Отговори
# 1 485
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 846
Добро техническо състояние, пък четирите диска за смяна. Като е в гаранция, не поема ли смяната им? Кола, ползвана за рента кар, не бих си купила лично аз. Всички знаем как се ползва наета или служебна кола, не е като да се грижиш за собствена.

# 1 486
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Ако е била рент-кар е много добре даже...дава се капаро 400 евро освен дневния наем от 39 евро.   И капарото се връща чак след обстоен преглед от техник на рент-кар.а


Има промоция 40% отстъпка на моторни масла в бензиностанции ЕКО  до 12 февруари 2021 г.
 -  промоцията е само за всеки четвъртък и само с клубни карти - сините ЕКО - оранжевите на застраховки СДИ или клубните на партньорите от Фолксваген клубовете.

С такива карти всеки четвъртък до 12 февруари може да се купи 4 литра  туба пълна синтетика на ЕКО Мегатрон  5W30 турбо бензин  или 5-40 Турбо-дизел за 51 лв. и 60 ст.

Последна редакция: ср, 30 дек 2020, 12:44 от Варненец

# 1 487
  • Мнения: 39
Здравейте! Извинявам се предварително за лаишките въпроси, но нищо не разбирам от коли, а сега съм в търсене на първата ми кола. Simple Smile

1. Доколкото чета по форуми, бензиновият двигател е по-добър от дизеловия, що се отнася до цена на ремонти и запалване на колата при ниски температури. Потвърждавате ли тази информация?

2. Първоначалната ми идея беше за малка кола, но все повече се колебая, защото колата няма да се кара всеки ден, а по-скоро ще се използва еднакво за градско и извънградско пътуване, т.е. не си струва да си купувам малка кола, за да мога да я паркирам лесно (това ми е основната причина за размера на колата Simple Smile ) Ниска съм -1, 60, а това също е от значение, предполагам, че колата трябва да е по-висока, а и така ми се иска, заради дупки и т.н.

3. Ориентирала съм се към немски (Опел) или японски/корейски коли (Мазда, Хюндай, Киа), въпреки, че и някои френски ми харесват (Ситроен, Рено, Пежо). Доколкото разбрах за някои автомобили не е от значение дали е по-нов модел, а конкретната година на преоизводство, заради някакви характеристики на двигателя? Бюджетът ми е около 7000 лв.

4. За какви двигатели и мощност на колата трябва да гледам? Четох, че е по-добре да е под 100 к.с. заради данъка, но не се ориентирам за обема на двигателя - 1,0 или 1,2 са по-слаби, така че 1,4 или 1,6 би трябвало да са по-мощни. Така ли е? Изобщо каква е взаимовръзката между обем на двигателя и конските сили? Кое е оптималното?

Много благодаря предварително на тези, които ще ми отговорят и се извинявам за някои, може би глупави, въпроси!

# 1 488
  • Мнения: X
Първо, поздравления за решението ти да се сдобиеш с кола.

Колкото до дилемата бензин/дизел, ремонта е един и същ, що се отнася до двигателите. Скъпото е при гориво-нагнетателната система на дизела.
А и при колите двигателите рядко се чупят. Освен в случаите, да ти продадат счупен и замаскиран двигател, неправилна експлоатация (вкарване на двигатела в крайни режими на работа) и май е това.
По колите се чупи най-вече ходова част, остарели гумени уплътнения, износване на накладки, дискове и съединител.
Обслужването на колите и с двата вида двигател е едно и също. При автоматика имаш смяна на още едно място.

Моят съвет е да вземеш средно голяма кола, една идея по-голяма от градски автомобил. С него са удобни както градските, така и извънградските пътувания.

За конете правно си се ориентирала, кубатурата гледай да не е под 1,6 до 2,0. Тук при по-мощна кола гражданската ще се оскъпи.

Според мен оптималното е дизел 1,6 - 2,0 куб. см. с мощност 75 - 90 к.с.

# 1 489
  • София
  • Мнения: 4 813
Пежо имат добри дизелови двигатели, но за кола втора ръка е рисково на какъв ще попаднеш. Ремонтите на дизела са по-скъпи.
Рената не са много ОК (ха,ха, карам такова). Майсторът ми хвалеше само Клиото.
По-голям обем на двигателя е в повечето случаи повече конски сили. Мойто Ренде е 98 к.с., 1,4. На баири е ОК, но при изпреварване се усеща, че му липсва мощност. Данъкът му е около 50 лв.
1,0 и 1,2 са много слаби. На сериозен баир (планинските проходи и пътища) е мъка.

