Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 962
  • 744
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
Мерси, Шарки, аз малко ги обърквам актрисите, не съм много по този тип сапунки.

# 61
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Цитатът за тениса и математиката го знам, но не помня кой го беше казал "Ако детето ви е добро по тенис, но лошо по математика, вие на какви уроци бихте го записали? Повечето - на математика, но аз - на тенис!" И има логика да се следи по какво е добро детето и да се хвърлят усилия в тази посока, а не да губи време с нещо, в което не го бива, за да постигне посредствен резултат.

# 62
  • София
  • Мнения: 62 595
Мисля, че е на Чопра, но този мен ме дразни отдавна - решил е да се прави на много найс и хепи и да не си дава човек зор за нищо. За мен едно дете да не се развива извън това, в което е "добро", е ощетяване. Утре може да се окаже, че не е чак толкова добро в тениса и да не му остане нищо, а особено ако едва крета с математиката (като в примера). Тогава какво прави, става поредният неуспял спортест със светло бъдеще като дете? А и добре ще му се отрази на мозъка да има учител по математика, хайде да не го жалим толкова!

# 63
  • Мнения: 9 045
Цитата за тениса на маса е фейсбукска мисъл. Върти се в него от години.
Но пък от там аз знам един друг Simple Smile
Каманите които вдигаме от пътя на децата ни за да не се спъват. Са скалите които утре ще ги затрупат.

# 64
  • Мнения: 110
Аз следвам друга логика, ще насоча усилията на детето там,където нещата "куцат" и където  следва да бъде подпомогнато. С другото така или инъче се справя,било то защото му е интересно, или защото му е лесно и го умее.  Животът е изпъстрен с примери за важни неща,които са ни неприятни и изискват усилия, но не можем да ги неглижираме. Дълбоко вярвам, че всяко ментално и физически здраво дете може да покрие присъщия за възрастта му норматив, без значение в коя сфера. Просто при някои се получава с лекота, при други е нужно повече старание и системна работа. Невъзможно е да достигнеш върхове, без да положиш усилия. Друг е въпросът,че всеки си избира неговия връх колко да е висок!

# 65
  • Мнения: 6 332
Desperate Housewives - Felicity Huffman.

САТ купуват и в България. И работи. Понякога😀

Питам дали може всяко средно интелигентно дете с време, труд и пари да достигне върхове?

# 66
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612

Питам дали може всяко средно интелигентно дете с време, труд и пари да достигне върхове?

Не. Освен акъл, късмет и топки са нужни.

# 67
  • София
  • Мнения: 62 595
С време, труд и пари може. Ако липсва някое от трите ще е трудна работа, но не и невъзможна. Стига да не пропадне някъде по кривите пътеки.

Тръмп така няколко пъти е искал от тати пари на заем за "малък бизнес", няколко пъти фалирал и пак така.

# 68
  • Sofia
  • Мнения: 53
Аш, моето момиче се записа, благодарение на амбициозната майка на приятелката си, във Френския културен институт и учи френски там. Държа и изпит за ниво, което покри. В училището, АК, часовете не бяха достатъчни за придобиване на знанията за явяване на изпита. След това държа SAT по френски в 11 клас-взе го успешно. Благодарение на IFB...

# 69
  • Мнения: 110
И аз считам,че може! Приемам,че е възможно и да греша, но на този етап от живота ми, практиката ми е показвала, че там където "не ти е дадено" става с много труд и упоритост. За жалост, отнася се и за обучението на детето ми.... а за вродената ми леност колко по-добре щеше да е, ако всичко допираше само до талант и до късмет!

