Професия учител - 8

  • 39 415
  • 751
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 5 071
От нас изискват да съхраняване всичко получено от децата, а те са в първи клас. Това щяло да бъде електронното им досие. Пълни глупости! Не им ли стига отчетът всеки ден, таблицата всяка седмица, отделно справки за всяко нещо...

# 541
  • Мнения: 12 785
От нас изискват да съхраняване всичко получено от децата, а те са в първи клас. Това щяло да бъде електронното им досие. Пълни глупости! Не им ли стига отчетът всеки ден, таблицата всяка седмица, отделно справки за всяко нещо...

Как ще съхраняваш всичко? То тяхното е само снимки. Аз колко пъти до тук трия карта памет на цяло. Нищо не съхранявам! Който иска да влезе в класните ми стаи и да види какво сме работили и кой е активен и кой не. Изрично отказах да работя с малките по Вайбър. Направих им обучение как да си инсталират и да ползват Гугъл класна стая. Иначе не можеш да му видиш края на обема снимки. Нито пък можеш да поправяш снимки. Казах им да си ползват клавиатурите на телефоните и да пишат директно отговорите в полетата за отговор под всяко упражнение.

# 542
  • Мнения: 124
Благодаря на всички включили се, полезни ми бяхте!

# 543
  • Мнения: 5 071
Снимките се съхраняват директно в гугъл диск, след като ми ги изпратят.

# 544
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
От доста време следя свободните работни мест в РУО София. Не бях влизала няколко дни и от вчера виждам,ч е са изтрити всички свободни позиции, обявени след 06.01.2020г. Дали е някакъв бъг или има връзка с ИП (например забрана за нови назначения Thinking)
В РУО Бургас е по същия начин.

Ами като помислим логично нито интервю може да се направи с евентуалните кандидати, нито могат да се запознаят с класовете, на които ще преподават, нито има как да се захванат, за да им преподават.

# 545
  • Пловдив
  • Мнения: 3 572
РУО-Пловдив обаче публикува обяви. Миналия ден Спортното училище са пуснали място по английски език и в обявата е уточнено, че документите се изпращат сканирани на имейл, а интервюто ще е чрез конферентна връзка.

И при нас се очертава да има свободно място, а мен треска ме тресе.

# 546
  • Мнения: 11 097
Имах предвид "отчетност" на това, което ти си свършила, която се доказва не с написана таблица от теб, а От трета независима страна (в случая, това е платформа). Защо отивате пак в друга посока, като ти реално и в училището не си виновна ако някой родител не си пуска ученика да учи, или не му купува тетрадки и прочие неща. Да, ама там ТЕ ВИЖДАТ че присъстваш, и си на място.
Като не си на място, трябва друго.
Както и да е, ползвайте си каквото си ползвате, пак е по-добре от нищо в някои от случаите.

# 547
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Ох, Руми, отчетност, та отчетност! То се вижда и от деца, и от родители, и от всички с достъп на администратор какво правим и по колко време!
Сутрин в 7,45 си казваме Добро утро по Вайбър; напомням да мият зъби, да закусят, да направят малко упражнения. В 8,15 до 8,30 вече всички са в класната стая - аудио/видео уроци, споделен екран, бяла дъска ... След уроците един час консултация ... много често е: Госпожо да си поприказваме! Ама, аз прочетох...! И знаете ли, какъв филм гледах ... ? Ама, брат ми/ сестра ми ... Simple Smile Давам им по два теста с неща от взетия материал през деня чрез forms ... С родителите се договорихме да им давам по една аудиоприказка за след обяд Simple Smile Всеки след обяд в 14 пускам линк с насоки: Легнете си сега удобно и слушайте! На другия ден споделят някои, че заспиват Simple Smile После подготовка на уроци в пдф, презентации, тестове forms за следващия ден. След това отчети - във файлове, в Школо, в Бележник на персонала, в материали на класа, в обратна връзка за протеклия ден. После ... проверка на 48 теста от forms ... Днес приключвам точно преди да отворя форума и да прочета поста ти ... Добре ли е? Не се оплавам - само споделям! Децата ми са най-най-прекрасните, дисциплинирани и отговорни четвъртокласници на света! И да - ще работя и повече за тях, защото го заслужават! Пък, за мен е важно те да знаят, а не да напиша отчетите ... А междувременно продължаваме да си говорим ей, така, човешки неща, споделят си ... във Вайбър групата - направена от родител, за да могат да си общуват ... и така, до към 22, когато ги насмитам да лягат и си пожелаваме Лека нощ ... И всичко това гарнирано с едно 6-годишно и още една четвъртокласничка у дома Simple Smile Та, весело е, изтощаващо е, но и зареждащо, емоционално и готино ... Сутрин да знаеш, че някъде там у дома си, но всъщност точно теб, чакат 24 дечурлига, които много обичаш ...