# 1 490
  • Мнения: 3 654
Има много добри мотори 1.9 дизел ако решиш да е дизел.

# 1 491
  • Мнения: X
1. Да. Не си купувайте бензин с газово нов внос, тотално са издухани освен ако не извадите луд късмет. С фабричен метан също повечето модели имат проблеми, така че ако се насочите към такъв, разпитвайте.
2. Ръста няма значение, седалките на почти всички коли се вдигат. Отивате в автокъщите и пробвате различни модели коли, защото има и разни дизайнерски недомислици, заради които видимостта е ограничена понякога. За това което сте описали като изисквания, градско, извънградско нормално висока кола ви върши идеална работа. За големина, въпрос на усещане при шофиране. За паркирането, като свикнете с габаритите размера не е от значение даже и без парктроник, но малките коли са по-маневрени в градски условия.
3. За всяка кола е от значение конкретната година на производство и конкретния модел двигател, защото си имат различни болести. Харесайте си нещо по картинките в сайтовете, после търсете мнения за конкретния модел, /година, двигател, ръчни, автоматични скорости(примерно има модели с много проблемни автоматични скоростни кутии, които обаче с ръчни са супер)/, после отидете да го пробвате на живо. Гледайте и дали модела е масов (да се намират сравнително лесно части и майстори) и цената на частите. И не купувайте без човек който разбира.
4. Най-грубо казано колкото повече тежи една кола или искаме да е по-бърза, толкова по-голяма кубатура на двигателя ѝ трябва. Примерно миниван с 1.4 двигател няма, идва малък за тежкото купе. Както са ви писали, с обема обикновено нарастват и конските сили (не винаги) и разхода на гориво (по принцип, но има и малки двигатели, които са лами). Под сто конски сили кола е много по-изгодна като данък и застраховки.

# 1 492
  • Мнения: 5 189
1. Ремонт на запушени дюзи на дизел - почват от 200 лв/бр. т.е. 800 лв.
Иначе, да, 1.9 tdi двигател (turbo diesel intercooler) се слави като много добър.

2. И аз съм 160 см, никога не съм държала колата да е висока. Карам и джип, в леката кола - спортен модел т.е. ниска, си се чувствам по-уютно и на място. Най-добре е наистина да се види на живо, в някоя автокъща. Някои коли изненадват. А също и както беше споменато - има странни дизайнерски решения. Моята, например, има спойлер на задното стъкло, който значително намалява видимостта.
И +1 към препоръката за среден клас кола, а не малка градска. По-комфортни са, а разходът на едините vs другите като консумация на гориво и поддръжка на части често е доста сходен.

3. Френските коли се славят като по-нежни и чупещи се на нашите надупчени пътища. Иначе возят много комфортно. Японските са известни като по-здрави. Обикновено возят твърдо т.е. - всяка неравност по пътя се усеща.
(тук обаче и ширината и височината на гумите оказва значение. Моята със 17'' понякога си измисля неравности, които на 16'' не се усещат така. От друга страна, джип Нисан и Мерцедес Ц клас със същите гуми возят много по-леко, и не се усеща кога минават през дупки, за разлика от моята кола през същата дупка със съответстваща скорост).

4.   1.0 и 1.2 са изключително слаби коли. Освен ако не говорим за модел 2019. Новичките дори и 1.0 може да са 150 коня.  Иначе малко багаж + 3 пътници...трагедия.

Последна редакция: пн, 11 яну 2021, 00:40 от Витаминче_

# 1 493
  • Мнения: 3 654
Айде стига с тия дюзи.Има добавки ако не купиш най големия кенеф какви 5лв.Последните  коли са ни само дизел да чукна на дърво без проблеми.
Много е важно какъв е бюджета за кола?

# 1 494
  • Мнения: X
Повечето хора при купуването на автомобил, подхождатхс идеята, че е по нов и хубав от техният, и че се качват и карат. Моят съвет е да го купиш с идеята, ще го правиш.
При бюджет 7000, те съветвам да гледаш автомобил за 5000 максимум. Да се пазариш като циганин. И да ремонтираш, ако мислиш да го караш.
След година, две ще ти дойде друг акъл и със спестените, евентуално допълнително изкарани и парите от продажбата на този ще можеш да си вземеш вече каквото душа ти иска.
Трудно е, но ще се радваш, ако така постъпиш.

# 1 495
  • Мнения: 39
Много благодаря за съветите! Вече съм много по-ориентирана Simple Smile Ще се похваля какво съм си намерила.

# 1 496
  • ВАРНА
  • Мнения: 3 995
Другия уикенд 16-17 януари се очакват минус 10 и понеделник сутрин  12-14 градуса....проверете акумулатора че да не ревете след 6-7 дни и зареждайте хубаов дизел другата седмица че в някои части на Западна България за 17 и 18 януари го дават до минус 18.

Сталия - има миниван  даже 1.3  -  Опел Мерива фейслифт 2008 г.  с 1.3 цдти 95 коня.

