Отговори
# 1 500
  • Мнения: 3 732
Петенце, аз не съм разбирач, но ...
Конете над 100 (ако не бъркам числото) водят до по - висок данък, над 100 лв.


За АГУ съм много съгласна. И следващата ще ми е такава - много е икономично. Аз съм против дизела - не само защото замърсява. Случвало ми се е да карам дизел - лъже водача ако е неопитен. Някак педала хлътва и изведнъж ... 120 км!

Кои коли са фабрично произведени на газ?



Аз май си намерих следващата кола ... Е, само се возих. Досрамя ме да се моля да я карам но ще се моля следващия път. Водача й е сменил много - и лични, и служебни, но тая му е най - на сърце. Има и бмв и ползва тази.
Беше я паркирал до моята и беше по - висока, с по - голям просвет без да е джип. Тогава ми хареса. Погледнах марката- Нисан. За мен Нисан е Микрата (много ми харесва на външен вид, особено фаровете), Кашкай или Екстрейл (защото са джипове) и Алмера (но тя е два пъти колкото моята). То и следващата ще ми е японец - грозни и дървени но нечупливи и държеливи работни кончета.  
Външния й вид ми се стори странен - ужасно дълга като за Микра, но не е и като Алмера - 2/3 от него е.
Разпитах водача - дизел е и му харесва. Преди повече от 10 години карал на газ и постоянно имал проблеми.
Като се качих да ме вози и виждах света от високо. Не е като да съм седнала на тоалетна чиния.

Синия красавец е Нисан Но те, 2006, дизел, 86 коня. Преди 3 - 4 години струвал 6000 лв.

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 01:49 от Зуки Су

# 1 501
  • 1st floor
  • Мнения: 9 859
Разбира се, че ръстът има значение. Измъчих се на учебния голф 5ца. На най-дръпната напред седалка едва успявах да натисна съединителя до край. При което задните ми части се отлепяха от седалката. Като седнах на нашата направо се родих! Но пък с нея имам друг проблем - като навра седалката напред, се оказвам твърде близо до тази част, която разделя предното стъкло от малкото странично триъгълно. Тя е и малко по-дебела от стандартните. И нямам видимост при ляв завой и се налага да надничам от двете й страни. Също така на пешеходна пътека ми скрива видимостта в ляво. Хич не е приятно. Вече и свикнах и мнооогоо внимавам, след като два пъти минах през пешеходна пътека, а до мен имаше човек по средата й. Колата я карат и мъжа ми и дъщеря ми. Те са по-високи и нямат този проблем. Тойота Корола Версо е. Кара се изключително лесно, лесно се паркира. Миниван се води, но е много прибрана и комфортна, събира страшно много багаж. Ходили сме с нея на къмпинг пет човека, с три палатки, маси, столове, барбекюта, плажни чадъри и какво ли още не. Събра ни. Не е с мощен двигател, мисля че е 1.4. Бензин. Кара се много извънградско,  по планински баири, та даже и по черни пътища. Държи се много добре навсякъде. Икономична е, единствено по магистрала, ако се настъпи със 140 дава вече по-голям разход. С около 120 си е съвсем наред.

Малко се отплеснах. Исках да кажа, че щом си ниска е добре да обърнеш внимание на видимостта в ляво, като издърпаш максимално седалката.

# 1 502
  • София
  • Мнения: 2 441
Да, данъка за коли с над 101коня са по-високи. Но също зависи от това коя година е произведен автомобила и към коя община/град си. За София, почти център плащам много ниски данъци, а и двете ни коли са в големия данък. В Пловдив например, за 119коня автомобил зет ми плащат 170-190лв. А аз за моята 141коня тук плащам 116лв, а са една и съща година и едното е миниван, другото джип.

Автомобилите с фабрични газови уредби са различни марки, въпросът е, че има такива. А дори да си купите кола само на бензин, както казах, почти всички стават, освен двигателите с директно впръскване и трябва да проучите, разбира се. Например алфите не стават на газ, правят много проблеми без значение какъв е двигателя. А, и вагаджийските коли някои, от коитосеат, ауди, VW, ако някъде видите TSI също не стават на газ. Стават, ама газовите са много по-скъпи и през цялото време впръсква едновременно бензин и газ.

Допълнителна стойка за чаша ниеси поръчахме в интернет, застопорява се някакси на вратата (между вратата и огледалото), но трябва да внимаваш, ако например си си сложила кафе и решиш да затвориш вратата да не оплискаш всичко вътре. Разгледай тук, има доста различни модели.

https://maxauto24.com/postavki-za-chasha/

Ако ще говорим за следващи коли, моята мечта е Инфинити FX35. С двигател на Нисан, 280коня, джип със спортен вид, висока, 4х4, на газ. Ех, мечти.

