Частни училища - информативно-дискусионна тема 33

  • 26 812
  • 781
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 2 925
Ако децата се водят записани на индивидуално обучение -не. Накрая на всеки клас следва да държат изпити в ДУ-то, но ако е някое измислено, пък и предвид нивото на задължителния материал в начален курс, едва ли ще е сериозен проблем, а по-скоро чиста формалност. Не дават много подробности.

# 631
  • Мнения: 6 326
От гледна точка деца и документ за завършен клас - ок. Но те все пак фактически предоставят услуга, която подлежи на разрешение, а те нямат такова. Тяхното изобщо не е домашно(самостоятелно) обучение. То си е училище, което няма разрешение за таква дейност.  
Това е все едно да продаваш алкохол и цигари без разрешително, а да го представяш, че те са само за домашна употреба.

# 632
  • София
  • Мнения: 7 366
И на мен ми намирисва на нарушение. Какво значи формално записани другаде? Това другаде нали ползва субсидия, а в същото време децата не са там Sad
Намирам противоречие, като отричате това, а в същото време казвате, че психолозите си подбират деца със специфичен профил и умения при кандидатстването, за да се справят след това...
Самър, аз специално за профила на подбор съм писала различни неща в миналото. По-скоро акцентът ми е бил, че детето трябва да иска да учи, а не дали има риск от емоционален срив. Защото е факт, че училището приема и много емоционално обрани, свити, плахи и т.н. деца, а те не "изпушват" после.

Скрит текст:
За Star Wars - Самър, щом казваш, значи знаеш какво имам предвид Simple Smile

# 633
  • Мнения: 5 425
Каква е визията на КО и каква според теб е визията на СС? И къде според теб са разликите?
Както и друг път съм писал, целта в СС е постигането на успех. Дефиниран като пръв резултат на НВО и приема в АК. За целта СС извършва подбор на деца, обещаващи да постигнат тези цели, с много амбициозни родители, които трудно се примиряват с второ място. След което се насърчава състезание между децата и с другите училища за постигане на междинните резултати.
Малцината, които не постигат резултатите са с неподновени договори.
Всячески се облекчават и насърчават и външните уроци за НВО и изпита в АК. Например прословутите бусове към курсовете за АК.

В КО подборът (доколкото го има) е повече насочен към отстраняване на деца и родители, които биха пречили на останалите. Вместо "стегни се, че оставаш втори" внушението е "разбира се, че можеш" Няма отстраняване заради оценки. Идеята е максимално оползотворяване на времето според даденостите на конкретното дете, а не според точките и запетайките в указанията за оценяване на НВО.

Не се коментират резултатите на състезанията спрямо другите училища. Но пък "им губят времето" с културни обмени и участия в европейски проекти например. Търси се един по-широк мироглед от Мат, БЕЛ и АЕ.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 11:19 от Ezhko

# 634
  • София
  • Мнения: 2 925
Фенси, зависи как документално представят нещата. Индивидуално обучение, не означава непременно домашно обучение вкъщи от родител. Не изключва посещение на уроци, курсове, частни учители и други занимания, което вероятно на този етап предлагат на документи Фюжън. Така че, да, може да се приеме, че са на ръба на закона, използвайки вратичка, но едва ли е незаконно.

# 635
  • Мнения: 6 326
Каква е визията на КО и каква според теб е визията на СС? И къде според теб са разликите?
Както и друг път съм писал, целта в СС е постигането на успех. Дефиниран като пръв резултат на НВО и приема в АК. За целта СС извършва подбор на деца, обещаващи да постигнат тези цели, с много амбициозни родители, които трудно се примиряват с второ място. След което се насърчава състезание между децата и с другите училища за постигане на междинните резултати.
Малцината, които не постигат резултатите са с неподновени договори.
Всячески се облекчават и насърчават и външните уроци за НВО и изпита в АК. Например прословутите бусове към курсовете за АК.

В КО подборът (доколкото го има) е повече насочен към отстраняване на деца и родители, които биха пречили на останалите. Вместо "стегни се, че оставаш втори" внушението е "разбира се, че можеш" Няма отстраняване заради оценки. Идеята е максимално оползотворяване на времето според даденостите на конкретното дете, а не според точките и запетайките в указанията за оценяване на НВО.

Не се коментират резултатите на състезанията спрямо другите училища. Но пък "им губят времето" с културни обмени и участия в европейски проекти например. Търси се един по-широк мироглед от Мат, БЕЛ и АЕ.

