Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 16 138
  • 744
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво, ако торим цялата нива еднакво, с различни сортове домати и по различно време, значи всички домати ще узреят по едно и също време, така ли? Е, не всички домати зреят по едно и също време, освен ако не са от един и същи сорт, но и там има едни, които зреят рано, други зреят късно, трети са между първите и вторите.  Моля те, с колко деца извън своето си имала досег в една група, за да твърдиш това, което твърдиш? Ти си знаеш твоето, на не знам кого и на още не знам кого и правиш заключение на тази база. Близнаци да са, пак са различни -еднакво ги отглеждат, но единият прави едни неща с лекота и са затруднява на други, на трети хич не му е узряло, а другият може да е за две неща съвсем наопаки. Дотук съм имала няколко случая с близнаци и го казвам съвсем отговорно. А какво да кажем за деца, които нямат нищо общо помежду си? Подготовката си е подготовка, но дори тя има ефект в определени граници, които се определят от моментното развитие на детето. Това не отменя работата, но и тя не е магическа пръчка, която ще направи неща въпреки моментното състояние.

В началото на срока едно и също дете ще ти разкаже по картинката едно, а след три месеца разказът му ще бъде различен, защото през тези три месеца ще е минат още езиков материал, ще е научило повече неща. Затова изходните нива в градините се правят в края на учебната година, а не по средата.

# 31
  • софия
  • Мнения: 4 974
Досега не бях се вглеждала в профилите в АК /а те и нямаха особено значение по старата система/, но скоро потърсих в сайта и единствената информация, която намирам е тази: "За всички ученици в Колежа английският език е първи профилиращ предмет, а математиката – втори. Трети профилиращ предмет се избира между химия, физика, хуманитарни науки и информатика." Ако това е вярно, т.е. няма някаква промяна, която не е публикувана на сайта, това означава, че АК е с 3 профила, а не с 4, както са държавните ЕГ в София. При определени от училището 2 профила за всички - английски и мат - това означава, че и профил химия и биология например,  е невъзможен в училището. Така ли е или има някаква промяна за випуските по новата програма, която не е публикувана в сайта /или аз не намирам/?
Въпросът ми е повече за темата за АК, но понеже стана на въпрос и го пускам тук.
Профилите са 6, като независимо какъв профил си избрал английски, математиката и бг не ти мърдат. Тоест ако по програма на МОН са х часове, то в колежа ги правят 2х.

# 32
  • Мнения: 6 269
Пипи най-добре да се запише в Изи. Нали са ги приели? Да го даде там да учи яко и да види, че нито ще му се скъса гьона, нито ще се изгърби, нито ще се побърка. А ще научи за кратко и английски, и да чете, и да пише, и моторика, и симетрии и нищо няма да му стане. Пък тя нека смята, че тези работи до гимназия трябва да се отлагат, ама да остави детето да го научат на нещо. Като не са влезли в СС, тогава Изи - да му стопят лагерите от учене. Аз ако бях на нея, така щях да направя.

# 33
  • Мнения: 419
В темата има ли родител на дете, кандидатствало и прието предишни години в първи клас на БШ или ОТ? /не изпит за ПУК/

# 34
  • София
  • Мнения: 17 144
ОТ нямат ПУК така или иначе, всички приети са в 1 клас Simple Smile Моето иначе, преди 3 години.

# 35
  • София
  • Мнения: 7 276
Андариел, може и да се изненадаш, но има по-малки деца, родени в края на годината, които се справят по-добре от тези, които са родени в началото. Не е до възраст, а до качества и подготовка. Иначе в ЧУ щяха да приемат само деца, родени през януари и февруари, и нямаше да е пълно с родени в четвърто тримесечие. Да не говорим, че има и родени март и април от следващия набор.

