Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 892
  • 744
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 419
Като цяло желанието ми е да споделя личните си впечатления и разочарования, а ако мога да бъда и полезна на някой, ще е супер. Не желая да влизам в спорове или да огорчавам някой. Така изглеждат нещата през моята призма. От много малка се научих да не вярвам на 100% какво ми казват и в какво ме убеждават, а да чета през редовете и да улавям и скритите послания и сигнали.

Както знаете, или за тези, които не знаят, не бях настроена отрицателно към училището, даже напротив- отидох с огромна надежда и вяра това да бъде нашето училище в желание да намеря алтернатива на желаното училище, в което не ни приеха.
Чаках доста време да имаме обратна връзка и днешният ден да се състои.

Директората- на първо четене позитивна, разбираща жена, желаеща “мир, любов и светлина“...  Simple Smile  

След 2 часа разяснения за училището и отговаряне на въпроси, впечатлението ми е за жена с липса на амбиции за училището на ниво НВО, липса на организация и най-вече липса на ясни мисия, визия и цели за училището.

Ниво НВО - по нейни думи “в топ 20 в София” резултат, който останах с впечатление, че я удовлетворява. “Ето, резултатите по математика на НВО в цяла България пада, и при нас пада.” Ужасно е, че НВО било единственото мерило за училищата.

Голямото старание беше да ни убеди в прогресивните паралелки, за които обаче в един момент каза, че методът Монтесори давал резултати до 9 годишна възраст. После се изпусна и за това, че от прогресивна паралелка, децата ги местили в стандартна, но бързо наваксвали пропуснатите знания?! Освен всичко това, останах с усещането, че децата в тези паралелки са като опитни зайчета. Тази година разпределението на децата щяло да бъде по друг начин, както и броя учители с тях, но все още също не е решила как... в няколко отделни стаи, “с безопасно преминаване между тях“?! ...аз лично се обърках! Миналогодишните проекти, които правели, включващи връзки и знания от няколко предмета, също щяли да бъдат променени, защото не давали резултат.

Изтъкна за включените по програма часове с психолог и логопед, които обаче се оказа, че не се знае дали тази година ще продължат, защото психоложката била една и “не можела да смогне”?! Аз се смях за 3-те психоложки в СС, ама е още по-смешно за 400 деца да има един психолог и в същото време да се рекламират разни часове в програмата, които “евентуално” ще се състоят, АКО “намери ресурс”.

Проблемът с транспорта отново е под въпрос, можело вече и в 17ч. да има /не както беше в 18ч./, но АКО успее да се договори с транспортната фирма.

Така рекламираните 2-ри, 3-ти западен език се оказаха също, че са АКО се събере група. И италиански език може да се включи от тази година, отново АКО намери начин... Пак под въпрос!

И капакът беше подбор на децата, или не, грешно се изразих- подбор на родителите. Най-важен за нея щял да бъде попълнения формуляр с въпроси към родителите за това защо искат детето им да бъде в училището и т.н. и ако “намерила допирни точки”, одобрените кандидати щяли да бъдат поканени на ден, в който децата с техните родители да прекарат 2 часа. Там децата щяли да бъдат разделени на групички за проекти и след това групови игри с родителите.

Цялото ми впечатление е, че все още в това училище има много АКО, много неуредици и въпросителни, които ще се изяснят я следващата, я по-следващата, я след 10 години, я никога... определено неща, които спомагат да се изгуби доверието в образователната институция, ”АКО” мога и аз така да я нарека. Simple Smile

Няма как да кажеш, че за теб като Директор не е водещо и важно НВО, знаейки какво и как се случва в момента в образованието. В същото време казва обаче, че постоянно снабдявали СМГ, че децата продължавали в АК, Златарски, Апостолов... а дали, и какъв %?!

Всяка година се правят гранд промени с цел да се напипа някакъв работещ модел, на цената на какво обаче- на объркани деца, родители, преподаватели?!

