Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 949
  • 744
  •   1
Отговори
# 105
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
НУКК-овските са за една година по-големи деца, защото се явяват за 1 клас, а не за ПУК. Някои са лесни за много по-малки, но някои са трудни - например "колко звука има в охлюв". Над това и аз ще се озоря. Или кое е излишното от домат, тиква, краставица и магданоз (едното беше плод, но не помня кое точно) Rolling Eyes
Доматът е плод.

# 106
  • София
  • Мнения: 1 395
Магданозът пък е трева и подправка. Винаги съм имала проблеми с излишното, т.е. винаги съм имала правилна, но различна логика. Ма и те все ги дават едни двузначни, пингвин, делфин и орел примерно. Всяко може да е излишно.

# 107
  • София
  • Мнения: 2 925
Да, ама не. Според НУКК тиквата е плод. А доматът е плод в ботанически смисъл, но не и в бакалски. Краставицата също, а и тиквата. За мен от изброените магданозът е излишен, най-малкото защото е  зеленолистен Joy Ама те задачите за НУКК са такива. Да имат повод да резнат повечко от тези, които не са за там по право Joy

# 108
  • софия
  • Мнения: 5 147
ха, и мен няма да ме приемат. Бих махнала магданоза. За домата знам, че се води плод - ама не бих го махнала от групичката. Ама тиквата зеленчук ли е? (то ясно защо децата ми не са прокопсали особено)

шегичка:
Скрит текст:
Фенси - ти се възмущаваш на сравнения на 4-токласник с гимназист. Виж пък аз сравнявам крайно пораснал с ПУКче. В полза на пукчето е резултата Simple Smile

# 109
  • София
  • Мнения: 62 595
точно така е - затова е изпит, а не диагностика. В диагностиката идеята е да се види на какъв етап е детето, какво е изградено и какво се изгражда. Изпитът е с цел отсяване на кандидати до определена бройка. Ако някой иска, на един изпит може да сложи и смятане на интеграли за ПУк или извеждане на Питагоровата теорема. Същото като с изпитите за седмокласниците - ограничен брой места и много кандидати, затова се дава малко време за много задачи или задачи с уловки, реже се за всяка запетая - така или иначе никого не го интересува, че отличниците се борят за стотни, защото с лесни задачи системата си осигурява средно ниво. Обаче за отличниците е проблем, защото в един момент не е важно какво знаят и какво могат, а дали конкурентът ще сбърка, а те не.

# 110
  • София
  • Мнения: 16 210
'Айде и аз сред скъсаните за НУКК! И аз бих махнала магданоза. Но пък може и тиквата, че не става за шопска салата. А като мезе за ракия, хич не струва Joy

# 111
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Направо ме изумихте как обяснявсте конкретно за уроци по тенис и математика Simple Smile) или че било фейсбук измислица... май само gademar хвана “дилемата”- тя важи и за дърти хора на работа, обсъждали сме го с мениджърите, а именно: дали да се развиват силните страни, или слабите? И няма как и двете, да кажем имаш право на едно обучение годишно (пак е пример). Аз нямам готов отговор. Много хора залагат на академично развитие среден тип, но съм леко скептична, защото съм плод на такова. Още смятам нашите за “виновни”, че не ме насочиха там, където беше страстта ми, защото не било перспективно. Сега на дърти години вече уча това, което ми е интересно, но няма как да е същото ниво и устрем и става манджа с грозде.
Решила съм моите деца да ги подкрепям в това, в което са най-добри и ги влече, разбира се след базовото ниво на грамотност. И разбира се не в началните класове, където още нищо не е ясно.

# 112
  • София
  • Мнения: 7 368
'Айде и аз сред скъсаните за НУКК! И аз бих махнала магданоза. Но пък може и тиквата, че не става за шопска салата. А като мезе за ракия, хич не струва Joy
Е това ме довърши. Ми това било - тиквата трябва да се махне, щото не става за мезе на ракията, а другите стават SobSobSob

В интерес на истината - такива задачи имаше и за изпита в Шилер. Трябваше да разпознават бозайници. Не помня какво беше условието, но със сигурност не беше съобразено с възможностите на децата. Даже не помня, ние бяхме ли го нацелили или тотално се бяхме оляли.

# 113
  • София
  • Мнения: 62 595
възрастните могат да си размишляват за собствените силни и слаби страни и да правят каквото си искат със собствения живот и работа, но за дете е ощетяване. Има как и двете - половин ден ходи на училище, после си пише домашните и си учи уроците, ходи и на тренировки/репетиции/състезания и ако трябва дописва домашните в почивките. До пубертета (а замен е дори до края на гимназията), ако подкрепям само "силните страни", това означава косвено да орязвам "слабите". Все едно човек да е десняк и да кажем, че няма нужда толкова да работи и с двете ръце, защото така или иначе лявата му е слаба, та да наблягаме на дясната, защото му е силна. На човек винаги дясната ще му е по-силна, обаче лявата не трябва да бъде забравяна. Затова примерно, записваме детето на пиано или го караме да хвърля и лови топка с двете ръце.
За мен едно дете трябва да учи, да свири, да рисува, да се движи и изобщо всичко, на което е залагало класическото отглеждане/образоване на децата на хората, които са били от по-горните социални класи. И това образование и отглеждане не е случайно.

