Частни училища - информативна тема 31

  • 29 704
  • 738
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 5 425
Само си представете нивото в СС, ако се налага да возят учениците си с автобус до външни курсове, белким поне половината успеят да преодолеят слабата конкуренция за АК?

# 421
  • Мнения: 7 682
Така си беше. Тук беше станало малко като тема “Как да ме приемат в СС😀”. На Ежко не му разбрах тезата, само той си ги разбира, може би “Що да се бъхтие за СС, като отвсякъде може да отидете в АК?”

Нот, според мен тезата на Ежко е точно обратната.

Аз си имам обяснение - може би той досега просто не е поглеждал статистиката колко деца от СС накъде отиват след 7 клас. И след като сега е видял, че над 50% избират АК, веднага това е вдигнало СС на първо място в неговите очи и даже вече е забравил за КО. Все пак училище, от което над 50% от децата избират АК, няма как да не стане веднага най-любимото на най-върлия фен на АК.

# 422
  • София
  • Мнения: 62 595
Само си представете нивото в СС, ако се налага да возят учениците си с автобус до външни курсове, белким поне половината успеят да преодолеят слабата конкуренция за АК?

Айде, стига, вече съвсем се правиш на интересен! Ако си прочел какво съм написала, и то не само аз, а и други хора в темата, много добре си схванал смисъла. Като ти гледам стратегията, може да е ефектна като шоу за публиката, но е неефективна по отношение на фактите. Защото няма как да опровергаеш фактите и го знаеш много добре. Но си правИ шоуто, поне е забавно, но не обърквай хората, които четат с цел информация.

# 423
  • София
  • Мнения: 16 510
Татко Мецане, тази година има прието дете от АК в Йейл на early admission. А за пълните стипендии в Айви лигата пак не си на верен път - дават се само на деца с доказани финансови нужди, в превод, ако родителите на българчето от АК не могат да докажат такива, стипендия няма да му бъде дадена. Така че приемът някъде с пълна стипендия не може да е критерий за оценяване качествата на децата.

# 424
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Мецане, ако детето е умно и мотивирано и ако попадне на точните учители, ще отиде където иска. Училището създава ширината и начина на мислене, духа и спомените. Животът не започва и не свършва с Оксбридж (аз за второразряден университет нЕма да плащам, щерката да си знае: we love you just the way you are but only if you’re perfect 😂)

# 425
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 175
Не е точно, че половината от СС отиват в АК. В АК отиват приетите, които са част от всичките кандидатствали. За 2019 г. половината от кандидатствалите са приети, естествено е неприетите в АК да се насочат към ДГ или други частни, например Златарски. Едно е да си приет в АК и да избереш ДГ, друго е да не си приет и да нямаш избор. Пределно ясно е, че в СС децата са с насока за АК, още от ПУК.

# 426
  • Мнения: 9 043
Аз пък изобщо не виждам никакъв смисъл в безумната дискусия.
Това ми е малко като факта как децата от СМГ не понасяли АК, защото там децата били надувки. / инфо от майка със седмокласник в СМГ/
Двете училища имат различни цели, различни програми на образование, различни критерии за успех, различна цена.
Всяко семейство и всяко дете има своето виждане за живота. И това,  че то не съвпада с другите не значи че е грешно.
Мецане нали знаеш,  че при кандидатстването в чужбина тежест имат и оценките в дипломата. Предполагам че знаеш как тече оценяването в АК.
Детето ми учи допълнителна математика в училище. 60% са 4 ка. Но тази четворка е в пъти по стойностна от 6 цата в кварталното училище. Просто въпрос на преоритет.

# 427
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен изключенията по-скоро говорят за качествата на децата, а не на системата. Ако в класа на един учител по пиано повече от половината деца  влизат в най-добрата консерватория или отиват да свирят в най-авторитетния оркестър, то тогава е по-скоро от подготовката и качествата на учителя. Ако едно-две отиват, то по-скоро е показател за качествата на децата. Това не прави учителя с по-лоши качества или да не е фактор, но влиянието му на крайния резултат е с по-малка тежест в сравнение с другите фактори, включително качествата на детето.

По-скоро движението е в обратната посока - ако не са влезли в АК, то вероятността да влязат в топ-държавните клони към нула, защото най-малкото за държавните трябва да са изкарали космически бал, а е нелогично на държавните да са с бал като за НЕГ, СМГ или АЕГ, а да не изкарат изпита за АК достатъчно добре, че да не им стигне.

# 428
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Пределно ясно е, че в СС децата са с насока за АК, още от ПУК.
Пълни глупости. Точка.

# 429
  • Мнения: 7 682
Е сега, родители са казвали, че таксата, платена на Колежа, им се е избила много пъти, тъй като детето им е прието с пълна стипендия в САЩ, което им е спестило несравнимо повече пари от таксата за Колежа. И че тази пълна стипендия е постигната благодарение на обучението в Колежа.

