Плюсове и минуси на кварталите в София - 8 тема

  • 36 631
  • 797
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: X
Скрит текст:
Ами за приходящи с коли не е добре в долен Лозенец, така е и това е чудесно за живеещите.
Да изясним понятията, кое наричаш горен и долен Лозенец? Аз ги интерпретирам като "горе" и "долу" по баира, т.е. горен е примерно от Семинарията, покрай Вапцаров до Кемпински и оттам до горната част на Южния парк. Долен е частта покрай Арсеналски, Фритьоф Нансен и Евлоги Георгиев. Вече къде е "границата" между долен и горен, е силно разтегливо понятие.

Та, кое му е чудесното за живеещите? Когато улиците са тесни, с паваж, нагънати на вълни по-високи от дупки, та като минеш опираш я броня, я нещо друго, какво значение има дали е зона?

И какво наричаш "приходящи"? Ако става дума за такива като мене, които ходят на гости по 3 пъти в годината, едва ли това прави масата коли по улиците... През деня има доста поток от външни хора заради фирми, офиси и заведения, ама това и със зона и без зона, няма как да се избегне.

Та ако живееше тук, щеше да имаш съвсем друго мнение за квартала Wink
Не мисля, защото аз имам съвсем други критерии за квартал, най-малкото това, че е близо до центъра, за мене е голям недостатък.

Стрелбище и Хиподрума имат и НС с подземни гаражи, както и с паркоместа в задни дворове, които не се виждат от улицата, а СС са строени с големи отстояния и междублокови пространства, което дава възможност за паркиране на живеещите.
Ами точно това е проблемът я. Не става дума дали колите се виждат или не, става дума че междублоковите пространства вместо да са с поляни и дървета, са бетонни площадки. И сутрин още от 6ч. научаваш дневния график на всички съседи, че и от съседните блокове също. А пък зимата даже научаваш и на кого колата му пали от сефте и кой си я "подгрява" половин час със "бръъъъмммм-бръм-бръм". Те затова са подземните гаражи, за да може всичко това да е на закрито, да не пречиш на никой, освен това зимата колата като е на топло, пали по-лесно, а на всичко отгоре не се и каляш докато стигнеш до нея.

Аз живея в така наречената "горна" част на Лозенец и е много по-малко застроена от долната. Часта зад Рума към горичката е прекрасна - огромни междублокови пространства, малки блокчета на по 4 етажа, тихо, спокойно и зелено!
Къде точно се намира това? (Не знам къде или какво е "Рума".) Ако може с точен адрес, за да отида да видя, защото единствената горичка която знам в Лозенец, е тази дето минава трамвая след пл. Журналист нагоре, ама там не бих казал, че има "големи междублокови пространства".

Поред:
Долен Лозенец не е официално име, а е как го знаят кореняците. За родителите ми той е между Свети Наум,  Черни връх, Евлоги и Драган Цанков. Чувала съм от приятели, че с развитието на града са приели за южна граница не Свети Наум, а Баучър, а над него е вече горен Лозенец.  Арсеналски не е в долен Лозенец, а в Лозенец над Басейна Спартак или Лозеенц около Кемпински - това е третата част на Лозенец, която е към Южния парк.
 
Чудесното е, че когато живееш на такова място, нямаш нужда от ежедневно ползване на кола, а само за извънградско или веднъж седмично за голям пазар. Другото чудесно е, че приходящите в офисите и фирмите се отказаха от колите си масово, откакто е зона, и идват с ГТ. Има как да се избегне, доказано. И движението значително намаля, както и паркиралите коли. Третото чудесно е, че тротоарите са свободни за ходене и няма коли по тях, нещо, което преди зоната не беше така. За заведенията има малко идващи с коли, повечето ползват таксита или Дринканддрайв услуги. Като цяло, уличките са напълно достатъчни за живеещите и да паркират, и да ходят по тях, тротоарите са свободни, а приходящите с коли са силно огранчени от зоната. И ще става по-добре, защото планират зоните да са и в събота, и вечер до 20:30. Ако ги направят 24/7, ще е най-добре. А ти след като не живееш тук, няма и как да имаш мнение за тези неща. Но щом ти допадат други места, си свободен да идеш да живееш, където ти допада.

