СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 8

  • 29 590
  • 772
  •   1
Отговори
# 375
  • софия
  • Мнения: 1 305
Трудно е да се намери баланса, хем да го понатиснеш, защото в тази възраст имат нужда, хем да не го стресираш. Станал е в 4 ч. сутринта да учи по биология, това не ми се иска да се получава.
Къде може да се види кои оценки от дипломата влизат в балообразуването за прием в училищата?

# 376
  • София
  • Мнения: 1 570
Ние също имаме планирана ски ваканция. Ще планирам нещо и за пролетната. Ходи си и на спорт. На мен тотално ми омръзна да говоря и мисля по седмокласни училищни въпроси,  да развозвам, но трябва да издържа и аз още няколко месеца.

# 377
  • София
  • Мнения: 476
Баланса с натоварването и почивката е труден, но моето мнение е да се водим от детето. Девойката ми ходи на уроци през седмицата, сутрин-български, математика и английски, после на училище, а след училище всеки ден от 19:00 до 21:30 е на тренировки по плуване. Чувства се прекрасно, събота и неделя спи и учи. Недоволства от необходимостта да учи предмети, които не са й интересни, но са задължителни в училище(избор няма). Ако аз се подложа на нейният режим да съм умряла до сега  Laughing

# 378
  • Мнения: 8 228
Почивните дни на моя син са абсолютно свободни. Ще има някой и друг пробен изпит и това е. Частният му урок по БЕЛ е в четвъртък, в петък е на ФУЧ по БЕЛ в училище и вечерта на Телерик академия. Там е по-тегаво, защото е в друг град и ангажиментът е повече за нас, отколкото за него, като тежест. Математиката я учи с мен или по-точно е да се каже, че аз го тормозя единствено да решава задачи, защото реално много малко неща се налага да му обяснявам. По-скоро го играя контрольор, а не учител. Хич не се е преучил и презорил тази година, ама изобщо. Абсолютно ларж си я кара.
Само първа смяна е целогодишно. Училището е на 200 метра от къщи, та и време в пътуване не губи.

# 379
  • Мнения: 3 491
Аз много се ядосвам, че нямаше как да го запиша през седмицата на уроци. И според мен е важно почивните дни да са свободни, но вече е късно да сменяме схемата.
При мен също усещането е, че не е преучил и го кара доста лежерно през седмицата /защото няма как да го наблюдавам какво прави следобед/, но е факт, че няма ден без ангажимент.Това доста натоварва чисто психически.  Той доста прилича на мен, а аз съм такъв тип човек, че ако нямам пълноценна почивка с много движение, спорт, разходки на чист въздух, съм с усещането, че не съм почивала.

# 380
  • Мнения: 5 001
Трудно е да се намери баланса, хем да го понатиснеш, защото в тази възраст имат нужда, хем да не го стресираш. Станал е в 4 ч. сутринта да учи по биология, това не ми се иска да се получава.
Къде може да се види кои оценки от дипломата влизат в балообразуването за прием в училищата?
В балообразуването влизат оценките по БЕЛ и мат и точките от НВО. Другите оценки  се гледат ако с дете, с което кандидатстваш за едно място сте с еднакви точки.
По тази причина, с доза риск, наборът не набляга много на разказвателните.

# 381
  • София
  • Мнения: 8 932
Моята ходи два дни в седмицата на уроци, та не е толкова натоварена. Обаче в училище ги понатиснаха за предмети, които досега не са изучавали толкова подробно, Тя от тях повече се оплаква. Ние сме си организирали малка почивка в началото на февруари, че и останалите имаме нужда. На класните се е представила отлично, доволна съм.

