Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 10 фев. 2020, 15:22 ч.

Професия учител - 8

  • 15 838
  • 522
  •   3
Отговори
# 480
  • Добрич
  • Мнения: 4 304
Колеги, да ви споделя какво ми се случи днес:
Имам две деца  в моя клас, братовчедки, които споделят един адрес. Едното с регистрация във Фейсбук, но си забравило паролата, другото няма регистрация. Специално за тях снимам всички уроци по всички предмети и пращам по Месинджър, защото само изображения могат да отварят... Отделно давам линковете. Ползват телефона на едната майка. Последно в петък вечерта детето с Месинджър ми писа.
Получавам обаждане по телефона от майката, чийто телефон ползват, за да ми каже, че нямат телефони и интернет и какво ще правим сега.....  Не можело да ползват нейния телефон..... В хода на разговора се включва бащата, който чул по радиото, че на тези ученици, които нямат устройства, ще им дадат от общината....... Питам ученичката и тя казва, че нейният телефон се счупил....
Следват разговори с директор и пом. директор, с медиатора, който ще трябва да им носи разпечатани материали. С всички колеги, които им преподават, за да подготвят и пращат файлове за печат. Аз  ще ги разпечатвам у дома /естествено на личния си принтер..../, а медиаторът ще ги носи. Звъня в семейството, за да кажа как ще работим от тук нататък.
Ясно ми е, че се надяват да получат телефони от общината, но това ми отне почти два часа обяснения, договорки и разговори....

Малко по-късно влизам във Фейсбук и виждам стори от профила на ученичката, качено преди 20 мин..... Имам работа и забравям за момент. След около половин час влизам отново и виждам ново стори, този път от преди минута.....

Не знам имате ли идея как се почувствах.....  Два вече загубени за мен часа и от тук нататък до края на дистанционното обучение разпечатани листи по всички предмети за моя сметка и редовна среща с медиатора....

Последна редакция: ср, 25 мар 2020, 11:10 от Вела

# 481
  • Пловдив
  • Мнения: 11 949
Вела, много неприятно. Не може ли да се направи нещо, въпреки че щом са излъгали ще продължават да лъжат, за да "забогатеят" с безплатните устройства на общината.

Ние никъде нищо не отчитаме. Никой не ни иска и не даваме. Единствено в началото питаха колко деца се обучават на ден и това спря.

# 482
  • BG
  • Мнения: 3 035
Вела, аз лично бих отправила остра забележка (най-малко) за подобни долни лъжи. Е, ти си знаеш най-добре, разбира се. Особено неприятна ситуация, отново трябва ние да си хабим времето заради такива безобразия...

Ние всеки ден се отчитаме с файл, който ни пращат на пощата. Трябва да докарам 5 часа, ама имам един ден с общо 2 учебни часа, та си допълвам до 5 в графите с часове за връзка с децата, връзка с колегите и подготовка. Ха, то реално именно подготовката стои в основата на всичко.

# 483
  • Добрич
  • Мнения: 4 304
Аз не мога да докажа от кой телефон качва сторито..... Сигурно ще каже, че от на някой друг....

Затова си замълчах, но ако попита защо не е получила телефон, знам отговора....

Шефът не знае за тази инициатива от общината. Обаче и медиаторът е чул по радиото, така, че наистина са казали. Другото дете действително от известно време е без телефон...

Ще видим как ще се развият нещата....

Всеки ден отчитаме първо брой ученици (обхванати, необхванати, без интернет, без устройства, по др. причини).
Днес ни искаха поименно необхванатите. За утре пак поименно ни искат имената на ученици в затруднено положение, на които да доставят храна.

Освен това после в докладите всеки ден всеки учител за всеки час пише с колко деца е работил.

# 484
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 7 700
Допълвам доклада ти, Вела: Освен данни за учител и клас се попълва и: Предмети, по които е проведено обучението; Брой часове проведено онлайн обучение; Проведени индивидуални онлайн консултации с ученици (брой ученици); Проведени онлайн и телефонни разговори и консултации с ученици и родители (брой); Подготовка на онлайн обучителни ресурси и проверка на зададени задачи за самостоятелна работа (брой часове); Проведени онлайн и телефонни разговори и консултации с колеги и ръководство по организационни въпроси (брой часове); Тема на урока; Форма на обучение; Платформа; Самостоятелна работа; Брой ученици.

Освен това ежечасно се пращат писма по имейл, отделно по вайбър указания.
Но междувеменно децата очакват да им отговориш на въпросите по уроците.
Абе, ето, от 10 сутринта едва сега седнах да видя какво става в БГ мама.

