Образователен Говорилник - release 3

  • 14 368
  • 750
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 5 868
Това мисля сме го обсъждали. Система, която от десетилетия се обучава по модела PISA се състезава с постсоциалистическа система. И то такава, че скоро мнозинството от обучаващи ще бъдат от малцинствени групи.  И да не ме разберете погрешно. Хич не съм сигурна коя е по-добра. Сегашният наш буламач между двете е ясно, че не става. Но и тикването на тестчета не ми се връзва много със задълбочен мисловен процес.

Последна редакция: вт, 03 дек 2019, 17:00 от Fancy

# 76
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Шарки, не се заяждам, но сигурна ли си че повечето евреи нобелисти са завършили средното си образование в Израел?

Фенси, азиатските системи са PISA - Compatible ли? Мислех че се доближават до старите тук, но май съм в грешка...

# 77
  • София
  • Мнения: 16 175
Брой нобелисти на глава от населението.

# 78
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Брой нобелисти на глава от населението.
Са от Израел и учили в тази държава до края на гимназията? Или са евреи, учили другаде?
Това ми беше питането ако имаш информация.

# 79
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако някой вярва точно на ПИЗА много сериозно се е объркал.

# 80
  • София
  • Мнения: 5 252
Аз съм от лудите, дето много обича училищни задължения. Стига да са веднъж на месец-два. И в държавната ДГ имахме такива, аз винаги съм ги имала като ученичка. Много забава приготвянето, после представянето .. а съм с 2 леви ръце, да не си помислите.
В моята професия Networking-a е изключително необходим и запознанството с различен тип хора отваря много врати. Но това е от моята градинка (или прекалено много работя с американци).

За ПИЗА и аз четох доста и не бих ги приела за нещо. Само по телевизията тръбят, ама там тъпотии да искаш. Лошото е, че народът вярва.

# 81
  • Русе
  • Мнения: 11 917
До към 12-13 и аз бях позитивно настроена , вярваща и участваща в инициативи всякакви. На празниците събирахме децата, организирахме им тържества, викторини, празници. Ама в един момент започна всичко да дрънчи на кухо и сега се дистанцирам на възможните най-големи разстояние от училищните инициативи, които освен формалност, друго не ми навяват.

  За Pisa - не е хич безобидно и без основание. Минах през какво ли не и аз установявам голямо разминаване в очаквания, програми, възможности и резултатите са налице. Успехите се дължат най-вече на талант и усилия и средства на родители. Училището обикновено няма общо. И не е функция на заплащането, нито броя тестове, които искат да изперкат пернатите от МОН. И виждам че изобщо не могат да схванат за какво иде реч.

# 82
  • София
  • Мнения: 62 595
според мен дои е по-зле положението.

# 83
  • София
  • Мнения: 2 774
Споко, министърът е казал, че само трябва да изчакаме резултатите след въвеждането на новата програма Joy

Из БНТ 1:
“- Какви мерки ще вземе МОН,за да промени
нещо, лоши резултати, неграмотност...
- МОН ще чака поколението, което сега е по новата програма..."

Joy или Cry

# 84
  • Русе
  • Мнения: 11 917
Отчет по новата програма - езикова гимназия , с деца които ходят на уроци по английски в 10 клас, при 4 часа английски седмично. Математически гимназия - деца ходят на допълнителни уроци по математика. Чии точно резултатите ще отчитат - на школите, на частните уроци,на родителите, на възможностите на децата....

# 85
  • Мнения: 2 076
нова посока за дискусия Simple Smile за какво според вас е показателен следния факт:

Цитат
В последните години намалява броят на зрелостниците, които избират да учат в чужбина. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на представянето на Рейтинговата система на висшите училища в България за 2019 г. Той е паднал от 4200 през 2018 г. до 3500 през настоящата година, като в предишни години над 6 хил. деца са завършвали висшето си образование в чужбина.
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2019/12/05/4001681_namaliava_bro … /?ref=home_layer2

броят е намалял за последната година с около 16-17%, а спрямо предходните - с около 42%

възможните причини, според мен, са три:
 - народът масово е обеднял и не иска/не може да финансира чужбинско образование
 - споделен опит от роднини и познати, минали по пътя в предишните години, водещ до натрупване на усещането, че чужбинското образование не е панацея за успех и 100% оправдана инвестиция
 - подобряване на родното образование с разнообразни опции за всеки вкус и интерес

не мога обаче да преценя дали са меродавни тези причини, и ще ми е интересно да прочета и други мнения Simple Smile

# 86
  • София
  • Мнения: 16 175
Съгласна съм с второто ти предположение (с уточнение, че споделям това мнение само за европейските университети). Иначе, имам и други:

1. Много българчета, поради работата на родителите някъде из Европа, не завършват средното си образование в България (въпреки че нашата официална статистика ги брои за българи) и просто продължават висше там, където са. Т.е. МОН няма как да ги преброи колко са.

2. Брекзит. Невъзможността да се прогнозира какво ще се случи в Обединеното кралство го прави непривлекателно, а натам се изнасяше сериозен дял от следващите.

 И ... май бях близо в прогнозите си за числото  Simple Smile.

# 87
  • София
  • Мнения: 7 276
Според мен не е опция 3 Simple Smile

# 88
  • София
  • Мнения: 2 768
Може би випуските са били по-малки. Не е показателно да се сравняват две абсолютно цифри на заминаващите в чужбина, а да се сравняват процентите в двете години спрямо общия бе
брой завършващи.

# 89
  • Мнения: 2 076
да, пропуснала съм като причина несигурността покрай Брекзит, на мен тя също ми действаше доста демотивиращо при обмисляне на опциите

но първата ти точка, според мен, не е валидна - ясно е казано "зрелостници" - т.е. завършили средното си образование в България, отделно дето надали подобни такива семейства, работещи в чужбина с все децата си, са такава критична маса, която да се отрази на статистиката

вече друг е въпросът как точно ги броят кой накъде е продължил; моето предположение е, че част от информацията идва от декларациите за здравно осигуряване - завършилите 12-клас подават през лятото информация, че започват да се самоосигуряват /като безработни/ и след това си възстановяват здравно-осигурителния статус без вноски в качеството си на студенти - т.е. има информация от университети в България, и отделно представени документи от заминалите, че са студенти в чужбина; друг източник са сигурно заверките на дипломите, но такива не се изискват масово, така че надали е много достоверно; но като цяло и в тукашните форуми се наблюдава затишие спрямо минали години в съответните теми, така че сигурно има доста вярно в твърдението за намалелия брой...

Може би випуските са били по-малки. Не е показателно да се сравняват две абсолютно цифри на заминаващите в чужбина, а да се сравняват процентите в двете години спрямо общия бе
брой завършващи.

мисля, че випуските, напротив, стават все по-големи - в такъв случай намалелият брой в абсолютни числа при по-голям набор дава дори и още по-голям процент спад, или бъркам?

Общи условия

Активация на акаунт