СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 8

  • 29 606
  • 772
  •   1
Отговори
# 705
  • софия
  • Мнения: 25 458
Ние имаме организация за пролетната ваканция, която съвпада с Великден и се радвам, че няма да се  занимавам с битовизми. Лятната ще я мисля след резултатите за АК. И аз като сани съм в потрес за лятото. Обичайно по това време имам идея къде ще ходим и очаквам да ми кажат цени, а сега само знам евентуалната посока - Пелопонес и нищо повече. Отделно от това сме обещали ходене на концерт на Найл Хоран и чакаме да обяви дати, за да организираме и това. Опитвам се да не се тревожа, обичам и съм свикнала нещата да са планирани от рано, но понякога не много планираните и организирани се случват незабравимо.

# 706
  • Мнения: 24 467
Снощи малкият гледал предаването за петицията относно двете части на НВО по мат. Да, 3 мин. на задача, каза и той, че за повечето възрастни са малко.
/да не отварям приказка, че за "повечето възрастни" и 30 няма да стигнат.../
Беше много впечатлен от това, че уж възрастни хора, от министерство, не могат тъй прости работи да схванат и мелят недомислици на кило - как всяка година намалявали броя на задачите.
Ти искаш модулите да се слеят, те приказват за краставичката. Едно си баба знае...
Децата вече им се смеят.
Петицията има ясен прост текст. Те не могат да вдянат е да скалъпят някакъв що-годе приличен отговор насреща.
...
Поне се амбицира още повече да учи езици. Ясно защо.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 09:50 от Judy

# 707
  • Мнения: 3 049
Judy, чета реакциите на твоето дете и ми хрумва да вземе една изеадка от министерството да се подложи на НВО и да си видят резултатите. После може да си променят тестовете, щото (това ми е любима идея от МОН-ското творчество) нали като променят тестовете ще преборят ниските резултати. Grinning

# 708
  • sofia
  • Мнения: 1 474
При нас пък днес им е била олимпиадата по химия. Но моята девойка е доста разочарована, на втората част каза, че почти нищо не е направила. Обяснението беше, че те първи срок имат по 1 час седмично химия, а втори ще имат по 2 и съответно не са стигнали изобщо да това, което е имало на олимпиадата.
Много ми е странно това, граничи ми с безумно.
  На училищния кръг темите не се ли готвят от преподавателите в училище или са еднакви за всички училища? Май в повечето училища са първия срок с 1 час химия, и моят син е с един час този срок.

# 709
  • Мнения: 4 967
Искам да похваля моето момиче. И тя е много доволна от себе си, пълно 6 с пълен брой точки на класното по математика. Смятах, че това ще е по-трудният предмет, но засега не е така. По БЕЛ ще се бори за 6, предстои утре контролно по литература. За мен не е нормално класното още да не е минало.
Честно казано и аз се надявам на грипна ваканция. И то преди да се изпоразболеят децата. При нас май няма отсъстващи, не съм чула поне.
И за да оспамя съвсем темата - при нас ново вълнение. Госпожата по танци ще ги води да ги снимат за телевизията, БНТ мисля. Става дума за народни танци. Много се радва, защото от около 40 деца госпожата е избрала десетина. Снимките ще бъдат в деня на "голямата" междусрочна ваканция. Simple Smile

# 710
  • Мнения: 3 491
И аз изгледах по-късно повторението на темата, разработена от BTV. Според мен от министерството са им отказали официално коментар. И на мен ми стана странно, че точно 125-то училище са избрали. Още по-хубаво би било да отидат в СМГ Simple SmileНо като цяло има масово неразбиране на исканията. Четох коментарите по сайтовете, хората смятат, че някакви луди майки се борят отрочетата им да имат шестици, а децата са толкова зле, че трябва да бъдат изпитвани на картинки за оцветяване. Според мен никой не е наясно какво точно се учи по математика в седми клас и какви са задачите.
Помогнах за разпространението на исканията още в почивните дни и получих питане - защо е необходимо на задачи със заграждане да се искат повече от три минути. Явно наистина се предполага, че децата играят на тото. Коментарът беше и нещо от сорта - "явно има много амбициозни майки, ама трябва да си знаят и възможностите на децата"
Да, трябва да се подложат на същия изпит експертите, мъдрили форматите.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 08:02 от Amanda.D

# 711
  • Мнения: 569
Единствено подсигурих в юлската дупка преди първо класиране едно море.
Кога се пада юлската дупка? Simple Smile

# 712
  • Мнения: 2 022
Judy, чета реакциите на твоето дете и ми хрумва да вземе една изеадка от министерството да се подложи на НВО и да си видят резултатите. После може да си променят тестовете, щото (това ми е любима идея от МОН-ското творчество) нали като променят тестовете ще преборят ниските резултати. Grinning

Това много ми допада, ще направят промяната светкавично, още преди насрочения им изпит.
Не знам на какъв език се води диалог с хора, на които им се пише ясно, еднозначно, повторено няколко пъти, болднато, че времето в I-ви модул е недостатъчно, а те отговарят - ето сега има облекчение - намаляваме броя на задачите във II-ри модул. Наистина и за децата е смешно...