# 382
  • София
  • Мнения: 476
Трудно е да се намери баланса, хем да го понатиснеш, защото в тази възраст имат нужда, хем да не го стресираш. Станал е в 4 ч. сутринта да учи по биология, това не ми се иска да се получава.
Къде може да се види кои оценки от дипломата влизат в балообразуването за прием в училищата?
В балообразуването влизат оценките по БЕЛ и мат и точките от НВО. Другите оценки  се гледат ако с дете, с което кандидатстваш за едно място сте с еднакви точки.
По тази причина, с доза риск, наборът не набляга много на разказвателните.
Не е точно така. Има училища, където се взимат допълнително оценки от дипломата за седми клас по определен предмет.

# 383
  • Мнения: 5 001
Да, права си! В някои училища искат и на олимпиада да си ходил. Аз написах най-общият вариант.
Има го и в първият пост на темата с подробности.

# 384
  • София
  • Мнения: 4 035
Трудно е да се намери баланса, хем да го понатиснеш, защото в тази възраст имат нужда, хем да не го стресираш. Станал е в 4 ч. сутринта да учи по биология, това не ми се иска да се получава.
Къде може да се види кои оценки от дипломата влизат в балообразуването за прием в училищата?
В балообразуването влизат оценките по БЕЛ и мат и точките от НВО. Другите оценки  се гледат ако с дете, с което кандидатстваш за едно място сте с еднакви точки.
По тази причина, с доза риск, наборът не набляга много на разказвателните.

Това не е никак вярно, в първия пост е описано балообразуването. Взимат се точките от НВО, комбинациите или са 2 пъти НВО по математика и 2 пъти НВО по БЕЛ, 1 НВО по математика и 3 пъти НВО по БЕЛ, 3 пъти НВО по математика и 1 НВО по БЕЛ. Максималния сбора на различните комбинации от НВОтата е 400т, останалите 100т до максималния бал 500 идват от различни оценки от дипломата, приравнени към точки, някои училища взимат математика и бел, други само бел два пъти, трети само математика два пъти, четвърти взимат бел и ИТ, четвърти взимат физическо и музика, въпрос на решение на педагогическия съвет. На повечето сайтове на училищата си пише кои предмети от дипломата са балообразуващи.

# 385
  • Мнения: 8 228
Не само, че за всяко училище оценките, които участват в балообразуването, са различни, разлика има дори и между различните паралелки в училището, в зависимост от профила. Всеки да си преценява коя оценка му е необходима и съответно кои предмети може, не чак да неглижира, но да си позволи да не се бори за шестица на всяка цена.

# 386
  • Мнения: 5 001
Ок, всяко училище само си определя балообразуващите предмети. Аз написах най-често срещаното за оценките по Бел и мат. Чак пък никак да не е вярно .....

# 387
  • София
  • Мнения: 12 229
И моите са натоварени повече от самото училище и уроците там отколкото от школата. Те ходят еднократно само на БЕЛ за два астрономически часа.
Но разказвателните и домашните по предметите от училището са напълно достатъчни да им запълнят всяко свободно време. Реално няма разлика с предишни години, което не означава, че е ок. Събота и неделя нямат време да си починат пълноценно, та дори и да се наспят хубаво.

# 388
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
На моя син ще му трябват оценките по физика и английски, освен МАТ и БЕЛ, разбира се. За това съм му казала да се набляга най-много на тези предмети. След това разказвателните, а музика, ТП и ИИ са на опашката. Там даже и не знам какви оценки има.

# 389
  • София
  • Мнения: 9 110
При нас положението е зле. Преуморен е. Не може да се концентрира. Телефонът изобщо не помага. Щом вчера сам започна да обсъжда идеята да мине временно на обикновен телефон и неговият да си го ползва вечер за половин час, значи си дава сметка, че му влияе зле.
Вчера не успя да се концентрира за пореден ден и да учи за тест. Накрая си легна. После се е мъчил да стане в 2, после в 3, накрая е станал в 4 да доучва. Разсипват ги с тези разказвателни. Непрекъснато имат контролни.
И аз сериозно се замислям за телефона - като пристрастяване си е и трудно подлежи на контрол. Струва ми се, че концентрацията му ще се повиши съществено, ако спре да го ползва.

Общи условия

Активация на акаунт