СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 11

  • 28 068
  • 835
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: X
Езиковите гимназии не са хуманитарни гимназии. Напълно възможно е трети и четвърти профилиращ предмет да са примерно математика и физика. Иначе е абсолютно вярно, че ако вдигнат трудността на математиката, редно е да се погрижат и за БЕЛ. Но пък тогава трябва да разделят НВО от изпитите.

# 721
  • Мнения: 820
Аз подкрепям Мария, че изпитът трябва да е по-труден, то не че трябва да е труден, а да позволи разслояване според знанията. И за двата изпита. Хванахте се за математиката и броя часове, според мен оказват влияние повечето часове, макар да се учат неща, които не се ползват на НВО, все пак са тренировка, създават и поддържат този тип мислене. За съжаление от разсеяност и тъпи грешки от вида 2 + 3 = 6 не предпазват. Но сте прави. А за БЕЛ какво да кажем, там всички имат равен брой часове. Аз не искам изпит като миналогодишния, гледах статистиката, в София има 1100 деца с резултат над 90, да, хиляда и сто, не съм сложила една нула по погрешка Simple Smile Ми не ми се струва нормално или аз понеже приемам, че резултат над 90 е нещо свръх.

# 722
  • Мнения: 7 674
Да, jam, привърженик съм на всякакви по-трудни изпити, в т.ч. и бел. Само така може да стане истинско отсяване и децата положили повече труд да имат предимството да избират.

# 723
  • Мнения: 1 443
Аз подкрепям Мария, че изпитът трябва да е по-труден, то не че трябва да е труден, а да позволи разслояване според знанията. И за двата изпита. Хванахте се за математиката и броя часове, според мен оказват влияние повечето часове, макар да се учат неща, които не се ползват на НВО, все пак са тренировка, създават и поддържат този тип мислене. За съжаление от разсеяност и тъпи грешки от вида 2 + 3 = 6 не предпазват. Но сте прави. А за БЕЛ какво да кажем, там всички имат равен брой часове. Аз не искам изпит като миналогодишния, гледах статистиката, в София има 1100 деца с резултат над 90, да, хиляда и сто, не съм сложила една нула по погрешка Simple Smile Ми не ми се струва нормално или аз понеже приемам, че резултат над 90 е нещо свръх.

Аз наистина не разбирам...Опитвам се да разбера вашата гледна точка. Но единствено проблем виждам ако две деца имат 100 т. (100, не по-малко) на НВО и заради различни изисквания в училище имат различни годишни оценки! При 90, 91, 92 и т.н. си има реална класация. А колко всъщност са максималните-500т.- балове миналата година?

# 724
  • София
  • Мнения: 2 814
За град София имаше едно единствено дете с максимален бал- 500 т., момиче. За другите области нямам идея.

# 725
  • Мнения: 7 674
Ще се опитам да го обясня и после ще съжалявам, но ще си го напиша.
Ако едно дете е сметнало 2+3=6 на 1 задача, но може да реши всички други задачи тип ПИ Междучасие, то то ще има 97 т. Дете, отличник, сметнало правилно 2+3=5, можещо да реши други 22 елементарни задачи от типа 2+3, но не можещо да реши задачите от учебния материал тип пи Междучасие ще има не 100, а 80. И така по-знаещото дете, решавало повече, но объркало се за секунда, справедливо ще има по-висок бал. Ако всички се състезават на 2+3 няма как да се оценят честно.
Моето дете 3 години ежедневно решава по над 50 задачи (вкл. лятото, да не споменавам и още 2 години преди това), а тук хората се оплакват,че е драма някое дете да реши 20 допълнителни задачи един ден в седмицата в седми клас. Моето дете в събота освен, че си научи по био, химия и ИТ, реши и 9 пробни по бел. Без грам да мрънка. И изцяло по нейно желание, защото вижда, че това я затруднява и въпреки, че не й се отдава се опитва да го отработи. Защото 92т за нея не е задоволителен резултат. И не е само моето дете така. Има много по-трудолюбиви и по-талантливи от нея деца. Тя е "средна хубост" дори само в класа си. Ами този труд е редно да бъде оценен, а не да сортираме децата само по това 2+3 и кой е написал "Под игото".