# 36
  • София
  • Мнения: 62 595
Аш, ти сериозно ли си мислиш, че "навярно ще се изненадам"? Към момента сигурно са няколкостотин децата, които съм имала възможност да наблюдавам повече от една учебна година (едно количество деца ги наблюдавам и зная от първа група до първи клас) и с част от които съм работила лично.  Зная и програмите, по които се учи от първа до четвърта група, после и от първи клас, та до седми (с осмокласници не ми се е случвало да работа). Нима очакваш изводите ми да са на принципа "а пък познавам едно дете, което..., а друго в началото на годината, ама трето го изпревари, нищо че е в края на годината..."? Моля те, несериозно е! Това, което описваш в поста си за децата от първото и третото тримесечие са изводите на т.нар. наивен наблюдател, който разполага с ограничен обем информация от малък брой случаи.

# 37
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
И трите фактора играят роля- възраст, качества и подготовка. Но ако се набляга само на третото, може да се “смачка” дете с други интереси например, или неузряло за коцентрация 10 часа по 35 минути, например.
И не, няма да дам детето някъде, където на 6г да го скъсат от учене.  Има си време за всичко.
Нито пък е незанимавано дете, расло в гората. Почти всяка вечер имамр занимание по нещо и се вижда напредъка. И на логопед ходи, и чужд език говори, но не е перфектен във всичко, да. Лесно се разсейва, всичко му е интересно, но за кратко.
Наистина ли не приемате, че има буйни, палави деца, които на 5г не им е готова ръката за определени фини движения? Или такива деца са просто “явно не желаеш да се занимаваш”?

# 38
  • София
  • Мнения: 7 276
Да, Андариел, съвсем сериозно казвам, че е несериозно и крайно безотговорно точно в тази тема да твърдиш, че за приемния изпит в ПУК на ЧУ има кой знае какво значение в кой месец от годината е роден кандидатът. Темата се чете от много хора, на които им предстои кандидатстване и писане като твоето е подвеждащо и неинформативно. Стига с тоя смут и паника, че вече е смешно. Не приели на Пипи някакво познато дете, не приели и Пипиното и айде великите изводи почнаха.

Пипи, аз лично приемам, че детето ти е такова, каквото го описваш (да е живо е здраво, преди всичко Hug ). Но не приемам, че ако изпитът беше с 3 месеца по-късно, щеше с магическа пръчка да е много по-пораснало, зряло, мирно и концентрирано. Имам едно такова вкъщи, което е почти на 9 г., и отколе го чакам да порасне и да се освести, ама ...

# 39
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
Аш, най-вероятно и след 3м не биха го приели в СС и КО (там търсят сериозна концнетрсция), но със сигурност ще се справи по-добре на голяма част от задачите. Фината моторика няма нищо общо с тази отпреди 4 месеца например. Симетрията още е трудна, но много по-добре също. Логическите и преди си бяха добре, там е същото наистина.
Детето, което следя отблизо, също много дръпна за 2-3 месеца (занимавам се и с нея понякога). Вероятно и подготовката помага, но и времето, което ги прави по-зрели за концентрация и какво ли още не. Моята извадка е малка наистина, 4 деца на тази възраст, но ето Анди смята, че личат едни 10 месеца (грубо). Неслучайно много родители пускат декемврийчета със следващия набор,

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, има значение кой месец е родено детето, както и на какъв етап от индивидуалното си развитие е към момента. С какво всявам паника, с фактите ли? С какво ги подвеждам? По-скоро е добре да имат предвид, че не е много полезно за самите тях и за децата им да изпадат ужас, че ако детето точно сега не може някакви задачи, то нещо не е наред. Има едно критично ниво, което трябва да се натрупа в развитието, за да "щракне", а понякога това става за един месец или за три месеца, или за пет месеца. Няма как всички деца да са еднакви и точно към датата на изпитите да могат и да знаят всичко, иначе какво, не е работено достатъчно с тях или те нещо не са наред ли? Всяко дете се развива по индивидуален път, а детското развитие е сложна система от различни неща, които децата усвояват и за които узряват. Затова дадох примера с близнаците - едни и същи задачи им даваш, едно и също правиш, и накрая единият е по-добре на езиковите задачи, а другият е по-добре на зрително-пространствените. Е, какво, нещо родителите ли не са подготвили, в градината ли не са подготвили? Човек трябва до някаква степен да е реалист и да няма свръхочаквания, колкото и да му се иска точно неговото дете, родено през декември да е по-напред от дете, родено през януари същата година. Едно и също дете дори за с всеки изминат ден може да се промени откъм отношение към ученето и да му поузрее вниманието. Това, че едно дете е родено в края на годината не е причина да не се подготвя и да не се яви на изпитите. В повечето случаи родителите си познават децата, а преценката се изкривява заради състезателната обстановка. Всяко дете към момента на изпита показва това, което показва към точно този момент. Състезанието е състезание, всеки иска неговото дете да е прието, това малко изкривява очакванията и преценката. И го казвам съвсем отговорно, още повече, че всички тук знаят, че съм амбициозна както за личните си деца, така и за децата, с които работя и като цяло летвата ми е висока.

