Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 7 379
Аз нямам никаква полза учителката и по математика да остане без доходи, докато я обучава он-лайн.
Да не говорим, че усилията, вложени в онлайн обучението, с всичките му технологични, организационни и непознати образователни предизвикателства, за самата учителка по математика вероятно биха били по-големи от тези, които влага в присъственото обучение. Направо бонус "вредни" трябва да им плащат на учителите в този период Simple Smile

Outerspace и беболилина, отношението ми по въпроса не се променя в зависимост от това дали иде реч за училище или за градина. Изключително неприятно би ми станало да разбера, че детската градина е пуснала персонала в неплатен отпуск заради отлив на бизнес - като в това число включвам и готвачки, и охрана, и други професии, които не са с високи доходи по принцип. Точно това е съпричастност, а не да се вторачваме, а'ла дебит-кредит, какво сме получили и ще го плащаме ли, няма ли да го плащаме.

Единствената разлика между ЧУ и ЧДГ, която бих признала е, че доста хора нямат достъп до държавна ДГ, иначе на драго сърце биха се записали в такава. Т.е. наистина по принуда са в ЧДГ. А ЧУ винаги има алтернатива - кварталното училище.

Последна редакция: нд, 29 мар 2020, 17:29 от Аш

# 406
  • Мнения: 912
Лоялността трябва да е двустранна, никоя градина няма да ти гледа детето безплатно дори и един месец, ако утре останеш без работа,дори да си бил лоялен клиент няколко години.
Абсолютно.
Но пък аз се кефя, че има хора като Фенси - лоялни и трезво преценява що. Дано само да не я излъжа, защото чувството ще мноооооого гадно. Изживяла съм го.

# 407
  • Мнения: 852
Fancy, ако правилно съм разбрала, говори за училище. Ангажиментите на родителите, учителите и децата в училище няма нищо общо с детската градина в сегашната ситуация.

# 408
  • Мнения: 6 394
Мецане, когато ползваш услугата имаш претенции да не те имат за касичка и да не се държат като бизнесмени. А сега когато ти изнася, обясняваш, че бизнеса си е бизнес. Не става така! Или едното, или другото.
Аз избирам да сме партньори, а не да правим бизнес, лишен от емоции.

Беболина, ние сме в тема за училища. Но и за частните градини смятам почти идентични неща.
И пак казвам - имате договор и гледате какво пише в него.

# 409
  • Мнения: 7 683
Хм, как да ти кажа, не съм имал претенции да не ме ползват като касичка, знаел съм, че ме ползват. Казват, толкова ти е таксата, прието ти е детето, страхотно е, ама сме я вдигнали със 700 евро спрямо миналата година, това е положението. И аз плащам. Щото нали, държа на училището и образованието за мен е по-важно от парите. Казват, ама заплатите на учителите се вдигнаха и т. н, за догодина пак ти вдигаме таксата, и аз пак плащам. Просто искам добро училище, каквото смятам, че ДУ не ми дава, и приемам, че ме ползват за касичка.
Е, ама сега пък да ти кажат, особено в детските градини, защото в училището наистина има поне онлайн обучение - ама няма да получиш нищо, ама пак плащай.... минава всякакви граници. А и от училището, хубаво, имаме онлайн, ама нямаме храна, нямаме физическо, е сега получихме мейл, че ще имаме рисуване, пеене, нам си кво, ама това е смешно, тези неща онлайн не стават. Въпросът е принципен, не може да се плаща за нещо, което не получаваш, т.е ЧУ трябва да ми върнат голяма част от таксата, а детските градини не трябва да искат такса изобщо. А как ще се оправят, си е техен проблем, те дават ли ви от печалбите си? Еми, да се оправят със загубите тогава. Аз не съм Международният валутен фонд.

# 410
  • Мнения: 194
Мецане, когато ползваш услугата имаш претенции да не те имат за касичка и да не се държат като бизнесмени. А сега когато ти изнася, обясняваш, че бизнеса си е бизнес. Не става така! Или едното, или другото.
Аз избирам да сме партньори, а не да правим бизнес, лишен от емоции.
Имам спомен, че многократни си заявявала, че за теб договора е договор и не трябва да се влага никакво чувство на партньорство, приятелство и подобни емоции. Искаш да получаваш това за което си платила и нищо повече.
Но може да е лоша интерпретация на това което си писала.

Беболина, ние сме в тема за училища. Но и за частните градини смятам почти идентични неща.
И пак казвам - имате договор и гледате какво пише в него.
Дискусията тръгна от там, че някой спомена как в темата за детските градини родители искат намаление на таксите защото в момента не получават услугуте за които плащат.
Та спрямо горенаписаното ( искаш да получаваш това за което плащаш) ако в момента ти имаше дете в детска градина което по цял ден е у вас, ти се занимаваш с него, работиш  готвиш и поучаваш само някакви материали по мейл каква би била твоята реакция в момента Simple Smile

# 411
  • Мнения: 6 394
OuterSpace, доста лоша интерпретация. При това на фона, че на няколко пъти съм казвала, че договорите на ЧУ са доста схематични.
Всъщност съм заявявала, че срещу парите си искам качество, а не отбий номер. И ненавиждам всевъзможни доплащания извън договора, които "бизнесмените" в частното образование са измислили - допълнителни занимания, униформи, учебници, зелени и бели училища и т.н. И многократно съм казвала, че в частното образование има две породи собственици - професионалисти и бизнесмени.

