Образователен Говорилник - release 3

  • 14 519
  • 750
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 2 779
Milenita, може пък да е за добро  Simple Smile По-интересното е какъв час допълнително са имали вместо психолог? Нали всички имат еднакъв брой часове? Може и да сте напред с нещо друго Simple Smile

# 136
  • София
  • Мнения: 1 752
Хаха, Лейди, не знам. Аз съм от малко повърхностните родители - нямам хабер от хорариуми, брой часове по предмети и т.н. Знам, че не е кой знае колко значим предмет/проблем, но принципно за мен не е ок да се подминава така грешка или пропуск.

# 137
  • Мнения: 5 898
Свърши. Ох три постановки изпуснахме. Вече се побърквам без хора и любими занимания.
Миленита, е как така?

# 138
  • София
  • Мнения: 1 752
Ами, ха, кажи ми. Когато детето ми каза “само ние нямаме час с психолога”, помислих, че нещо не е разбрала и че може да е едните класове да имат единия срок, другите втория. И реших да питам на родителската. После го потвърди родител във вайбер групата и накрая самата психоложка. И на мен ми е необяснимо :/

# 139
  • Мнения: 5 898
Много странно. А ние нямаме Човек и общество. На 4-те класове тази година този час се води от вашите класни. И се чудя каква им е идеята за този предмет. Пуснаха анкета. Видя ли я?

А видели ли сте, че Иззи са останали без директор - Станислав Богданов?

# 140
  • софия
  • Мнения: 4 985
Wine GlassХехе, като не ти пали някой чивиите, по-бавно Simple Smile
Така ми е долипсвала селската ми градина. Аз сега да си кажа преди някой да ме е оплюл - нямам тераси (и съм в куц квартал) и всичкото мушкато го садя на селската ми къща. Сега нищо. Та утре ще се опитам да посадя сандъчета на прозорците в офиса. Но за доматите страдам.
Стегната ми е душата с тази ситуация, та една сира подпирам Simple Smile
Лейка, не страдай за доматите, отгледай си доматче от семка и докато стане готово за засаждане в градината Генерала ще отмени извънредното Simple Smile

Фенси, направо ме разбиваш колко си бърза с инфото!

# 141
  • София
  • Мнения: 7 277
Добро утро Blush

Нещо и на мен ми стана банално в предната тема. Твърде много хора взеха да се дразнят на летвата в ЧУ - даже накрая се поколебах и не отговорих на Пипи относно реакцията към поста на Мецан. Аз самата понякога не харесвам някои практики или определени преподаватели в нашето училище, но поне знам, че съм пърфектли файн с общата политика Hug

И пропуснах с какви аргументи си е тръгнала Лейка. Ако е заради НикоТ или Попея - ама хич не им се връзвай. НикоТ специално си пише ей така незлобливо като Пипи. Което не пречи да ръси общи приказки, несъвместими с реалността.

И да знайте - бабите ми правеха на доматите разсада през февруари Simple Smile Сега май е късно. Ние само цветята изнесохме от стаите навън вчера.

Последна редакция: сб, 18 апр 2020, 09:02 от Аш

# 142
  • София
  • Мнения: 1 752
Я, как може толко рано да се излюпиш в почивни дни?!
Мотивите на Лейка са същите кат моите да дойдем тук: заминА си духът на общуването с триене на кило.
Не се кахъри, че не си коментирала на Пипи - сал клавиатура и емоции щеше да похабиш, без никъв шанс за разбиране. Спирам, че нататък, ако кажа що гледам да я прескачам, ще ме баннат. Но то само неадекватната реакция към Мецан е достатъчно красноречива.

За другия споменат  - колкото разумът да ни говори едно, при доста хора не ни е по силите да не ни трови комбинацията от надменност и просташка тъпота у някого и ..., нали.
Фенси, благодаря за анкетата, сега ще я видя. А ти питала ли си що така с ЧО?

# 143
  • София
  • Мнения: 7 277
Хаха Миленита, станахме и още как - то с толкоз дечурлига … аз съм много далеч и от седмокласната и от студентската и от всякаква друга вълна.