За Хиподрума и Стрелбище, въведат ли и там зона, ще стане много различно. Сега ще въвеждат в Иван Вазов (трябваше да е от септември, но още не са), а след това неминуемо и те ще поискат зона, защото приходящите сега паркиращи в Иван Вазов (където в момента е ужасно) ще се преселят при тях.

За РУМ-а са ти казали вече.
Офисът ми е на Черни връх и Вапцаров, и отсега се чудя като се върна след 4 години майчинство и вече с кола, къде ще паркирам в присъствените в офиса дни 😁

Аз харесвам Лозенец, въпреки презастрояването. И въпреки паркирането.

Скрит текст:
Иначе аз имам един важен въпрос 😁 - ул. “Найден Геров” (при МЦ по детски болести) в Хиподрума ли се води или в Лагера? Баща ми, кореняк, роден там, постоянно му вика “Лагера”, и аз покрай него, ама на карта си се води Хиподрума, и се чудя защо така.
Там вече от 1 година е зелена зона, можеш да паркираш само с СМС до 4 часа или с фирмен абонамент. На самия Вапцаров също е зона. Това са вариантите или да търсиш платен паркинг, паркомясто или гараж под наем за през деня само. Това ако нмаш постоянен адрес в зоната, разбира се.

Последна редакция: ср, 16 сеп 2020, 10:49 от Анонимен

# 751
  • София
  • Мнения: 4 668
Аз пък не мога да си обясня, с какво живеенето в центъра ще ме спаси от ежедневното ползване на кола.
Не ме разбирайте погрешно, аз с години съм бил на такъв режим, колата за уикенда. Когато съм живял в Монреал съм работил и учил само в центъра.

Ползването на кола най-вече зависи от това какво ти е твоето ежедневие, задачи, забавления, работа.
Ето, аз имам бизнес, отивам винаги с кола до обекта. И да живеех в центъра, това нямаше да се промени.
Зависи къде са ти местата, до които искаш да стигнеш - спортни центрове, супермаркети, работа и тн.
Като си в центъра тръгваш от точка А. И трябва да стигнеш до точки B,C,D.
Като не си в центъра, но си в център на някой уреден квартал, отново тръгваш от точка Z и трябва да стигнеш до точки B,C,D.
Е, ако и в твоя квартал има тротоари, магазини, заведения, развлечения на пешеходно разстояние?

Единственият частен случай е ако хем живееш, хем работиш в центъра. И то не къде да е, а близо до мястото, където живееш. Защото за да прекосиш центъра ти трябват поне 30мин пеш.
И колко е вероятно да работиш точно в същата зона на центъра, в която живееш?

Добре, друго предимство, градски транспорт. А нима в другите зони на София няма!? Ако си на място с добър градски транспорт? 5 спирки с метро са си 5 спирки с метро. На спирките от центъра не са им от злато ... плочките.
Simple Smile

# 752
  • София
  • Мнения: 6 020
Гледам ги днес по булеварда, натъпкани коли една в друга, не мърдат. Във всяка кола по 1 човек, всеки вози себе си. Ама не се и вози, стои на едно място. Времето е чудесно , ако слязат от тези коли ще стигнат 2 пъти по -бързо където са тръгнали и ще смъкнат по някой килограм от теглото си. Ама не. Стои вътре, крещи с опулени очи, ядосва се и дебелее. Трови и въздуха.
Ще ме прощавате, за отклонението, ама точно това си помислих сутринта на път за работа... аз ходя пеш и изобщо не виждам друг начин и защо да стоя в задръстването да се ядосвам. 
Стана ад по пътищата, как го смятат това нещо че ще работи …? Confused

# 753
  • Мнения: 18 655
Simple Smile Далеч не всеки работи на пешеходно разстояние от дома си или децата му учат на такова.

Давам само пример - няколко човека от различни градове писаха, че на родителските срещи са ги уведомили, че в случай на КОВИД-симптоми при детето им са длъжни да го вземат с личен автомобил в рамките на 1 час. Не се предвижда вземане на детето без личен автомобил. От синдиката на Такева искали глоба от 1 000 лв. за просрочване на времето.
Който си е вкъщи и има автомобил - ще покрие изискванията. Който работи на другия край на София и е без - трудно.