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 09:21 от Петенце

# 1 503
  • Пеликания
  • Мнения: 2 742
Стойка за чаша си взех от Джъмбо, която се слага на решетката за парното .

# 1 504
  • София
  • Мнения: 4 813
По празниците видях стойки за чаши за кола в ХИТ. Около 5-6 лв. струваха.

# 1 505
  • София
  • Мнения: 6 426
Това с данъка е малко относително. Има разлика, да, но ако разликата в мощността е голяма. А от един момент нататък, дали е 200 или 220, надали е от голямо значение. А и се плаща веднъж годишно, все пак.

Читав дизел, не е по-различно от повечето с бензин или газ-бензин. Не съм почитател, не съм и противник. Ако е дарак, каквото и да е, все тая.
Карал съм доста дизел и основен проблем е скапаното ни гориво.

# 1 506
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Ако са 15 + годишни и на по 450 000 км.  между чист бензин без газ и дизел - е далеч по-малко проблемен бензина  - твърдо заставам зад мнението и от опит!

Ако избора на стара щайга 15+ г. и 450 000 км... е между  газ и дизел....един дол дренки са! 

 

# 1 507
  • Мнения: X
За това всички тежки машини, промишлени агрегати, корабни двигатели и минната техника са все дизели. Защото са ненадежни боклуци.

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 17:25 от Анонимен

# 1 508
  • София
  • Мнения: 8 636
Ако избора на стара щайга 15+ г. и 450 000 км... е между  газ и дизел....един дол дренки са!  
Не са баш, защото газта можеш да я махнеш и да си караш на бензин.

# 1 509
  • Мнения: 3 654
Ако избора на стара щайга 15+ г. и 450 000 км... е между  газ и дизел....един дол дренки са!  
Не са баш, защото газта можеш да я махнеш и да си караш на бензин.
Ако има 450 000км на газ има голяма вероятност мотора въобще да не е читав.

# 1 510
  • София
  • Мнения: 2 441
Хората са измислили добавки за колите на газ. Така както има добавка за дизела например.... а и се ходи редовно на прегледи за газовите, то не е слагаш и забравяш.

# 1 511
  • София
  • Мнения: 6 426
Вярно. Simple Smile Ма пак си зависи. И се отнася за всичко, не само за газта. Това имах предвид одеве.
Таз каруца дет ползвам в момента, освен стандартно обслужване, едно винтче не е завито допълнително.
А добавките, за някои неща, особено ако са читави, са препоръчителни. Еле па за дизел. Simple Smile

# 1 512
  • Мнения: 3 654
Хората са измислили добавки за колите на газ. Така както има добавка за дизела например.... а и се ходи редовно на прегледи за газовите, то не е слагаш и забравяш.
Нали всяко редовно ходене до газаджията струва парички а не усмивки.За,мен е оправдано кола с газова ако се въртят много километри,иначе не виждам смисъл да се слага газ,ако някой си остави ръцете ела виж приключения.

# 1 513
  • Мнения: 3 732
Разкажете по - опитните за добавките. За какво са, цени, действат ли?
Знам че в темата пишещите са стари и опитни кучета, но знам, че и много новаци четат.


Ползвала съм добавка за уплътняване на маркучи, около 10 лв, синьо малко шише и не помогна.


Какви са тези за газ?



Моята кола я взех на газ. Уредбата е Тамона, стара, латвийска. 2014 е била около 600 лв. Нещо присецваше и ходих на сляпо при Мишо Газ. За 10 лв настрои компютъра и каза, че газта няма проблеми.
Май 2019 влезе в сила закон в малкия талон да пише, че е бензин/газ. Оказа се че моята е на 10 години. Не знаех че на 10 години се сменят. Лъгаха ме по Люлин, пак при него се върнах. За 300 лв смени бутилката и нямам проблеми. 30 л й е обема. Лятото за няма и 30 лв я пълня и 320 км минавам без проблем. Зимата заради парното - около 300.

Уловката е, че трябва да е добре загряла за да мине на газ.
От нас до работа са 4 км в една посока. Снощи, по нощите, чак пред нас мина на газ. А по пътя толкова присецваше. Вече се чудех пак ли е време за ремонт и на какво.
Прибрах се и се усетих, че газта е на привършване. Днес заредих 25 л.

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 22:18 от Зуки Су

# 1 514
  • Мнения: 2 998
Нали всяко редовно ходене до газаджията струва парички а не усмивки.
Какво значи "редовно ходене до газаджията"? Преди много години мъжът ми си сложи газова. Посети майсторът веднъж при слагането на уредбата и още веднъж за донастройване. В следващите 4 години, докато продаде колата, не стъпи повече там.
Изключвам годишния преглед.

Общи условия

Активация на акаунт