# 726
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Добре, как си представяте Националното Външно Оценяване с по-трудни задачи? Знаете, че извън едни 1000 деца в София и малък брой деца от някои областни градове, всички останали деца не намират задачите за ниска летва. Не може да се определя трудността на НВО с оглед на приема в СМГ. СМГ чудесно могат да измислят как да си подсигурят приема след 7 клас. Да, миналата година имаше прецакани деца от СМГ, защото бяха изместени от "нематематици", ама в крайна сметка толкова са си изкарали на "лесното"  НВО.

# 727
  • Мнения: X
Знам, че се повтарям и потретям, но вариантът с две части, от които първата е НВО, а втората - за кандидатстване, е по-добрият вариант. Нормална трудност като за ООП за първа част и по-засукани задачи за втората.
СМГ как точно да го измислят?

# 728
  • Мнения: 7 674
Не говорим само за прием в смг, нито само за нво мат. Говорим за всички високобалови гимназии и за двата нво. Да, вероятно няма да има дете с бал 500 и няма 1100 деца да имат над 90т по бел, но ще има реално отсяване. Какво като в някое училище максималният бал няма да е 414, а 356, то пак ще си има същите ученици. Разместването ще е само в горния регистър. Долният и средният регистър изобщо няма да е засегнат от по-труден, но решим с училищни знания изпит.

# 729
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Не знам, не съм специалист по нормативните уредби на МОН. Но училищата към Министерство на Културата са си с отделни изпити. СМГ как има собствен прием след 4 клас, свое мат.състезание...НПМГ също вземат и други оценки, освен НВО. Но мисълта ми беше, че НВО е Национално оценяване, не е нито само в София, нито само за 1 училище.

Мария, това реално отсяване не може да се случи с изпит на национално ниво. И изобщо не смятам, че добри резултати на НВО се изкарват с училищни знания. Това важи за 2-3 деца от випуск в едно нормално училище.

# 730
  • Мнения: X
Не знам, не съм специалист по нормативните уредби на МОН. Но училищата към Министерство на Културата са си с отделни изпити. СМГ как има собствен прием след 4 клас, свое мат.състезание...НПМГ също вземат и други оценки, освен НВО. Но мисълта ми беше, че НВО е Национално оценяване, не е нито само в София, нито само за 1 училище.
СМГ няма свое математическо състезание, а приемът след четвърти клас в МГ и ПМГ е уреден на национално ниво също както приема след седми. НПМГ вземат оценки от олимпиади по предмети, по които няма НВО в текущата година. Написах го само преди десетина мнения.
За НВО съм съгласна. Описала съм виждането си в предходното си мнение.

# 731
  • Мнения: 7 674
Смг има прием след 4ти клас, защото Наредба 10 го е регламентирала. Собствен изпит нямат. Нито са към МК, за да правят такъв в 7 клас. НПМГ взимат само оли по предмети, за които няма НВО, за тях е забранено от Наредба 10 да се използват за балообразуване.

# 732
  • Мнения: 1 443
Мария, Благодаря за обеснението. Надявам се да не съжаляваш, а просто да се води един ползотворен диалог! Мисля, че малко ми се изясни твоето мнение. Но...аз изобщо не мисля, че са много децата, като твоето. На нея, мога само да кажа Браво!

# 733
  • София
  • Мнения: 5 451
Не е ли все още с най-голяма тежест за приема в СМГ ОМТ? Кой съставя задачите за това състезание и кой проверява работите?

# 734
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Не знам защо си мислех, че "Откриване на млади таланти" е на СМГ. Както и да е, щом има наредба за приема след 4 клас, може да се вмъкне и приема след 7 клас. Не знам какво смята ръководството на СМГ по този въпрос, но при всички случаи имат интерес от по-труден подбор.

Общи условия

Активация на акаунт