# 754
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Poppea, благодаря! Мисля да паркирам на буферния паркинг на метрото там. Абонамент ме устройва когато се върна изцяло в офис, за ходене веднъж седмично няма смисъл. В този случай и зоната ме устройва, но трябва да видя в коя част на Вапцаров е с позволено паркиране, защото пред офиса май е забранено като цяло паркирането. Става дума за частта на Вапцаров/Черни връх около банката. Иначе аз живея на село, в Лозен, та адресната регистрация не ми е в Лозенец.

EmmaT, и на нас в детската градина ни споменаха нещо за декларация за неползване на градски транспорт в условията на пандемия, или нещо подобно, не запомних добре.

# 755
  • София
  • Мнения: 6 020
Аз не споря че е нужен автомобил на някои хора. Но далеч не на всички.
Също всяка кола по 1 човек вътре, седи и се ядосва.   Confused Тотално задръстване беше. Ако слязат ще напълнят 2 трамвая и ще стигнат за 10 минути до Центъра всички , а не за 30 минути както ще стане.. Просто се чудя, времето е хубаво
Инак е ясно , че понякога има нужда от кола
Но и този, който има нужда или му е спешно, няма как да стигне с колата си от това, че абсолютно всеки се е качил на кола …. и пречи Grinning

# 756
  • София
  • Мнения: 16 117
Ако е до бившата Пиреос банк - провери в сградата на Петрол АД. Имат доста празни места на паркинга за простолюдието. Преди даваха под наем и на външни. Също вътре в двора зад Мр Пица се дават места под наем. Може пък работодателя да е склонен да ти плати абонамента.

# 757
  • Мнения: 18 655

EmmaT, и на нас в детската градина ни споменаха нещо за декларация за неползване на градски транспорт в условията на пандемия, или нещо подобно, не запомних добре.

Да, и при нас искат да подпишем тази декларация при тръгване. Една от подточките е, че от родителите са очаква "да не използват градски транспорт за придвижване до детската градина/ясла и обратно винаги, когато това е възможно."

# 758
  • София
  • Мнения: 6 020
Е, нали има райониране за прием в ясли , ДГ , училища, точно с идеята детето да посещава най-близкото заведение. Тогава следва , че над 80-90% от децата живеят наблизо. Времето е хубаво, що ще го возиш за 3-4 преки?
Говоря за масовия случай, изключения има но са малко...уж

# 759
  • Мнения: 4 008
Ми то детето ми живее до детската градина, ама аз като съм по час и половина сумарно в ГТ, файда.

# 760
  • София
  • Мнения: 4 668
Вчера слизах до центъра с кола, към 18ч. 15 минути ми отне общо, с излизането от гаража, с намирането на място в зоната и паркиране (до метро В Левски).
Не е 30мин пътуването с кола, освен ако не прекосяваш наистина цяла София. Или си в кофти квартал.

Ясно, че на някои не им е необходима ...
Говорехме за центъра и предимствата му.
Колкото си по айляк, толкова повече кола не ти е необходима.
Ако извършваш поддръжка, или трябва да си на 10 места за деня, без кола си като войник без меч.
Ако се събуждаш сутрин да мааш крачолите, с кола, без кола, ясно че е все тая.

Вчера преотдавах отново един мой апартамент. Брокерът, който го нае се изнася (след 10 дена).
Приритва да бърза, щото заминавал за морето. Обажда се в 11, да се видим наобяд, щото следобяд ще пътува за морето (послъга май). А апартаментът е капариран от нов наемател. Паля колата, отивам, нося остатъка от неизползвания наем (депозит не ми беше дал отначалото). И си чакам 2 ключа, 2 чипа. Нъц! Единият ключ го забравил в не знам кой квартал у дома си, другият ключ го дал на другия брокер но не ми казал.
Колата му повредена била. Отделно го чаках час и половина, все до половин час идва.
Викам, отиваме с мойта кола. Отиваме до въпросния квартал, дава ми ключа, оттам по триъгълник, оставям го, взимам документи от където работя, и отивам на 4то място до магазин на майната си, трябваше да купя нещо. Оттам на спорт, на 5то място, в съвсем отделен квартал. До тук няма повтарящи се квартали.
Следващия ден (Вторник).
Отивам на Договор, 3 пъти предупредих другия брокер да носи ключа. Подписваме, ключът го бил забравил. Хеле, разбраха се новият наемател да иде с него до офиса, и да му даде този ключ.
Оттам с колата, в магазин в 3ти квартал, оттам спорт в 4ти, оттам се прибирам и после отново в центъра и обратно.

