СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 8

  • 29 543
  • 772
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 3 560
Продължавам да се дивя над въпроса както точно оценяват с ограничението за време. От друга страна ограничение за време има в изпитите за АК, в различните части на САТ, дори в TOEFL-a. И отговорът идва от самосебе си - при добре направен, балансиран тест, времето не е проблем.

И един страничен въпрос - втория срок бройката часове по физика и химия се разменя, правилно ли съм разбрала?

# 721
  • Мнения: 3 491
Аз мисля, че все пак майката обясни какво искат родителите.

# 722
  • Мнения: 3 048
Не мисля, че на добрите математици им е изгоден тоя формат. Не само не им компенсира лесното НВО, ами и създава предпоставки нелепи технически грешки да ги пратят назад. Грешки, които не биха допуснали, ако нямаше тиктакащ хронометър. Сега тестът е комбиниран - математика + психическа устойчивост.
Новите бисери на МОН, да се радваме че намалили отворените въпроси са без коментар. Не разбраха за какво точно е искането, явно не са и разбрали че тези от които копирахме тестването с ограждане на буквички, вече дават назад и искат да го променят. А нашите ще ми се радват, че увеличили буквичките за ограждане Head Band

# 723
  • Мнения: 24 467
Няма как в репортаж от три минути темата да в разработена всеобхватно. Проблем е как са си подбрали събеседниците- в случая е неудачно да бъдат препитвани деца от математическа паралелка и преподавател в същата. Или поне трябваше да бъде уточнено, че става въпрос за такива хора, за да им стане ясно на тези от МОН, че дори момченцето с  интереси в математиката изпитва затруднение с времето.

Също като 20 задачи да се решат за по три минути всяка - няма как да се очаква да е читав изпита, нали?
...
А читав журналист, като е решил да прави репортаж, може поне да отрази вярно информацията, а не да говори и пита глупости и да оставя съществени празноти в информация тъй, че на практика е по-добре да я няма, вместо да обърква хората със своята половинчатост.

"Една работа, като не ти е работа, защо я барем захващаш?"
Н. Хайтов

Но тъй ще върви тука тя, в тия не-мъжки времена.

Не мисля, че на добрите математици им е изгоден тоя формат. Не само не им компенсира лесното НВО, ами и създава предпоставки нелепи технически грешки да ги пратят назад. Грешки, които не биха допуснали, ако нямаше тиктакащ хронометър. Сега тестът е комбиниран - математика + психическа устойчивост.
Новите бисери на МОН, да се радваме че намалили отворените въпроси са без коментар. Не разбраха за какво точно е искането, явно не са и разбрали че тези от които копирахме тестването с ограждане на буквички, вече дават назад и искат да го променят. А нашите ще ми се радват, че увеличили буквичките за ограждане Head Band
Вярно е. Синът вече втора година е студент в чужбина и няма много тестове с готови отговори. Напротив - решават се задачи, разписват се свободни отговори, правят се проекти с изследвания и мотивировка - иска се реална проверка на знанията, не налучквания и задрасквания на буквички.

# 724
  • София
  • Мнения: 2 437
Аз влизам малко да помрънкам, да си излея лошото настроение. Вдигам ръце от моето мързеливо дете, което си мисли, че да напише домашните за школата е достатъчно и няма нужда от нищо допълнително. Да, ако нещата са му ясни може това да е достатъчно, но при него не е така. Не се е преучил и в у-ще. Има претенции, иска да учи в езикова гимназия (засега фаворит е френската), но ако може да не се напряга. А има нужда от повече упражнения. Тезите ги пише за 5 минути, каквото му скимне, без да го обмисля и резултатът е на последната 2 т. Преразказ повече от 27 т. не прави, математиката и тя е на санитарния минимум, а аз само намилам след работа дай да направим това, учи по онова и си късам нервите. Край! Вчера му извадих всички допълнителни помагала, принтираните ПИ, сложих ги на бюрото и му казах, че аз спирам да го ръчкам. Ако иска да учи, ако има нужда от помощ или проверка съм насреща, но дотук. Скарана съм с математиката, както много пъти съм писала, но си свалих учебника му, чета го и почнах да схващам задачите, мъча ПИ и докарвам вече 65-70 т., което значи че може, но аз не мога  да се явя вместо него на НВО. Каквото направи си е за него и аз вече започвам да свиквам с идеята, че ще остане да си учи в 105-то. Вече се чувствам изморена и супер изнервена от постоянната ми борба с него, а както се казва нерви не се лекуват и нямам намерение да се побърквам. Извинявайте за минорното ми словоизлияние, надявам се няма да го приемете за спам, но имах нужда да си излея нещата.

# 725
  • софия
  • Мнения: 25 398
Продължавам да се дивя над въпроса както точно оценяват с ограничението за време. От друга страна ограничение за време има в изпитите за АК, в различните части на САТ, дори в TOEFL-a. И отговорът идва от самосебе си - при добре направен, балансиран тест, времето не е проблем.

И един страничен въпрос - втория срок бройката часове по физика и химия се разменя, правилно ли съм разбрала?
Ееееее, къде отиде ти. Не съм чула до момента някой да е възразил на дадените за пример формати за изпит, нито на оценката на резултатите от тях. Там науката за тестове е различна, нашите прилагат иновативна и невиждана в световен мащаб. В българското НВО няма година пропуск.
Да.

Ядосана съм на госпожата по химия. Миналата седмица даде тест, който включваше въпроси, които взеха вчера. Има само една оценка 6-. В часовете ѝ е пълен хаос, не обяснява уроците, на контролното децата са си подсказвали помежду си и е било говорилня. Ще я понаблюдавам още малко.