Да, промените са необходими, средата около нас постоянно се променя. Това налага да сме гъвкави и адаптивни, но на мен като родител, ми се иска най-милото ми да бъде в училище с ясна визия, мисия и цели. Всичко да бъде добре организирано и структурирано, с амбиция за постигане на по-добри академични резултати и растеж, а не едно постоянно усещане за плаващи пясъци под краката. И най-вече на входа качествата и знанията на детето ми да бъдат най-важни и водещи и да бъде заобиколен от също толкова знаещи и можещи съученици.

Таксата я споменах с цел редакция на информацията в началото. Както знаем навсякъде са се повишили, така че това не е критерий.

Честно казано и аз не знам вече накъде... остават срещите в ЕСПА, ОТ и Британика. Дано намерим това, което търсим . Simple Smile

Последна редакция: ср, 05 фев 2020, 23:33 от .:.Demi.:.

# 406
  • Мнения: 6 333
Съмър, за разлика от теб не съм плюла. А съм казвала факти, както и сега. И мнението и позицията ми и до днес са същите по същите тези въпроси. Всеки път когато темата е по тях го изразявам. Нещо с което ти трудно можеш да се похвалиш.

Не ме заплашвай. Не си ми страшна. Ти сама коментираш и намесваш детето си преди някой изобщо да се е сетил за нея. Когато не искаш това да се случва, просто не го правиш.

За доказателство ти пускам цитата където ти сама я вклини без никой да я беше споменал преди това в контекста, който изтъкваш:


В СС имаше задача/и с изключване, за конкретната разбрах от дъщеря ми ( поне тази съм запомнила). Чаши с различна форма и различно пълни. Но щом Фенси твърди, явно дъщеря ми ги е сънувала.
Този цитат показва и как се опитваш да ме опровергаваш уж неадресирано и да се опитваш да внушиш, че лъжа. Кой сега започна? Аз или ти?


Деми, успех в избора!

Последна редакция: ср, 05 фев 2020, 23:14 от Fancy

# 407
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Сбита информация за БШ от днес (опитвам се обективно, но все пак съм човек и слушах основно за ПУК- моля допълвайте/коригирайте)

- ще приемат 56 деца ПУК (обаче не уточни дали това включва децата от ДГ, които са 30, някой ако знае, да допълни). 36 деца прогресивни, 16 стандартни. 20 деца първи клас.
- 36те "прогресивни" деца ще сформират нещо като голям клас, разделен в 3 зали, с 3ма учители (средно по 12 деца). Заниманията винаги ще им бъдат отделни, т.е. няма да събират 36 заедно.
- таксата става 10500 лв, 260 лв/месец транспорт, 130 лв в една посока. Учебници по АЕ- отделно.
-Транспортът може би ще тръгва и в 17 и в 18 ч- ще се уточни.
- имат 4 часа избираема подготовка (включени в цената)- математика, немски, испански, природни науки
- има народни танци и 1 спорт по избор в цената
- всички хранения са включени- и закуска (на повечето ЧУ май закуската е вкъщи). Готви се на място, няма кетъринг.
- часовете са от 9ч (8.30 закуска) до 16.45, с обедна почивка 1 час за малките, и 2 големи междучасия по 20 минути (иначе часове 35 мин, междучасия 10 мин)
- много набляга на това, че са учеща се организация, че ще се променят още
- търсят баланс МОН- реален живот/мислене/личностни качества, спомена няколко пъти, че не харесва МОН, но няма как
- 7ми клас са до 15ч
- английски от ПУК- 7 часа седмично, надграждането по БЕЛ и МАТ не разбрах колко е- часовете за домашни не били стриктно разделени, тоест може един ден да упражняват повече БЕЛ, друг- МАТ и няма точен хорариум
- много се набляга на водене по децата, а не по програма и хорариум. Няма изключване за нисък успех.
- базата можеше да се разгледа от всички- класически стаи за стандартни паралелки- малки, с чинове, всичко безупречно чисто; прогресивна- с маси по 4, много материали, кът за сядане; библиотека с меки кресла; голяма столова, огромен салон за спорт, кабинети по всичко, басейн, двор не видяхме, но знам, че е голям също. Базата мисля е без забележка.