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 13:23 от Cygnus

# 713
  • Мнения: 8 230
Аз нямам нищо против броя на задачите като цяло. Имам против разделянето на модули, което реално не се изисква от нищо. И да, моят син, а из когато му решавам тестовете, допуска грешки точно на уж лесния първи модул. "Трудните" задачи от втори модул решава за около 30 минути обикновено и рядко бърка.
Нямам нищо против да са не 23, а 40 задачи и да няма нито една с избираем отговор, но да си им дадат пълното време на децата да си работят по тях. Пък вече кой каквото реши.

Пролетни почивки е абсурд при нас, освен нещо съботно-неделно. Докато не мине държавното първенство на малкия в края на юни отсъствия от тренировки са възможни само при болест или тежка контузия.
Лятото пък моят мъж има един куп служебни пътувания и напасването за семейни почивки от година на година става все по-трудно.

# 714
  • Мнения: 2 022
Според мен времето не влияе толкова на задачите във втори модул. Влияе, но не толкова, колкото в първи. Половин час на задача,  при положение, че детето има знания и умения, мисля, че са достатъчни, дори за проверка. По-слабото представяне във втори модул в по-голяма степен зависи от подготовката, отколкото от недостатъчно време. Докато при първи модул времето осезателно влияе на ученици с еднаква степен на знания. Когато не е оптимално, то ощетява подготвени ученици, а не неподготвени.

# 715
  • софия
  • Мнения: 25 458
Аз съм възмутена и от журналистите. Винаги анонсират преиначен проблема: "Родители на седмокласници настояват за промяна в матурите по математика. Според тях оценяването на децата сега не е обективно." Да не говорим, че изобщо не могат/не искат да го обяснят ясно. Репортажите се правят от първия свободен репортер, който изобщо не е в темата. Днес прави репортаж за седмокласниците, утре за водната криза в Перник.
Не разбирам и някои родители. Съпругът ми изпрати петицията на свой колега, който също е със седмокласник. Колегата започнал да разсъждава, че НВО било състезание, а не оценка на придобитите знания в училище и трябвало било да има състезателен елемент. Системата така е изкривена, лъжата повторена 100 пъти е станала истина, че хората все по-малко имат желание да вникват в проблемите, които всяка година стават все повече.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 10:20 от zvаnchе

# 716
  • Мнения: 24 467
И аз нямам против броя на задачите.
В петицията ясно пише какво е предложението. То не е такова. Колко незаострен трябва да е някой, че да не схване? Сигурно с конкурс по заобленост са подбрани човечетата в това /и не само|/ министерство.
...
Винаги съм била и против задачи с избираеми готови отговори. Предпочитам като на кандидатстудентски изпити  от времето, когато образованието ни ставаше за нещо - няколко бройки, но всичко за разписване. И с нормално времетраене. Защото състезанието не е по лека атлетика, а по математика. Жалко, че в МОН са май основно физкултурници.
Да, ама у нас няма кой да проверява. То хора със способности малко останаха.
...
Нивото на журналистите е същото, като нивото на експертите. Читаво без връзки тук не седи.

# 717
  • София
  • Мнения: 9 111
И за мен е странно да питат ученици точно от 125-то. Математиците имат интерес да си останат разделени, защото при лесно НВО, това е единственото нещо, което може да им даде някакво предимство - че времето е ограничено.
Журналистите последните години са под всякаква преобладаващата част за съжаление - никаква мисъл, никакъв опит за вникване в проблема, някакви гръмки заглавия, а колко отговарят на съдържанието..., е съвсем друг въпрос.

# 718
  • Мнения: 3 491
Няма как в репортаж от три минути темата да в разработена всеобхватно. Проблем е как са си подбрали събеседниците- в случая е неудачно да бъдат препитвани деца от математическа паралелка и преподавател в същата. Или поне трябваше да бъде уточнено, че става въпрос за такива хора, за да им стане ясно на тези от МОН, че дори момченцето с  интереси в математиката изпитва затруднение с времето.

# 719
  • софия
  • Мнения: 25 458
Не се очаква всеобхватно отразяване на проблема в 3 мин. Очаквам обективно обяснение на проблема, а не нещо, което се няма предвид при повдигането му.

Общи условия

Активация на акаунт