Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 792
  • 744
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 62 595
Който има носталгия по джанките да си води детето на село и да го остави да се катери. Ако не го набият комшиите. Екипна работа - грънци! Само се вижда колко глупости могат да направят за единица време, ходейки по акъла на един.

# 691
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 171
Големи сте буквалисти. Обаче, ако си и вярвате, е много страшно.

# 692
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Ооох Аш, въпросът не изисква отговор. Освен това аз зная, че не можеш да ми отговориш. Просто е разумно да не скачаш толкова, аудиторията може да има и друго мнение.
Наличието на деца, които ходят на уроци и имат нужда от помощ сваля репутацията на СС ли? Ами има да. И хората са взели това решение за да останат в училището, и не пишат тука как училището не става или как се чувства тяхното дете... ако пишеха сигурно щеше да има малко повече различни мнения, от което темата/дискусията само би спечелила.
между другото няколко деца от призовите им математици до 4 клас, които лично познавам, също ходят на уроци (за избързване Simple Smile ). И това е в името на обективността Аш. И в Света София и в свети незнамкой си има не издържащи на ритъма деца. Дали са единици или не, е въпрос на субективна оценка. И не променя фактът, че училището е в троицата/двоицата Simple Smile

Последна редакция: нд, 09 фев 2020, 08:23 от Leika_moja

# 693
  • София
  • Мнения: 7 366
Ooo, извинявай, Лейка, ама то за децата, които ходят на уроци при Кортезов ли ставало дума? Те нямат нищо общо с училищния материал и никой не ги кара на сила. Да не говорим, че, ако си прочела поста на Тинкърбел - става дума за тренирани, но нямащи капацитет - а точно тези, които ходят при Кортезов, са с доста капацитет - ако за това си изкривиш душата, голям грях е.

Така че е хубаво първо да разбереш за какво се говори в дискусията и да ми кажеш кое дете от випуск 2011 г. ходи на уроци по математика, за да се научи на таблицата за умножение или на уроци по български, за да си напише диктовката и после да вадиш Кортезов като пример, защото той е в съвсем друго измерение.

# 694
  • София
  • Мнения: 62 595
gadamer, а ти се опитваш да го играеш Братя Мормареви и да го играеш бунтар. За своето си дете всеки решава какво да прави - ако ще като трева да го отглежда. Имаше едни ги гледах по НГ или Дискавъри - живееха на някакъв отстров с децата си и тези деца бяха "деца на природата". Май после същите тези се преместиха  в цивилизацията, когато стана време децата им да се образоват и толкова им беше свободата.

Относно допълнителната работа - в един момент нещата не опират само до училището, а и до индивидуалните особености на детето. Дори в най-доброто училище да е, какъвто и подбор да е минало, винаги може да се появи нещо, което да иска помощ и отработване извън редовните часове или часовете за консултации или както там се води. В един момент родителят или прави нещо, за да може детето да в рамките, заложени като ниво, или го мести на място, където очакванията няма да са такива и детето ще се вмести. В крайна сметка никой не си мъчи детето, ако вижда, че дори с попълнителна работа нещата не се получават.

Последна редакция: нд, 09 фев 2020, 09:04 от Andariel

# 695
  • Мнения: 2 182
И какво да коментираме около приема в другите частни училища,  там нещата са ясни - който не е кандидатствал,  той не е приет. Затова и по отношение на изпитите в тези училища няма неясноти и не се носят градски легенди.  Препъни камъкът са две училища в София - Питагор и Света София. Поради тази причина въпросите касаят най-често тези училища! Нещата не допират до хвалби в случая.
Допълвам, че забравих НУКК, нали по-рано  установихме, че е с най-тежката приемна процедура.
НУКК не е ЧУ, Шилер също не е, и там трудно се влиза.
А статистика по колко деца кандидатстват за 1 място няма как да се направи, защото почти всички кандидатстват за поне 2, а понякога и 5 ЧУ. И липсва онова заявление с желанията, което се пише след 7 клас за ДУ. Получава се задача, решима с кръгове на Ойлер от третокласник, само че никой няма достатъчно данни. 🙂Много деца само се пробват, други - ако не стане в желаното ДУ. Та всяко смятане колко деца за колко места се борят за ПУК или 1 клас, е излишно.

# 696
  • София
  • Мнения: 7 366
Андариел, това с децата на природата, ако е към мен, трябва да ми го обясниш малко по-внимателно, защото не го разбрах. А към Gadamer е значи Simple Smile

Последна редакция: нд, 09 фев 2020, 08:59 от Аш

# 697
  • Мнения: 9 043
Аз съжалявам, че моите деца като се сещат за детството си, няма да е как са се катерили по дървета и са преяждали със зелени джанки, каквито много ясни спомени имам аз самата. А как съм ходела на частни уроци си спомням, но не с удоволствие.

Само да попитам, каква добавена стойност носи катеренето по дървете и яденето на джанки?
Вярно, че някои са успели и директори да станат само с една шепа джанки, но това е само във филмите..

Ти сериозно ли питаш каква добавена стойност имат игрите навън за едно дете?
Аз лично питам?
Детето ми от това лято играе в квартала само! Джанки не рупа Simple Smile но научи всички качествени глупости. Три пъти доплащах в кварталният магазин кола, фанта и спрайт. Тези неща не ползваме у дома. Два пъти ме вика портиер на съседен блок защото тормозят една жена. И това е група от 5 деца. Единственият плюс е че той се чуства свободен!

# 698
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Аш, нямам предвид кортезов. И нямам предвид таблицата за умножение.

