Единадесети клас 2020/2021

  • 42 280
  • 752
  •   1
Отговори
# 60
  • Русе
  • Мнения: 12 235
Тук искам да похваля моя набор, заедно с младежа на Жълто цвете направиха в платформата Дискорд място за класа и поканиха учителите си, част от които се възползваха от възможността да им преподават онлайн там.
  Много са си адекватни децата. Една от хубавите страни е точно възможността да участват , а не да дремят в час, визирам моето, където някой идва и си изпява урока. 
 Не съм сигурна, че конферетнтие връзки са много полезни. Първо в семейство с повече от едно дете, може да има конфликт за подходящо устройство в даден момент. Второ се натрапва средата ,копираща стоенето в класната стая с негативите - шум и разсейване. Ако има нещо полезно за визуализиране , може да се подготви клип, който да се изпрати .

# 61
  • София
  • Мнения: 3 722
За какъв шум говориш?
Това го писах за малкото, но ето как е нормално да протича обучението - според мен де.
На децата по всеки предмет са направени виртуални класни стаи. На един екран са подредени всичките стаи и детето се свързва там. Точно когато е часът им по програма, учителят се включва и преподава урока. Не гледат видеа от линкове. Имат всички часове - дори и физкултура, рисуване... По-възрастните (немладите) учители по нищо не отстъпват на младоците.
В понеделник учителка се е опитала да пусне камера. Но по този начин ужасно бавело. Затова са се разбрали да не включват камери. Само когато се налага и само учителят може да споделя екрана. След този случай вече няма проблеми. Така връзката в много гладка и учителят се чува много добре. Микрофоните на децата са изключени и в час е много приятно.
Преподава се нов материал. Децата правят контролни в някакви онлайн форми.

# 62
  • Русе
  • Мнения: 12 235
За какъв шум говориш?
 Микрофоните на децата са изключени и в час е много приятно.
Преподава се нов материал. Децата правят контролни в някакви онлайн форми.[/i]
 В темата за дистанцинното образование споделяха за случаи, когато не са изключени.  
Положително е, че учителят има много варианти за избор. Ако се чувства по-аргументиран и усвояем като говори - може да го прави. Ако предпочита да даде структурирана информация с възможност за разнообразни задачи за самостоятелно осмисляне, които при нужда да коментира с конкретния ученик - също е добре.
При нас дават планове,презентации и задания в съответната класна стая. Всеки си го предава в срок и получава отговор с коментар и корекция. Това се доближава и до акадевичния модел, което може да им е полезно.

# 63
  • sofia
  • Мнения: 1 213
Няма шум, децата си изключват микрофоните и ги включват само, ако са посочени от учителя или ако имат въпрос. Малкият ми син, който е 2.клас, се обучава онлайн чрез zoom. us. Щом той вече се научи как да си изключва микрофона и да го включва само при нужда, какво да говорим за 10-класниците.

# 64
  • Мнения: 2 182
Валя, това, което си писала, че трябва да се случва според теб, всъщност се случва. Това е описание на онлайн обучението, което провеждат учителите в някои училища, едно от които е СМГ. Провеждат се нормални часове по програмата за 2-ри срок. Ученикът включва микрофона си само ако му е дадена думата от учителя. При дискусия, инициирана от преподавател, са включени повече микрофони. Може би е една идея по-тихо от офлайн часовете.

# 65
  • Мнения: 9 514
Добре де, всичко онлайн с глас и картина... във фиксиран час. Мама и тати хоум офис с връзка със служебните сървъри... в работно време! Е как точно да стане? И да имаме 4-5 броя налични устройства тая мрежа не издържа на нароварването, то е накъсване, то е ужас!
Всички със слушалки... две деца в детската стая се надприказват Head Band
Аз пък се дразня на задачи, дадени вечерта в 21ч (за 4клас) и се очаква да обсъдят решенията в "час" в 11, като преди това са имали два присъствени часа и всеки със задача за пращане до 1ч. след връзката... Дистанционно, добре, ама децата по 24ч трябва да са онлайн да не изпуснст срока!

Наборчето не се шашка... само гледа като е "в час" внимателно да си чува името като му задават въпрос Smiling Imp

# 66
  • Мнения: 2 182
Вкъщи всеки сам трябва да се организира. Съгласна съм, че при някои хора с повече стаи, по-малко потребители на интернет и липса на малки деца, е по-лесно. Ситуацията е предизвикателство за всички.

# 67
  • София
  • Мнения: 13 706
Валя е написала за нашето училище. Сашето и тя учи така. Има учители, които изпращат през Школо файлове със задания. Вървят си нещата. Ето днес се е счупила да прави презентации, имаха тест по философия. Директорът пусна съобщение, че материалът няма да се преповтаря после и из;итването ще си е както си трябва. Аз тази седмица бях хоумофис и слушах урока по история например с изпитване по презентация. Да ви кажа хич нямат възможност дори да преписват в гугъл Simple Smile)))) Сашка предлагаше и тя Дискорд, щото цъка разни игрички и ми изглежда, че повече левъли качва, отколкото да учи, ама то си беше така и като ходеше на училище Wink
Малкото също върви много добре, имат дори занималня сутрин. Задачите се пускат от учиктелката по занималня и в нашата група във фейса, и в школото. Пращат й се лично на вайбър едни работни листа от предния ден и тя връща отговор с грешките. Следобяда са с класната на скайп връзка. Точно така както казвате се включват с микрофончетата като ги питат. Изобщо справят се перфектно. До 17:00 класната разпространява на няколко места работния лист. При тях държат всичко да минава през школото, за да може да ги проследят директорите. Физическото е в някаква класна стая и първият видеоурок беше с упражения от волейбола.. Simple Smile)) Няма начин да й дам топка да думка из къщи Wink пропусна това упражнение. Танците също вървят онлайн, както и пианото (при малкото)

# 68
  • София
  • Мнения: 7 673
Валя, това, което си писала, че трябва да се случва според теб, всъщност се случва. Това е описание на онлайн обучението, което провеждат учителите в някои училища, едно от които е СМГ.
Валя е писала, че е за малкото, което е в СМГ.

