Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 19 003
  • 744
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 17 232
Ако се занимавате по 2-3 часа дневно с тенис и още толкова с математика, кога остава време да ходи на училище? Питам, защото тези деца, които играят по 7 часа дневно тенис, не ходят на училище. Аз не твърдя, че последното е особено полезно, но съм останала с впечатлението, че вие ходите и не разбирам как успявате. Не съм запозната с Кумон, но нивото на сингапурските ученици по математика е най-високо в целия свят. Ако с дете 4ти клас сте на нивото им от 7ми, то вероятно и повече от 2-3 часа дневно се занимавате. Трябва много труд и в един момент човек се замисля, доколко е бил удачен неговият избор, наложен другиму. Поне това понякога си го мисля аз, при все че и по час дневно математика не се събират на детето. Ако родителят е амбициозен треньор по тенис, пътят на детето е предопределен и с късмет всички знаем докъде може да стигне, подобно и с математиката, но за двете накуп чувам за пръв път.
Наистина децата, които са по 7-8 часа на корта учат някакво онлайн образование.
Моето е на училище от 8,30 до 15,30. Вземаме го и отива на тренировка. Прибира се към 19,30. Вечеря и започва с домашните. Обикновенно домашните им са свършени още през уйкенда ( те за цяла седмица имат 6 листа математика и около 15 листа език. Хубавото е , че са научени да си планират времето и той е избрал варианта да свършва нещата уйкенда). Всяка вечер се занимавам с него- обяснявам математическа концепция и решава  пт 3 до 5 примера за да разбера разбрал ли я е, къде са пропуските. От Сингапурската математика за сега подбирам само текстовите задачи, като преди това съм обяснила теорията.
Докато ходеше на КУМОН (спрях го, че стана много безинтересно в клас) му отнемаше 20-30 мин ( докато усвои материала). За да преминеш на следващото ниво е задължително 100 задачи да се направят за под 20 мин
А да прави и IXL ( 30 математически проблема, 30 език, 30 испански, по 20 от други два предмета, на които не знам аналога на български. Отнема му между 10 и 15 мин.
Сумарно след вечеря работи по около 30-40 мин.
Проектите си ги правят в училище, за вкъщи почити нямат нищо. Домашните имат опция да ги правят в училище, но той избра да играе с децата през това време.

На мен не ми се струва много това, което прави. И не е гении в никакъв случай. Мързелив е, но е научен да си планира времето.

Ето например вчера, имахме дете на слип овер в къщи. Преди да легнат моето си грабна книгата да чете. Приятелят му и той измъкна неговата ( задължително изискване от училището е да четат от 1-3 глави от книга всяки ден). На следващият ден станаха и докато моето си правеше домашното, аз се позанимавах с приятеля му ( знам какво изисква учителят им). След това детето ми вика, ами ти правиш математиката лесна ( тойната е, че се опитвам да е под формата на игра , докато запаля интереса).

# 151
  • Мнения: X
Не плаща ли? С триста зора. От 7 клас, преди това в ДУ. Нали знаеш какво търся😀

Фенси, как правилно си разбрала приемния изпит на НУКК.


Оффф, я се скрий Simple Smile С триста, с три хиляди, щом плащаш, значи, можеш, щото ако не можеше, нямаше да плащаш. Проста и ясна логика. Е, то всеки би искал някой друг да плаща вместо него, ама.... А ти - обратно на тълпата действаш Simple Smile Умно.

А аз  мисля, че SadLady е разбрала правилно приемния изпит за НУКК.

# 152
  • София
  • Мнения: 7 368
Извинете, делфинът не е ли бозайник? Защо риба Sad

# 153
  • София
  • Мнения: 2 925
Да, бозайник е. Но идеята беше, че за някое дете на тази възраст обикновено е риба.
То малко това с таксономията в биологията е доста ползотворно за приемен изпит. И там си имат школи. Например според една школа гъбите са отделно царство и не са растения, а според друга не са в отделно царство. Давам малко идеи на авторите на задачи за НУКК Joy

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 16:35 от sadlady

# 154
  • Мнения: 7 683
Абе как да ви обясня, Санака, Попея, Аш, вие не можете да разберете, защото не можете да разсъждавате като 4-годишни. А аз мога, съвсем естествено ми се получава, щото точно толкоз ми е акъла, като на 4 годишно. Затова за мен са очевидни отговорите. Риба бил делфина, ми не е риба, много по-близък е с 🐧, живеят на вода, а не са риби, как да ви кажа - орелът е просто много различен от тях. Трябва да имаш мозък на 4 годишно, за да ти е ясно - децата са интуитивни, а твоите разсъждения, Санака, са като на юрист, а на Попея - като на логик. Няма как да се иска такова ниво при малките деца.

