Дистанционно обучение за учениците

  • 30 574
  • 886
  •   1
Отговори
# 615
  • Майничка
  • Мнения: 13 786
Аз лично не се оплаквам, напротив, но възразявам против обобщения от типа "с еди-какво си" е по-лесно. По-лесно е, ако ги ползваш за анкети, проучвания, циркулярни документи и т.н. с административна цел.
Ползването само на тестове със затворени отговори в училище е папагалска работа, еле пък ако е без обратна връзка за грешките.

# 616
  • Мнения: 740
По-добре да я няма пролетната отколкото лятната ваканция

# 617
  • Мнения: 2 026
Ха ха, смешна история... Неподготвени изказвания, собствени интерпретации. Това е форум, аз споделям мнение.
И коя сте Вие да ми казвате да напусна? Сериозно ли ми го пишете?

# 618
  • Мнения: 3 651
Моето дете не се справя с дистанционното обучение. 7-ми клас е и му предстоят матури. До сега постоянно мърморех, колко е вредно да стои пред компютъра и сега му е трудно да направи регистрация в discord. До колкото разбрах това е геймърска платформа. Както и да е, криво ляво, справихме се. Учи и с класрум, но и там му е пълна каша. Много разчитах на частните уроци тази година. Аз и баща му не сме спирали да работим. Малкото е на 4 и не ходи на градина. Нямаме баби и дядовци. Правим някакви врътки с ММ за да не ги оставяме съвсем сами, но е много трудно и не всеки път се получава. И не само нашето семейство е в това положение. Та в този ред на мисли, искрено се надявам или да се удължи училището до юли, или матурите да ги съкратят.

# 619
  • Мнения: 2 182
По-добре да я няма пролетната отколкото лятната ваканция
Несравними са като продължителност. До тук са изгубили 20-на дни от грипни ваканции, едва ли ще се разминат само с пролетната.

# 620
  • Мнения: 15 765
По-добре да я няма пролетната отколкото лятната ваканция
Ама чакайте. То вече на всички е ясно че няма да има пролетна ваканция.


Четох вчера някаква статия от тези дето циклят из пространството с разни изказвания на министъра,   където беше ясно указано че децата могат да бъдат оформени само с две седмици присъствени. За мен това е ясен знак какво ще се случи накрая. Аз лично в таква ситуация не придирям точно колко ще научи детето ми и каква оценка ще има, колкото толкова - ще наваксва другата година.  Дъщеря ми пък завършва бакалавър програма тази година. Скъса си задника в гонене на точки две години и половина и сега в тази ситуация ако не завърши не може да запише магистър. Възможно въобще да отменят изпитите за бакалавриат при тях, тази сложност важи по принцип за всички студенти . При тях ситуацията е много по-сложни и има реклама възможност за пропусната година.

# 621
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Ха ха, смешна история... Неподготвени изказвания, собствени интерпретации. Това е форум, аз споделям мнение.
И коя сте Вие да ми казвате да напусна? Сериозно ли ми го пишете?
Нямах предвид форума.

# 622
  • Мнения: 2 026
Ха ха, смешна история... Неподготвени изказвания, собствени интерпретации. Това е форум, аз споделям мнение.
И коя сте Вие да ми казвате да напусна? Сериозно ли ми го пишете?
Нямах предвид форума.
Аз Ви разбрах. И пак същия въпрос имам.

# 623
  • Мнения: 1 463
Учителите също имат деца и семейства, права, както всички. Ако след ИП повечето може да си вземете полагаемата годишна отпуска, то за учителите това става мираж.
Така, че по- спокойно, за това кой да напуска и кой не!

# 624
  • Мнения: 13 190
Аз също съм против удължаване на учебната година, не че някой ме пита.
В момента покрай дистанционното, виждам недостатъците на реалното училище.
В общи линии, в реалното училище се преседява определено време и толкова. Синът ми е без особени амбиции и винаги с мн добър успех(не отличен), обаче от две наистина амбициозни училища в които е бил до 7 клас, както и от деца извън тези училища, не познавам живо дете с 6 по език(два езика е учил синът ми), което да не ходи по уроци от първи клас. Не познавам живо дете, успешно на сътезания и влязло в МГ след 4 клас, без да е ходило на школа по мат, често и от ПГ. За кандидатстване след 7 клас и матури след 12 въобще не отварям дума. И в крайна сметка, какъв е КПД на реалното училище? С какво то е по-достойно, по-ефективно, по-стимулиращо от ДО. Сега поне, като стане брътвеж в класа, г-жата изключва микрофоните, всъщност ги включва само на тези, които посочва. Не са чак толкова много часовете пред устройствата, огромна част отфзадачите са от учебника и от учебните тетрадки. Пишат, снимат за момент, пращат. Или четат, говорят на вкл микрофон, без устройство да гледат, гледат си учебника.
Ама на 40 гр през юли, че и на 30 +да е, не съм много съгласна, само и  само "да се брои" учебна година.
 И някак сега децата са по-стимулирани, по-спокойни. Бъзиците и шума са само и единствено в "междучасията." в които децата остават доброволно.
Въобще не отричам ролята на реалното училище. И как бих могла, като 11 от най-близките ми роднини, като почнем с майка ми, са учители. Обаче е факт, че в сегашния си вид училището от много време се е изродило. Трябваше му някакво Ве нулево, че да се събуди "от сън дълбок". И по принуда, това Ве 0 се оказа "форсмажорното обстоятелство", пък то, взеха, че си дойдоха нещата на място. Споделям мои наблюдения, да не рече някой че обобщавам. Но искрено се чудя, какво полезно и ефективно би правил синът ми през юли в училище без климатици. Иначе така или иначе през юни учат, но пък по-малките да ги заключат и през юни също не ги виждам.