Според мен имаш съвсем грешна представа за целите на СС и оттам си мислиш, че има разлика с тези на КО.
И друг път сме го коментирали. СС не насърчава ходенето на външни уроци. Но СС облекчава решението на родителите с логистична подкрепа, така както го прави и за рождени дни на децата. Има и доста други тип "социални" услуги, които ги няма в другите ЧУ.
С неподновени договори са не "малцината, които не постигат резултати", а  малцината които не отговарят с положен труд на заложениете предварително образователни цели на училището, които впрочем са доста ниски. И каквито има и в така любимото ти АК. И каквито има в поне 5 от останалите ЧУ.
Състезание между децата до тук 3 години не съм видяла. И една от целите на наличието на 3-ма психолози е именно да спомагат за формирането на екипи и колективи. Постоянно има някакви занимания в тази насока. Дали ще са проекти, или някакви филми и дискусии... На деца, които изпитват затруднения се дава възможност да посещават допълнителни занимания. Неподновяването на договор е крайна мярка. СС е училище с огромен наплив и по това се различава от КО. При условие, че имаш ученик, който трайно не полага труд и усилия, а в същото време има кандидати, които имат амбиции и желание да се трудят и отговарят на изискванията на училището... На практика един вечно изоставащ ученик би попречил на всички останали.  Същото, което казваш и за целите на подбора в КО, какъвто ти до скоро отричаше там да има. Много е важно темпото и нивото да е относително еднакво и безпроблемно за всички деца. От там идват и успехите им. Освен разбира се качествените учители и стройната методология и система на обучение, изработени с натрупването на опита на училището.
Няма неглижирани предмети, както и мирогледа изобщо не е ограничен само в Бел., Мат. и езика. Всъщност например часовете по изобразително изкуство бяха първото нещо, което ме изненада изключително приятно. Има всякакви други занимания, които целят по-широка култура и мироглед. Включително и клубове по интереси, провеждани в голямото междучасие и водени от учители. Хорът, който води една от учителките по музика е невероятен.
Нямам информация, училището да е дефинирало основна цел "пръв резултат на НВО". Но не е тайна, че то много се гордее както с резултатите си на НВО, така и например на Кеймбридж изпитите и всякакви други състезания.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 11:59 от Fancy

# 636
  • Мнения: 68
Хайде стига с това отстраняване заради оценки, ако дете ми в начален етап или в прогимназията има четворка за годината, проблем има, и той ще е в мен, че не съм обърнала достатъчно внимание. Ако пък съм обърнала и не се справя, то детето не е за това училище. В крайна сметка, не може да очакваме с фуния в главата да се изливат знания и умения, без те да се отработят у дома, независимо дали е ежедневно или само в Събота и Неделя. Този спор за СС, дотяга. Нито Фенси е задължила някой да си запише детето там (не, че  записването е по-желание, все пак има подбор), нито Самър стои пред СС и пропагандира за БШ. Всеки има глава на раменете и преценя.

# 637
  • Мнения: 5 425
Фенси,
Това, което не знаеш, а аз съм видял е, че имаше момент (отдавна), когато СС и КО бяха тръгнали да се обединяват (и почти го бяха направили). Причината да не се случи планираното беше разликата във визията на собствениците. Чисто комерсиално, подходът на СС е по-успешен. И собствениците на КО го знаеха още тогава, но избраха друго.
Колкото до останалото - посочи ми един student exchange или едно участие в европейска програма за културен обмен на СС? Отнемат много време, изискват много усилия, но не добавят точки на НВО...
ПС Кандидатстващите в КО не се занимават с подготовка за кандидатстването. За СС е едва ли не задължително. Ето ти го и подбора на амбициозни родители.
ППС Шиленце, в КО смятат, че училището следва да е за детето, а не детето за училището. И че внимание при проблем  трябва да обърнат най-вече учителите. И че най-малкото петица по всеки предмет  не е задължително условие да учиш там, а иначе не си ни от класата. И болшинството родители смятат така. Част от разликите в културите и ценностните системи...
Благодаря, че ми помогна да я илюстрирам.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 12:06 от Ezhko

# 638
  • София
  • Мнения: 1 395
Във всички ЧУ ли има отборни проекти, плакати, презентации? Забелязала съм, че това често липсва в ДУ, а също и на доста възрастни. Сега виждам, че в СС има, а в другите?