В момента се чудя как ще изтърпят от септември младежа в ПУК. Вкъщи е пълна анархия и свободия, а догодина, ако няма ИП, ще трябва да си седи на Д-то и да учи, да внимава, да мирува. Снощи нахлу разярен в спалнята ни с таблета си и пита "Какво е това - вре-ме-е-за-съъъъ-на" - (време е за сън - надпис, който се появява на екрана му в 21:00 след локдаун на всички игри) и си казах "е, добре - поне не е забравил да срича" Sad

Аз иначе попълних анкетата и писах, че съм ОК с количеството на онлайн уроците - т.е. че не искам повече от това, което в момента се предоставя като онлайн връзка.

# 144
  • Мнения: 6 301
Здравейте:) Това безогледно триене в другата тема наистина беше ужасно.
Аш, ама как може детето ти да срича още преди ПУК? Ще го повредиш, бива ли такова издевателство! Има си време за това, чак в първи клас, ама-ха! Grinning Grinning Питай Пипи да видиш:)

Сериозно, аз съвсем добронамерено обясних снощи в каква ситуация бях изпаднал, защото може да е от полза на някого и просто споделяне на личен опит. Отдавна е минало и заминало, но го помня, защото бях наистина много притеснен. Немската система е такава - никога няма да забравя, когато в Дойче шуле ги питах в малкия ПУК - т.е. това е годината преди ПУК - дали няма все пак да учат буквите и да пробват да сричат, учителката германка ми каза, че не само, че няма никакво намерение да ги учи да сричат, ами ако вземе да ги учи и разберат - ще я изгонят. В тази възраст не можело дума да става за това и т.н. А преди това пък в Киндероазе като ги бях питал няма ли да правят някакви логически задачки, лабиринти и т.н., ми реагираха, все едно съм луд, и ми казаха - цитирам: "оставете го детето да порасне!" Точно ала Пипи. Всички тук сме минали вече етапите детска градина и ПУК, но ако някой пък чете, такъв като мен, дето взех да чета откакто детето беше на 1 годинка - ми нека да знае каква е немската система, която не само, че нанесе големи вреди на детето, ами ми и струваше близо 50 бона - трите години в Киндероазе и едната година в Дойче шуле. Добре, че аз се занимавах по малко с детето, и с всичко друго се оправихме блестящо, но не можах да го науча да срича и се бях много притеснил. Той просто мразеше да чуе за букви и за четене, дотам го бяха докарали в немската система. Добре, че в ПУК го оправиха много бързо. Отдавна си чете бързо и гладко. Но му остана това, че не обича, предпочита да играе на телефона и това много ме измъчва.

С децата от площадката детето си играе и е приятел с тях и всеки ден се виждаха и играеха заедно. Те са си много хубави деца и с доста от тях сме приятелски семейства. Но просто родителите имат други разбирания  - като на Пипи, и съответно децата им не можеха, разбира се, да четат, не знаят нито дума английски и са доволни от кварталното училище. Никак не ни разбират как може да плащаме за ЧУ, че и детето да пътува всеки ден. Ами няма лошо - аз не съм казал, че е лошо, просто моите ценности са други. Всеки си има разбирания. Моите не са като на Пипи, а са като вашите.

Лейка, съчувствам ти за терасите. Аз ако нямах тераси, да съм полудял досега. Дори си посадихме три храстчета малинки на едната тераса, да видим сега след около месец дали ще станат;)

# 145
  • Мнения: 5 898
Не съм питала за ЧО. Ако старата ни класна е постоянно заета с вашия ПУК вероятно са решили друга схема.

Аз стандартно садя сакъзчета и ми висят от перваза. Но сега цветарите от които си ги купувам на Д. Петков не работят.

Амели, странно ми е изчезването на Богданов и се чудя това какво значи за Богданова.

# 146
  • София
  • Мнения: 7 277
Мецане, третият е самородно изявен в литературата, дебатите, излишната драма и философската риторика, и си срича сам от малък. Ние не сме му помагали Simple Smile Той си срича от отдавна - може би от преди година и половина, откакто започна да познава буквите Simple Smile Чете, спори и си търси правата постоянно.