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 20:31 от Andariel

# 41
  • София
  • Мнения: 7 276
Пипи, в нашите класове, над които имам поглед (ти знаеш колко деца имам от ЛС), най-голямото дете е родено през януари, а най-малките през април от следващата година. Определено има такива, които се справят по-добре и такива, които се справят по-лошо - но това няма връзка с месеца, в който са родени. Има изключително много деца, родени в периода септ.-декември. За самия пък изпит - съвсем няма значение. Може да има значение от колко месеца правиш подготовка, но това е съвсем, съвсем друго нещо.

Защо реши, че в КО няма да го приемат? Ти води ли го там въобще (доколкото разбрах, не са приели приятелското дете)?

# 42
  • Мнения: 109
Ето статистика, почиваща на моя личен опит: 10 деца от една и съща ДГ, обучавани от едни и същи учители, по еднаква методика, кандидатстват за ПУК в реномирано ЧУ. Половината от тях са приети. Сред неприетите деца няма нито едно, което да е подготвяно допълнително за изпита извън градината. Сред приетите деца има такива, които изобщо не са подготвяни допълнително; има такива, с които е работено системно и целенасочено всяка вечер в продължение на няколко месеца; има и такива, които са решавали задачи от изпитния формат спорадично,но без особено задълбочена подготовка.
Моят персонален извод: Будните и възприемчиви деца успяват да се справят с изпита и без необходимост от допълнителна подготовка вкъщи. За останалите, на които "не им е дадено свише" ангажираността от страна на родителите и допълнителна работа извън градината се оказа от решаващо значение за постигането на успешен резултат.
Изводите ми се базират на емпиричен опит!

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Тези, с които не е работено, а са влезли, са от изключенията. С повечето хем е работено, хем са будни и най вече зрели към определения момент в сравнение с другите кандидати. Свише рядко се дава, макар всеки родител (и аз също като майка) да се надява да е неговото дете.  Винаги си личи дали с едно дете е работено, пък нека да е гениално.

# 44
  • София
  • Мнения: 1 395
Не можах да се сдържа по предишната тема, радвам се че сте я сменили и ей сега ще дочета новата...
Скрит текст:
Аз мога да предоставя четвъртокласник на Фенси за сравнение. С удоволствие! Синът ми е от любимците в класа, от малкото почти пълни отличници (освен по английски), кварталното училище.. Критериите са толкова безумно ниски при тях, че ще бъде схрускан за закуска от което и да е ученолюбиво дете в добро училище. Днес се оплака, че щял да е единственият с написана учебна тетрадка...
Но много хора това и търсят! Друга съседка разказваше как детето й било слабо по математика, преместили го и само шестици имало! Дали за една нощ е научило математика? Но тя беше доволна...

А, за английския се говореше. След 4 години английски в училище и по около 5к на дете, хвърлени по допълнителни уроци, резултатът е, че с дадени думите "I go shop" не могат да направят изречение в present continuous. 

Не казвам че всяко ЧУ е по-добро от всяко ДУ, то май никой тук не го казва, макар някои да приписват такива думи. Но средностатистическо ЧУ е по-добро от средностатистическо ДУ. А повечето ЧУ са над това ниво, защото пазарът ги принуждава. Докато повечето ДУ са под него.

Общи условия

Активация на акаунт