# 548
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 605
Почти безобин@, прекрасно написано. Защо почвате толкова рано, нали бе обявено, че часовете ще бъдат от 10:00 ч.? Те някои деца и тогава не се появяват, та за по-рано даже не може да се мисли. Пак пиша за четвъртокласници без да споменавам етнос и принадлежност.

# 549
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
didka ®, при нас винаги е имало много, много силна спойка в триъгълника учител-родите-дете. Както и ръководство-учители. А сме с 1000 ученици СУ и 70 човека персонал. Още на 14 се договорихме да се допитаме за часовете до родителите. Организирахме си класните проучването, който както намери за добре - фейсбук групи на родителите, вайбър ... направихме си анализите и над 80% от родителите бяха на мнение, че е добре да се почва от 8,30 и до обяд да се приключват часовете. Така и заложихме програмата. От понеделник 16.03 си стартирахме нормално в teams, но ние и от две години си работим с Офис 365, та не ни беше толкова непознато ... Е, на 14-ти и 15-ти по цял ден и нощ разучавах някои тънкости на teams,  гледах обучаващи клипове и така ...

Но, ако аз работя с описаните деца в предните постове ... Има го и другото:

Цитата е от групата "Учители ПИГ" във фейсбук, автор Златка Тисовска

Цитат
Вече втора седмица обучението в България за ученици и учители преминава под т. нар. " дистанционна форма на работа". Нагледахме се по новини, тв предавания и други на училища, които работят в различни платформи. Колко е интересно и забавно за учениците...колко са активни! Радвам се за всички Вас! Със сигурност е така. Но пропускате нещо! В България има училища, които са изцяло с ученици от ромския етнос. Някой попита ли как преминава обучението в тях? Не! Никой! Даже си мисля, че НИКОЙ не се интересува от проблемите в тези училища. Като че ли такива училища не съществуват! Почти всяка седмица попълвам линкове за това колко деца са включени в електронно обучение! Препоръки да се работи дистанционно и електронно само в платформи! Е как да стане? Дайте ни стъпките! Дайте пример с такива училища! Учителите са отчаяни! Аз също? А работим като луди! И на нас ни се иска всички ученици от нашето училище да седнат на компютъра и да работят през платформи, но не става! Не чух и не видях да се спомене, да се даде добър пример в ефир или другаде за това, как работят училищата с деца и родители от уязвимите групи. Аз ще Ви кажа: " Трудно е! Страшно трудно!" Учителите се стараят, работят асинхронно, работят в групи в приложения с децата, които имат устройства. Но там са само 4, 5 до 9 деца от клас. За останалите изготвят работни листове - с нови знания, чертежи, рисунки - страхотни. Само днес сме разпечатали и разнесли с образователния медиатор 2 500 листа. А колко успяхме да съберем от миналата седмица?!?! Страшно е!
Как да очакваме неграмотни родители да помагат на децата си? Как мислите, че дете от етническите малцинства ще се обучи с един работен лист, без помощта на учителя? Как да използваме платформи, след като деца и родители са с липса на базови компютърни умения/ оставам на заден план липсата на техника/? Работим през групи във Вайбър, месенджър и what's app. Това умеят, но и там не се справят и срещат трудности. Учителите са денонощно на телефоните, за да разясняват на децата как точно да решат тази или онази задача, как да попълнят листа, да поговорят малко и с родителите, за да ги мотивират, а те от своя страна да обърнат внимание на децата си. И това е само за тези с устройства - телефони. А останалите, които живеят в подобие на къщи, лишени от ток, вода и други елементарни условия. За какво електронно обучение да говорим там? Каква помощ очакваме да окажат родителите на учениците, когато често самите те са неграмотни! Да не говорим, че компютър или лаптоп дори не са виждали!