Засега това се сещам, пак казвам,допълвайте и Деми да пише подробности чакаме.

# 408
  • София
  • Мнения: 10 825
7 клас транспортират ли ги като свършат в 15 часа или чакат 2(3) часа за стандартните бусове?
А сутрешната закуска е само за ПУК или за цялото училище?

# 409
  • София
  • Мнения: 62 595
Деми и ПИои за едно и също училище ли пишат? За БШ? Вече се обърках.

# 410
  • Мнения: 6 324
За едно, както разбирам. Коментарът на Деми е чудесен. ‘АКО”😀

# 411
  • София
  • Мнения: 16 510
За цялото училище. Но ако детето/родителите му не искат, може да идва по-късно на училище и да не закусва там.

Деми си описа впечатленията, а Пипи просто описа "организацията", без да сподели личната си оценка за нея.

# 412
  • Мнения: 6 333
Мисля, че има и други училища със закуска сутрин за всички. Преди ПБ беше така, но може да се е променило.

Дончев дали знае какво му се случва в бизнес проекта? Предишната директорка я обвиняваха в какво ли не.

# 413
  • София
  • Мнения: 16 510
Аз бях от обвиняващите Simple Smile. По наше време проведе онлайн анкета сред родителите, за да разбере какво мислят.

# 414
  • Мнения: 6 333
Аз бях от обвиняващите Simple Smile. По наше време проведе онлайн анкета сред родителите, за да разбере какво мислят.

И сега какво мислиш за разказаното? Интересно ми е да чуя точно твоето мнение.
Онлайн анкета и ние попълваме и го намирам за силно положително.

# 415
  • Мнения: 347
Деми и ПИои за едно и също училище ли пишат? За БШ? Вече се обърках.

Да, Андариел. И това, което е описала съвсем обективно Пипи, ми звучи много по-познато и повече като това, което аз виждам всеки ден и съм чувала.
Деми, съжалявам, че сте разочаровани. Успех с търсенето.
На мен ми беше интересно и полезно да прочета.

Моето лично мнение от прочетеното е, че директорката е била доста откровена, що се отнася до търсенията си в посока “разчупване”, като повече е сондирала мнения, вместо да “продава“ и да се опитва да гради някаква лъскава фасада. И е прозвучало хаотично, особено ако си отишъл с някаква предварително определена нагласа.

Както и преди писах, доста амбициозни и готини нови учители бяха привлечени, резултатите се виждат вече, пък не знам това с липсата на амбиция как да го приема. Изрично по математика има стремеж към засилване и сътрудничество със СМГ, инфо от родителска среща.

За езиците съвсем разбираемо има АКО. Английският е ясен. Ако има желаещи да учат немски или италиански, вместо испанския - сформира се профил. Има испански профил. Има още математика, природни науки. При нас руският отпадна с отмяната на задължителните часове, поради липса на интерес. Преди като бяха трите задължителни езика - ама как три езика? Сега пък - къде са езиците. Simple Smile

Мога и транспорта да коментирам за пореден път - преди имаше бусове и в 17, и след допълнителните. Явно стремежът е да го върнат на двуразово тръгване.
За прогресивната идея ми е много далечно и нямам лични впечатления.

Щях да пиша за следващото по-рано, но тук нещата тръгнаха в съвсем друга посока... сега Деми ме подсети.

Относно успеваемостта на изхода. В училище са идвали деца от бившите седмокласници и са си говорили с учители кой къде приет. Това, което разбрах - поне 18 от завършилите (толкова изброихме, може и да са повече, понеже това не е статистика, а частично инфо от неформален разговор) са приети в: АК, Немската, Испанската, няколко в СМГ и още едно или две училища, но не се сещам сега - все от най-желаните и топ гимназиите. Не знам колко са общо завършилите деца, но по-големите бяха по два класа. Та, явно, не е толкова трагично положението, както им се ще на някои. А който иска, да го приеме това на доверие, който иска, да подмине тази информация като недостоверна.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 11:34 от summmertime

# 416
  • София
  • Мнения: 62 595
На мен ми направи впечатление репликата с прогресивните, че бързо наваксвали. Какво има да наваксват, нали концепцията на Джонев е, че с жжъмп и ученето им всичко се покрива с Мон. И това за нво не ме кефи, защото каквото и да става в едно училище, за родителите все пак е важно какво показват числата в седми клас, дори най-лежерните. Но поне си казва жената, та няма опасност някой амбициозен родирел да попадне ам.

