от позволяващите си да бъдат така категорични са запознати с другата? Какво представлява , какви са плюсовете и минусите, какви са резултатите и при колко деца?
 Към авторката:
Конкретно пуска се молба свободен текст до директора ,която той придвижва към РУО и там комисия решава.
Отнема около месец и може да се пусне по всяко време на годината.
Ако бъдете одобрени се готвите самостоятелно и в рамките на две сесии ,детето се явява на изпит по всеки предмет върху материала за цялата година. Текущите оценки до момента не се признават.
Няма нужда да посочвате причини, достатъчно е само да напишете че такова ви е желанието.
Директора докладва за резултатите в РУО. Ако детето не се справя те решават и го връщат в нормална форма и това не подлежи на коментар.Ако се справя, решавате вие.
За да продължите в същата форма на следващата година е нужна само молба свободен текст до директора преди самата година.
 Принципно тази форма не е за деца ,които едвам изкарват ,а по скоро за такива които биха били бавени и спъвани от обучение в обикновен клас.

Общи условия

Активация на акаунт