Да! Има такива училища, има такива ученици! За тях образованието извън класната стая и без помощта на учителя е НЕВЪЗМОЖНО!
Е, препоръчайте ми платформа! Работните листове са ЕДИНСТВЕНИЯТ вариант за нас, така че образованието да достигне до всяко дете!Разбирате ли защо?
Смятате ли, че ако дадете лаптоп на ученика" Х", който е виждал течаща вода и тоалетна само в училище, ще съумее с помощта на родител да се регистрира в някоя платформа и да се включи ефективно в електронно обучение? И на мен ми се иска да вярвам в приказки, но отдавна пораснах!
Знаете ли колко е трудно да се работи с такива деца? Знаете ли как се радваме на най - елементарния напредък на някое дете? Защо никой не попита как се справяме ние днес? Защо се говори само за платформи и елитни училища? Забравихте ли ни? Тук сме! И нас ни има! Всекидневно се лутаме между отчаянието, страхът, разочарованието, обичта към децата, радостта от малкия напредък, от добрата дума! И така дните минават и за нас! Надеждата не угасва! И никога няма да угасне! Въпреки всичко! Ние сме тук! И нас ни има!

Последна редакция: чт, 02 апр 2020, 09:06 от bubanka

# 550
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 605
Благодаря ти, това е истината и действителността при нас! Neutral Face

Бих го споделила във Фейсбук, за да се види от повече хора, но за съжаление нямам достъп до тази група.
Хората трябва да знаят не само лъскавото, но и това, което е невидимо за повечето.

Най-вече да се види от тези, които дават указания отгоре.

Последна редакция: вт, 31 мар 2020, 20:44 от didka ®

# 551
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
didka ®, сизифовски е вашият труд! Признавам го и ви се прекланям! Аз не бих могла ... Твърдо вярвам, че "насила можеш да вземеш, но насила не можеш да дадеш"! Колкото и усилия да полагате ..., то като няма кой да ги поеме ... Не знам наистина как не рухвате отчаяни ... Мен това би ме убило ...

# 552
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 605
Благодаря ти, става въпрос за труда на ММ. Аз съм страничен наблюдател, но неволно и вътре в нещата, защото по цял ден съм вкъщи (и аз не работя в това ИП).

Но съм съгласна с теб, че това е истината: "Насила може да вземеш, но насила не можеш да дадеш."
С 16 деца работи той и засега държи фронта. Simple Smile Има и много добри ученици, но са единици.

# 553
  • Мнения: 6 792
Давам им по два теста с неща от взетия материал през деня чрез forms ...
Опитах в forms  на Office 365 но нещо не ми допадат,май ще продължа с  Google  формулярите, там имам по -голяма свобода при въпросите , отделно провах https://www.liveworksheets.com/ ,но  като, че ли е повече за начален етап подходящо.
Аз по два от предметътите съм на края на раздел, не знам как... и кога.... ще се случат нещата , продължавам напред...

# 554
  • Мнения: 2 027
Аз не пазя нищо на телефона или на компютъра, работим в classroom и съм свързала классрум с Google диск, с което всички задания, които давам на учениците и те ми връщат, се съхраняват в Google диск.

Общи условия

Активация на акаунт