# 155
  • София
  • Мнения: 16 225
Извинете, делфинът не е ли бозайник? Защо риба Sad
Е, нали идеята била, че детето не знае научни факти. След като птицата се определя като такава само на основание, че може да лети, значи и делфинът, след като изглежда като риба и плува като риба, е риба. Joy Кажи сега, Мецане, разсъждавайки като 4 годишен, делфинът риба ли е или нещо друго. Wink

# 156
  • София
  • Мнения: 10 825
А защо разсъждавате като 4-годишни като това е задача за прием за 1 клас? Значи добавете още 2 или 3 години към разсъжденията, моля

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 17:09 от Onna-bugeisha

# 157
  • София
  • Мнения: 9 021
Мецане, децата с толкова енциклопедии са се сблъскали, та няма как да не знаят, че пингвинът е птица.
Проблем градските деца имат с домашните животни.. Това коза, овца...
Още един довод за домата=плод, е че и мармалад/сладко се прави от тях, та им отидоха по дяволите на хАамериканците доводите от решението Joy

# 158
  • Мнения: 89
Извинете, делфинът не е ли бозайник?

Бозайник е.
Възнамерявам да питам детето как би отговорило на тези задачи. Аз ги ненавиждах, защото откривах поне по 2 признака, по които можеше да бъде изключено някое. Решавала съм такива и в гимназията (мисля), съответно уж съобразени с възрастта и пак беше страшна чуденка.
Орелът и пингвинът имат човки, например, това е видно за всяко по-наблюдателно 4-годишно, според мен.

Относно другото, важно е не само кои страни ще подкрепяш, а и как. При едни работи по-добре постоянната критика, при други поощряването. Аз от съвсем невръстна съм си показала какво ми се удава преди всичко и буквално бях влачена насила по курсове, конкурси и пр., нищо че по цял ден това правех и без това. Стана ми професия в крайна сметка. При все това, не ми бяха спестени фасоните при петици по всичко възможно и завърших с отличие. Твърдо вярвям, че човек трябвя да насочи усилията си (талантът улеснява нещата, но никак не е достатъчен) най-вече в това, което обича и му се удава. Но мисля, че това по никакъв начин не оправдава липсата на грамотност и обща култура. Да не говорим, че допълнителните дейности много помагат на основната. Например, ако тя не е свързана със спорт, то той би бил един чудесен начин за почивка от интелектуалния труд, за поддържане във форма и особено при толкова малки деца - за изграждане на дисциплина и упоритост.

Та, в общи линии, мисля че едното изобщо не пречи на другото, а само му помага. Въпросът е, да е по някакъв начин съобразено с темперамента на детето.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 17:27 от FBID1264533900

# 159
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Защо просто не поканят МЕНСА да прави приемните изпити. Така няма да има място за спорове Simple Smile

# 160
  • София
  • Мнения: 10 825
Мецане, децата с толкова енциклопедии са се сблъскали, та няма как да не знаят, че пингвинът е птица.
Проблем градските деца имат с домашните животни.. Това коза, овца...
Още един довод за домата=плод, е че и мармалад/сладко се прави от тях, та им отидоха по дяволите на хАамериканците доводите от решението Joy
Desem, аз правя страхотно сладко и от чушки Fork And Knife

П.П. Питах моите 7 и 9 годишно. 7-годишното каза, че излишното е делфина, защото само то не е птица, а 9-годишното -орела, защото само той лети

# 161
  • Мнения: 17 232
Мисля, че децата биха изключили делфина. Все пак имаме 2 птици ( пера и човки) и 1 водно животно.