# 417
  • София
  • Мнения: 16 510
Фенси, от разказаното: причината за притеснение е "прогресивното", което на мен ми звучи като една по начало добра идея - да изкопираме финландското образование - е взела видимото на повърхността, формата, без да е взела съдържанието, а част от него е дисциплината в час, оттам и изоставането. Що се отнася до  многото "АКО" - аз вероятно даже нямаше да ги чуя, защото когато някой ми говори все в бъдеще време, спирам да слушам, много ми е "политическо говоренето" и обикновено "сменям канала". Така като гледам, и Пипи е спряла да отразява директорката в частта какво "Ще", и си е водила прагматично записки какво се прави реално и каква е организацията на деня.

Бусове и часовете им на тръгване не мога да коментирам,  понеже никога не сме ползвали.

Що се отнася до реализацията след 7 клас: всяка година в АК влизат 5-7 деца от випуск от около 30-36 деца, кандидатстват може би 10-12. Моят син на НВО без никаква външна подготовка изкара резултати, които не стигаха само за НЕГ и СМГ, за всички останали т.нар. елитни гимназии му е стигал...обаче, имаше го и изкуственото занижаване на оценка по БЕЛ в 7 клас, което е порочна практика от повечето ДУ в 7 клас в цяла София, сакън децата ако се "издънят", даскала да си е вързал гащите колко е бил строг, а децата че губят вяра в собствените си знания и умения, на кой му пука. Андариел, аз имам особено мнение за НВО (и ДЗИ) и честността на провеждането им, затова ги нямам за достатъчно обективен критерий. Обективен критерий е къде учат после децата.

Пак що се отнася до "продаването" - ами на подобна РС продаваш, може би е било по-разумно Дончев да говори на тази среща, той поне има визия какво иска да бъде училището, а тази новата директорка явно не може да говори пред публика, то това си е специално умение и се тренира.

Онлайн анкети би следвало да се пускат и на присъствалите на срещите като тази, не само на родителите на вече учещите ученици. Дончев си има цял отдел "Проучвания", та има кой да пише въпросите и да обработва данните.

П.С. Пак прочетох поста на Деми и ще добавя за "допирните точки" и отсяването на родителите. С ръка на сърцето си признавам, че с нито един родител от класа на детето ми в БШ не съм намерила допирни точки. Уточнавам "от класа", не от цялото училище. За разлика от Меридиан-22, където поне с една майка от класа си имахме "приказката", и Колежа, където пък сме направо армия "of like-minded" проактивни родители, като с много от тях се намерихме първо тук във форума. Ако родителското "пресяване" има  за цел да отдели родители с амбиция детето да се учи, добре, ако е обаче да отсее мислещите родители, лошо, ама как да разбереш предварително Simple Smile?

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 07:18 от Sharky*

# 418
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Пипи, а чисто субективно допадна ли ти БШ?
И аз бях като Demi след посещението в ЕСПА - тотално несъвпадение на това, което търся и това, което те предлагат. Но това не значи, че няма много доволни родители и деца.

# 419
  • Мнения: 494
Demi, Пипи, много полезно. Аз съм в БШ в събота.

Към момента търся инфо за Томас Едисон?

Знам само, че базата не е добре, но плануват да строят училище. Имам положителен отзив за учителите и нивото от родител там. Но както знаем, всичко е много субективно.
За Прогресивното, като пъроначално доста впечатлена от  него, моето проучване води до все по-негативен полюс.

Общи условия

Активация на акаунт