Обстоятелствата са извънредни. Ако бях аз, първо щях да си погледна договора. И щях да си направя сметката кое ми е по-важно: парите или детето да има градина в дългосрочен аспект. Ако финансовите затруднения в момента са ми по-важни - или искам намаление(а не отпадане, както искат всъщност), или просто отписвам детето. Ако обаче ми е по-важно детето да има градина - разговарям с ръководството дали може да се постигне намаление или разсрочване, или плащам както до сега. Въпрос на приоритети и вземане на решение.

Градините все пак имат фиксирани разходи, които трудно могат да се предоговорят или да отпаднат от днес за утре. В интерес именно на ползващите услугата е, възнагражденията да се запазят като изплащане. Защото противното поведение е тип: "след нас и потоп" и утре няма да има кой да обгрижва тези деца в градините.

И да, всеки бизнес трябва да има резерв. Но не всеки има всъщност. И тези резерви не са до безкрай. Да ви припомня кога говорех за бизнес модела на Изи и липсата на каквито и да било лични инвестиции от страна на собствениците. Е точно в моменти като сегашния дава отражение това.

Последна редакция: нд, 29 мар 2020, 17:58 от Fancy

# 412
  • Мнения: 194
Всъщност съм заявявала, че срещу парите си искам качество, а не отбий номер.
Точно така, искаш да получиш това за което си плащаш. Което е напълно нормално, и мисля, че всеки човек
иска точно това. И сега понеже почечето тук сте от така да се каже най-добрите ЧУ нормално е да сте доволни,
но приемете, че в някои училища онлайн обучението си е отбиване на номер.
Да не говорим за детските градини, от където тръгна дебата Simple Smile

# 413
  • София
  • Мнения: 7 379
Е, нека допуснем, че има ДГ, които не са за отбиване на номера.

# 414
  • Мнения: 6 394
Всъщност съм заявявала, че срещу парите си искам качество, а не отбий номер.
Точно така, искаш да получиш това за което си плащаш.

Което по никакъв начин не означава, че отношението ми към процеса в ЧУ и изобщо взаимоотношенията между родител и училище ги смятам за чист и прост бизнес.

И в крайна сметка, този, който отбива номер по принцип в предоставяната услуга е съвсем логично и сега да го отбива. Та принципния ми въпрос - склонните сте да плащате за отбиване на номер в нормална обстановка, а сега не? Така ли? Каква е разликата?

# 415
  • Мнения: 194
Ако обаче ми е по-важно детето да има градина - разговарям с ръководството дали може да се постигне намаление или разсрочване, или плащам както до сега. Въпрос на приоритети и вземане на решение.
Понеже си едитнала поста си, тук съм на абсолютно същото мнение с теб.

# 416
  • Мнения: 852
И как точно се нареждат приоритети в такъв момент? Да останеш без работа, за да си гледаш детето или да останеш без градина, за да останеш без работа? Който има договор, ще ми е любопитно да каже какво наистина е разписано за форсмажорните обстоятелства и таксата?

# 417
  • Мнения: 194
Всъщност съм заявявала, че срещу парите си искам качество, а не отбий номер.
Точно така, искаш да получиш това за което си плащаш.

Което по никакъв начин не означава, че отношението ми към процеса в ЧУ и изобщо взаимоотношенията между родител и училище ги смятам за чист и прост бизнес.

И в крайна сметка, този, който отбива номер по принцип в предоставяната услуга е съвсем логично и сега да го отбива. Та принципния ми въпрос - склонните сте да плащате за отбиване на номер в нормална обстановка, а сега не? Така ли? Каква е разликата?
Кой говори за отбиване на номера в нормална обстановка?
Говоря за отбиване на номера с онлайн уроци за детска градина от по 30 мин преди обед и 30 мин. следобед.
Говорим за създалата се ситуация в момента.

# 418
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 639
Ами ето сега е моментът всеки да си прецени дали училището е ОК или сме заедно само в успеха. Надявам се на обратна връзка от БШ, от КО, увекинд и златарски.
За ТЕ - бърза и стройна онлайн организация, стартират в 8.10 сутрин, почти пълноценно обучение и според двойка родители с по-добър резултат от присъствена та форма.

# 419
  • Мнения: 17 305
Ние си плащаме пълната такса. Училището работи, но под друга фирма. Да , родителите са повече въвлечени, но това е защото все още не съм научила детето си да принтира, сканира и прочие. Училището ни е организация с нестопанска цел и се издържа основно от таксите. Имат и необходимо присъщи разходи, и персонал, на който да плащат. Ако искам детето ми да има учител, си плащам...ако не ЕЙ го къде е държавното ( не учат и си стоят в къщи и рискувам детето ми да стане престъпник) или аз напускам работа и се захващам със хоумскулинг. Думите миза държавното и престъпника не са измислица, проиграхте го този вариант.

Общи условия

Активация на акаунт