# 162
  • Мнения: 7 683
Бе това са задачи за 4 годишни. Тогава ги решавахме. Какви енциклопедии, какви 5 лева...моето на 4 години не беше прочело нито една енциклопедия, за вашите не знам. Какъв 1 клас, какви 5 лева...ако ги дават за прием в 1 клас в НУКК, не знам. НУКК никога не ме е интересувал. В нормалните училища за 1 клас дават други задачи.. каквото си се учи в 1 клас, четене, смятане. Това са задачи за детска градина, супер максимум за прием в ПУК, като мисля, че на приема във великолепната седморка също дават друг тип задачи.
Такъв тип задачи дават в Шилер, ама за там не знам много подробности. Всичко туй как пингвинът и орелът били птици, не е очевидно за едно малко дете. Може да не знае, че пингвинът е птица, освен това нямат нищо общо - орелът лети нависоко, живее по скалите, а пингвинът- на брега на океана. Пингвинът и делфинът са свързани с вода и не могат да летят, туйто.
Не ми се обяснява повече на големи хора. Както Екзюпери казва в "Малкия принц", възрастните никога нищо не разбират, все трябва да им се обяснява. И пак не разбират.

Скрит текст:
Възрастните обичат цифрите. Когато им разправяте за някой нов приятел, те никога не ви питат за най-същественото. Никога не ви казват:

„Как звучи гласът му? Какви игри предпочита? Събира ли пеперуди?“ Те ви питат: „На каква възраст е той? Колко братя има? Колко килограма тежи? Колко печели баща му?“ Едва тогава смятат, че вече го познават. Ако кажете на възрастните: „Видях една хубава къща, построена от розови тухли, със здравец по прозорците и с гълъби на покрива…“, те не могат да си представят тая къща. Трябва да им кажете: „Видях една къща, която струва сто хиляди франка.“ Тогава те възкликват: „Колко хубаво!“

Така, ако им кажете — „Доказателството, че малкият принц е съществувал, е това, че той беше очарователен, че се смееше и че искаше една овца. Когато някой иска една овца, това е доказателство, че съществува“ — те ще свият рамене и ще се отнесат с вас като с дете. Но ако им кажете — „Планетата, от която дойде той, е астероидът Б 612“ — тогава те ще се убедят и ще ви оставят на мира с въпросите си. Те са такива. Не бива да им се сърдим. Децата трябва да бъдат много снизходителни към възрастните.

# 163
  • Мнения: 333
Сумарно след вечеря работи по около 30-40 мин.
Проектите си ги правят в училище, за вкъщи почити нямат нищо. Домашните имат опция да ги правят в училище, но той избра да играе с децата през това време.
На мен не ми се струва много това, което прави.
И аз работя с моето дете 30-40 мин след училище, но не успяваме всеки ден и наваксвам през уиекендите. Домашните си ги прави бързо и самостоятелно, дори не ги проверявам. Делнични дни понякога е трудно заради натрупана умора. Уикендът пък трудно се настройва да почне да решава и се мотае и от планиран час сме откарвали значително повече. В ПУК се опитвах под формата на игра, но откакто почна училище прекратих театъра и сега без да се лъжем си знае, че трябва да си покрие материала и толкоз. При мен забелязах, че обясненията ми ги забравя и за това му давам задачи да си блъска само главата. Малко деца в БГ ги вземат в 15:30, тук учениците 1-4 клас са масово до 17/18 часа, независимо дали са на ЧУ или на ДУ + занималня и докато се приберат и вечерят станало 19 часа. Виж колко ограничава това възможностите, трудно е да се занимава сериозно с повече от едно нещо. Програмата по МОН е малоумна и няма допирателни с реалните задачи на състезания и кандидастване за МГ и всеки се оправя кой с курсове/частни уроци, кой вкъщи със сборници. За математическите състезания личното ми мнение, е че няма голямо значение дали едно дете учи в ЧУ/ДУ. Забелязала съм, че по-скоро зависи от допълнителни курсове/уроци/занимания вкъщи. Вероятно при средното ниво подготовката в ЧУ е по-добра от ДУ и разликата е по-осезаема.
При твоето дете имаше ли промяна в отношението към математика в периода ПУК-4 клас? Моето си решава задачите, но ако може ще скатае, а е абсурдно да прояви самоинициатива, например да каже - днес много ми се решава, може ли да ми избереш някоя по-трудна от сборника Simple Smile Не знам дали с годините ще се запали или ще му писне. Говорила съм и с родители на гимназисти и те често се питат подобни въпроси, макар че там знам и не едно изключения на деца, които знаят какво искат и работят за постигането му.

# 164
  • Мнения: 17 232
Ами ние правим състезания, между мен и него. На Кумон, определено ме биеше (там съм по-бавна от него). Иначе и тук така- школи или частни занимания. Няма да си признавам колко сборници съм накупила, а колко са ми дали приятели.

Общи условия

Активация на акаунт