Професия учител - 8

  • 39 405
  • 751
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 1 494
Тази сутрин   директорката ни изпрати заповедта.

# 586
  • Майничка
  • Мнения: 13 858
Кети, къде го видя?

# 587
  • Мнения: 12 785
Интересно това за наблюдението в Тиймс. Ама само в Тиймс ли (ще) ви наблюдават? Grinning

Аз бих се радвала, че някой осъществява такъв контрол. Може пък само от любопитство да е. Да видят работи ли това "чудо". Simple Smile Ама като ще наблюдават, нека да наблюдават не само в Тиймс. Simple Smile Вайбър, Фейсбук - кой каквато форма на работа е посочил при попълване на формулярите си. Така ще се види кой работи и кой се почесва.

Давам пример. Учител по музика и физкултура как "преподават" в момента на четвърти клас. "Ученици за днес имате право хоро: [клип от ютуб на право хоро]. Довиждане!" или "Ученици, пуснете песента еди коя си [клип от ютуб]. Кажете с кои народни обичаи я свързвате. Довиждане, обичам ви!". Няма обратна връзка, няма нищо. Пускат по един клип и довиждане.
Това на колко астрономически часа работа се равнява?
А, аз че класни стаи, че обучения за ползване на класна стая, че напомняния, че имат уроци и по английски (не само БНТ2), че и проекти им измислям, че и индивидуално им проверявам всички упражнения...
Моето на колко астрономически часа се равнява?

Няма ли необходимост от проверки? Вие какво мислите?

# 588
  • Майничка
  • Мнения: 13 858
Според мен, сега е идеална възможност да се правят многопредметни връзки, особено в прогимназиален и гимназиален етап. Примерно език/фвс/музика/ИИ - странознание (региони) - танци и мелодии - костюми - цветове. Или език/история/философия/литература - сравнение на периоди/философии/събития/худ.литература. Дори математика/музика - модели. И ЧЕ може да се върже към всичко - лексика, говорене, четене с разбиране.
В 8 клас правихме представяния на различните местни стилове в живописта, съответно с колегата по ИТ после ги съотнасят в световен мащаб. По БЕЛ ще учат Декамерон - по ЧЕ пишат разкази "под карантина". История не учат, но вкарваме лексика за догодина, като представят по групи значими исторически личности. Пускам адаптирани книги за четене и после правя серия тестчета в/у тях за четене с разбиране , но със затворен отговор - за тях форм са идеални. Колкото и да прочетат, все е от полза.
Проблемът е, че ако се пускат много задачи на дребно, после проверката и обратната връзка стават по-бавни и туткави, а те са важни при дистанционната форма. Затова има повече смисъл от по-дългосрочни, проектно ориентирани задачи, като учителят има възможност да надзърта и предлага поправки на всеки етап, като си създаде представа за приноса на всеки, а оценката накрая е формирана от няколко компонента. И представянията да са стъпаловидни, така че да може на всеки проект да се отдели достатъчно време.

Тъй като от миналата учебна година работя отчасти така, сега ми е много по-лесно, а и не губя по час и нещо за път,  ако дъщеря ми има проблем с материала - чувам го в момента (на една маса сме) и мога да й отделя внимание в общо "междучасие". Плюс е, че дори някое хлапе да се успи, то си вижда материала или пита веднага, щом може. Не че преди не можеха, но някак не се сещаха или не стигаха дотам.

# 589
  • Добрич
  • Мнения: 6 256
Доста колеги от различни места в страната споделят, че имат в екипите неразпознати членове. Явно "наблюдатели". Не би трябвало да наблюдават без предупреждение. Даже при проверки от РУО се предупреждава предварително.

# 590
  • Балчик
  • Мнения: 9 288
Интересно това за наблюдението в Тиймс. Ама само в Тиймс ли (ще) ви наблюдават? Grinning

Аз бих се радвала, че някой осъществява такъв контрол. Може пък само от любопитство да е. Да видят работи ли това "чудо". Simple Smile Ама като ще наблюдават, нека да наблюдават не само в Тиймс. Simple Smile Вайбър, Фейсбук - кой каквато форма на работа е посочил при попълване на формулярите си. Така ще се види кой работи и кой се почесва.

