Отговори
# 1 515
  • Мнения: 11 866
Много хора просто слагат уредбата, сипват газ, карат евтино и колкото изкара. Каква профилактика, какви добавки.
Кола с газова уредба и тенджера под налягане не са за мен...страх ме е Grinning Има по-интересни начини да си рискувам живота Grinning

Една от предишните ни беше дизел. Никога не е е създавала проблеми. С възрастта й се появиха други болежки, но двигателят до последно си беше добре.
Алфата, която имах щастието да карам за кратко, също беше дизелче, 1.9 JTD  Heart

# 1 516
  • Мнения: X
Зуки трябва да имаш грешка. Аз с дизел тези км. ги минавам с 32 лв.

# 1 517
  • Мнения: 1 209
И на мен ми идва скъпо на Зукито.. С дизел съм, пълня до горе и минавам 800 км ( volvo C30, 136 КС)

# 1 518
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Ако избора на стара щайга 15+ г. и 450 000 км... е между  газ и дизел....един дол дренки са!  
Не са баш, защото газта можеш да я махнеш и да си караш на бензин.
Ако има 450 000км на газ има голяма вероятност мотора въобще да не е читав.

Именно -  личи си в темата веднага кой има опит.

 Добавките  са гъз и половина!  Стигнало ли се до тях - мотора е до тук! 
  Заманиват си един куп нещо по мотора от газта -  за около три години и после вече и да махаш газта - всичко е съсипана и полза нулева от махането.

Смисъл от газовото има само ако двигателя е проектиран за газ....
те  са и само  два или три модела  в производство 2021 г. на леки коли с наистина фабрична газ..че са и на метан даже.
 Пасат -  Кади и Е клас.

Иначе по обяви всяка втора кола "фабрична газ".

Корабния дизел и тежката механизирана селскостопанска техника нямат нищо общо - първите са на мазут....затова и държат много повече от дизелите!
 вторите  -  като комбайни и трактори новите модели  вече са не само дизел ами и комън рейл - тоест същите бързо трощащи се боклуци като колите и камионите.

# 1 519
  • Мнения: X
И на мен ми идва скъпо на Зукито.. С дизел съм, пълня до горе и минавам 800 км ( volvo C30, 136 КС)
По принцип е нещо като стандарт колите с едно зареждане да минават 800 км. От къде идва това не знам.
Но при тази цена на дизела и ефективност на двигателите, не си струва инвестицията в газова на бензинова кола.

Варненец викаш милион км. на камион и половин милион моточаса на багер са бързо трошащи се боклуци. Та ти си за ядрен реактор на колата.
Калко време си поддържал и карал дизел, че изказваш толкова крайни мнения, за материя, която явно не познаваш?

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 23:07 от Анонимен

# 1 520
  • София
  • Мнения: 8 636
Ако избора на стара щайга 15+ г. и 450 000 км... е между  газ и дизел....един дол дренки са!  
Не са баш, защото газта можеш да я махнеш и да си караш на бензин.
Ако има 450 000км на газ има голяма вероятност мотора въобще да не е читав.
Значи просто трябваше да напишеш на 450К км, всичко е един дол дренки. И не са хубаво нещо генерализациите... ОМ606 дизела на Мерцедес например е милионник, има доста примери от него. За един такъв на 400К км ММ и приятели се бъзикаха, че още не е разработен Simple Smile И верно си кара кучето, не смята да се предава.

# 1 521
  • Мнения: 11 866
Не знам каква е цената на газта в момента, обаче навремето сравнявахме цената за пробег до морето и обратно между дизеловото ни Волво V40 и Пежо 206 с газова уредба. Дизелът се оказа по-икономичен.

# 1 522
  • Мнения: X
В сервиза му викат:
- Бягай от тука с тази гаранционка!

Дизела винаги е по-икономичен, надежден и мощен. 2008-ма, когато дезила достигна абсурдни цени около организирането на олимпиадата в Китай и рязко вдигнатите акцизи от Дянков си мислех да сменям двигатела на купена преди 8 месеца кола с бензинов.

# 1 523
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
linofrina  - 90 ст. срещу 1.85 лв. ...но хич не е адекватно сравнение само цени на горивата!  

Газта на минусови темп. дърпа дълго време и бензин -  да му изсъхнат кайсийте който  е измислил прехваления  газов инжекцион.

Аз лично смених  всички датчици още на първата зима с идването на големите проблеми с палене и гаснене веднага....два месеца и почти зимата си отиде докато чукундурите откриха че  комп. на газовия инж. не може да се разбере с на колата и айде нови 500 лева.

