СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 9

  • 21 607
  • 773
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 3 491
ston, аз вече май се примирявам с математиката. Това не е наука за разсеяни деца. Още повече, че на изпита не проверяват и някои креативни хрумки, нестандартни решения и т.н Изисква се докарана докрай задача и верен отговор.
Синът ми също се оплакваше от ПИ в школата му- жената, която е била квестор, постоянно е влизала и излизала. И е "тропала с токчета".

# 316
  • Мнения: 8 231
Сега набързо му прегледах сканираната работа -  М1 41т, М2 23т. За първи модул му забелязах глупавите грешки още вкъщи. М2 цяло подусловие му отишло заради сбъркан знак още в началото като пренасял изразите от първото подусловие. Каква полза, че си решавал вярно нататък като си почнал с минус вместо с плюс. Такива глупави дребни грешки тук-там и крайния резултат е плачевен. Нищо, даже се радвам, че така се получи, току виж се постреснал малко и вдене, че трябва да се работи малко по-сериозно.

# 317
  • София
  • Мнения: 9 111
Младежът го оформят постепенно. Периодично се появява някоя нова срочна оценка в Школо-то. Не знам последно дали ще се удължава срокът за оформяне с една седмица. Но като гледам, те ще си го оформят още в рамките на ваканцията.
Иначе ние съставихме график какво да прави всеки ден. Установих, че при него - изключи ли дори и за един ден, после три дни не може да влезе в час (да не кажа и повече). Затова по-добре всеки ден по малко и да има време за почивка и игра на компютъра, отколкото после драми. Тази грешка я направихме коледната ваканция. Накрая нито си почина като хората, нито нещо научи като хората. Само се товарихме взаимно.
А и като видях колко има да наваксва дори само по математика и БЕЛ за чилище.... леко се ококорих вчера. Само за там има два преразказа, някакви уроци, домашно + доста трудни задачи по математика.

# 318
  • София
  • Мнения: 6 363
Сега набързо му прегледах сканираната работа -  М1 41т, М2 23т. За първи модул му забелязах глупавите грешки още вкъщи. М2 цяло подусловие му отишло заради сбъркан знак още в началото като пренасял изразите от първото подусловие. Каква полза, че си решавал вярно нататък като си почнал с минус вместо с плюс. Такива глупави дребни грешки тук-там и крайния резултат е плачевен.

точно затова искаме повече време на НВО по математика. вижда се ясно - дори и деца с изявени математически способности, които нямат никакъв проблем с учебния материал, като действат под натиска на времето, под напрежение и нямат време за проверка (а проверката е основна част от решаването на една математическа задача!) - допускат технически и елементарни грешки, които нямат време да коригират. ама задачата не пита елементарно ли си сбъркал или не си знаел - накрая отговорът като не излиза, точките се отнемат...

и това нещо дори учителите по математика не го разбират масово. тия дни имах разговор с учителя в нашата школа - утвърден учител, работещ предимно с деца-математици. той от една страна категорично смята, че времето на НВО било предостатъчно за решаване и проверка на задачите, а от друга страна казва "тоя формат в момента е оценка предимно на умението за концентрация, а не на знанията" и се тюхка, че добри математици правели елементарни грешки от бързане и отпадали от СМГ, а там влизали "роботи" с тренирано до блясък умение да решават бързо, които обаче нямат математически талант.
човекът сам си противоречи, но не го разбира.

# 319
  • Мнения: 3 049
Ston, аз съм си го мислила това с втория модул. Трябва така да е създаден, ако има мисъл, разбира се, че грешката да не повлича всички подусловия. Сбъркаш или не можеш да решиш - плащаш си, но това да не ти попречи да решиш б и в подусловия, заради грешен или липсващ отговор от подусловие а. Затова и не се възхитих на намаляването на броя на задачите, в модула, в който времето не е проблем така или иначе.
По въпроса с представянето на проблемите с НВО ми е странна цялата работа. Седмокласниците са около 60 хиляди. При положение, че все повече ходят от 5 клас на курсове. Пряко заинтересованите са още 2 по толкова. Плюс техните семейства. Учителите по БЕЛ и мат също се вълнуват. Ми ставаме  колкото феновете на Левски, пък тях даже премиерът ги прие.
Журналистите вид от друга планета ли са? Предполагам всяка от нас има седмокласник(ци) около себе всяка година - приятелско дете, съсед, роднина. Всеки път звучат като никога да не им е хрумвало, че има такова нещо.

# 320
  • София
  • Мнения: 6 363
По въпроса с представянето на проблемите с НВО ми е странна цялата работа. Седмокласниците са около 60 хиляди. При положение, че все повече ходят от 5 клас на курсове. Пряко заинтересованите са още 2 по толкова. Плюс техните семейства. Учителите по БЕЛ и мат също се вълнуват. Ми ставаме, колкото феновете на Левски, пък тях даже премиерът ги прие.
Журналистите вид от друга планета ли са? Предполагам всяка от нас има седмокласник(ци) около себе всяка година - приятелско дете, съсед, роднина. Всеки път звучат като никога да не им е хрумвало, че има такова нещо.