# 625
  • Мнения: X
Моето  мнение е,  че  масовото училище  е за масово средно ниво. Дава от минимума до средното  ниво,  а всичко друго е домашно  обучение/  извънкласно занимание и кръжоци/ уроци.

Последна редакция: сб, 28 мар 2020, 20:32 от Анонимен

# 626
  • Мнения: 430
Здравейте, дами! Докато не прочетох тази тема не знаех колко негативно е настроено обществото към учителите. За пореден път. Аз съм и учител, и родител. Имам ученик в 9 клас и студент в 1 курс. Време за собствените си деца нямам, защото две седмици работя от сутрин до късно вечер. Не се оплаквам, само споделям. Какво толкова работя? Сутрин от 8.00 часа започвам с учениците. Пеподавам на третокласници. Движим се по програмата за деня, правим почивки между отделните дисциплпни. Приключваме на обяд. Тогава прилючва и приятната работа за мен. Започва се безумието - хиляда справки, доклади и отчети. Регистрации и актвиране на профилите на всички ученици от класа, защото родителите "не можели". Телефонни разговори с родители, колеги, ръководство, пак родители и т. н. Трябва и да проверя заданията на децата, които вече са изпратили, всъщност това е най- важната ми работа. Трябва и да се подготвя за следващия ден.
Искам да споделя какво ми направи впечатление, направо ме изуми. Половината деца нямат компютри, но разполагат с телефони за по 500 и нагоре лв. Не им трябвал компютър, за какво им бил. Друго - млади, наперени майки, с огромно самочувствие и претенции нямат минимална компютърна грамотност. Не могат да активират профилите на децата си, нещо, за което дори не се иска грамотност. След като ги актвирах /за Teams/ става дума, добавих ги с кодовете в екипите, се оказа, че не могат да влязат в платформата. След много обяснения, снимки, линкове с инструци успяха 8 човека. Е, как да работя в Teams тогава? И аз искам, ама няма. Другите от класа какво ще правят? Затова - всички в групата на класа във Фейсбук, поне така целия клас работи. И на мен не ми харесва там, но това е положението.
Момичета, не гледайте само от вашата кмбанария, не всички майки са интелигентни и компютърно грамотни като вас. Има и други.
Оплаквате се, че не можете да работите, заради децата си, аз пък не мога да видя децата си от работа.
Исках да кажа още неща, но друг път.

# 627
  • Мнения: 8 001
Аз предпопитам да я удължат, но с опция дистанционно.

# 628
  • Мнения: 2 026
Така е, може би за времето  на родителите ни е било различно. Но и аз като ученичка ходех на уроци, повечето от моето поколение - също. Дори брат ми, който е 10 години по-голям, ходеше на уроци в началото на 90-те.
Самата система е остаряла и неподготвена за сегашното време, в което децата имат нужда не само от знания и умения, а и от подходящи нагласи. Имат нужда и не само от предметно знание, а и от емоционална интелигентност, умения за учене на нови неща, нагласа за учене през целия живот.

# 629
  • Мнения: X
Ние  сме  в Канада.
Децата излизат с училищните  автобуси  в 8.30 сутринта, почват в 9 , свършват  в 3.35 и в 4 са в къщи с автобуса.

Училищният ден е от 3 календарни часа и 3 часа междучасия,  обедна почивка, разходка навън, ФВ, литургия,  библиотека и подготвяния за влизане и излизане.  Поне час и нещо са на компютри всеки ден и се правят проекти с Поуър Пойнт, Офис 365, ползват сайтове по математика и наука и всички проекти са с презентации.

Домашни почти никога нямат и имат само една практика инструмент  у дома по 20 мин дневно  след като са се върнали в 4 и са на извънкласни занимания вечерите.
Учителите не даваха нищо за вкъщи тези 2 седмици,  но от понеделник  ще пращат някои материали по сайтовете и са пожелателни занимания само.

Оценките остават същите каквото са и децата минават годината така.

Общи условия

Активация на акаунт