Частни училища - информативно-дискусионна тема 33

  • 27 539
  • 781
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 62 595
В немската паралелка в СМГ балът е висок, защото има достатъчно много СМГ-ци, които искат да си останат там, но да учат немски.

# 196
  • Мнения: 6 391
И мойте бе, Мецанееее Grinning

Има схващания сред родителите на деца, кандидатстващи в Шилер, че е по-добре до 7 клас да се учи немски, а английски след това. Защото немският се възприема за по-труден. Това съм го чела десетки пъти в темата за Шилер, дори съм чувала теорията на живо.

Преди години с мъжа ми много се чудехме с какъв език да започне детето. Той държеше да е немски поради горните съждения. Аз бях безразлична, стига да е отлично училището. Докато не прочетох едни постове на Русалка. Грубо казано там се обясняваше връзката на изучаването на немския с езиковото ниво на родния език. Звучеше ми доста логично.

# 197
  • Мнения: X
Моето започна с английски, започна немския в 8  клас от 0 и беше голям зор. Много голям зор! Но трябва да призная, че учителката му от 35-то се справи добре с вродения му мързел Simple Smile Нямам за цел да рекламирам 35-то, то и така си е с висок бал, а и не знам кои учители са там все още, само споделям как ни се отрази немския след английския. Между другото, учителката му по немски твърдеше същото, че трябва да започне с немски и после английски. "А дали е така..."

Всеки си има глава на раменете да си преценява, фактите обаче са, че след като таксите на ЧУ с немски са като на СС и Питагор и не ги свалят, значи, си имат достатъчно желаещи.

Последна редакция: нд, 19 яну 2020, 18:18 от Анонимен

# 198
  • София
  • Мнения: 16 556
Аз лично съм пример как немския до 7 клас - вкл. 2 години немска забавачка - могат да бъдат "изтрити" от АЕГ.  Сега слабо го разбирам (колкото да разбера накъде да вървя по улицата) и изобщо не мога да го говоря.

# 199
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен немският е по-енергоемък и трудносмилаем, защото е по-рядко използван в сравнение с английския. По-лесно е да се започне с английския, защото той е често използваем, а вече в езикова гимназия или около тази възраст да се започне интензивно немски(френски и т.н.). Така поне детето ще има първи език английски и лесно ще го поддържа и надгражда в гимназиалните години, а като добави и активно изучаване на немски, френски и т.н. вече на осъзната възраст, когато на рационално ниво използва по-добри стратегии за учене, вече има един роден и един чужд, има натрупан опит, може да се достигне доста добро ниво.

# 200
  • София
  • Мнения: 7 378
Хаха, Шарки - значи и ти щеше да разбереш колкото мен за Шнеевиткен Relaxed

Попея, не е казано, че немският задължително ще е зор за всеки, който започва да го учи от а и бе в 8 клас!

# 201
  • Мнения: X

Попея, не е казано, че немският задължително ще е зор за всеки, който започва да го учи от а и бе в 8 клас!

Така е Simple Smile Всеки може да пробва и да разбере на свой гръб как е, мен това не ме засяга  Simple Smile Споделям нещо, пък ако на някого върши работа -добре, ако не - да подминава и да вземе от опита на Шарки. Или от нечий друг опит, или да си прави, каквото си реши без ничий опит.

# 202
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 843
Не мога да се стърпя да не се изкажа по въпроса с езиците, нали са ми слабост.. Стигат ви 2 дни сърдене/а.к.а почивка Simple Smile)

Двата езика са толкова сходни, че без значение поредността, винаги ще си помагат. Преподавал съм немски на възрастни с подсказки/на основа английски- добре се получи, не проговориха  ,(то беше първо ниво), но разбраха бързо конструкциите.
Аз съм пример за започнала немски от 0 в 8 клас, не в НЕГ, и доведен до C2. Но английският винаги ми идва пръв (започнат на 5г)- според мен заради ранно започване + че е навсякъде около нас.
Детето го записах в немска градина поради липса на добра английска в района. Изборът беше градина с 2 пъти седмично англ или по цял ден немски- ами бонус си беше и ни хареса по други фактори.
Немски ЧУ няма около нас, освен Шуле и Шилер (не че е ЧУ). Стратегията ми затова ще е ЧУ с АЕ и да му говоря на немски/книжки/втори чужд, да не го загуби напълно.