# 485
  • при моите деца .....
  • Мнения: 2 502
Да допълня и аз.....
Колко ученици участват активно - обратна връзка.....
Не работим в платформа -Месиндцър, Вайбър.....
И не ни е по-лесно....

# 486
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 7 700
14-16 са учениците, които участват активно. Другите от класа нямат устройства или интернет.

Не става въпрос за лесно, просто децата са 4-ти клас и са от различни етноси. Точно влязоха в някакъв ритъм - и сега изведнъж новост.
Отделно от това не всички имат устройства, които да ползват за обучение чрез Тeams. Самите родители не искат да се променя начинът на преподаване, но се съгласяват децата им да бъдат регистрирани, независимо че обучението по този начин е кауза пердута.

Има ученици от елитни училища в града ни, които не работят с месинджър и вайбър, а с различни платформи (не съм питала точно какви), но се оказва, че не могат и един час да проведат за деня.
Това по-добре ли е?

# 487
  • София
  • Мнения: 1 315
Здравейте! Искам да попитам дали някой има повече информация за тези училища: The International Baccalaureate България? Има две в София и едно във Варна, ще се открива ново в Пловдив, но ако знаете подробности, като например - как постъпват децата в училищата, как се осъществява учебният процес, как се подбират преподавателите, резултати от завършени учебни години и друго, моля да споделите! Благодаря!

# 488
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 7 700
Голям смях беше интервюто на министъра преди малко по Нова телевизия. Жалко е, че всичко в образованието се приема само като статистика и проценти.
Направи ми впечатление, че водещите не бяха подготвени с конкретни и актуални въпроси, сякаш го щадяха.

ПП: Гледах и разговор по БТВ с учителка в Холандия. На зададен въпрос: Как се справят с обучението?, тя отговори, че им е дадена пълна свобода в обучението, тъй като трябва да се постигнат целите, които има всяко училище.

Последна редакция: чт, 26 мар 2020, 09:30 от didka ®

# 489
  • Мнения: 3 935
Малко хумор покрай работата.

# 490
  • Пловдив
  • Мнения: 11 949
Здравейте! Искам да попитам дали някой има повече информация за тези училища: The International Baccalaureate България? Има две в София и едно във Варна, ще се открива ново в Пловдив, но ако знаете подробности, като например - как постъпват децата в училищата, как се осъществява учебният процес, как се подбират преподавателите, резултати от завършени учебни години и друго, моля да споделите! Благодаря!
Попитайте в родителските групи, където събират и споделят информация за училища и учители. Т

# 491
  • Мнения: 615
Здравейте,дами!
Образователен медиатор съм,на 4 часа.
До утре съм в болничен,детето ми на 3г е със счупена ,а гипса ще бъде свален на 06-04. Директора ме уведоми преди два дни, програмата "Подкрепа за успех" е спряна.Предложи ми да разнасям из селата материали на хартиен носител ,на учениците.Срещу около 300 лв(нето) ,по друга програма.Транспортът бил за моя сметка. В гимназията над 80% са от ромски произход.
Има ли запознати с тази програма? 
Какво се случва с образователните медиатори в това положение?Прекратява се договора?Борса?Има ли право ва платена отпуска и по кой член? Нашият директор никога нищо не знае.
Извинявайте за безпокойството.
ПП . Два месеца вече чакам отговори от МОН на въпроси,зададени по имейл.

# 492
  • Добрич
  • Мнения: 4 304
Не зная дали ще Ви бъде от полза, но медиаторът в нашето училище всеки ден носи материали на учениците. Според директора, му влиза в задълженията по трудовия договор. Училището е в града, но с 99% малцинства. Обаче ако си плащате пътя сама, не съм убедена дали си струва.... А и в момента рискът от среща с толкова хора всеки ден......
С толкова малко гипсирано дете не е ли възможно да Ви удължат болничния?
Директорът не може да Ви принуди да изпълнявате нещо, което не е в длъжностната Ви характеристика, ако Вие не желаете. По кодекса на труда в неплатен отпуск се излиза  само по желание на работника.  За платен годишен отпуск се изисква 8 месеца трудов стаж (полага се и при 4 часов работен ден).

# 493
  • Мнения: 41
Колеги, при нас се носи слух за това, че ще ни плащат един ден за два или три дена работа в онлай среда. Тоест, че заплатите ни ще са орязани наполовина. Има ли нещо вярно?

# 494
  • Добрич
  • Мнения: 4 304
Според заповедта 5 отчетени астрономически часа се броят за един работен ден. На нас ни преведоха заплатите за март.

Общи условия

Активация на акаунт