Некоректност на А1

  • 18 367
  • 188
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 68 644
Пишеш им писмено запитване да ти разбият фактурите, да ти отговорят точно как точно се формира всеки един ред. Ама писмено.
И не във формата за контакт, ами по имейл и до седалището на А1 в София с обикновено писмо, с пощата или с куриер.

# 61
  • Мнения: 6 889
Мислех да им искам и разпечатка, да изпратят всичко по пощата на адреса.
Но определено не очаквам резултат. За мен е ясно, че А1 мамят в този случай, но трудно бих могла да го докажа.
Преди доста години аз се махнах от тях, защото в разпечатката имаше куп надписани разговори с непознати за мен номера, които реално не съм водила. Дъщеря ми избяга от тях по същата причина. И двете се махнахме от Мтел без да се разправяме. Но сега много ми писна и ми се иска да не оставям нещата така.

# 62
  • Мнения: 68 644
Достатъчно е да докажеш, че общите условия не са спазени.
Просто опиши случая, приложи каквото имаш, и пускай към КЗП, КРС, Прокуратура и до където още се сетиш. По имейли.

# 63
  • Мнения: 6 889
И кое точно от ОУ не е спазено? Ще ги прегледам, но не мисля, че ще открия нещо неспазено. В случая нам как да докажа, че към август са ни казали, че няма дължими суми, а после се пръкват някак. Не бих могла и да споря, че номерът не е ползван, ако те извадят разпечатка с фалшиво ползване. Аз зная, че не е ползван, защото картата беше счупена и купих предплатена карта, която синът ми ползваше до прехвърлянето. Решихме, че така е по-изгодно. А А1 явно са си написали нещо за  този период. Поне според фактурите, които казаха сега.

# 64
  • Мнения: 68 644
Много мислиш в детайли няколко хода напред.
Нищо няма да доказваш. Ти изложи фактите, приложи каквото имаш, органите ще си разследват, ще си питат оператора за допълнителни разяснения, ако не им е ясно нещо.
Наблегни на това че не е ясно как точно са формирани данните във фактурата. Виж за примерни жалби в нета, сигурна съм че има.
Дар слово имаш, знам...описвай ги. Така както и тук го описа казуса, така и в жалбата.

# 65
  • Мнения: 6 889
Добре, че спомена за ОУ, щеше да ме домързи да ги чета. Simple Smile
Цитат
22.2. (Изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС; Изм. – в сила от 30.03.2012 г.; изм.
във връзка с Промяната в Търговския регистър; изм. в сила 05.05.2021г.) Месечна абонаментна
такса (МАТ) - предплаща се от абонатите на съответната мрежа ежемесечно съгласно
уговореното в договора и/или съответните приложения към него.
https://media.a1.bg/newsite2018/private/pdf/OU_Mobile_05-05.pdf
Ама в магазина упорито твърдяха, че не се предплаща. А периода е минал, спрямо датата на издаване на фактурата. Как става така?

И още
Цитат
22.2.1. (Изм. – в сила от 01.09.2014 г.; изм. във връзка с Промяната в Търговския регистър; изм. в
сила 05.05.2021г.) A1 предоставя отстъпка от МАТ, дължима за първия месечен таксуващ период
на ползване на Услугата, когато този период е непълен, която е пропорционална на
неизползваната част от таксуващия период. Когато Услугата през последния месец от действието
на Договора за услуги не може да се ползва в рамките на пълен месечен таксуващ период,
същата се спира в началото на съответния непълен месечен таксуващ период и Абонатът не
дължи МАТ за него.
Другите случаи, в които МАТ подлежи на намаляване и/или съответно
възстановяване са тези по т. 49 и т. 54.14.1 от Общите условия и в случаите, когато потребителят
се е възползвал от правото си по т. 28.4 от Общите условия.

Последна редакция: ср, 01 дек 2021, 13:41 от Diorela

# 66
  • Пловдив
  • Мнения: 14 401
Закачвам се тук. Не знам дали да се смея, или да се ядосвам. Ядосването е, защото имаме мобилни оператори, които доста подмолничко се опитват да ни работят. Почти 100% съм сигурна, че не е приумица на конкретен непочтен служител, а поощряван или директно указван начин на действие. :-О
Звъни ми, значи, една кака от А1. Вие, нали, сте лоялен клиент, а договорът ви изтича много скоро и след това ще плащате повече, пък ние имаме за вас едно много изгодно предложение. Изслушвам я и и казвам, че не им ща много изгодното предложение за неограничени не знам какво си, защото не говоря много, също така ползвам съвсем малко интернет от баш този номер, защото си имам друг специално за интернет (на конкуренцията им). Предпочитам по-евтин план, пък нека да е ограничен. Ааа, ами добре, ето тук много добре ви пасва еди-кой си план, САМО за 19,99, ако плащате през "моят а1", иначе 21,99 месечно. Ами през "моят а1" мога ли да предплащам депозит - не, за съжаление. Ех, какво да се прави, добре, щом това ви е най-скромният план. Ще ви пратим договора да го подпишете - добре.
Понеже все пак цяла България ги знае и трите оператора как "омайват" клиенти и как спестяват информация, влизам в сайта им. И виждам план, подобен на сегашния ми, отговарящ на условията, които изрично описах на каката, за 15,99 на месец. Всичко, без да плащам през "моят а1", през него 13,99. Набирам номера - заето. Пиша мейл и смс "не ми пращайте договор, няма да подпиша", като в мейла обяснявам и точно защо. Това вчера. Днес получавам учтив отговор: договорът ви е изпратен, можете да се откажете от него, като попълните бланката за отказ. Айде, бе! Бланката? Верно? Да се откажа от договора? Дето съм го сключила сигурно? Щото договорите с мобилните оператори у нас не са задължително писмени и при подробно изброени условия, ми ей така, устно с две бързи приказки по телефона и готово, имаме договор за мобилни услуги?
А досегашният ми договор, оказа се, изтича съвсем скоро - след има-няма 4 месеца и малко. Ама това не го научих от каката, а от "моят а1". Grinning Какви биха били условията след това, ако не преподпиша, какво е уговорено, не знам, защото договори не пазя (но вече май ще, с тях специално).
Никога не съм одобрявала мислене тип: "всички са измамници и скубят бедния българин", никога, хора. Винаги съм се отнасяла скептично и с насмешка към такова мислене. Обаче тоя път го видях с очите си и ми остана лош привкус. Не че е истинска измама, още по-малко сериозна, не, но е една съвсем дребничка и съвсем явничка некоректност. Почти като "май не сме се разбрали добре". И това е една от големите, сериозни, уважавани фирми у нас, ако беше филанкишията, щеше да ми е само смешно. Grinning