# 147
  • Мнения: 6 301
Хм, Фенси, доколкото виждам от сайта им, Даниела Богданова си е учител там. За Богданов нищо не можах да намеря в нета относно напускането му.
Ох, не разбирам от цветя и не знам какво е сакъзчета. Спомням си като малък, че май на дъвките казваха така, защото "сакъз" на турски значело дъвка.

Аш, ами аз на четири години можех да сричам, а на пет четях гладко, но аз съм имал желание, спирал съм да чета по улицата всички надписи по витрините и докато не ги прочета, не съм минавал нататък. На четири и пет съм съгласен, че е индивидуално и не е задължително, но в ПУК в елитно ЧУ просто факта е, че всички деца можеха още в началото. Докато в ДУ има деца, които и в трети клас още сричат. Има и още как!

# 148
  • София
  • Мнения: 62 595
немците си имат свое виждане, което не е нашето виждане.
Има едни класически постановки, които си важат с пълна сила, те са продиктувани от физическото, психическото и т.н. развитие. Не можеш да изпреварваш нещо, на което не му е дошло времето. Нещо подобно на прохождането е, макар прохождането да е повече движен от природата, но е лесен пример за илюстрация - ако ще детето от първия ден да го държиш на крака, то няма да проходи на 6 месеца, а когато са изпълнени всички необходими условия за това - трябва да се развие нервната система, мускулатурата, детето първо да седне, после да се изправи в креватчето. Няма как да тръгне по-рано, ако ще денонощно да го караш да ходи - на него още не му е дошло времето просто.
При обучението има неща, които можем да понатиснем и да се хванем за друго вече усвоено, но не можем да слагаме каруцата пред коня, защото нищо няма да стане, само ще сме изхабили ресурсите. Можем да дадем подсказки и стратегии на едно дете да се справи с определени задачи на рационално ниво, но то пак трябва да е стигнало до етап, в който вече разполага с основата. Примерно с четенето - има един период, в който децата лесно научават отделните букви, обаче по никакъв начин не могат да свържат две букви в сричка, ако щеш каквото щеш да правиш. Просто не става, защото няма как да стане. Идва момент, в който им щраква и томи момент може да е след два дни, може да е след два месеца. Това не означава, че трябва да зарежем всичко, можем да им подаваме стимули като осъзнаването на сричките първо на ум, после написани, но това, че при Иван е станало след два дни, а при Петър след два месеца само означава, че в контекста на учебен процес в група, на единия му е светнало, а на другия точно сега не му е светнало. В процеса на работа с една и съща група, "неслучайни" деца, пак на едно ще му светне веднага, на пет ще им светне след няколко часа, когато сондираш кой къде е, а след две седмици ще им светне на другите. Периодите се застъпват за различните нива на зрелост за различни умения и логически вериги. Това няма как да го отречем, колкото и да ни се иска. Тези неща не са състезание.

Пипи я оставете, та си има своите основания, детето си е нейно и тя си решава какво и как да прави.

# 149
  • София
  • Мнения: 1 752
Не съм питала за ЧО. Ако старата ни класна е постоянно заета с вашия ПУК вероятно са решили друга схема.


Ако имаш предвид настоящата ни класна (на 1ви клас), с класа не е нон-стоп ангажирана по мои наблюдения. Онлайн часовете са през ден по един за всяка група - т.е. три общо за деня, а домашните и самостоятелната работа се пращат за проверка по желание. Ние не го правим и предполагам не сме единствените, така че поне МОЕТО впечатление е, че не е постоянен ангажиментът към класа. Но факт, че нямам идея дали другите родители не я засипват ежедневно с проверки.


Пипи я оставете, та си има своите основания, детето си е нейно и тя си решава какво и как да прави.

Това никой ама никой не го оспорва. Просто неадекватното подскачане с лепене на етикети идва в повече на фона на две години едни и същи въпроси и добронамерените отговори от тези, на които после им се тургат етикетите...

Иначе, Анди, съвсем съм съгласна с процеса дет си го описала за овладяването и усвояването (и да те прегърна, че се яви) и мисля баш, както добре си го разписала, подкрепя и мнението на амбициозните от нас, която вярват, че няма лошо наследниците да почнат да четат на 5 (като нас навремето Simple Smile))

Последна редакция: сб, 18 апр 2020, 11:57 от Milenita

Общи условия

Активация на акаунт