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 23:44 от stefansky

# 70
  • София
  • Мнения: 16 215
Скрит текст:
Досега не бях се вглеждала в профилите в АК /а те и нямаха особено значение по старата система/, но скоро потърсих в сайта и единствената информация, която намирам е тази: "За всички ученици в Колежа английският език е първи профилиращ предмет, а математиката – втори. Трети профилиращ предмет се избира между химия, физика, хуманитарни науки и информатика." Ако това е вярно, т.е. няма някаква промяна, която не е публикувана на сайта, това означава, че АК е с 3 профила, а не с 4, както са държавните ЕГ в София. При определени от училището 2 профила за всички - английски и мат - това означава, че и профил химия и биология например,  е невъзможен в училището. Така ли е или има някаква промяна за випуските по новата програма, която не е публикувана в сайта /или аз не намирам/?
Въпросът ми е повече за темата за АК, но понеже стана на въпрос и го пускам тук.
Профилите са 6, като независимо какъв профил си избрал английски, математиката и бг не ти мърдат. Тоест ако по програма на МОН са х часове, то в колежа ги правят 2х.
.
Как 6 бе, Амели? Профилите по закон не могат да бъдат повече от 4 /минимум 3, а максимум 4/. За българската диплома. Или имаш предвид, че се предлагат 6 , от които избираш един. Един или два можеш да избереш? Или в  11-ти и 12-ти клас изучават 4 профилиращи предмета /със съответния хорариум/ за българска диплома и още два, различни, за американската диплома? А какво означава хорариум х2, в сравнение с МОН? По МОН във втори гимназиален етап в ЕГ /11-ти и 12-ти клас/ има 402 часа чужд език /за всеки от двата чужди езика/, 299 часа БЕЛ /+ още 353 часа, ако бел е профил/,  и 134 часа мат /+ още 353 часа ако мат е профил/. В АК двойно ли е?  Преди известно време сравнявахме часовете по мат в АК и няколко ДГ и се оказа, че няма разлика в хорариума. Поне по старата програма. Това с двойния хорариум по новата програма ли е?
Всъщнос въпросът ми повече касаеше какъв избор на профилиращи предмети предлага АК по новата програма и колко свободен е този избор - доколко учениците сами избират всеки от профилиращите предмети и с какви други да го комбинират, и доколко изборът е ограничен от училището, чрез предварително определени комбинации.

# 71
  • София
  • Мнения: 5 454
Между 6 профила може да се избира, но предметите и часовете по тях са фиксирани от колежа. Май 3 от профилите са с по 4 профилиращи предмети /АЕ + още три/, а природният, хуманитарният и езиковият са с по 3 профилиращи. Избираш един профил.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 09:31 от Prizma

# 72
  • Мнения: 17 231
Да дам моите 5 цента по въпросът за математиката и тениса. Така, детето ми от 5 годишна възраст играе тенис. Според специалистите има златна ръка, но талантът за да даде резултат трябва да се играе. Парите ги оставям на страна, скъпо занимание е тенисът...да се играе означава да е на корта по 8 часа. Има и друго, на ниво е изграден състезател, сега трябва да изчиства. Което означава, че един удар се прави по минимум 200 пъти, за да се окаже като навик.
На корта моето дете прекарва между 2-3 часа всеки ден.
Аз съм математик, дипломиран учител. Общо взето мога едно нещо да обясня хиляди пъти. Детето ми е от 3 годишно на Кумон, но не за да научи математиката, а за да създадем навици. В момента е на почити 10 годишна възраст(4-ти клас в САЩ) и се справя повече от добре с материалът по математика. Повече от добре за мен означава, че в момента с него работим по сборниците за сингапурска математика за 7-ми клас.
Та и за двете, и тенис и математика трябва много труд. Защото крайният резултат е 5% талант и 95% труд.

И не вярвам на изказванията, че някое дете е научило английски без да положи труд. Просто не става само със слушане.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 00:27 от Titina

# 73
  • Мнения: 6 332
А, ето отново - труд (от родител и дете), пари и време.

И една поука -трябваше за се оженя за учителка. Кой вятър ме завя към УНСС-то😀

# 74
  • Мнения: 17 231
Нищо му няма на УНСС-то. Аз съм го завършила и него след това. Истината е че обичам да се занимавам с деца (почивам си така) и да ги уча на разни тънкости в математиката.

Общи условия

Активация на акаунт