Ежко, по обясненията ти СС все повече ми прилича на АК и звучи логично голяма част от децата да продължават там. А ти уж си фен на едното, пък не на другото 🙄

# 639
  • Мнения: 27
Здравейте на всички, майка съм на дете на което му предстои да бъде  впредучилищна група през следващата година. Нямах никаква престава кои са добрите частни училища в София, нека уточня “добро” , защото за всеки явно има различни критерии. Категорично сина ми не е математически настроен, не желая след 4ти или 7ми клас да кандидатства с математически профил, ако той го пожелае, чудесно, ако ли не, няма да го натискам. Искам училището да е с добра база, максимално да се набляга на английския, но без това да касае основите на българския,  не бих желала от първи клас да е с домашни по 100 задачи и състезания, търся училище в което ще го научат на любов към образованието, а не на гонене на резултати.  След като прочетох последните 3 теми основно се коментират Света София, Питагор и донякъде БШ, първите две съм ги изключила категорично, може ли да ми препоръчате училище с английска насоченост, нормална образователна програма, задължително включен спорт, много бих искала първите години на сина ми в училище да му оставят не само трайни знания, но и спомени за едно чудесно детство. Засега съм се спряла на Британика, но доколкото разбрах и там приема е доста труден, така че търся алтернатива. Благодаря

# 640
  • Мнения: 68
Ежко, оценката която съм написала е 4-ка, също така говоря за годишна оценка и отстраняване, ти говориш за минимум 5 за ниво и класа. Коренно различни неща. Похвално за КО, че вземат под внимание ако дете не се справя с материала. Вижданията на болшинството родители, може да са резонни за тях, и разбира се касае техните деца. Моето виждане, което по никакъв начин не налагам, е че е абсолютно естествено родителите да се занимават с децата си, още повече ако те изпитват затруднения с материала и разбира се ако темпото и материала в едно училище не са му по силите, то има и други училища. В нашето семейство не правим нещата на всяка цена, и въпреки че съм дете на учители с отлична диплома и за средно и висше образование, не смятам че академичните постижения са гаранция за добър и щастлив живот.

# 641
  • София
  • Мнения: 1 773
viki7976, ОТ, но те нямат ПУК, но пък мисля отговарят идеално на описаното. Мамите с деца там да кажат, но така ми звучи.

# 642
  • Мнения: 6 326
Фенси,
Това, което не знаеш, а аз съм видял е, че имаше момент (отдавна), когато СС и КО бяха тръгнали да се обединяват (и почти го бяха направили). Причината да не се случи планираното беше разликата във визията на собствениците. Чисто комерсиално, подходът на СС е по-успешен. И собствениците на КО го знаеха още тогава, но избраха друго.
Колкото до останалото - посочи ми един student exchange или едно участие в европейска програма за културен обмен на СС? Отнемат много време, изискват много усилия, но не добавят точки на НВО...
ПС Кандидатстващите в КО не се занимават с подготовка за кандидатстването. За СС е едва ли не задължително. Ето ти го и подбора на амбициозни родители.
ППС Шиленце, в КО смятат, че училището следва да е за детето, а не детето за училището. И че внимание при проблем  трябва да обърнат най-вече учителите. И че най-малкото петица по всеки предмет  не е задължително условие да учиш там, а иначе не си ни от класата. И болшинството родители смятат така. Част от разликите в културите и ценностните системи...
Благодаря, че ми помогна да я илюстрирам.


Хахахаха https://www.svetasofia.com/tag/%D0%95%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%8A%D0%BC/
https://www.svetasofia.com/kak-jiveem/proekti/

Аз нямам никакво инфо двете училища да са искали да се обединяват. Това е нещо ново и ще ми простиш, но грам не ти вярвам. Заради това, което знам за нашата директорка и собственичка.
Понякога ме изумяваш как пльосваш някакви твърдения, които дори не си си направил труда да провериш. Не ти е за пръв път.

Последна редакция: ср, 22 яну 2020, 12:36 от Fancy

# 643
  • Мнения: 27
А може ли да кажете какво е ОТ, че ми гръмна главата от четене на форума и вече съвсем се обърках 😂😂😂
viki7976, ОТ, но те нямат ПУК, но пък мисля отговарят идеално на описаното. Мамите с деца там да кажат, но така ми звучи.

# 644
  • Мнения: 5 425
Ежко, по обясненията ти СС все повече ми прилича на АК и звучи логично голяма част от децата да продължават там. А ти уж си фен на едното, пък не на другото 🙄

СС подражава на АК в някои неща, но като цяло са много, ама много различни, въпреки някои външни прилики.
В АК липсва тесния фокус върху НВО/прием в "елитни" учебни заведения на края на обучението.
Освен това някаква селекция има смисъл за гимназия, но не и за ПУК (когато няма достатъчно оформени дадености и интереси, нито пък достатъчно време за оформянето им). А и селективността на АК е доста по-ниска от тази на СС.

Общи условия

Активация на акаунт