Има случаи за поддръжка на апартамент се носи багаж, лепило, плочки, приспособления за миене, някой уред, ако е повреден или се сменя.

А приятелите с деца пък какво шофиране пада между кварталите.

# 761
  • Мнения: 9 702
Абе според мен ако на хората им беше по-удобно да ходят пеша или с градския, щяха да го правят. Поне повечето. Иначе на мен пък например ми е ставало тъжно в задръстването като ме подмине някой автобус, в който хората са натъпкани като сардини, сигурно е 35 градуса и мирише. Айде, ако пътуваш 10-тина минути ще издържиш, ама повече? В метрото се съгласявам, че е малко по-добре, въпреки че и там в час пик е тъпканица, но поне е по-бързо и няма клошари. Но аз никога не съм имала късмета да работя на място, до което да стигам за толкова кратко, че пътуването с ГТ да не ми е мъчение.

# 762
  • Мнения: X
Ми то детето ми живее до детската градина, ама аз като съм по час и половина сумарно в ГТ, файда.
От гледна точка на врмето е все едно дали часи и половина си в задръстването или в ГТ, все час и половина ти трябва. Случаи всякакви, разбира се, но ако не можеш да сколасаш, наемаш си съседка да го взема, докато си дойдеш. Примерно. Ако няма баби наоколо.

Ковид ситуацията е екстрена и временна. И кола си трябва, разбира се.

Абе според мен ако на хората им беше по-удобно да ходят пеша или с градския, щяха да го правят. Поне повечето. Иначе на мен пък например ми е ставало тъжно в задръстването като ме подмине някой автобус, в който хората са натъпкани като сардини, сигурно е 35 градуса и мирише. Айде, ако пътуваш 10-тина минути ще издържиш, ама повече? В метрото се съгласявам, че е малко по-добре, въпреки че и там в час пик е тъпканица, но поне е по-бързо и няма клошари. Но аз никога не съм имала късмета да работя на място, до което да стигам за толкова кратко, че пътуването с ГТ да не ми е мъчение.

Затова има метро, климатизирано и стига за броени минути.

# 763
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Ако е до бившата Пиреос банк - провери в сградата на Петрол АД. Имат доста празни места на паркинга за простолюдието. Преди даваха под наем и на външни. Също вътре в двора зад Мр Пица се дават места под наем. Може пък работодателя да е склонен да ти плати абонамента.

Благодаря, ето значи колко отдавна съм в майчинство, че не знам, че вече няма банка 😁 Ние имахме платени фирмени места зад сегашната мр Пица, но те бяха 4 или 5. Покрай пандемията никой не ходи почти така или иначе в офиса, тъй като сме в IT сектора и можем да работим откъдето решим. Но аз за да понаваксам в началото ще походя и малко в офиса, а нали съм пресен шофьор и отсега планирам паркирането 😁

# 764
  • София
  • Мнения: 8 586
Аз не споря че е нужен автомобил на някои хора. Но далеч не на всички.
Също всяка кола по 1 човек вътре, седи и се ядосва.   Confused Тотално задръстване беше. Ако слязат ще напълнят 2 трамвая и ще стигнат за 10 минути до Центъра всички , а не за 30 минути както ще стане.. Просто се чудя, времето е хубаво
Инак е ясно , че понякога има нужда от кола
Но и този, който има нужда или му е спешно, няма как да стигне с колата си от това, че абсолютно всеки се е качил на кола …. и пречи Grinning
Напълно съгласна за поединичното возене! Не знам защо идеи като Uber се харесват на хората, а carpooling-ът е нещо неприето тук. Би спестило доста време и неудобства на всички.
Иначе не всяка кола, която виждаш в задръстването отива към центъра. Пеша от Бояна, Павлово, МанЛи или дори от Лозенец до ЖП гара/автогара или до летището, до някой северен квартал... според мен е далечко. Трамвай до летището няма, прекачване по тролеи и автобуси с куфари не е удобно, подлезите са неудобни (понякога невъзможни с багаж). И ако ще прекарвам в придвижване 2-3 часа на ден, определено предпочитам да не е в ГТ. Пеша си ходя край къщи, килограми нямам да свалям, та за мен не е оферта да минавам 3-4 или повече спирки пеша вместо с колата. Но бих возила някой съсед или колега.

Общи условия

Активация на акаунт