СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 9

  • 21 514
  • 773
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 4 035
didita4u добре дошла. Тазгодишните справочници още не са излезли, но можеш да потърсиш миналогодишни за 2019, има ги онлайн и по книжарниците.

Аз закарах Ема на ПИ в Междучасие. Мога да кажа, че не е пипнала да се подготви, от една страна, защото беше насочила всичко към предметите в училище, от друга страна имам усещането, че много й е писнало от допълнителнителните курсове и е загубила мотивация. Предполагам, че към април, май месец ще си промени отношението. Вчера ме помоли да й купя пак билети за Хъшове, да ходела да го гледа отново. При положение, че когато я заведох ноември, горко съжалих, защото през цялото време мрънка напоително колко били тесни и неудобни седалките и няма ли да свършва вече, много дълго било! Сега ми казва как искала да го гледа отново, защото вече след като е направила разбор на цялата книга, ще й много интересно и полезно! Шах!
Разделили са ги този път, Ина е от 12 Simple Smile Да ти кажа честно и тя не е пипнала особено, беше заета покрай класни и оформяне, за математиката поне ще има време да порешава през ваканцията.

# 241
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 329
Аз направих план на Ема да решава по 1 ПИ по БЕЛ и 1 по МАТ всеки ден от ваканцията, та ще видим дали ще се изпълни. Иначе все няма време докато е на училище.

# 242
  • София
  • Мнения: 7 190
Мхм, и аз така.
Особено през последните 2 седмици никакво време не оставаше заради оформяне на оценки в училище и олимпиади.
Да видим как ще го изпълним този план. 😊

# 243
  • Мнения: 3 876
Gadamer
, ако аз съставя подобен план..или ще трябва да си го изпълнявам сама, или ще ме номинират за изгонване от дома Simple Smile По един ПИ може, по два - твърдо НЕ
Да видим кога ще обява и при нас грипна, надявам се да сме здрави и да направим една малка почивка

# 244
  • София
  • Мнения: 12 228
Здравейте! Майка съм на седмокласник и ви следя от известно време. Провокирана от разговора се регистирах, за да ви попитам дали някой друг има подобен проблем. Синът ми има проблем с краткосрочната памет - на момента научава материала, но след известно време все едно никога не е учил даденото нещо. Особено по математика е много видно - когато в теста или контролното има задачи, изучавани преди време, той просто не може да се сети как да ги реши. Много искам да му помогна, но нямам никаква идея как...дали има някакви специалисти, към които да се обърнем, изобщо ще съм благодарна за всякакви съвети и мнения?
Здравей и добре дошла.
Описваш точно едната ми дъщеря, в по-стари теми съм описвала и нейният проблем, който е идентичен на вашият.
Успява да научи нещо, тъй като е в СМГ примерно решават стотици задачи с формулите за съкратено умножение, ако има веднага след това контролно има шест примерно, а след две седмици не може да ми каже на колко е а плюс б на квадрат. Не съм успяла да открия какво би могло да и помогне, освен евентуално постоянно припомняне на старите неща. Със сигурност има възможност да запомни нещо и дългосрочно, но просто отнема много повече време и припомняния в нейният случай. Лошото е че в момента постоянно взимат нещо ново и няма как да я връщам и да преговаря постоянно стари неща. Оценките са и много зле съответно по разказвателните, където трябва да се наизустят просто дати или термини. Сестра и пък е точно обратната, тя в повечето случай от веднъж или два пъти запомня даденото нещо. Повечето хора, аз например, баща им и малката им сестра сме нещо по средата.
На панаира на книгата купих дори някаква книжка за паметта, но да си призная не съм я разглеждала все още, просто не остава време.
Поради тази особеност примерно за нея категорично съм отхвърлила езикови гимназии, тъй като доколкото съм чела там им изсипват много материал и думи за кратко време, което просто не е за нея. Тя учи към момента и английски и немски отдавна и макар и по-бавно, но успява да запомни нещо. Но и е нужно да е без стрес и без огромно количество наведнъж.

# 245
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 329
Ами аз амбициозно го направих този план, за да може малко да се упражни за НВО, защото докато е на училище изобщо няма време.

# 246
  • София
  • Мнения: 3 561
Семейният съвет се събра и реши - наборът почва уроци по рисуване.

# 247
  • Мнения: 4 967
И аз такъв план за ваканцията имам. Ще гледам да го изпълним. Момичето ми утре е на ПИ в Междучасие, следобед, а сутринта си е на курс. Не е преговаряла. Може би днес нещо ще погледне. На ПИ по математика няма да ходи сега. Ще й го дам за вкъщи, ако го споделите после.

# 248
  • София
  • Мнения: 1 569
Ще взема и аз да направя подобен план Simple Smile Тя и уроци има доста да наваксва. Ще видим как ще стане. А и като съм на работа, не мога да я ръчкам.

green_dawn, кое училище така ви запали, че взехте това решение?