# 203
  • София
  • Мнения: 7 378
Пипи, стой си тука бре, къде си затръгвала.

Само ако мога да съм ти полезна - когато Малчо започне да учи английски с темпото на ЧУ, може би няма да остава въздух и за немски. Английският - уж лесен, песен - да, ама не е точно така, когато насреща има 7-годишно и се излезе от режима на песничките и книжките с картинки Wink .

# 204
  • Мнения: X
Пипи, немският е падежен език, а английският не е. Немският  е високо  синтетичен, английският  е по-скоро аналитичен. Като лексика имат подобия, защото все пак са германски езици, така е, но като граматика - не. За мен имат съществени различия и не бих разчитала на помагане, ама всеки си знае. А английският има също много подобия с френския като лексика, заради норманите, въпреки че са от различни групи, та английският помага и за френския после - или обратното. Обаче все пак френският си иска много усилия, за да се научи, не мога да кажа, че като знам английски и ей сега съм го научила.

# 205
  • София
  • Мнения: 7 378
Тъъъ, още един въпрос за БШ, ако някой иска да напише, да не ровя - втори език от кой клас започваха?

В СС до 7 клас ли имат по 10 ч. английски седмично?

# 206
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 843
Пипи, немският е падежен език, а английският не е. Немският  е високо  синтетичен, английският  е по-скоро аналитичен. Като лексика имат подобия, защото все пак са германски езици, така е, но като граматика - не. А английският има също много подобия с френския като лексика, заради норманите, въпреки че са от различни групи. Та, не знам доколко са  подобни и как  си помагат Simple Smile
Ясно, че не визирам падежите, а конструкцията за минало време например- да кажвм в изречението Ich habe ein Bier getrunken доро хора с 0 немски ще разберат не само смисъла (близка лексика), а и в кое време е (образувано с глагола “имам”).

Аш, възможно е, но чак да не може да приеме няколко разменени ежедневни реплики на немски не вярвам, то не е изморително, питам го какво ще яде и тн. Ще видим де, повече ме притеснява как ще навакса с АЕ като всички други са го учили вече, но лятото може да запишем академия

# 207
  • София
  • Мнения: 20 081
Фенси, още съм на това мнение. Качествено овладяване на немския, а не разговорното или такова с доста елементи на зазубряне, характерно за по-малките, изисква  познаване на граматични норми в родния език или способност за  направа на аналогии с друг. А едно дете в 1-2-3 клас не умее нищо от това. Така че за мен никога не е било грешка, че  децата ми първо учиха английски, а после немки. Способността да научиш език  се влияе според мен от ред фактори и  поредността на учене на езици като такъв аз слагам доста по-назад. Много повече помагат  вроденият усет към езици, музикалното ухо за произношение,  наличната логика у математиците ( в тази връзка въобще не приемам често застъпваната във форума теза, че езиците са сила на  хуманитарно ориентираните хора и не вървят на математиците и т.н..).

Последна редакция: нд, 19 яну 2020, 18:47 от пенсионирана русалка

# 208
  • Мнения: 2 182
В немската паралелка в СМГ балът е висок, защото има достатъчно много СМГ-ци, които искат да си останат там, но да учат немски.
Не е вярно. В немските паралелки след 7 клас има много повече външни отколкото в 2-та класа със "стари" СМГ-ци. В английските паралелки са високите СМГ-ски балове. Това е така по други причини, вътрешноучилищни 🙂

# 209
  • София
  • Мнения: 20 081
Да, Андариел, без да съм имала деца в СМГ, имам същите впечатления като преките на Warwick. Баш състезателите  се целят в СМГ с английски, вероятно заради обособено състезателно ядро в някои от тях и заради работа с конкретни учители.. А деца, идващи често от други училища, на които им върви мат и искат да съчетаят задълбаването в нея с ученето на нов език, без обаче да драпат непременно за състезания, избират немските паралелки.

Общи условия

Активация на акаунт