Давам пример. Учител по музика и физкултура как "преподават" в момента на четвърти клас. "Ученици за днес имате право хоро: [клип от ютуб на право хоро]. Довиждане!" или "Ученици, пуснете песента еди коя си [клип от ютуб]. Кажете с кои народни обичаи я свързвате. Довиждане, обичам ви!". Няма обратна връзка, няма нищо. Пускат по един клип и довиждане.
Това на колко астрономически часа работа се равнява?
А, аз че класни стаи, че обучения за ползване на класна стая, че напомняния, че имат уроци и по английски (не само БНТ2), че и проекти им измислям, че и индивидуално им проверявам всички упражнения...
Моето на колко астрономически часа се равнява?

Няма ли необходимост от проверки? Вие какво мислите?
Ами, какво да мисля. И аз така работя по практика1 с клипове и теория по въпроса. Нито учениците мога да задължа да готвят, нито мен могат да ме задължат. Свързано е с неевтини продукти!

# 591
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
....... "Ученици, пуснете песента еди коя си [клип от ютуб]. Кажете с кои народни обичаи я свързвате. Довиждане, обичам ви!". Няма обратна връзка, няма нищо. Пускат по един клип и довиждане.
Това на колко астрономически часа работа се равнява?

Аз съм учител по музика. Да, давам клипове за да си чуят песните. Не по един, долу-горе по 5 за един час, като има въпроси, има задачи. Но имате ли си идея, за да дойдат тези клипове колко работа имам? Че учебниците са нови, песните са нови и ги няма в ютуб. И аз всеки ден правя клипове на тези песни и само работата за един клип ми отнема 2 часа. И че да успея за следващия ден понякога правя клипове до 4 сутринта? Не знаете, нали. Не ви и трябва. Само че аз си знам какъв труд полагам, за да кажа на децата "пуснете си този клип".

За справка ето ми канала в ютуб и можете да видите колко клипа съм направила напоследък. И колко труд съм хвълилаи преди, за да имат моите ученици от къде да си слушат песните. В друг канал качвам клиповете, за които ми изписва, че нарушавам авторските права, за да не вземат да ме блокират и децата да останат без песни.

# 592
  • Dope Reach
  • Мнения: 4 049
ЗлаВещица, честно казано много хора биха си помислили, че учители по развлекателен предмет (като твоя) не работят в създалата се ситуация. Чудесно е, че правиш такава подготовка, много ми хареса каналът ти! Моите (повърхностни) наблюдения върху колегите ми по музика/ФВС/ИИ са разнородни. Очевидно някои се опитват и това си личи в отчета, който дават (който аз чета всеки ден, защото ми е интересно какво правят колегите ми), но пък някои сякаш просто отчитат часове. Вероятно има неща, които не знам.

Аз лично разгърнах своята креативност и даже намирам този метод на преподаване за значително по-приятен! Вероятно няма да се съгласите с мен, но все още сме в началото, не сме се ориентирали във възможностите, които имаме. А може би мнението ми е продиктувано от това, че ние не сме училище, в което се работи интерактивно.

# 593
  • Пловдив
  • Мнения: 3 572
Миме, мерси за споделянето - ще ми е интересно да си припомня някои неща, а други пък да ги чуя за първи път.

В едното клипче май виждам познато дете

# 594
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
Радвам се, че канала ви харесва, не със кой знае каква специалистка, но и това, което правя върши работа. Първите клипове ми са трагични, после долу горе взеха да стават по-добре нещата, ако ми остане време ще се науча да ги анимирам.
Тони, използвам моите снимки, когато имам възможност, знаеш ,че снимам много. Но не винаги става, като не - от нета.
Скрит текст:
Пълен пират съм - музика, снимки, но няма начин, иначе работата не върви.