Тинки, абсолютно си права. Дори и да има такива деца, те са абсолютно изключение, сещам се само Жасмин как беше казала, че дъщеря й още от 1 клас искала АК, може би и Данибон да е била така. Но масово децата и в ПУК, и в началното училище са си едни съвсем нормални деца, които си живеят детството и изобщо не мислят за гимназия, те дори не знаят какво е това гимназия, което е напълно нормално за малки деца. Чак от 6 клас евентуално започват да мислят примерно за АК, но с това по нищо не се отличават и от децата от ДУ, които също от 6 клас започват да мислят за гимназия.

# 430
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Предполагам че знаеш как тече оценяването в АК.
В смисъл???? Да кажем че имам поглед върху две училища... И не разбирам какво казваш...

# 431
  • Мнения: 7 682
Тинки, аз пък разбирам какво казва Хоуп. Казва, че в АК високи оценки се пишат много по-трудно, отколкото в държавните гимназии и затова децата от АК може да имат по-ниска диплома, въпреки че имат повече знания. Което е популярна теза в темите за АК от много години. Аз не знам колко е вярно. И евентуално затова по-трудно отиват в Оксбридж, защото имат няколко стотни по-ниска диплома от тези от СМГ, иска да каже Хоуп. Което обаче не е така, защото при приема в Оксбридж има други, по-важни фактори от дипломата, включително изпит на място и интервю. Нали миналата година се коментираше колко деца от СМГ са приети в Оксфорд и Кеймбридж и колко от АК, доколкото помня, Фран даде цифрите. Ми никакво сравнение нямаше. А оправдания и обяснения винаги може да се намерят, ама фактът си е факт.

Нали знаете разликата между теоретика и практика - това по повод, че винаги обяснения може да се намерят. Излиза практикът от лабораторията и казва - ето, от експеримента получих тази графика. Теоретикът веднага я обяснил, с интеграли, с диференциални уравнения, с теория и т.н. По едно време практикът се плеснал по челото и казал - чакай, че аз съм обърнал графиката на обратно! И я обърнал. Теоретикът казал - няма проблем, и пак обяснил резултатите с интеграли, диференциални уравнения и т.н.

-------------------------------
Доп.
По-скоро движението е в обратната посока - ако не са влезли в АК, то вероятността да влязат в топ-държавните клони към нула, защото най-малкото за държавните трябва да са изкарали космически бал, а е нелогично на държавните да са с бал като за НЕГ, СМГ или АЕГ, а да не изкарат изпита за АК достатъчно добре, че да не им стигне.
Анди, лайкнах ти поста, но само с този последния абзац не съм съвсем съгласен. Просто изпитът за АК е съвсем различен от НВО, което в момента е изпитът за НЕГ, СМГ или АЕГ. Двата изпита нямат нищо общо помежду си не само като формат, но и като философия, начин за подготовка и като неща, които мерят.

Напълно е възможно едно дете да се представи отлично на единия изпит и посредствено на другия. И в двете посоки. Макар че и за двата изпита трябват математически умения, в АК е по-скоро за време, за бързо справяне и отсяване на задачите, за които ще загубиш много време, за оптимизиране, ако щеш има и елемент на налучкване, на стратегия и дори на късмет. Напълно е възможно едно дете, изкарало 6 на математика на НВО, да не се справи с това, защото е съвсем различно. По български също - едно е да зубриш теории за това що е то тропа и какво е искал да каже авторът в "Немили недраги", а съвсем друго е да напишеш есе по една картинка. Обратното също важи - може да имаш много добро въображение и да напишеш страхотно есе по картинка, пък да не си си научил материала по БЕЛ и на НВО да имаш ниска оценка.

Е, навремето ЧС твърдеше, че всички деца от СМГ с лекота влизат в АК с масимални резултати, защото са добри математици и сигурно е така. Но все пак трябва да се готви и формАта, инак трудно ще стане - 30 задачи за 30 минути.

Последна редакция: чт, 26 дек 2019, 11:06 от Татко Мецан

# 432
  • София
  • Мнения: 7 368
Пределно ясно е, че в СС децата са с насока за АК, още от ПУК.
Пълни глупости. Точка.
Да, потвърждавам, че написаното не е вярно. Но е факт, че се носят такива митове и затова хората, които нямат пряка връзка с училището, им вярват.

# 433
  • Мнения: 156
Само си представете нивото в СС, ако се налага да возят учениците си с автобус до външни курсове, белким поне половината успеят да преодолеят слабата конкуренция за АК?

Имате деца с преки наблюдения за нивото.  Децата от СС в АК по-зле ли се справят от връстниците си?

# 434
  • Мнения: 7 682
Ох, ще ме уморите. Наистина ли не разбирате Ежко? Наистина ли го разбирате буквално?

Човекът казва точно обратното на това, което сте разбрали.

Общи условия

Активация на акаунт