и както сме десетки хиляди, онлайн петицията за промяна на формата на НВО е подписана от едва 1200 души за 1 седмица.
петицията за НВО в 4 клас, дето не ми е ясно изобщо за какво реват, е подписана от над 4000 души за двойно по-кратко време.
разликата, според мен, е, че за 7 клас много хора тайно се надяват, че по-тежко НВО дава по-голям шанс именно на тяхното дете. а за 4-клас натискат основно учителите, защото резултатите от него касаят само и единствено тях. иначе няма обяснение защо някой би скачал срещу чудесното нововъведение диктовката да е на запис и да има равни условия за всички изпитвани....

# 321
  • софия
  • Мнения: 25 480
Има и родители на седмокласници, които смятат, че НВО по мат е състезание и трябва да е за време.

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 11:58 от zvаnchе

# 322
  • Мнения: 6 926
Не, jam, не си противоречи учителят. НВО е с елементарни задачи за познанията на децата от мг. За тях грешките на нво са само технически. Те имат много повече познания по предмета и ако има две задачи от типа на Олимпиадата ще си проличи. Затова нво не може да отсее за МГ. Защото и дете без математическо мислене може да изкара 100 на нво, само защото е усвоило лекия учебен материал и има добра психика. Както и дете, което може да реши някоя тежка геометрия с допълнителни построения може да допусне тъпа грешка от типа 2+3=6, да загуби 3 точки и да отпадне от смг. Т.е. проблемите са 2: единият е да е общо времето, а другият е да бъде работещ селективен тест, т.е. с 2 много сложни задачи, които да подберат децата за мг, пък в ЕГ ще си влизат и с нво 80, това не е пречка, защото за всички ще са трудни.

# 323
  • Мнения: 19 310
Може ли линк към петицията, защото я изпуснах. Само  седмокласни родители ли могат да подписват?
Защо не я пуснете и в другите отчетни теми, за да я видят повече хора?

# 324
  • София
  • Мнения: 254
И ние направихме план за ваканцията. Но като го гледам, няма да имаме време за пробни тестове вкъщи, толкова много има да наваксва от училище и школата. И олимпиадата по биология, която не знам дали ще се състои в петък, а материалът е почти като да научиш телефонния указател.

И аз гледах по БНТ репотажа снощи и се подразних от отразяването. Все едно най-мързеливите родители са се вдигнали на бунт срещу трудните задачи. Изглеждаше, че репортера не е чел текста на петицията за 7-ми клас. И защо смесват двете НВО-та, така съвсем се разводнява и обърква темата.

Последна редакция: пн, 27 яну 2020, 15:01 от mumble-bumble

# 325
  • Мнения: 10 630
Радвам се, че ви открих!
Включвам се със седмокласник, който направо е сиамски близнак с детето на Ston. Същите сценки и у се играят.

# 326
  • София
  • Мнения: 2 446
Слушах тази сутрин интервютата и по БНТ и по БТВ. Един от главните аргументи против обединяването на модулите е фактът, че много деца не били свикнали да си следят времето и нямало да решат всички 23 задачи. Като че ли същите тези деца ще могат да си разчетат 60-те минути за 20 задачи.
Размечтах се за директор - експериментатор, който ще даде стари изпитни варианти на сегашни седмокласници и няма да раздели частите. Убедена съм, че средните резултати ще са по-високи от получените на НВО.

# 327
  • София
  • Мнения: 6 363
Не, jam, не си противоречи учителят. НВО е с елементарни задачи за познанията на децата от мг. За тях грешките на нво са само технически.

именно. грешките са технически. от какво се получават техническите грешки? от бързане и недоглеждане.
как се решават задачи? като се прави проверка. защо децата от мг не си проверяват задачите? ако проверяват - биха си хванали техническите грешки, не ли?

аз смятам, че не проверяват, защото няма време и се бърза. затова и смятам, че учителят си противоречи.
няма как едно дете от мг, ако си провери решението, да не си хване грешката от тип 2+3=6.

иначе, всички сме наясно, че родилният дефект на този формат е желанието да го ползват 2 в 1 - хем за оценка на знания, хем за селекция.
именно затова предложихме общо време за решаване и задачи с нарастваща трудност, пък кой докъдето му стигнат силите или по-адекватна по време първа част и повече задачи в селективната втора част.

# 328
  • София
  • Мнения: 6 363
Може ли линк към петицията, защото я изпуснах. Само  седмокласни родители ли могат да подписват?
Защо не я пуснете и в другите отчетни теми, за да я видят повече хора?

заповядай - всеки може да я подпише и сподели.
https://www.peticiq.com/nvomat7

# 329
  • Мнения: 3 049
Слушах тази сутрин интервютата и по БНТ и по БТВ. Един от главните аргументи против обединяването на модулите е фактът, че много деца не били свикнали да си следят времето и нямало да решат всички 23 задачи. Като че ли същите тези деца ще могат да си разчетат 60-те минути за 20 задачи.
....
Този момент, когато осъзнаваш, че нямаш шанс за дебат, защото със събеседника ти говорите на различни езици и никой не владее езика на другия.

Михайлова от МОН ми е култова от миналата година с репликата, че като изпуснели обикновените дроби, с другите (б. р. необикновените) съвсем трудно ставало. Grinning

Общи условия

Активация на акаунт