# 595
  • Мнения: 341
Дааа...това ни е любимо на нас...да гледаме в чуждата паничка. Никога не съм си позволявала да правя оценка на чуждия труд, който не познавам. Сигурна съм, че има съвестни учители по практика, музика и изобразително, както и бягащи от отговорност математици. Но всяка специалност си има тънкости и трудности. Но чуждата работа все по-малко и по-лесна изглежда. За протокола-филолог съм.

# 596
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
И сега си е както винаги и навсякъде - който иска да го прави - го прави. Който не иска - намира начини и се покрива.

# 597
  • Пловдив
  • Мнения: 524
При голямата ми дъщеря ,която е 5 клас по физическо учителя пуска всеки час физически активности.Прави презентации с линкове към клипове с упражнения ,на които той лично се е снимал.Изисква обратна връзка за направените задължителни упражнения от учениците,отделно им показва за междучасията как може да се раздвижват.Определено си личи,че отделя много време,отделно като са онлайн в часа отговаря на поставените от учениците въпроси.Ами личи си ,че полага много труд...По изобразително да не казвам,че всеки път се пуска на теория примерно фигурни композиции,центрове във изображенията и т.н,води се дискусия онлайн.въпроси-отговори,накрая се поставя задача домашна рисунка по темата,която са обсъждали.

Това го казвам като родител,който е силно впечатлен от усилията на учителите,поне в нашето училище.Не знам дали има значение,но съм от Пловдив и системата облак мисля се казваше беше въведена при нас още 2019г.Децата ми си имат акаунти за платформите още преди това дистанционно обучение.

# 598
  • Добрич
  • Мнения: 6 256
Днес говорих  с приятелка, учител по ФВС.
За всеки час давала линкове на учениците от нета с упражнения. Искала да ѝ връщат клип как ги изпълняват. Гледала клиповете на всички, които са ѝ пратили, давала им отзиви и препоръки за изпълнението....

Който има желание да работи, намира начин.

Скрит текст:
Днес загубих 40 мин. заради едно дете, което си  е блокирало профила. Телефон няма, защото счупи няколко. Майката е на работа и само вечер отговаря на обажданията. Да се надяваме, че ще успея да го издиря и да го включа с новия профил....
Отделно разпечатах учебните материали за тези, които ги получават на хартия и ги занесох на образователния медиатор.
Това е освен работата онлайн с ученици и колеги...

Да, и аз имам колеги, които казват на учениците да си прочетат урока и да си напишат плана. После да решат някоя задача.

Когато сме в сградата на училището също ги има.
Всеки отговаря за себе си.,
 

Последна редакция: пт, 03 апр 2020, 19:57 от Вела

# 599
  • Мнения: X
Изморих се да следя изявите. Joy
https://www.mon.bg/bg/news/3890
Всички договорени трудови възнаграждения на педагогическите специалисти за периода на дистационно обучение ще бъдат изплатени. Това реши Отрасловият съвет за тристранно сътрудничество в системата на предучилищното и училищното образование. Изискването бе учителите да са водили обучение в електронна среда 5 астрономически часа, което включва и подготовка на уроците. Това означава поне 25 часа при петдневна работна седмица. Учителите, които по принцип работят с договор за по-малък норматив, ще получат също възнагражденията си за часовете, които са провели.

От следващата седмица по предложение на министър Красимир Вълчев и с подкрепа на Отрасловия съвет може да се поставят оценки при дистанционното обучение. Препоръчва се на директорите да прилагат облекчен вариант на отчетност при заетост на учители и персонал - по електронен начин, както и да се вписват часовете в електронния дневник.

В периода от 13 до 16 април ще бъде въведен облекчен (разтоварващ за учениците) дистанционен учебен режим. В зависимост от спецификата на училището, в рамките от 2 до 4 часа, може да се акцентира върху занимания по интереси (за физически дейности, изобразително изкуство и музика), за занимания с педагогическите съветници или дискусии по темите за часа на класа. Отрасловият съвет благодари на всички педагогически специалисти за проявената отговорност в тези дни.

Общи условия

Активация на акаунт