# 699
  • София
  • Мнения: 7 366
Аш, нямам предвид кортезов. И нямам предвид таблицата за умножение.
между другото няколко деца от призовите им математици до 4 клас, които лично познавам, също ходят на уроци (за избързване Simple Smile ). И това е в името на обективността Аш. И в Света София и в свети незнамкой си има не издържащи на ритъма деца. Дали са единици или не, е въпрос на субективна оценка. И не променя фактът, че училището е в троицата/двоицата Simple Smile
Ами съжалявам, но призовите математици от твоя пост ходят при Кортезов. Те родителите сами си го казват и не е някаква тайна.

Тази математика, слава Богу, няма нищо общо с училищната, за да е необходимост.

Доп.: Фенси е споделяла, че детето ѝ ходи при някой друг, но не мисля, че причината е, че няма капацитет и ги е страх от изключване.

# 700
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Добре. Това е като да говориш с Ежко.
Както ти казах, нямам предвид Кортезов. Но щом знаеш по-добре какво аз имам предвид, ОК. съгласих се Innocent

# 701
  • София
  • Мнения: 7 366
Лейка, не зная защо на някой в тази тема, като започнат да му се губят аргументите, започва със сравненията с Ежко.

Аз ти казвам на прост български - ти говориш за призови математици, аз ти говоря за децата от поста на Тинкърбел, които нямали уж капацитет, защото са приети в училището поради свръхподготовка. Сигурно пиша на китайски.

# 702
  • София
  • Мнения: 2 925
Да, има я и другата гледна точка. Ако на едно дете му се налага да работи често допълнително за наваксване, но родителите не го местят, значи училището е добро според техните критерии и си струват допълнителните занимания. А и вероятно не са толкова непосилни, защото иначе преместването ми се струва логична стъпка. Но знам ли? Хора всякакви. Преди 2г., когато бях на отворените врати на ПЧМГ, например, директорката няколко пъти повтори "училището ни е тежко", "училището ни е трудно". Вероятно, за да предупреди хората, за да няма изненадани и недоволни. Просто, който не го устройва не кандидатства и си спестява колебанията  За мен най-големите разочарования се дължат точно на разминаване между очаквания и реалност. Затова и винаги съм уважавала тези училища, които имат ясна концепция и я заявяват, дори с риск да не се харесат, отколкото да размятат "приказки от хиляда и една нощ" само и само да ги избереш. Много по-честно е за родителите, а и за детето, че всяко местене си е стрес.

А за катеренето по дърветата - аз съм фен. Развива чудесна координация, сила. Не случайно катеренето е един от най-тежките спортове. Яденето на плодове (ако има) е само един хубав бонус за мотивация Joy Не мисля, че има общо с лошата компания. На такава може да се попадне и без никакви дървета наоколо, за съжаление Sad  Наличието на такава е голям стимул за кандидатстване в СМГ след 4-ти клас на 2-ма мои познати... Но тя Гадамер, наистина имаше предвид друго, а ние се хванахме за дърветата Grinning

# 703
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Това е смешно, Аш. Защо предпочете да говорим за втората част от м оя пост. Нямам предвид ходещите при Кортезов. За пореден път. И въобще тези деца нямат значение за дискусията, породена от поста на Тинкърбел.
За какви аргументи в този разговор? единствено рацио. Не мога да ти дам конкретни примери за пешо и гошо от 4б или 5а поради естеството на медийната среда, така да се каже.
Опитвам се да ти кажа (за последен път), че в училището има деца, които ходят на уроци, защото не могат да се оправят или защото имат нужда по друга причина. На уроци, на които някой им помага да се справят с домашните или друго стандартно. И ме провокира поста ти, в който си твърдо убедена, че такова нещо в СС няма. АМи има. както го има и другаде. Има деца, които са подготвени, приети и после се налага да продължат с подготовката така да се каже, защото не им стига училищната подготовка да държат темпото. Имаше го по наше време в езиковите и математическите - гърч за изпитите в 7 клас, приет в английската или която е там и после посредственост. Има го и сега и винаги ще го има. Домашна преценка е дали ще избереш подобен подход. Аз бих го избрала вероятно, и знам, че и доста други биха. Биха мъкнали детето по частни уроци, за да остане в училище, което е силно.
Разбира се, само в СС го няма.
Там всички са добре прегледани от тримата психолога и такива няма. Приемат само деца, които не са подготвяни допълнително и нямат нужда, нито ще иматнужда от допълнителни занимания и така си карат в годините до 7 клас - понеже са умни те, и родителите им, никой не помисля за уроци или помощ. И най-вече понеже училището си върши работата, така, както никое друго, никога преди.

Последна редакция: нд, 09 фев 2020, 09:07 от Leika_moja

# 704
  • София
  • Мнения: 62 595
На теория може едно дете да се "свръхподготви", но на практика по-скоро винаги може нещо да се обърка при всяко дете, колкото и добре да е подготвено и да е с много качества. Ние като възрастни можем да се объркаме, а какво остава за децата.  Второ, едно дете съвсем спокойно може да е с качества и много добре подготвено, но когато се сформира новият клас и се започне с ученето на материала и както учителят прецени, че трябва да се учи и да се гони определено ниво, на някои деца да им е трудно и да не могат да следват темпото, което е зададено или което спонтанно се формира от болшинството. Това не означава, че детето има пропуски или нещо е свръхподготвено за изпита, а че поставено в нови условия и материал да не е в крак с групата или да му е трудно с поставената летва.

Общи условия

Активация на акаунт