# 249
  • Бургас/Варна
  • Мнения: 10

Здравей и добре дошла.
Описваш точно едната ми дъщеря, в по-стари теми съм описвала и нейният проблем, който е идентичен на вашият.
Успява да научи нещо, тъй като е в СМГ примерно решават стотици задачи с формулите за съкратено умножение, ако има веднага след това контролно има шест примерно, а след две седмици не може да ми каже на колко е а плюс б на квадрат. Не съм успяла да открия какво би могло да и помогне, освен евентуално постоянно припомняне на старите неща. Със сигурност има възможност да запомни нещо и дългосрочно, но просто отнема много повече време и припомняния в нейният случай. Лошото е че в момента постоянно взимат нещо ново и няма как да я връщам и да преговаря постоянно стари неща. Оценките са и много зле съответно по разказвателните, където трябва да се наизустят просто дати или термини. Сестра и пък е точно обратната, тя в повечето случай от веднъж или два пъти запомня даденото нещо. Повечето хора, аз например, баща им и малката им сестра сме нещо по средата.
На панаира на книгата купих дори някаква книжка за паметта, но да си призная не съм я разглеждала все още, просто не остава време.
Поради тази особеност примерно за нея категорично съм отхвърлила езикови гимназии, тъй като доколкото съм чела там им изсипват много материал и думи за кратко време, което просто не е за нея. Тя учи към момента и английски и немски отдавна и макар и по-бавно, но успява да запомни нещо. Но и е нужно да е без стрес и без огромно количество наведнъж.

Благодаря за коментара! Вчера се зачетох в темата за дислексията и определено се замислих. Вие правили ли сте консултация на тази тема и мислите ли, че проблемът може и да е такъв?

# 250
  • София
  • Мнения: 12 228


Благодаря за коментара! Вчера се зачетох в темата за дислексията и определено се замислих. Вие правили ли сте консултация на тази тема и мислите ли, че проблемът може и да е такъв?
Чела съм за дислексията, но категорично при нея това не е проблема. С четене и писане няма проблем, реално и със сметките няма, има проблем единствено с дългосрочната памет. Тоест дори да научи нещо и да го знае отлично в момента ,след две седмици е като бяла дъска. Абсолютно нищо не помни. Със сигурност може да научи и да запомни и дългосрочно нещата, просто ако при повечето хора поне нещо остава след първото научаване и са им нужни няколко припомняния, при нея почти нищо не остава след първото научаване и са нужни много повече припомняния през различни интервали за да го запомни наистина. Отчасти и липсата на интерес и мотивация се отразяват на това, тъй като песни и глупости от нета ги запомня по-лесно. Но е факт, че повечето хора, ако в продължение на седмици са изрешили стотици задачи с а плюс б на квадрат и да искат не могат да забравят формулата, а тя наистина не я помни. Реално тези формули дори ги бяха взимали още в края на шести клас и имаха и тогава задачи, после текущо в седми клас и сега не съм сигурна ако  я питам дали ги знае. А ги беше научила към даденият момент отлично.
П.П Попитах я, отново не знае формулите, вече за четвърти път ще ги учи...

# 251
  • Мнения: 47 973
Моят син също има проблеми, макар и не с математиката, много години посещава логопед, различни логопеди,и те твърдят че няма дислексия. Въпреки това не знае таблицата за умножение, нито формули.  Оправя се блестящо и така,като си ги...извежда всеки път. Не може да помни стихотворения наизуст, доста дълго време се учи да чете. В момента има напредък с английски заради нетфликс ( няма субтитри на български) и игрите. Пише с много грешки, типични, които логопедите веднага разпознават ( за пример, пише паЛун и чаЛ), не чете бързо и му е неприятно, но пак казвам, според логопедите няма дислексия категорично. Не съм дълбала допълнително, не виждам смисъл. Явно просто си е такъв. С някои задания се оправя по-добре,с други по зле...каквото, такова.

# 252
  • Мнения: 3 491
И синът ми днес беше на пробен изпит по БЕЛ. В неговата си школа, не е Междучасие. Каза, че сигурно пак щял да има над 80 точки, но вероятно по-малко от миналия път, защото текстът за преразказ бил изключително тегав и огромен. Не мога да разбера защо не ги правят близки до НВО тези изпити.
При нас драмата с рисуването се реши от настоящата му учителка, която има невъзможни за покриване критерии. Нито едно дете в класа няма шест за срока. Рисунките трябва да се описват с ползвани материали, техники и пр Ако забравиш - две. Дава им за 40 минути някаква задача, която изисква поне два часа, за да е направена качествено.

# 253
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 329
Аз вече имам ПИ от днес, но ще изчакам да минат всички, за да го кача.

# 254
  • София
  • Мнения: 3 561
За рисуването навярно Райнов и 51. В Райнов последните години постоянно се покачва бала. Местоположението му, обаче, ни е много, ама много, неудобно.
Той продължава и с физиката. Това е единственият предмет, където прави нещо без някой да го подканя по 100 пъти.
С рисуването просто би имал повече опции. Освен това рисуването го успокоява, фокусира го за дълго време без много да го напряга търсенето на резултат.

Общи условия

Активация на акаунт