# 67
  • Мнения: 68 644
Казвала съм...България е единствената държава, в която трябва да ходиш с адвокат, за да преподпишеш при мобилните...

Магде, чела съм, не помня вече къде, че ако по телефон кажеш да, се счита за съгласие и сключен договор. Имаше го и това, сигурна съм.

# 68
  • Пловдив
  • Мнения: 14 401
Устен договор, вкл. по телефона, е принципно възможен, но това не се отнася за договорите с мобилни оператори. За тях има изискване за писмена форма и определена информация, която да се предостави.
Иначе аз съм юрист. И не смятам, че е чак нужно да си такъв, за да се оправиш с тях, достатъчно е "само" да внимаваш да не те подхлъзнат. Ама защо трябва да се опитват, бе? На това се ядосвам. И още ми е прясно, от тази вечер. Иначе толкова години нямам особени претенции към тях. НямаХ. Но ми оставиха много лош вкус.
Към идеята "така е само в България" също съм много скептична. Ние ще се окажем някакви извънземни, всичко лошо, за което се сети човек, все е само в България. Wink А собствениците на А1 не са българи и не вярвам да не знаят, че така се действа. Wink
Само си изливам яда и предупреждавам, ако някой не внимава - да внимава.

# 69
  • Мнения: 68 644
Не съм съгласна, че всеки би се оправил. Масово подписват БЕЗ ДА ЧЕТАТ.
Не говоря че само договора не четат. Не са запознати с "номерата", с принципа на действие и прочие. Това да тръгнеш да преподписваш е като да тръгнеш на война. Когато майка подписва, три дена им четох планове, оферти, общи условия и т.н. и в офис пак удрям на камък, щот им казвам какво пише, официално публикувано, но не, те пак не дават ..не можело на този план да подпише. И трябва да се биеш...
Ама както и да е...успех ти желая.

А че това е офиц.политика и на трите оператора - да мамят клиенти, е публично известно отдавна. Изненадана съм, че си изненадана.

# 70
  • Пловдив
  • Мнения: 14 401
Абе, аз знам отдавна, че "спестяват" инфо при омайването на клиента, ама чак толкова ми дойде в повече. Сериозна фирма са, не съм очаквала да са благотворително дружество и да не търсят максимум печалба, ама да са що-годе коректни - да. Grinning
И почти не се съмнявам, че и трите го правят. То затова и не мисля да ги сменям. Grinning Няма с кого.
А в Закона за защита на потребителите, сега отидох да чета, има изричен текст от 2014 г., че при продажба от разстояние по телефона потребителят е обвързан едва след като писмено даде съгласие. Отнася се и за тях, когато клиентът е потребител (гражданин, а не фирма). Сигурно не един и два такива спора е имало. Wink

# 71
  • Мнения: 1 306
Абе, аз знам отдавна, че "спестяват" инфо при омайването на клиента, ама чак толкова ми дойде в повече. Сериозна фирма са, не съм очаквала да са благотворително дружество и да не търсят максимум печалба, ама да са що-годе коректни - да. Grinning
Не спестяват информация, а директно лъжат (казват неща, които не са верни) освен, че подвеждат. Затова по телефона започнат ли да ти говорят за оферти и предложения, директно ги изрязваш по възможно най-грубия начин. Не мога да разбера как и А1 и Вива си смениха собствениците по няколко пъти, но мръсният стил на дейстие не се променя изобщо. Може би едни и същи кадри циркулират между операторите и си работят както си знаят. А големите началници са твърде извисени, за да обръщат внимание на технически подробности.

# 72
  • Пловдив
  • Мнения: 14 401
Аха, и аз до тоя извод стигнах - почнат ли да ти предлагат каквото и да било, режеш направо, без изслушване. Grinning

# 73
  • Русе
  • Мнения: 1 514
Обадиха ми се да ми предложат нова оферта, тъй като договорът ми скоро изтичал. Попитах, кога изтича договорът. Казаха, че не могат да ми кажат в момента точна дата. После като проверих се оказа, че договорът ми изтича след година, което въобще не смятам, че е скоро. Казах, че искам да остана на същия си договор. Тази служителка нямала право да ми предложи същият договор. Започна да ми предлага разни на по-висока цена. Това не е ли откровена лъжа? И понеже на същото ЕГН се водят и телефоните на децата каза, че щяла и на тях да звъни да им предлага оферти. Казах й че това са деца и не искам да им звъни. Има ли възможност по някакъв начин да блокирам това звънене от служителите на телефоните на децата?

# 74
  • Мнения: 68 644
Joy
Ха ха..1 година било скоро.
Заработва каката коледния си бонус Grinning

Общи условия

Активация на акаунт