Повечето хора са точно среден тип, дори сред най-добрите има винаги среден тип, защото няма как всички да са олимпийски шампиони. Няма нищо лошо в средния тип, защото в детството това дава стабилна основа, все едно редиш целия пъзел. Ако редиш само къщата или дървото, или планината на пъзела, а не донаредиш небето и водата, защото са трудни, то какъв пъзел имаш накрая? Половинчат, а не хармоничен.

# 114
  • Мнения: 7 683
Нали се шегувате за плодовете и зеленчуците? Разбира се, че тиквата трябва да се махне. Останалото са зеленчуци. Това, че доматът бил плод, съм го срещал само веднъж като твърдение от страна на някакъв българин професор по домати, който живее и работи в САЩ, в някакво интервю с него, в което шокира с това. Всъщност спрете 100 човека на улицата и ги питайте какво е доматът, гарантирано нито един няма да ви каже друго, освен че е зеленчук.
Сигурен съм, че нарочно се шегувате.
Магданозът пък е трева и подправка. Винаги съм имала проблеми с излишното, т.е. винаги съм имала правилна, но различна логика. Ма и те все ги дават едни двузначни, пингвин, делфин и орел примерно. Всяко може да е излишно.
Ама как - орелът е излишен, защото може да лети, а другите две не могат. Сега кое е бозайник примерно и кое не е, е пределно ясно, че е извън възможностите на 5 годишно дете. Отговорът е очевиден.

А колкото до "щракането", това е вярно, в даден период от време колкото и да натискаш нещо, то не се получава и изглежда така, сякаш никога няма да се получи, и след известно време или няколко месеца по-късно, като отдавна си се отказал да го постигнеш, изведнъж детето започва да го прави с лекота, все едно винаги го е можело и знаело.

# 115
  • София
  • Мнения: 62 595
Не, не се шегуваме. Има такива задачи, които само съставителят знае защо и как трябва да се отговори. Особено задачите за аналогия са с меко казано странна логика, и бих искала да чуя обяснението на съставителя им. Но да речем, че това са задачи за последна отсявка. Има достатъчно други задачи, които са класика и са смислени, макар невинаги децата да имат знанията и зрелостта да ги направят. Бозайниците се учат, а това не е знание, което им трябва точно на ПУк точно на тази възраст, хубаво е да го знаят като обща култура, но е пак изпитна задача с цел отсяване.

# 116
  • Мнения: 6 333
WiKi
Тиквите (Cucurbita) са род плодови зеленчуци от семейство Тиквови
Доматът (Solanum lycopersicum) е растение от семейство Картофови (Solanaceae). Според ботаниката той спада към плодовете, но според готварството спада към зеленчуците и се приема за такъв. Определянето му към зеленчуците става с решение на Върховния съд на САЩ на 10 май 1893 г. Съдът приема доводите, че доматът се използва за салата и основно ястие, а не за десерт.

Вероятно за НУКК и Шилер децата трябва да четат решенията на Върховния съд на САЩ от по-миналия век.

Смятам, че до към 10-11 клас децата трябва да се развиват равномерно по всичко. И да опитват от всичко. Докато не установят кое им харесва. Преди това родителят следва да натиска за равномерно ограмотяване и занимания със спорт, танци, изкуство.

# 117
  • Мнения: 110
Направо ме изумихте как обяснявсте конкретно за уроци по тенис и математика Simple Smile) или че било фейсбук измислица... май само gademar хвана “дилемата”- тя важи и за дърти хора на работа, обсъждали сме го с мениджърите, а именно: дали да се развиват силните страни, или слабите? И няма как и двете, да кажем имаш право на едно обучение годишно (пак е пример). Аз нямам готов отговор. Много хора залагат на академично развитие среден тип, но съм леко скептична, защото съм плод на такова. Още смятам нашите за “виновни”, че не ме насочиха там, където беше страстта ми, защото не било перспективно. Сега на дърти години вече уча това, което ми е интересно, но няма как да е същото ниво и устрем и става манджа с грозде.
Решила съм моите деца да ги подкрепям в това, в което са най-добри и ги влече, разбира се след базовото ниво на грамотност. И разбира се не в началните класове, където още нищо не е ясно.
Пипи,знаете,че Ви симпатизирам, но в случая сме на различно мнение. Аз съм обратният на Вашия пример. Благодаря на родителите ми,че ме "тласнаха" в правилната посока,защото това ми осигури добра работа. Сега на "стари" години мога да си позволя да си доставя удоволствие и да се занимавам с ученическата си мечта, тъй като имам сигурна работа и мога да отделя от времето си за нещо не толкова перспективно.

Последна редакция: вт, 04 фев 2020, 04:46 от stefansky

# 118
  • София
  • Мнения: 62 595
Универсалната истина - каквото и да направят родителите, винаги децата имат за какво да им се сърдят дори на стари години.
Лично за себе си като родител предпочитам децата ми да ми се сърдят за нещо, което съм направила, отколкото да не съм направила. Лесно е да се обвинява, когато човек е получил, че не е получил това, което е искал, обаче не му идва на ума, че е можел и нищо да не получи от родителите си, а те да си гледат собствения живот и да не им дреме особено.

# 119
  • София
  • Мнения: 2 925
Абе, Мецане, в ботанически смисъл е плод, не в готварски или както аз му казвам "бакалски". В ботаниката плод е узрелият яйчник на растенията заедно със семената. И има големи разминавания с готварските термини. В ЕС за търговските нормативи се приема, че и морковът е плод. https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D0%B4

Затова, ако тази задача се даде на ботаник ще му иде да  удари два задвратника на съставителите Joy

Общи условия

Активация на акаунт