# 1 524
  • Мнения: 6 054
Много ви благодаря за информацията и линка за стойките за чаши. Набелязах си няколко модела.
За това всички тежки машини, промишлени агрегати, корабни двигатели и минната техника са все дизели. Защото са ненадежни боклуци.
Подкрепям! Ще допълня, че за експлоатацията им в екстремни условия горивото трябва да е и Е със съответното качество и "добавки".
Качеството по нашите бензиностанции всички знаем какво е. Нямам кола, която веднага да засече лошо гориво, а съм си патила от такова. Това е и една от причините за себе си да не искам дизел.  Другата е, че наистина се говореше за забрана на дизеловите леки автомобили.
Хм, тази вечер в тв състезанието "Последния печели" в категорията "Странни идеи" зададоха следния въпрос: През 1957 година една автомобилна компания разработва концептуалния автомобил "Нуклеон". Какво е трябвало да го задвижва? Отговор - ядрено гориво. В багажника трябвало да има мини ядрен реактор и на теория с едно зареждане е трябвало да изминава осем хиляди километра Simple Smile

# 1 525
  • Мнения: 5 189
Зуки трябва да имаш грешка. Аз с дизел тези км. ги минавам с 32 лв.
На мен не ми е чудно, защото старата ни кола гореше г/д  15/100 газ, и около 8-9 бензин.*
(говоря за кола на 25 години, все пак, но..още със самото поставяне на газта, примерно е била 15 годишна, разходът се вдигна поне 2/100). На няколко пъти имаше проблем да смесва горивата, поради което се давеше и прекъсваше. Моно-инжекцион.

# 1 526
  • Мнения: X
Тетка, проблема с ядрените реактори е, че трябва един човек да се занимава с неговото управление и охлаждането. Иначе да са го натъпкали вече в колите.
Това е, най-евтиния и най-екологичен начин за генериране на енергия за сега.

# 1 527
  • Мнения: 15 737
Аз тайничко си мечтая скоро да мога да карам хибрид,но от тези,дето могат и на бензин де. Че в Бг не знам до колко вече са местата,на които можеш да заредиш батерията. Но това е просто мечта,едва ли скоро ще ми се случи.
По темата-карам дизел,много икономичен,4/100 някъде харчи градско.

# 1 528
  • Мнения: 11 866
Варненец, така е, факторите са много, но като кажат газта евтина, мощта и надеждността остават на заден план, даже изобщо ги няма в пейзажа Simple Smile

# 1 529
  • София
  • Мнения: 2 441
Газовите си имат също профилактика. Плашите ме, ако слагате газ и не стъпвате после. Най-малко филтъра на газта се сменя на 10х километра. Аз не говоря за сервиз тип бай гошо, говоря за доказали се газаджии като BRC, Ланди Рендзо. Обикновено настройката на автомобила е да минава автоматично на газ, когато двигателят достигне температура от 30градуса или 40. Не знам вие при какви газаджии ходите. Когато колата е добре настроена, не трябва да има разлика във вървежа на бензин и газ. Това с надеждността са някакви остарели митове и легенди. Да не мислите, че ей така карате си и сте изрядни с газовата и тя изведнъж гръмва и колата се пали? Grinning Тя и самата бутилка се сменя на 10г,ама ние тук караме докато не ни дадат по телевизията после.

В дизел няма да се кача повече. И нафта ми е замръзвала една зима, а това беше най-глезената кола със скъпата нафта, скъпите добавки за гориво и тн. Някои баровци са открили топлата вода и махат въпросния дпф филтър, който се запушва и ела да караш след такъв. Прави черни облаци зад него. Мъжът ми във фирмата карат чисто нови коли от магазин Ауди, те им махат найлоните, качвайки се за работа даже. Дизел, разбира се. Даже те се запушват в града. Мерси, газта е даже по-НЕвредна за природата, наред с електричките.

Добавката за газ, която ние ползваме, е тази на др Мермерски - Юнак. Уникална е. Дизелджиите много му хвалят тази за дизела. Газта е суха по принцип и е хубаво да се смазва. Мъжът ми вкарва една доза, която прилича на огромна спринцовка, когато зарежда. Но не, когато дозарежда, а когато газта е свършила и пълни догоре.

Споделете дизелджиите колко пари ви излиза чистене на дюзи или недай си боже някой да сдаде багажа? Гледам, че ги рециклират, представям си цифрите тогава. Аз сложих чисто нови дюзи на газовата на 120лв комплекта,след 6години вярна служба.

Това с разхода е много относително. Зависи и от задкормилното устройство. С моята кола с 30лв карам цяла седмица, а това е ежедневно каране в София. Да кажем, че минавам малко над 300км. На мъжа ми колата е още по-икономична, там с едно зареждане последния път мина над 700км без да дозарежда, а колата е само с едни 80коня над моята, че и по-тежка даже, просто автомобилът е по-икономичен.

Последна редакция: ср, 13 яну 2021, 09:01 от Петенце

Общи условия

Активация на акаунт