# 69
  • Мнения: 2 182
Така, както го е написала, не става ясно, че се случва някъде и къде се случва. Останах с впечатлението, че желае да се случи.

# 70
  • София
  • Мнения: 7 673
Така, както го е написала, не става ясно, че се случва някъде и къде се случва. Останах с впечатлението, че желае да се случи.
Не, че е важно, но тя описва реална ситуация в поста си.
Скрит текст:
На децата по всеки предмет са направени виртуални класни стаи. На един екран са подредени всичките стаи и детето се свързва там. Точно когато е часът им по програма, учителят се включва и преподава урока. Не гледат видеа от линкове. Имат всички часове - дори и физкултура, рисуване... По-възрастните (немладите) учители по нищо не отстъпват на младоците.
В понеделник учителка се е опитала да пусне камера. Но по този начин ужасно бавело. Затова са се разбрали да не включват камери. Само когато се налага и само учителят може да споделя екрана. След този случай вече няма проблеми. Така връзката в много гладка и учителят се чува много добре. Микрофоните на децата са изключени и в час е много приятно.
Преподава се нов материал. Децата правят контролни в някакви онлайн форми.[/i]

# 71
  • София
  • Мнения: 3 722
Да, това, което съм описала се случва реално в СМГ. Хлапето е пети клас и учи.
А наборчето, или вече наборчището, чака. Тъй де, почива си. Но другата седмица щял сериозно да се заеме с някакъв проект.

Все си мисля, че това електронно обучение по някакъв начин ни показва какво се случва в училищата. И най-вече какво е отношението на учителите към учебния процес. Сега си обяснявам защо наборът намрази някои от любимите си предмети. Много грозни картинки излязоха.
Започвам да си мисля дали тези възрастни учители, преди 30 години, са били като сегашните млади. Дали? Дали на младите ще им дойде вдъхновението и освен за заплатите ще им запука и за учениците - някога, след много години.
Ама в СМГ и младите мислят и за децата. Не казвам, че не им пука и за заплатите. Не казвам, че са забравили за себе си и денонощно мислят за благото на учениците. Но си вършат работата.

Оле много се размислих, ще ми излязат бръчки. Ще ходя да си взема крем против бръчки, че да ми заглади малко мозъка и да престана да се впечатлявам толкова.

# 72
  • Мнения: 1 240
Здравейте.
Нямам наблюдения много - много, защото съм на работа. Мъжа ми също. Тъй че младежа се вихри безконтролно и самостоятелно.
Доколкото ме е информирал не са имали още физика.
Две от по - възрастните учителки само пращат материали през школо - това са математика и география. Не им проверяват по никакъв начин какво са направили.
По другите предмети и най - вече при госпожиците по БЕЛ и химия тече много учене и имат много задания (поне така смята господинчото).
Има проблем със стоене у дома, просто е свикнал като мен все да ходи някъде и да се среща с хора и сега е голяма мъка.
Смятам да сложа работно време на хладилника(по идея на една дружка), инак май след извънредното положение ще ходи само с анцузи с разхлабен ластик.

# 73
  • столицата
  • Мнения: 4 515
Ох, това с хладилника е голям проблем и при мен откакто си работя от вкъщи.

# 74
  • Русе
  • Мнения: 12 235
Не мога да се сдържа да не споделя част от текста, който имат да анализират и по-който имат да разсъждават по философия. Досега си мислех, че имам интереси по тази наука , но сега се свивам, покривам се и се срамувам

Скрит текст:
“Античният човек не отива оттатък света. Неговият усет за света, неговата представна способност и мисленето му се удържат вътре във фигурата на света и оставят на мира въпроса за онова, което би могло да бъде извън или над него. … За него светът е цялото в собствения смисъл на думата – върху какво би следвало да се опре прекрачването? Би могло да се отговори: върху опита от една божествена действителност, която надхвърля това цяло, поради което пребивава „извън“ него и дава на онзи, който я почита, една позиция, срещустояща на света. Но античният човек не познава такава действителност. …...... И така нататък в същия дух

 Въпроси
 
Скрит текст:
Каква действителност не познава античния човек?
Бях ви споменал термините иманентен и трансцендентен. Ако съпоставите античния на средновековния светоглед, кой бихте квалифицирали повече като иманентен и кой повече като трансцендентен?
Към какво е насочена волята за познание през Античността и през Средновековието?
Защо според вас средновековния човек вижда навсякъде символи?
Защо за средновековния човек авторитета не ограничава свободата?
Защо според вас за средновековния човек нашето съществуване би му изглеждало примитивно?

Общи условия

Активация на акаунт