# 1 497
  • София
  • Мнения: 2 441
1. Доколкото чета по форуми, бензиновият двигател е по-добър от дизеловия, що се отнася до цена на ремонти и запалване на колата при ниски температури. Както казаха преди мен ако е стигне до ремонт на двигателя, все е скъпо, без значение дали е дизел или бензин. Аз съм привърженик на бензиновите коли, особено ако ще караш повече в града и то на по-кратки разстояния. При дизелите освен въпросните дюзи, които са скъпи, се запушва и един филтър DPF, който казват, че за да нямаш ядове с него, колата трябва да се кара извънградско. НО. Като казвам да се кара извънградско не казвам на 5та предавка на 2000оборота.Колата трябва да я поизмъчиш и да я държиш във високите обороти, за да "не я запушиш". В този ред на мисли НЕ БИХ СИ КУПИЛА ДИЗЕЛ и на никой не го препоръчвам. Освен това! Дизелът, който се продава в България, е изключително некачествен. Освен скъп. Говоря за самото гориво.

2. Първоначалната ми идея беше за малка кола, но все повече се колебая, защото колата няма да се кара всеки ден, а по-скоро ще се използва еднакво за градско и извънградско пътуване Като млад шофьор, моят съвет е НЕ СВИКВАЙТЕ на малък автомобил. По-добре свинете на средно голям автомобил, който да ви върши работа.

3. Ориентирала съм се към немски (Опел) или японски/корейски коли (Мазда, Хюндай, Киа), въпреки, че и някои френски ми харесват (Ситроен, Рено, Пежо). Тук вече ще трябва да направиш сериозно проучване. Какво имам предвид - Опел и Мазда гният, доста. Френските автомобили, сиреч ситроен, рено, пежо пък се славят с много комфортна возия, но пък повечето хора не са фенове на тези марки. И до късмет е какво ще си вземете.


4. За какви двигатели и мощност на колата трябва да гледам? Четох, че е по-добре да е под 100 к.с. заради данъка, но не се ориентирам за обема на двигателя - 1,0 или 1,2 са по-слаби, така че 1,4 или 1,6 би трябвало да са по-мощни. Аз никога не съм харесвала малките двигатели, защото се мъчат на дълъг път и ще "сдадат" багажа по-бързо. Препоръчвам ви да гледате 1.6 двигатели, 1.8, 2.0. За мен е по-добре колата да е една идея с повече конски сили. Защо? Защото бързата кола както може да се кара с 200,така може да се кара и с 50. Simple Smile И друго, не се притеснявайте от колите на газ. За метана съм съгласна с колегата, но не и за газовите уредби. Друг плюс на бензиновите двигатели е, че на почти всеки може да сложите газова уредба (стига двигателя да не е с директно впръскване, например ще пише 1.6  GDI - gasoline direct injection). Да, поставянето на газова уредба е около 1500лв, но се возите за без пари, ако е поставена правилно, няма никаква разлика във вървежа между бензин и газ и освен това, газта не замърсява природата. Simple Smile А и това не ви е преди 15г да гърмят, да се запалват и другите глупости, с които за съжаление все още някои неинформирани хора ми излизат като доводи като си говорим на тази тема. Последно поколение автомобили на Киа и Хюндай са изцяло на газ. Няма на ток, бензин или дизел. Само газ. Освен това се продават и коли с фабрични газови уредби. Още по-добре. Щом производителят я е поставил.

Мой съвет е да отидете да купувате кола с познат, който разбира. А още по-добре е автокъщата или човекът, от който я купувате да е ОК с това автомобила да се прегледа в сервиз.

# 1 498
  • Мнения: 6 054
Подкрепям мнението на Петенце!
Ще допълня само, че сме от много доволните от френските коли.
Не си спомням, но не се ли говореше за забрана на дизеловите автомобили по едно време? В близко бъдеще?
Аз лично не ги харесвам.

Бихте ли ми препоръчали допълнителна стойка за чашата кафе - физически магазин в София или онлайн, където да разгледам.
 В настоящата кола има две леки вдлъбнатини на капака на жабката - 1-далече ми е; 2-ако нацеля дупка, ще напълня жабката с кафе; 3-на завоите внимавам, сякаш карам рохки яйца и не мога да се насладя на удоволствието да си пия кафето докато шофирам. Липсват ми стойките от старото ми возило. Помагайте, моля!

Последна редакция: вт, 12 яну 2021, 01:27 от tetka_the_best

# 1 499
  • Мнения: X
Подкрепям мнението на Петенце!
Ще допълня само, че сме от много доволните от френските коли.
Не си спомням, но не се ли говореше за забрана на дизеловите автомобили по едно време?
Мда, комшията си продаде дизела, защото чул по талавизора, че ги забранили в Мадрид. И тук щели да ги забранят до няколко месеца.
История от преди две години и половина.

За 13 и два дизела съм правил два пъти помпа.

Общи условия

Активация на акаунт