# 726
  • Мнения: 3 048
Не съм навътре със SAT и подобните тестове. Ама не значи че трябва да ги одобряваме безрезервно. Има професии и позиции, където бързото вземане на решение е важно. Там да си тестват на вход, ама за оценяване на придобити знания от цял етап на образование, скоростта като компонент ми издиша.
И преди писах - олимпиадите за математиците изключват времето като фактор, а за масата с хронометър. По-логично е там да го включат като подправка за майсторите.

# 727
  • Мнения: 8 223
Мама Мони, чудесно те разбирам. Ако знаеш на мен колко пъти ми е идвало да вдигна ръце от моя и да го зарежа да се оправя сам.

От тези НВО-та, които вече се правят не знам колко години, има ли някакви анализи? Не нещо общо  от рода на "резултите по математика са ниски", а конкретно "сбъркани са най-много задачи от стереометрия, уравнения, модули" и т.н. Нали това е уж и една от целите на НВО, да се анализира детайлно с какво конкретно се справят учениците и какво ги затруднява. Въпреки че то какъв анализ може да се направи като има заграждане на отговори и игра на тото. Този, който е оградил правилен отговор дали аджеба може да разложи многочлена или е имал късмет, 25% вероятност, не е малко, и е познал просто.
Като ще е с избираеми отговори трябва да е както при някои математически състезания - за нерешени задача, 0 точки, за грешен отговор, минус точките. Така никой няма да смее да играе на тотото. Ще лъснат обаче много резултати с 0 или отрицателни точки.

# 728
  • софия
  • Мнения: 25 398
Според мен, от МОН изобщо не разсъждават така многопластово. "Експертите" са коне с капаци, мързеливи и най-лесно е всичко да се сложи в обща рамка - БЕЛ са 2 модула, всеки за време, следователно и мат ще е така. Ама има ли нужда, има ли цел, има ли логика, може ли да обосноват това? Айде сега и ние!
Убедена съм, че и анализи на проведени НВО не се правят. Анализът се простира до промяна в организацията на провеждане - камери, телботиране или както там са го нарекли, неразкачане на листовете, защото?, рамки на листовете и още, и още тъпотии, които нямат отношение към същността и вместо да гарантират нещо си, затрудняват и объркват и без това притеснените деца. Само се стараят да не допускат 2 пъти една и съща грешка/създаден проблем, което не предотвратява появата на нови.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 10:15 от zvаnchе

# 729
  • София
  • Мнения: 3 560
То тези анализи би трябвало да се правят още на ниво клас... Едно време като учех методика на преподаването на математика в началното училище имахме специално отделени лекции именно на анализ резултатите от проверка на знанията. Познайте колко често се прави това след контролно например. Редовно или не се прави въобще или се казва пререшете сгрешените задачи за поправка. Та  ако това не се прави на ниво клас, не си мисли, че някой ше го прави на ниво министерство или поне не по начина, който трябва да бъде направено.

# 730
  • София
  • Мнения: 2 437
Мама Мони, чудесно те разбирам. Ако знаеш на мен колко пъти ми е идвало да вдигна ръце от моя и да го зарежа да се оправя сам.


Този път мисля да го направя. Много се радвам, че скоро ще има ПИ в школата, където ходи и ще се сгромоляса с гръм и трясък. Дано това го отрезви и си седне на д...то.

# 731
  • Мнения: 8 223
Не знам за математиката, но имам приятелка, която преподава по английски. Тя ми е споделяла, че конкретно за всяко едно дете трябва да пише нещо като доклади след входните нива и после след всяко контролно. С какво се справяли, с какво не, какви мерки щяла да вземе, че следващия път да се справи. За няколко класа, около 150 деца. Казва, че от толкова много писане на доклади реално не ѝ остава време да си подготвя уроците, т.е. това, което е важно. Докладите се изискват, дали някой ги чете, то пък и защо ли да ги чете, не се знае. Предполагам че по останалите предмети ситуацията не е много по различна. Писане да пада.

# 732
  • София
  • Мнения: 3 451
Единствено подсигурих в юлската дупка преди първо класиране едно море.
Кога се пада юлската дупка? Simple Smile
Между 3 и 13.07 Wink

# 733
  • София
  • Мнения: 3 560
То бумащина навярно се произвежда с много, моите впечатления са от въпроси към децата - дали правят поправка на контролните си.

# 734
  • Мнения: 3 491
Мама Мони, при моето дете положението е същото. С тази разлика, че влага малко усилия, но в комбинация, че изобщо не е амбициозен и общо взето му е все тая къде ще учи. Езици можел да си учи и сам, рече.
Все си мисля, че цялото му отношение е провокирано от това, че още е малък - на 12 години и не осъзнава важността на НВО.
Аз все още изпитвам затруднения да му определя нивото по математика - прави понякога супер елементарни грешки, а друг път трудни тестове, като тези в сборника на Просвета за текуща подготовка, решава без грешка. Ако пробвам да му помагам, ми прави впечатление, че се сеща за някакви хватки за бързо решение на задачите, които на мен не биха ми хрумнали изобщо.
Струва ми се,  че никак не е за групово обучение и от курсовете няма полза. Аз го записах на частни уроци един път седмично и казва, че там всичко разбира, а на курс си ходел, защото групата е готина и много се забавлявали..... А и господинът им разказвал разни интересни научни теории......

Общи условия

Активация на акаунт